Trouwen, wil ik dit nog?

13-07-2018 00:12 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Ik ben op dit moment (12 uur s'nachts) in mijn bed aan het piekeren, en oké stieken ook huilen over een al 7 jaar durend probleem.

Ik heb een hele leuke vriend waar ik al 7 jaar mee samen ben en 4 jaar mee samen woon. Ik heb altijd geroepen, dit is de liefde van mijn leven. We hebben het ontzettend leuk samen, vooral veel lol. Nu ben ik een paar maanden geleden zelfs ten huwelijk gevraagd en volgend jaar september is dé trouwdag. Althans, de bedoeling..

Nu komt het: als mijn vriend gedronken heeft, is het een compleet ander persoon. Hij heeft géén rem, zuipt tot ie kruipt en wordt dan verschrikkelijk irritant. Maar echt nogmaals, heel iemand anders. Hij is ook gewoon niet meer te begrijpen. Ik zal het proberen uit te leggen, een conversatie tussen mij en hem: ik: "Zullen we zo naar huis gaan?" Hij: "Maar luister even, dat vuur daar? Dat is nou wat ik bedoel." Ik: "wat? Welk vuur? Waar heb je t over?" Hij: "er is toch niks aan de hand? Je snapt het toch wel. We hadden het over blauwe vissen." Ik: "@#%!&?! Ok. Ga je nou mee, we gaan." Hij: "nee maar er is toch niks. Die gele banaan, dat bedoelde ik nou." Nou zo kan ik nog wel even doorgaan. Hij is as we speak aan het drinken beneden in de tuin met een vriend. En ik appte of de deur niet zo hard open en dicht gegooit kon worden met toiletbezoekjes, gezien ik moet werken morgen. Waarop hij mij belt en zegt: "stuur je me die ene foto?" Ik: "zucht... waar heb je t over? Welke foto?" Hij: "luister, stuur nou gewoon die ene foto. We hebben toch gebarbecued." Ik: " doei... bel me aub niet". Het lijkt vast hilarisch, maar geloof me, dat is het echt niet. Het is ontiegelijk vervelend, maar ook heel raar. Er is letterlijk geen communicatie mogelijk. Een deel van zijn vrienden vinden het hilarisch en een ander deel vinden het net zo irritant als ik.

Toen ik net heel even naar beneden ging om een paracetemol te pakken, waren ze beiden ineens verdwenen uit de tuin. Dus ik zag licht branden in de garage en ging kijken. Nou zijn vriend kon nog net even zijn cocaine wegvegen van zijn hand. Ik weet dondersgoed, en al 7 jaar lang, dat heel het godvergeten dorp hier drugs gebruikt en met name cocaine. Ik wist ook dat mijn vriend het af en toe deed. Echter was hij daar helemaal mee gestopt wegens controles op zijn werk. De laatste weken/maand heeft hij dat ineens aan zijn laars gelapt want ik weet het nu al van 3 x, met deze avond incl. Maar van hoeveel keren weet ik het niet? Want ong eens per week of 2 weken gaat ie naar de lokale stamkroeg met zijn vrienden, dus geheid dat dat er dan ook dik in zit. Nu heb ik er een grote hekel aan, en dat weet ie.

Oja en dat vreemde gedrag komt echt enkel door de alcohol, want ik weet van bepaalde keren dat ie echt enkel alcohol op had en nog zo vreemd deed. Hij wilt daarnaast nooit mee naar huis, wat erop neerkomt dat wij 9 van de 10 keer los van elkaar naar huis gaan. Hij weet van geen stoppen, heeft geen rem qua drank maar ook geen rem qua tijd. Hij gaat gerust 24 uur door hoor. Vroeger was het erg vaak maar na een keer uit elkaar te zijn geweest om die reden gaat hij nu zo'n 1 keer in de week of 2 weken en is die rond 3 uur thuis, geloof me dat is vroeg.

Maar mijn grote twijfel is.. wil ik dit nog wel? Ondanks zijn super leuke nuchtere kant. Ik wil niet de komende 60 jaar mij constant kapot schamen op feestjes voor hem. Ik maak me zelfs al zorgen over de bruiloft, hoe loopt ie er dan bij? Praten heb ik al zovaak gedaan. Hij heeft geen rem.. dus t heeft geen zin. Ik kan weken van te voren en herhaaldelijk afspraken maken over bijv. Een aankomend feestje. Maar op die avond zelf is die compleet alles vergeten en zo dronken als hierboven is verteld.

Ik weet niet meer wat ik moet doen.. stel ik me aan? Het is toch uiterst vreemd gedrag? Hij vindt zelf overigens van niet en zijn vrienden zijn te laf om het ook op te gooien. Ik voel me zo verdrietig.. als ie weg is maak ik me constant zorgen of die in zijn dronken bui niet weer ruzie maakt of ergens in de sloot ligt. En thuis maak k me zorgen of die t huis wel heel laat en niet alles in de fik steekt. Want eerlijk is eerlijk, als je zo ver heen bent dat je zulke rare dingen zegt.. in welke staat ben je dan voor andere zaken?

Ik hoor graag jullie gedachten..
Dus drama met een alcoholist vanaf dag 1.

Je hebt een 7 jaar durend (alcohol)probleem in een relatie van 7 jaar, dus zo heb je hem leren kennen.

Waarom ben je iets met hem begonnen en wat zie je in hem?

O ja, waarom zou je in godesnaam met hem trouwen O_O
Oei. Alcohol en drugs maken meer stuk dan je lief is. Je a.s huwelijk & gezin bijvoorbeeld.
anoniem_368371 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 00:20
28.38% gewijzigd
Hij zal het niet als een probleem zien dus verwacht geen verandering (op korte termijn). Heel terecht dat je jezelf afvraagt of je dit nog jaren wil aangezien jij je bij dit gedrag niet prettig voelt en het vrij regelmatig voor komt. Stel je voor dat jullie straks kinderen hebben en jij een weekend weg bent. Zou ook niet graag mijn kinderen zo achterlaten.

Mijn inziens kan je het accepteren of de relatie verbreken.
Bij twijfel niet doen. En daar beter nu achter komen dan na de huwelijksvoltrekking.
Pieka19* schreef:
13-07-2018 00:18
Bij twijfel niet doen. En daar beter nu achter komen dan na de huwelijksvoltrekking.
Eens. Wat nu een probleem is, is als je eenmaal getrouwd bent nog steeds een probleem. Maar dan erger.
Paulapaula schreef:
13-07-2018 00:16
Oei. Alcohol en drugs maken meer stuk dan je lief is. Je a.s huwelijk & gezin bijvoorbeeld.
Dit. Ik zou de relatie verbreken nu je nog jong bent en een heel leven voor je hebt.
Je vriend wordt letterlijk knettergek na een paar biertjes, weet dit en drinkt gewoon door.

En daar wil jij een gezin mee? Doe dat alsjeblieft je kinderen niet aan.
Lekker mee stoppen, elke week dit gedrag is bizar.

En mijn man is trouwens ook zo hoor, 1 keer in de 2 jaar ofzo dat hij helemaal lazarus is maar daar zijn wel afspraken over ( zoals niet thuiskomen, hij komt maar terug als hij nuchter is) maar als hij dat elke week zou doen was hij allang mijn ex.
Ik ben van de blauwe knoop, dus tsja
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Zeg alsjeblieft die bruiloft af en kies voor een leuke toekomst voor jezelf. Ik begrijp echt niet dat je dit nog moet vragen, eerlijk gezegd.
Life is short. Eat dessert first.
Weet je vriend dat je twijfel?
Ik zou heel eerlijk zijn naar hem toe en het huwelijk uitstellen.
Geef hem de kans om te tonen dat hij jou serieus neemt, nadat jij heel duidelijk hebt gemeld wat het probleem is.

Het lijkt me niet makkelijk, deze situatie. Sterkte!
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
doornroosje9 schreef:
13-07-2018 00:39
Zeg alsjeblieft die bruiloft af en kies voor een leuke toekomst voor jezelf. Ik begrijp echt niet dat je dit nog moet vragen, eerlijk gezegd.
Inderdaad. Je lig snachts alleen te huilen in je bed terwijl hij "gezellig" zit te zuipen. Je kan niet slapen van angst om zijn drank&drugs. Hij houdt geen rekening met jou.

Je bent hier nu al niet gelukkig mee.
Dat belooft niet veel goeds voor die toekomst samen.
Dus leg jezelf niet vast aan iemand bij wie je je niet ECHT gelukkig voelt.
Ik denk dat zijn gedrag komt door slaapgebrek en uitdroging. Beide het gevolg van drugs/alcohol. Misschien toch aankloppen bij een afkickkliniek? Dreigen dat je niet met hem gaat trouwen voor hij daar is geweest?
oliebolmetkrenten wijzigde dit bericht op 13-07-2018 01:00
64.34% gewijzigd
Alcohol en coke zijn goede vrienden.
En begin in godsnaam niet aan kinderen! Hij laat zich eerst maar eens opnemen in een afkickkliniek.,
ik geef mn bek ook maar een douw
Zuipen en cocaïne? Doe dit jezelf en evt. kinderen niet aan en ga weg nu je nog niet gebonden bent.
Ik zou in ieder geval kiezen voor een open bar op je bruiloft :cheers:

Nou TO het is maar goed dat jij je hiervoor nieuw aanmeld, want dit probleem lijkt me echt iets waar je zelf geen duidelijke keuze kan maken... :wtf:
OliebolmetKrenten schreef:
13-07-2018 00:51
Ik denk dat zijn gedrag komt door slaapgebrek en uitdroging. Beide het gevolg van drugs/alcohol. Misschien toch aankloppen bij een afkickkliniek? Dreigen dat je niet met hem gaat trouwen voor hij daar is geweest?
En! Van gedrag is veranderd.
Een kerel die zo met alcohol en drugs omgaat wil TO niet.
Paulapaula schreef:
13-07-2018 01:06
En! Van gedrag is veranderd.
Een kerel die zo met alcohol en drugs omgaat wil TO niet.
Nou..... ze heeft wel Ja gezegd op zijn aanzoek.......
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
13-07-2018 01:11
Nou..... ze heeft wel Ja gezegd op zijn aanzoek.......
En nu twijfelt ze. Terecht.
Gefeliciteerd zie uit je bericht dat je al ja heb gezegd. Ga dan niet ineens een topic openen en al de negatieve punten formuleren. Maak er wat van samen
En misschien kan je dat trouwen idd beter schrappen wie wilt er nou een vrouw die zo achter ze rug om praat.
Sorry maar hoe naief ben je als je denkt dat het gedrag van jouw vriend alleen door alcohol word veroorzaakt?
Blondie222 schreef:
13-07-2018 01:43
En misschien kan je dat trouwen idd beter schrappen wie wilt er nou een vrouw die zo achter ze rug om praat.
Ach het is volgend jaar september al, dat kan nu niet meer. Haastige spoed is zelden goed blijkt nu maar weer.
TO heeft zichzelf in slaap gehuild gelukkig.

Waarom volgend jaar september TO, dat duurt nog wel eventjes!?!
Vertel! Als je weer wakker bent.

En je vriend geen marsmannetjes ziet, dat moet je eerst de kop indrukken dan. First things first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven