Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Dat zijn inderdaad ook nog opties, ga ik eens overnadenken!

Ik heb nu ook vaak een bloem in mijn haar, dacht eerst dat het misschien te gewoontjes zou zijn, maar misschien is het juist ook wel leuk 'typisch' ik.
Oeps dubbel!
anoniem_294489 wijzigde dit bericht op 05-08-2016 13:09
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Ik vind verse bloemen helemaal niet gewoon hoor. Ik zie het wel op pinterest maar eigenlijk nooit 'live'. Hartstikke cool.
Heel gaaf!! (Ga het zelf stiekem hierdoor ook overwegen voor mijn november bruiloft..)
Eland, ik vind bloemen in het haar ook schitterend, onafhankelijk van het seizoen :-) En als je vaker een bloem in je haar hebt, lijkt het me helemaal passend.

de birdcage moest ik even googelen, ook mooi, wat is er dan zonde eigenlijk? dat ie maar even op je hoofd zit?

Ik wilde het eigenlijk ook, maar heb ook een sluier, dus ik denk niet dat dat mooi wordt.
Mooi, bloemen in het haar! Zeker wanneer het goed bij je past: doen!

Bij ons zijn vorige week de kaarten de deur uitgegaan, wat een leuke reacties krijg je daar dan op. Dat maakt het wel nog echter hoor. Verder is er veel gereed: pak van mijn vriend hangt al thuis, bedankjes zijn klaar. We zijn nog bezig met het trouwvervoer en zaken als wanneer feliciteren, op welke manier eindigt het feest (gaan wij eerder weg of niet?), etc. De laatste dingen dus. Leuk!!
Klinkt leuk verkademeisje! Wanneer ga jij eigenlijk trouwen? Hier druk bezig met ideeën voor de decoratie. Zo leuk!!
Wij trouwen in de eerste helft van oktober. Ik houd het verder nog een beetje anoniem, al heb ik het idee dat ik al zeer herkenbaar ben voor iemand die zijn best doet... Wat maak je aan decoratie?
Onze eerste kaarten zijn de deur uit :-)
Leuk, MN!
Leuk, MN! Wij zijn inmiddels ook druk met de kaarten, maar dan vooral nog met bestellen en adressen verzamelen.

Onze november bruiloft is helemaal in herfst thema, dus ben wat ideetjes aan het uitdenken met hout, bladeren en herfstkleuren. Inmiddels ook een bedrijfje gevonden waar ik veel spulletjes kan huren, waardoor het qua budget behapbaar blijft. Zo leuk!
Doen jullie eigenlijk aan huwelijksbedankjes voor de gasten? Op de bruiloften waar ik ben geweest zie ik het niet zo vaak (en mis ik het als gast zijnde ook niet), dus ik twijfel nu om daar wel/geen geld aan uit te geven. En wat geven jullie je ceremoniemeester/getuigen/anderen?
Wij doen wel aan bedankjes. Wij geven mini buddhas in kleine weckpotjes met een kaartje. Wij stellen het zelf samen en kost nog geen euro per stuk.

Ik heb echter nog niet stilgestaan bij het feit dat je de getuigen iets geeft. Ceremoniemeester hebben wij niet.
Wij zitten er over te denken om bonbons te laten maken met ons 'logo' wat ook op de kaart staat als bedankje. Maar we weten nog niet zeker of dat gaat met de temperatuur in juli.
Eindelijk wat tijd voor een verslagje. Onze dag begon heerlijk relax. Vriend was bij een vriend in de buurt blijven slapen, en mijn beste vriendin bij mij. Wij dames dus op ons gemakje op gestaan, nog wat slingers opgehangen en lekker ontbeten. Toen stond onze visagiste voor de deur, en toen begon het toch wel te kriebelen (vriend had al weken stress en ik nauwelijks). Heerlijk ontspannen werd mijn make up gedaan, en even later stond de kapper voor de deur die aan mijn vriendin begon. Vervolgens begon het iets drukker te worden, de fotograaf, videograaf en ceremoniemeester kwamen binnendruppelen. Geen ouders voor mij, omdat mijn moeder is overleden en ik dit aangenomen vond lekker rustig met mijn beste vriendinnen. En dan de jurk aan, heel bijzonder van de spanning vergeten we bijna de sieraden om te doen.

Iedereen vervolgens naar buiten en ik bleef binnen wachten totdat mijn vriend aanbelde. Wat een mooi moment...en al die mensen die ons op stonden te wachten. Vervolgens foto's maken, het was wat grijs en halverwege begon het toch echt te plenzen, dus snel naar onze back up locatie. Na afloop nog even opgefrist en een momentje voor onszelf, om vervolgens naar de locatie te rijden waar we de rest van de dag bleven.

Daar werden we opgewacht door al onze daggasten en de mensen die ook de ceremonie wilden bij wonen. Heel bijzonder... Daarna bleven wij allebei met onze vaders wachten totdat iedereen zat, en begon onze zangeres met het eerste nummer waarop wij beide met onze vader de zaal in liepen. Kippenvel!!! De ambtenaar had er een mooi persoonlijk verhaal van gemaakt, en onze getuigen hebben ook ieder nog iets gezegd, zo ontroerend en mooi. Ik ben heel blij dat we dat gevraagd hadden. Tussen door nog een paar schitterende nummers door onze zangeres.

Na de ceremonie de felicitaties van de overige gasten in ontvangst genomen en vlug door naar de daggasten. Mijn broer opende vervolgens met een mooie toast, hebben we de taart aangesneden (hmm dat is het enigste wat ik mss anders had gedaan, ik vond de taart overbodig, niks toevoegen. Het is dat mijn vriend het perse wilde) en de felicitaties van de daggasten in ontvangst genomen. Op naar de groepsfoto's, wat we kort en bondig hebben gehouden. En aansluitend de stukjes (we wilden dit perse niet op het feest en dit was het perfecte moment daarvoor). Na de stukjes stond het diner voor ons klaar, lekker en ontspannen gegeten. In family style, waardoor het gewoon lekker schalen doorgeven was aan tafel. Zitten met de jurk viel me wel tegen ivm het lange liefje.

Aan het einde van het diner begonnen de eerste avondgasten al de zaal binnen te druppelen. Allemaal kregen ze een leuk attribuut zodat wij wisten wie we nog moesten feliciteren (was niet echt nodig, maar wel heel leuk voor de fotos). Afscheid genomen van opa, want zijn gezondheid liet het niet om langer te blijven (was een goede keuze).

Toen iedereen binnen was maakten wij onze entree, kei leuk, en met gevolg een spontane openingsdans want daar hadden we niet over nagedacht...we komen binnen op muziek en dan???? Was wel grappig. Toen snel een ronde gedaan voor alle felicitaties, de ceremoniemeester achter ons aan voor de cadeaus...echt ideaal. En toen onze echte openingsdans, rustig schuifelen wat overging in springen (wij hadden de getuigen geïnstrueerd om mee te doen dan en de rest van de gasten mee te trekken) erg leuk! Uhm de sleep omhoog binden was echter geen succes...zodra ik iets door m'n knieën ging en er ging per ongeluk iemand op staan lieten de lussen los. Dus de rest van de avond, in de ene hand een drankje en de andere de sleep. Was prima geen last van gehad. En toen barste het feest los. Echt een top feest van begin tot eind!
Klinkt als een prachtige dag missbl!
Wat leuk om te lezen! Heerlijk zeg, die verslagen. Het klinkt als een hele mooie dag!
Wat leuk om te lezen missbl. Goed om te lezen over het sleep opbinden, wilde ik ook doen met lusjes, maar niet doen dus. Hoe laat was je ceremonie?

Mbt bedankjes: ik wil iedereen een zonnebloem geven met een kaartje eraan.

Sturen jullie na de bruiloft nóg een bedankkaartje naar de gasten? Of is t het één of het ander?

Ik koop een grappig cadeautje voor de getuigen en de ceremoniemeesters wil ik n hotelovernachting of iets dergelijks geven, iets verwennerigs in ieder geval, ze hebben toch een beetje een rotbaantje. Ik ben t zelf 2 keer geweest en vond t spannend en best hard werken terwijl beide keren het bruidspaar eigenlijk alles zelf had geregeld.
Klinkt mooi MissBL. Misschien dat wij naderhand nog een foto naar de gasten sturen als bedankje.
Hoi, ik ben terug van vakantie en heb even snel de laatste pagina's doorgelezen.

Lapflop, gefeliciteerd! Klinkt echt als een heerlijke dag!

Julienclerc, wat een ontzettend heftig nieuws, heel veel sterkte!

Snoiz, welkom!

Ik ga zo even verder bijlezen.

Wij hebben morgen een afspraak met de fotograaf, ben benieuwd! Goed gevoel bij. Verder weinig nieuws te melden op 'trouwgebied' :-)
Missbl dat klinkt echt heerlijk! Wat leuk dat jullie een zangeres hadden, jullie ceremonie klinkt super bijzonder.
Missbl, klinkt alsof jullie echt hebben genoten van alles! Super!

Jeluze, hopelijk is het gesprek ook goed verlopen!

Nog bedankt voor de reacties over mijn haaropties. Het wordt toch een soort bloemenkrans, maar dan een soort kleine versie en een beetje door mn haar heen geweven/gevlochten . :D Wat herfstachtiger in ieder geval!

Bedankjes zie ik inderdaad ook steeds minder. Laatst zag ik op Facebook een bruiloft waar ze van die hele kleine cactusjes als bedankje hadden. Vond ik een erg leuk idee. Zelf zit ik nog te twijfelen of we iets doen, maar eigenlijk hebben we al een tijdje een idee en mijn vriend vindt het wel horen. We hebben voor iedereen die meehelpt een extra cadeau, maar niks heel groots.
Ik werd net door mijn schoonzusje gebeld of mijn vriend op een bepaalde datum zijn dochter heeft en tot hoe laat hij moet werken :-). Dit klinkt als een vrijgezellenfeest <3
Wat een leuk topic! Ik lees al een tijdje 'stiekem' mee, en nu is het dan ook hier zover. Wij gaan trouwen zomer 2018.

We zijn nog in de fase dat we iedereen ons trouwvoornemen mededelen.

Ik lees mee voor ideeen en tips!
Ik vind de birdcage sluier wat droevig op de een of andere manier. Bloemen mooier, en liever. Je hebt ook wel winterbloemen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven