Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
tuut ben het voor een groot deel met je eens (kritischer zijn als je meteen op zoek bent naar een levenspartnes ipv gewoon een vriendje) en als je snel trouwt alleen maar omdat je dolverliefd bent is ook niet slim(liefde maakt immers blind en dan zou je er na een tijdje achter kunnen komen dat je totaal niet bij elkaar past en niet dezelfde levensvisie deelt). maar snelle trouwers(zo noem ik het maar even) zijn wel degelijk op zoek naar grootse meeslepende liefde :p alleen wordt die dan in de eerste instantie opgebouwd door andere factoren.
quote:Bonny82 schreef op 27 december 2009 @ 17:07:

Zo, frustratie even gespuid, sorry voor de topicvervuiling

Needless to say dat het voor mij iets tussen Donny en mij is en dat ik wel beter weet, maar ergerlijk was het wel!

Ik had een heel verhaal teruggeschreven, inclusief mijn eigen frustraties met bekenden die altijd maar opmerkingen maken over "wanneer gaan jullie nou trouwen?", maar mijn internetverbinding viel weg en weg verhaal...

De goede kant van het verhaal is, dat mijn frustraties jullie weer bespaard gebleven

Dus... lekker spuien en je bent niet de enige!
volgens mij heeft dat hele "wanneer gaan jullie nou trouwen" vooral te maken met leeftijd. ik krijg vooral "ga je nu al trouwen?"
quote:niramira schreef op 27 december 2009 @ 17:52:

tuut ben het voor een groot deel met je eens (kritischer zijn als je meteen op zoek bent naar een levenspartnes ipv gewoon een vriendje) en als je snel trouwt alleen maar omdat je dolverliefd bent is ook niet slim(liefde maakt immers blind en dan zou je er na een tijdje achter kunnen komen dat je totaal niet bij elkaar past en niet dezelfde levensvisie deelt). maar snelle trouwers(zo noem ik het maar even) zijn wel degelijk op zoek naar grootse meeslepende liefde :p alleen wordt die dan in de eerste instantie opgebouwd door andere factoren.

Je hebt helemaal gelijk, ik had misschien nog het onderscheid moeten maken tussen snelle trouwers en (min of meer) uitegehuwelijkte stellen. Maar leuk om te horen, dat jij ook gaat voor groots en meeslepend. Is toch wel romantisch ..

(Ik moet overigens bekennen dat mijn liefde na 8 jaar samen zijn zeker niet elke dag voelt als groots en meeslepend ... Edoch, ik ben erg gelukkig met mijn liefde, ook al laat hij me maar wachten op mijn knots van een diamant )
quote:niramira schreef op 27 december 2009 @ 18:02:

volgens mij heeft dat hele "wanneer gaan jullie nou trouwen" vooral te maken met leeftijd. ik krijg vooral "ga je nu al trouwen?"Weer mee eens. Mag ik vragen hoe oud jij bent M?
quote:miss dubbelfriss schreef op 27 december 2009 @ 17:34:

Ook die reageerde superblij en enthousiast. Zo leuk om die reactie te zien!

Leuk dat iedereen zo blij is en leuk dat je dat hier deelt.
mijn liefde is na 8 maanden ook niet altijd groots en meeslepend haha(en dat komt door dat snelle trouwen, want dan word je dus zo super realistisch haha) het zou zowiezo dom zijn om te trouwen en alles door een roze bril te zien.
quote:Tuut schreef op 27 december 2009 @ 18:05:

[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik had misschien nog het onderscheid moeten maken tussen snelle trouwers en (min of meer) uitgehuwelijkte stellen. Maar leuk om te horen, dat jij ook gaat voor groots en meeslepend. Is toch wel romantisch ..

(Ik moet overigens bekennen dat mijn liefde na 8 jaar samen zijn zeker niet elke dag voelt als groots en meeslepend ... Edoch, ik ben erg gelukkig met mijn liefde, ook al laat hij me maar wachten op mijn knots van een diamant )
@tuut, 20
fancy83 // zomer 2010 // 8000 // tip: voor naast de trouwring: YAS Sieraden. veel mooie sieraden en erg betaalbaar! ook tiara's / haarband ed
quote:Tuut schreef op 27 december 2009 @ 18:05:

[...]

Edoch, ik ben erg gelukkig met mijn liefde, ook al laat hij me maar wachten op mijn knots van een diamant )

Hier net zo

Maar ik denk wel dat het er ook van afhangt hoe je Grootsch ende Meeslepend definieert. Relaties blijven nooit spetterend, maar hoe sterk mijn gevoel voor Donny is en hoe ongekend hij al-tijd mijn rots in de branding is, dát vind ik groots en meeslepend, al is ons dagelijks leven tamelijk kabbelend.

Ik vind het echt heel interessant, die cultuurverschillen. Had het er vanmiddag nog over met een vriendin, die een Marokkaanse vriend heeft. Zij dacht dat 'wij' veel meer bezig zijn met Het Sprookjeshuwelijk met den Prinsch op het witte Paerd dan snelle trouwers. (goeie term, Niramira!) Volgens haar zijn zij al lang tevreden als het een goede man is, die hard werkt en waar men het leuk en goed met elkaar heeft en respect voor elkaar. Maar uiteindelijk ben ik dan weer terug bij mijn eigen relatie, die is net zo te omschrijven, en dat was ook wat ik, trage trouwer, zocht. Uiteindelijk verschilt het allemaal niet zoveel, denk ik.

Niramira mag ik vragen hoe oud jij bent? Als men jou vraagt of je nú al trouwt?

Edit: Zie dat die laatste vraag al beantwoord is, ik moet sneller typen
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
YAS? ik ga vanavond ff checken. neem aan dat ze wel een website ofzo hebben? leuk dat je meeschrijft trouwens heb je al bedacht hoe je het ongeveer wilt gaan doen? en wat ik aan elke nieuwe meeschrijver vraag(ben ik irritant? ): hoe ben je gevraagd?
Nee, Niramira, je bent niet irritant, want dan hoef ík dat niet te vragen
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Ja, dat vind ik ook wel jong. Ik ben zelf 28 en als ik terugdenk aan hoe ik was toen ik 20 was, dan denk ik dat ik toch wel wat wijzer en volwassener ben geworden, al zeg ik het zelf. Ik heb het idee dat ik nu meer weloverwogen beslissingen kan maken. Aan de andere kant: toen ik 20 was had ik ook al 'verkering' met mijn huidige vriend, waar ik nu hoop de rest van mijn leven gelukkig mee te worden. Dus in dat geval had ik op mijn 20e ook al goed gezeten...

Als jij zelf maar het gevoel hebt dat je rustig en weloverwogen deze beslissing hebt kunnen maken, en je echt het gevoel hebt er voor te willen gaan, dan staat niks je in de weg, toch? Het is namelijk ook wel weer zo dat je kan wachten tot je 80 bent om achter te kunnen zeggen: ik had toen zus en zo moeten doen.. Tja, achteraf is alles duidelijker...

Niramira, ik zeg: op een lang en gelukkig leven samen!
Overigens vind ik op je 20e helemaal voor iemand kiezen ook wel weer groots en meeslepend ...
20 Bonny maar idd, wij kijken van heeft ie werk? is ie in staat een gezin te onderhouden? gaat ie veel uit? drinkt ie? verwacht ie van je dat je gaat werken of dat je huisvrouw wordt? etcetcetc. dan is de romantiek soms(soms, niet altijd) ver te zoeken.
heb ik toch weer groots en meeslepend
quote:Bonny82 schreef op 27 december 2009 @ 18:13:

[...]

Maar ik denk wel dat het er ook van afhangt hoe je Grootsch ende Meeslepend definieert. Relaties blijven nooit spetterend, maar hoe sterk mijn gevoel voor Donny is en hoe ongekend hij al-tijd mijn rots in de branding is, dát vind ik groots en meeslepend, al is ons dagelijks leven tamelijk kabbelend.

Daar sloeg ook mijn laatste opmerking op, dat na 8 jaar echt niet meer elke dag spettert van de liefde & lust (die ik er ook maar even bij haal )

Mijn idee van grootse liefde is wel veranderd in de loop der jaren. Toen ik een jaar of 18 was dacht ik dat ware liefde betekende dat je niets anders meer nodig had dan elkaar, dat de wereld om je heen er niet meer toe deed en dat alles verbleekte bij wat je voelde als hij je aankeek. Inmiddels weet ik dat zo'n eiland met z'n tweeën mij niet gelukkig maakt. Ik wil juist midden in het leven staan, met mijn geliefde aan mijn zijde, zodat we samen kunnen genieten van alles wat het leven ons te bieden heeft. En ook meer die rots in de branding, dat hij van me houdt ondanks al mijn onhebbelijkheden ...
quote:niramira schreef op 27 december 2009 @ 18:21:

20 Bonny maar idd, wij kijken van heeft ie werk? is ie in staat een gezin te onderhouden? gaat ie veel uit? drinkt ie? verwacht ie van je dat je gaat werken of dat je huisvrouw wordt? etcetcetc. dan is de romantiek soms(soms, niet altijd) ver te zoeken.

Tja, jij hebt dus op je 20e waarschijnlijk ook al een stuk realistischer kijk op de liefde dan ik toen had...

Ondanks dat het misschien wat minder romantisch klinkt, is het wel erg goed dat je je ook met deze dingen bezig houdt. Uiteindelijk zijn die dingen natuurlijk veel belangrijker dan de smachtende blik in zijn prachtige donkere ogen.... (Ook al is het wel fijn als hij die ook heeft!)
jaa die heeft ie ook!!!
Ben trouwens afgelopen jaar bij een bruiloft in Bosnie geweest. Dit waren echter servische Bosniërs, die een orthodox christelijk geloof hebben. Maar was leuk om een keertje mee te maken! Om 9u 's ochtends aan de slivovic en geroosterd lam...
@tuut, ik heb eigenlijk geen idee hoe een bruiloft bij de bosnische serviers er aan toe gaat maar volgens mij is het niet zo heel verschillend. 9 uur aan de sljivovica idd :s
hey!

[bewerkt] hoe ik ben gevraagd?

Zo vet! op vakantie in de usa in yosemite na een hele moeilijke wandeling op een bergrand, kwamen we bij een spectaculair uitzicht. En ineens was het zover!

Vetter had ik het niet durven dromen!

En daarna langs Las Vegas gegaan natuurlijk ;)
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 16-01-2010 21:27
Reden: reclame
% gewijzigd
Het was in elk geval gezellig! :-)

Ik ga nu even mijn avondmaaltje in elkaar zetten, maar ik blijf de verhalen hier volgen! Fijne avond!
leuk aanzoek zo fancy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven