Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Veel plezier Zwitsalaap!
Misschien is t al eerder gevraagd maar heb ik er overheen gelezen. Hadden jullie corsages voor jullie gasten? Of willen jullie die? En wat voor soort?

Ik wil voor de daggasten wel iets van een corsage maar geen bloemen...
Live your life with love and laughter
Geniet ervan Zwitsalaap! Hoop dat jullie een super dag hebben!
Fijne dag, Zwitsalaap!
Oehhhh spannend Zwitsalaap, hoop dat het droog is.

Ennuh heb ook nieuwtje IK HEB EEN JURK *stuiter*

Voor het eerst gaan passen, en heb prachtige jurken aangehad maar had 'het gevoel' net niet. Uiteindelijk iets totaal anders gepast en een nieuwe weg ingeslagen. De jurk daarna was het gewoon.

Ben blij dat ik al geweest ben, de verwachte afleverdatum is nu eind maart. Mocht het wat uitlopen en daarna het aanpassen, dan redden we dat prima.

Ik bemn echt verliefd maar ook moeilijk niet te delen met mijn vriend
Hopelijk heb je een fantastische dag zwitsalaap! Het is hier tot nu toe nog steeds droog.

Gaaf dat je je jurk hebt gevonden potjepindakaas! Wat voor soort jurk heb je gekozen? Ben erg benieuwd. Als je het wilt delen natuurlijk.

Vorige week hebben vriend en ik verschillende locaties bezocht. Één locatie sprak ons heel erg aan: een echte trouwlocatie (kasteeltje), aardig personeel met veel ervaring met bruiloften, veel mogelijkheden en fijn dat alles (ceremonie, taart, diner, feest) daar kan. En zo mooi! We hebben offertes aangevraagd bij de verschillende locaties dus dat zullen we deze week denk ik binnen krijgen. Als dat kasteeltje niet onverwacht een fortuin kost zullen we daarvoor kiezen.
quote:xx__Juffie schreef op 23 oktober 2016 @ 17:21:

Misschien is t al eerder gevraagd maar heb ik er overheen gelezen. Hadden jullie corsages voor jullie gasten? Of willen jullie die? En wat voor soort?

Ik wil voor de daggasten wel iets van een corsage maar geen bloemen...

Zelf geef ik niet zo om corsages maar vriend vindt het leuk en erbij horen (grappig, echt iets dat me van hem verrast). Wij gaan het dus wel doen. Het wordt een bloem, maar nog geen idee wat voor soort.

Goudstraal, bedankt voor het toevoegen aan de tabel!
Wij willen voor de families en de getuigen wel corsages, rest niet.

Nou ik ging voor een jurk met veel kant en niet wijd uitlopend en sweetheart

Mijn jurk heeft geen kant, mooi strak lijfje, rechte neklijn en echt wijduitlopende rok :D

In ivoor kleur met een klein bling element :D

Hier kan ik wel wat zeggen ben je nog wel anoniem :D
En wat is een fortuin Daneli? Wij hebben een locatie (vanaf 18:00) met bbq 50 mensen (5 stukjes vlees of vis (gambaspies, lamsloteletje, kipspies etc ook vega als feta in wijnbladeren, maiskolf ed.) diverse (fruit)salades, brood en saus en nog 30 man erbij in de avond. Drank is bier/fris/wijn en koffie onbeperkt, aankleding (fakkels, rode loper, bloemenboog) en huur incl voor kleine 4000 (excl dj). Locatie is gezellig en leuk, maar ook weer geen kasteel... Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, heb nml helemaal geen vergelijkingsmateriaal... En we hebben niet echt afgedongen..
Wilde Perzik wij waren zonder afkoop voor 37 man barbecue en drank 1500 kwijt van 16:00 tot 22:00. Wij hadden geen prijs voor afhuur en zelf taart en worstenbroodjes mogen regelen. Maar als het in het weekend is, ben je al snel goedkoper uit met afkopen.
Onze huur is 150 (dus praktisch niks) maar de drank afkopen is een grote kostenpost maar uiteindelijk wel relaxter denk ik, (straks gaat iedereen enorm aan de zuip en denk ik alleen maar mijn god hoeveel gaat dit kosten, lijkt me niet heel relaxed ). De drank van 18-01u is 30€pp. En luxe snacks zijn dan ook weer 5€ pp. Hmm misschien die wegdoen, moeilijk! In jullie situatie zouden we 2000€ kwijt zijn heb ik even berekend, dus verschilt wel wat.
Afkoop zou bij ons 25 pp zijn geweest, nu was het nog geen 20 pp. Als je 80 avondgasten hebt zou dat paar honderd schelen.

Heb wel eens locaties gehoord waarbij ze aan eind van de avond kijken wat in het voordeel van de gast is. Dus of per drankje of afkoop.
Bij de locatie die wij graag willen is het voor het feest 29,50 pp. Dit houdt in: vier uur drank (bier, wijn, fris, binnenlands gedestilleerd), 3 koude hapjes, 3 warme hapjes en olijven/nootjes tafel. Vinden wij heel schappelijk. Het fortuin zou hem meer kunnen zitten in onverwachte locatiehuur, nog personeelskosten erbij etc. Is niet genoemd tijdens het gesprek wat we hadden, maar je weet nooit wat ze nog in zo'n offerte zetten.

Wat betreft diner willen we dan kiezen voor een menu van 32,50 pp, hier komen drankjes dan nog bij op nacalculatie.
Wij betalen in een historische locatie 27.50 voor driegangenmenu, 15 euro drank tijdens feest (overdag op nacalculatie) en nog voor 6 euro 5 hapjes + midnight snack. Betalen nog wel paar honderd aan zaalhuur. Deze locatie wel echt goedkoper dan andere locaties en hebben erg onderhandeld. Scheelde veel, ook doordat we 150 avondgasten hebben. Minder betalen voor drank en hapjes tikt dan lekker aan!
Fijn om zo even te kunnen vergelijken! Thnx!
Wij kopen het niet af, maar tellen gewoon per consumptie met 10% korting op het totaal. Totaal 150 personen.

Betalen 1500 euro voor lunch en dinerbuffet voor 65 personen.

Verder geen zaalhuur of personeelskosten
Leuk potjepindakaas!! Grappig dat het zo iets anders is geworden, super dat je er zo blij mee bent! Nu even wachten tot hij binnen is.

Daneli ik duim voor jullie dat het een mooie offerte zal zijn

Juffie, wij doen geen corsages. Hebben er beiden niks mee. Heb er wel over nagedacht, maar uiteindelijk was het voor ons de kosten niet waard.
Corsages zijn inderdaad prijzig.... Wij doen dit wel, voor ouders en grootouders. Maar dat is meer vanuit praktische overwegingen. Ik wil op ons avondfeest niet in een rijtje gaan staan om te feliciteren omdat ik dat te saai en stijfjes vind. Maar vaak willen de gasten toch de ouders even feliciteren, en voor degenen die ze minder goed kennen zijn ze dus zo herkenbaar.

Ik heb vrijdag mijn jurk weer gepast, nu nog 1 keer de dag voor het huwelijk. En ik heb mijn vrijgezellenfeest afgelopen weekend gehad, superleuk, echt totaal verrast!
Wij hadden geen corsages. Bloemcorsage viel sowieso af omdat mijn vriend hele zware hooikoorts heeft. En we zagen meerwaarde niet. Onze groep was ook zo klein, dat het voor iedereen wel duidelijk was wie de ouders waren.
Vraagje, had iemand een trouwverzekering? Nu hebben wij beide geen opa's en oma's meer maar toch er kan altijd wat gebeuren.
@trouwverzekering. Eigenlijk nooit over nagedacht!

@Ypod, leuk je vrijgezellenfeest. Was je verrast, of had je het aan zien komen? Wat hebben jullie gedaan?

@Eland, jouw feestje klonk ook erg geslaagd! Leuk hoor!

@corsages, hier ook niet.

@afkopen vs nacalculatie. Wij gaan voor het laatste. We denken niet dat iedere genodigde de drankjes drinkt overeenkomstig aan het bedrag voor afkoop. We gaan dit nog wel even beter inschatten door even iedereen op de gastenlijst langs te gaan en te bedenken of het een aardige drinker is of juist niet.

@zwitsalaap. Erg benieuwd naar hoe jouw dag is geweest! In ieder geval: gefeliciteerd!!!

@locatie. Wij zijn afgelopen zaterdag naar de locatie geweest, die op papier (naja digitaal) onze favoriet was. En in het echt ook super! Mooie ruimtes voor de verschillende onderdelen van het programma. Het is een beetje klassiek, maar niet te. Veel sfeer en ook gezellig. Eventueel ook opties om buiten de ceremonie/borrel te doen. Op toptrouwlocaties scoren ze ook heel hoog, bij de beoordelingen. Enige minpuntje wat mij betreft (mijn vriend ziet dit totaal niet als een issue) is dat om de locatie heen een rondweg loopt en dat de locatie vrij dicht bij de snelweg ligt. Als je bij de locatie bent, die op een soort park ligt, zie je dat niet. Om je heen alleen maar groen, maar je hoorde het wel in de verte. Ik ben er nog niet over uit of dat nou echt een breekpunt is. Op de locatie zelf heb ik echt niks aan te merken, en zie ik het helemaal voor me daar!

@Halcyon, wow jullie trouwen in Ijsland?

@wilde perzik. Ook hier iemand die met 10 maanden jurken gaat kijken/passen
Hallo aanstaande bruiden (en getrouwde vrouwen die nog meelezen)!

Ik ben inmiddels 4 maanden getrouwd, heb hier destijds ook verhalen gedeeld en veel gelezen. Ben nu bezig met o.a. het fotoalbum van onze prachtige dag, maar ook met de verkoop van mijn trouwjurk! Mijn jurk is niet echt vies geworden, maar een gedragen jurk moet je natuurlijk wel reinigen voor de verkoop. Ik heb lang getwijfeld over de stomerij, omdat de kosten niet echt gering zijn (en het nog maar de vraag is of iemand de jurk daadwerkelijk wil kopen). Uiteindelijk op internet gekeken, en besloten mijn (kortere, dus minder stof) jurk in de wasmachine te wassen! Heel spannend, maar in een dekbedovertrek, op het mildste programma (op 30 graden), zonder centrifugeren is dat prima gegaan! Kleine vlekje wat er in zat is er uit, oogt en ruikt weer lekker fris!

Voor de gene die het aandurven, ik wilde jullie deze tip niet onthouden ;) Het blijft een risico, maar kan een prima (gratis!) resultaat geven!
@Iss ik heb je een pb gestuurd!
@ Frantic: Mijn opa had vroeger een bruidszaak en vertelde dat oma ze ook altijd in de wasmachine deed. Mijn moeder heeft mijne dus ook gewoon gewassen in een hoes. Al vond ik het idee doodeng, maar stomen absurd duur.
@Zanahoria, je hebt pb terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven