Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Voor mij is de naam echt een cadeautje. Ik wil al jaren mijn naam veranderen, maar dat ik siblings heb en de procedure hield me tegen. Nu kan ik zonder gekke vragen, schuldgevoel en procedures eindelijk een andere naam gaan gebruiken.

Dus ik zal niet echt een goed referentiepunt zijn verder.
Bonnieux, wat leuk speciaal ontworpen kaarten! Hebben jullie wel een proefdruk gemaakt? Op onze proefdruk bleek een bepaalde lijn niet goed uit te komen zoals je op een scherm zag dus hebben we nog aanpassingen gemaakt.
Ja, helemaal zelf. De proefdruk moet nog gemaakt worden, maar komt vast goed. Bij het geboortekaartje dat we er hebben laten maken, ging het ook helemaal goed. Dat is heel mooi geworden.

Ik kan eventueel later wel laten zien in een Pm hoe ze eruit zijn komen te zien.
Gefeliciteerd Goudstraal met je studie, en MN met de goede echo. Fijn nieuws!

Over het jurken passen: Ik was heel blij dat ik in 1 dag klaar was, vond het echt heel gek om mezelf in die jurken te zien en dat iedereen naar je kijkt. Wist vooral heel goed wat ik echt niet mooi vond en dat hielp wel. Toch had ik niet gedacht dat ik met zoiets thuis zou komen als wat ik nu heb (Mouwloos + keyhole). Ik had eigenlijk gedacht aan een jurk met lange mouwen of juist strapless met een bolero ofzo en heel simpel. Verder vond ik het inderdaad best wel zoals elk ander kledingstuk, staat hij me mooi/vind ik hem mooi. Als ik naar andere winkels was geweest had ik daar ongetwijfeld ook wel iets naar mijn zin gevonden.

Wij doen niet echt aan save-the-date's, maar hebben wel iedereen de datum laten weten.

Jeluze, in jouw situatie zou ik ook mijn eigen naam houden denk ik.
Bonnieux, leuk eigen kaarten! Hopen dat de proefdruk in 1 x goed is

Wij hebben ze ook zelf ontworpen, maar vinden het nog een beetje vroeg om ze al te laten drukken. Wel laten we de proefdruk nog even aan de ceremoniemeester zien om te controleren of we niks vergeten zijn. Zelf zie je het soms niet meer haha.
Dat is voor ons nog een ding, ik wil eigenlijk ook eigen kaarten.

Maar ik heb dus geen idee hoe en waar te beginnen. Dan ga je dus naar een drukkerij? Of zijn daar programma's voor online te vinden?

Heb me er nog niet echt in verdiept dus misschien stel ik wel een hele domme vraag
Hey Ypod, wij hebben een familielid die ' iets ' doet met grafisch ontwerp. Die heeft de kaarten ontworpen. We zijn naar de locale drukker gegaan, die heeft aangegeven in welk bestandsformaat de bestanden aangeleverd moeten worden. Die hebben we gekregen van de ontwerper en die dan weer doorgeven aan de drukker.

Wij waren ern stuk goedkoper uit dan als we een 'standaard' kaart van zo'n website hadden genomen. Maar dit ligt vooral aan de kosten van je ontwerp zelf denk ik.
Hebben jullie allemaal een heel vast budget eigenlijk?

Wij hadden van tevoren echt geen idee van de kosten dus hadden maar een budget verzonnen. Sommige dingen blijken toch wel wat duurder en sommige hebben we geluk mee gehad (kleding die we krijgen). We hebben nu een budget van 8000, zonder kleding. En dit is dan voor ongeveer 100 personen. Tot nu toe lukt het wel om hier binnen te blijven, maar vind het stiekem nog steeds erg veel geld. Al geloof ik dat de gemiddelde bruiloften zelfs nog duurder zijn.
Wauw 100 personen voor dat budget vind ik echt heel knap Eland. Fijn dat dat zo goed lukt!

Wij hebben van te voren een budget bepaald. Maar onze tactiek is gewoon zoeken wat we willen, en dan kijken of het binnen het budget past. Tot nu toe werkt dat prima en blijven we binnen budget. owja, als wij iets krijgen van iemand is dat mooi meegenomen, maar we ' doen alsof' we het zelf betalen en wijzigen het budget dan niet.
Wij hebben geen budget; als in.... het kost wat het kost maar we gaan er wel heel bewust mee om. Ik weet dus nog niet precies op hoeveel ik ga uitkomen, zal ook vooral liggen aan de drankconsumptie op de dag zelf.

Ik vind 8000 euro voor alles met 100 gasten ook helemaal niet raar hoor, denk zelfs dat het voor nog minder zou kunnen maar dat ligt aan een aantal keuzes die je maakt. En inderdaad, de gemiddelde bruiloft is meer dan dat. Ik ken iemand die tussen de 25.000 en 30.000 kwijt was. Fijn dat ze dat konden hoor, maar echt.... dat zou ik werkelijk waar nooit doen. Zijn al je 100 gasten ook welkom bij diner?

Lapflop: ja ik ken dus niemand met grafische achtergronden etc. Daar ligt het probleem haha. Maargoed wel veel andere kenissen ingezet voor de dag. Ik ga eens googlen of er mensen zijn die dat aanbieden en contacten hebben hier in de buurt
Dat is lastig natuurlijk, maar ook handig. Bij een prof kun je zakelijker zijn en is het misschien makkelijker om aan te geven als je iets niet mooi vind. kun je altijd nog kiezen of je die persoon ook het drukken van de kaarten laat regelen of dit zelf doet.
Oh 25.000, als ik dat al zou hebben (wat zeker niet zo is haha) zou ik daar toch wat anders voor doen. Maar zo heeft iedereen zijn eigen keuzes gelukkig! Het geld wat we eerst aan kleding zouden uitgeven hebben we opnieuw meegebudgeteerd voor andere dingen, anders hadden we echt moeten schrappen in de gastenlijst en dat wilden we liever niet.

Ja iedereen is welkom bij alles. De meeste kosten zitten dan ook echt in eten in drinken. We hebben wel overal een arrangement voor, zodat we van tevoren precies weten wat we kwijt zijn. Ik hou niet van vervelende verrassingen :p Hoewel het natuurlijk ook juist mee kan vallen.
Dan vind ik 8000 echt heel netjes hoor Eland!

Wij hebben 60 dag gasten (met lunch en diner) en in de avond komen er daar nog 80 bij.

Als lunch hebben wij heel simpel gekozen voor soep met broodjes, omdat het winter is vind ik dat altijd wel lekker. En dat is ook het moment om taart te eten. En in de avond een Grieks/Hollands buffet + dessert (Fruit, ijs en chocola); omdat wij heel kort de tijd hebben om te eten voordat het feest begint (krap 2 uur). En ik het idee heb dat een buffet dan wat sneller zal gaan dan een geserveerd diner. Qua kosten zijn we dan aan eten 24,50 pp kwijt. Qua drinken hebben we geen arrangement genomen maar dat komt omdat onze locatie HEEL schappelijk is qua consumptie prijzen. Namelijk 1,60 per glas bier/wijn/fris. Anders had ik denk ik ook voor een vaste prijs gekozen.
Leuk om te lezen wat jullie doen met eten Ypod! Eten is ongeveer mijn favoriete onderwerp dus ik ben ook benieuwd wat de rest doet?

Wij hebben een buiten keuken. Daar worden allerlei gerechtjes gemaakt, die gepakt kunnen worden als er soort buffet, maar dan wordt het ter plekke live bereid. Kosten ongeveer 40pp maar het eten is echt super lekker. Eten was dan ook een doorslaggevend factor voor ons. We hebben tussen de 50 en 60 gasten daarvoor. De volgende dag doen we een uitgebreide brunch met warme en koude dingen. Iedereen die blijft slapen mag meedoen.
Oh Gaaf Lapflop!

Zou ik ook wel willen; maarja buiten in november.... laten we dat maar niet doen.

In de middag is het tomatensoep, kippensoep en pompoensoep.

Bij ons buffet zitten ook een aantal hapjes. Ik wilde niet zo standaard huzarensalade en varkenshaas met friet zegmaar. Het liefst had ik alleen maar exotisch eten gehad maar ik hou toch maar een beetje rekening met de gasten. Dus er zitten bijvoorbeeld grieks/Turkse gerechten in, denk aan; gyros, kipspiezen, couscous, Griekse salade, olijven, feta, gevulde wijnbladeren, tzatziki, gevulde paprika en aubergine etc. Maar ook Hollands als in een kruidig stoofpotje, biefstuk, aardappelpuree, ham en meloen, simpele rauwkost salade en boontjes.

En ik heb gezegd dat ze dus alles door elkaar moeten zetten, want naar mijn idee is dat wel een hele leuke mix. En lekker hoop ik!
Ik kom wel een hapje bij jou eten. Wel wat extra pompoensoep en wijnbladeren dan please. klinkt echt heerlijk.
Jullie plannen klinken goed! (krijg er trek van :p) Zo buiten en live-cooking lijkt me super, en Ypod, wat veel keuze!

Wij hebben ook een buffet, wel iets minder uitgebreid haha. Het zijn eigenlijk 3 hoofdgerechten en 3 bijgerechten (allemaal uit dezelfde 'keuken') en bruidstaart als dessert. Inclusief drank betalen we hiervoor 30pp. Voor het avondfeest betalen we zo uit mijn hoofd 25pp, inclusief ook nog allerlei hapjes uit dezelfde keuken. Ook willen we nog iets te eten geven aan het eind van het feest, dat wordt waarschijnlijk een worstenbroodje. Het blijft toch brabant
Wij hebben een barbecue :-) voor 40 mensen. Moeten even kijken hoe luxe nu we van locatie zijn verandert en minder tijd hebben om te sparen. Maar in ieder geval met visspies en bieflapje. En dan met lekkere salades. Volgens mij rond de 40 pp en we kopen drank niet af omdat het doordeweeks is. We zijn daar ongeveer 6 uur en dan zou dat 26 pp zijn.
Nou prima toch Eland!

Wij wilden eerst ook als toetje bruidstaart en zouden pas in de middag trouwen, maar ik wil vrij ver weg foto's gaan maken en dan paste dat allemaal niet, vandaar dat de lunch erbij is gekomen.

Leuk zo'n worstenbroodje in de avond, mensen hebben dan toch vaak weer trek inderdaad.

Wij hebben een duidelijk eindpunt op het feest en nemen zelfs iedereen mee naar buiten; en dat is al best vroeg om 11 uur naar buiten en half 12-kwart voor 12 is het klaar.

Eerst had ik nog het plan de stad in te gaan maar denk dat ik dat toch maar uit mn hoofd zet
Dat worstenbroodje vind ik trouwens redelijk brilliant. Die ga ik eens overleggen. Hier ook een Brabander namelijk
Leuk zo'n worstenbroodje! Ik geloof dat mijn vriend dat ook wel wil.

Wij doen de taart trouwens na de ceremonie met bubbels. Doen jullie hem allemaal als toetje? Of helemaal niet dat kan ook nog.

Alleen we hebben nog een probleem. We hebben een 'taartkunstenaar' die onze taart zou maken... Maar hij doet er maar 1 per dag en volgend jaar is hij al bezet. We hebben een 3 uur durende ontwerp sessie gehad, waarin we de taart laag voor laag samen hebben ontworpen. Maar nu gaat dat dus waarschijnlijk helemaal niet door.
Leuk dat iedereen zo druk bezig is! :D

Fijn dat de echo goed was MN, heb dat bericht gemist maar zag het in een reactie van iemand anders..

Bonnieux was het al gelukt met een torselet?

Ja en wat doe je de dag voor de bruiloft.. Ik heb t/m gister gewerkt, dus eerst maar eens lekker uitgeslapen... even naar de stad geweest, huis poetsen, vast wat inpakken wat mee moet naar de locatie(s), blarenpleisters, medicijnen ed.. Kaartjes lezen, lagen er al een stuk of 10 op de deurmat vanmiddag, superleuk!! Wat visite gehad. Vanavond haar wassen en verder voorbereiden, benen enzo scheren, nagels lakken.. en als het lukt een beetje op tijd naar bed!

Oja en wij hebben drank afgekocht (was ook geen keuze op onze locatie), doen een barbecue en een puntzak friet als oprot snack. En wij redden het ook niet met 8000 eurie...
frantic wijzigde dit bericht op 23-06-2016 17:01
Reden: Onvolledig
% gewijzigd
Wij doen de taart na de ceremonie als eerste op de locatoe. Daarna mogen evt. Stukjes en daarna bbq aan. Ik wil eigenlijk zelf taarten maken en dan geen fondant maar gewoon appeltaart etc. Maar ben vorige keer niet bij overleg op locatie geweest dus moet even kijken wat kan en of dat mag.
Wat een werk MN. Zal vast erg gewaardeerd worden als je dat doet.

Frantic, ik dacht: loop je een beetje te poetsen voor je trouwdag?! maar toen bedacht ik dat je natuurlijk mensen thuis ontvangt, en dat ik het ook op mijn eigen lijstje moet gaan zetten. Alsof ik dacht dat mijn huis zichzelf wel even zou poetsen als je gaat trouwen.
Gelukkig hebben we maar 40 gasten dus zouden maar 5 taarten zijn. En heb buitenlands bezoek dan wat dol is op bakken :-).

Wij hebben geen gasten in ons huis dus dat hoeft niet gepoetst te worden :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven