trouwen.... (lang verhaal)

26-05-2011 20:22 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
**
anoniem_93204 wijzigde dit bericht op 06-02-2012 22:41
Reden: ...
% gewijzigd
ik denk dat je een dominante moeder hebt?
Tuurlijk mag jij helemaal zelf kiezen hoe je je trouwdag vorm wilt geven. Hoe moeilijk het misschien ook is voor je moeder, zij heeft zich daar naar te schikken.

Eigenlijk verbaast het me dat ze moeilijk doet over de vertrekplaats. Vindt zij het niet heel fijn dat jij je vader op deze manier bij de dag wil betrekken? Ik neem aan dat dat haar man was, dan is dat voor haar toch ook belangrijk?

Tja, ik vind het een lastig probleem en heb bepaald geen tips hoe hier mee om te gaan. Maar ik weet wel zeker dat jij gelijk hebt dat je wel enigszins in wilt schikken voor je familie (door bv de trouwkleding), maar dat er ergens een grens is.
Tuurlijk doe jij je moeder niet tekort,

Het is jouw dag, dat moet ze respecteren.

Al zou je in je blote kont willen trouwen in januari op het strand van Scheveningen.
Ik vind het heel rot voor je dat je nu met zo'n gemengde gevoelens naar je trouwdag kijkt. En het is ontzettend jammer dat je moeder het zo moeilijk heeft met verder dan haar eigen verlangens kijken. Ja, het is jouw dag en jullie hebben het op de goede manier ingericht naar jullie eigen idee. Maar je bent gezegend met een moeder die waarschijnlijk ook al jaren uitkijkt naar deze bijzondere dag. En nu het zover is lijkt ze het einddoel, een gelukkige dochter, een beetje uit het oog verloren te zijn. Ik denk dat je het haar niet al te kwalijk moet nemen, ze trekt wel weer bij. Probeer het een beetje uit je hoofd te zetten, je doet niets verkeerd
Dat soort familiegezeik is 'n reden om uberhaupt niet te trouwen.
Nee, je moeder zeurt of is overmatig emotioneel. Het is jouw bruiloft en jij verwacht geen rare dingen van je gasten, dus gezeur over versiering en fotograaf... sorry hoor, maar dan moet ze zelf maar opnieuw gaan trouwen als ze dat zo belangrijk vindt.

En ja, ik snap dat jij je nu kut voelt, om haar. Maar jij bent niet degene die raar doet, maar je moeder. Probeer er overheen te stappen en te genieten van je dag morgen!
quote:elninjoo schreef op 26 mei 2011 @ 20:28:

Dat soort familiegezeik is 'n reden om uberhaupt niet te trouwen.Je bent lekker bezig vandaag, Elninjoo. Tjonge.
Ik vind dat je moeder manipuleert. Jij moet dit en dat op je trouwdag omdat zij dat wilt en anders is ze zooo verdrietig.

Ze speelt op je gevoel, en da's niet eerlijk. Het is jouw dag, en dan gaat het zo als jullie willen en zoals het goed voelt bij jullie, en niet bij je moeder.
Wie gaat er nu eigenlijk trouwen?

Wat een emotionele chantage en gemanipuleer zeg...
Ik heb altijd al gezegd, mijn bruiloft, mijn manier. Ben je het er niet mee eens? jammer dan.

Er is altijd wel iemand niet tevreden. Het is jouw dag en je moet he doen zoals jij het wil. Niet hoe je moeder het wil.

Veel plezier maandag en alvast gefeliciteerd
Ah know`t, tha shunt
Ik vind dat je je al aardig aan haar wensen hebt aangepast dus geen enkele reden om je schuldig te voelen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je bent geen waardeloze dochter. Het wordt wel eens tijd dat je je moeder duidelijk maakt dat je niet verplicht bent om haar verwachtingen te leven!
Misschien wel nog met haar praten hierover? Zou niet leuk zijn als je moeder haar ' pijn' op jullie trouwdag ook nog eens benadrukt.

Je bent geen waardeloze dochter.
quote:elninjoo schreef op 26 mei 2011 @ 20:28:

Dat soort familiegezeik is 'n reden om uberhaupt niet te trouwen.Eens, ivm mijn schoonmoeder die net zo is, zie ik trouwen niet zo zitten. Op een verre reis gaat dat dus waarschijnlijk gebeuren, zonder dat iemand er vanaf weet.
quote:Beauke schreef op 26 mei 2011 @ 20:35:

Misschien wel nog met haar praten hierover? Zou niet leuk zijn als je moeder haar ' pijn' op jullie trouwdag ook nog eens benadrukt.

Je bent geen waardeloze dochter.Ze gaat morgen trouwen, ik zou dan ook niet zo snel gaan bellen en ergere escalatie riskeren. Gewoon morgen doen zoals gepland en genieten van je dag.
Wat een egoistische moeder.
Ik ga trouwen, dat is al een compromis op zich. Wij houden het klein & simpel. Ik heb een uitzondering gemaakt voor de fotograaf, zodat ik reden heb anderen een foto-verbod op te leggen.

Een brief schrijven aan je moeder; uitleggen dat ze hartstikke lief is, maar dat jij het toch graag op jouw manier wilt?
quote:lies_lies schreef op 26 mei 2011 @ 20:36:

[...]

Ze gaat morgen trouwen, ik zou dan ook niet zo snel gaan bellen en ergere escalatie riskeren. Gewoon morgen doen zoals gepland en genieten van je dag.maandag
Oh, morgen al! Je zusje / buurmeisje / tante vragen je moeder te bellen?
Ik snap dat je moeder misschien een ander ideaalbeeld heeft van een bruiloft, maar als jij het anders wil dan zij dan moet je moeder zich daar bij neer leggen.

Ik hoop voor je dat ze maandag gelukkig is omdat ze zal zien dat haar dochter een van de mooiste dagen van d'r leven heeft!
Jullie trouwdag moet zo zijn zoals JULLIE dat willen. Jullie trouwen omdat jullie dat besluit hebben genomen en jullie richten het in op de manier zoals dat bij jullie past.

Ik vind dat je je al aardig hebt aangepast aan je moeder. Wat mij betreft kan je haar nog wel even uitleggen dat het jullie dat is en dat jullie het zo willen doen.

(Goh... En ik zie zo'n drama dus ook al aankomen als wij gaan trouwen... Dat gaat ook anders worden dan de (schoon)moeders het voor zich zien. Mijn eigen moeder zal zich wel inhouden, en ik hoop dat mijn schoonmoeder dat ook zal doen. Ik denk het wel, maar zij krijgt wel haar hele familie over zich heen...)
Wat naar voor je. Ik vind het erg manipulatief voor je moeder. Ik snap dat het heel rot voor je is, ze speelt namelijk nogal in op je gevoel, maar laat je niet kisten.

Je vind het erg dat je haar zo'n verdriet doet?!?!?! Hoezo? Je doet helemaal niks! je dasnt alleen niet helemaal naar haar pijpen... Voet bij stuk houden en haar niet de ruinte geven om er zo over door te gaan en haar zogenaamde verdriet te uiten.

Richt je op jezelf en je vriend. Een hele fijne dag gewenst!
Waar haalt iedereen nou vandaan dat ze morgen al gaat trouwen? Maandag is het eerste woord van de OP. TO heeft dus de tijd om nog een keer met haar moeder te gaan praten voor haar trouwdag. Ik hoop dat dat wat oplevert
verkeerde topic
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven