Trouwjurk online bestellen?

zaterdag 1 september 2012 om 11:24
Hoi meiden!!
Wij gaan volgend jaar trouwen in het buitenland en aangezien ik nu ondertussen aan het zoeken ben naar een prachtige trouwjurk, vroeg ik me af of er meiden zijn die ervaring hebben met het online bestellen van een mooie jurk. Via lightinthebox heb ik een aantal ervaringen gelezen, allemaal positief en de site ziet er ook erg goed uit. De prijzen zijn echt heel erg laag, mede omdat de jurken in China worden gemaakt.
Nu wil ik graag in de winkel gaan passen en kijken wat voor jurken het mooiste bij me passen en dan via internet een soortegelijke jurk bestellen. Dit kan via een standaard maat maar je kan voor 39 dollar ook alle maten doorgeven (middel,borsten etc) zodat je zeker weet dat je de juiste maat hebt. Overigens houden ze bij de naden ook de mogelijkheid van 2,5 cm speling over.
We trouwen op het strand en zo heb ik een jurk gezien van 249 dollar. In de winkel kost deze al gauw tussen de 1250 euro en 1500 euro. Een enorm verschil dus!
Maar uiteraard heb ik ook mijn twijfels. Daarom dus ervaringen gevraagd
Bedankt hoor.
Wij gaan volgend jaar trouwen in het buitenland en aangezien ik nu ondertussen aan het zoeken ben naar een prachtige trouwjurk, vroeg ik me af of er meiden zijn die ervaring hebben met het online bestellen van een mooie jurk. Via lightinthebox heb ik een aantal ervaringen gelezen, allemaal positief en de site ziet er ook erg goed uit. De prijzen zijn echt heel erg laag, mede omdat de jurken in China worden gemaakt.
Nu wil ik graag in de winkel gaan passen en kijken wat voor jurken het mooiste bij me passen en dan via internet een soortegelijke jurk bestellen. Dit kan via een standaard maat maar je kan voor 39 dollar ook alle maten doorgeven (middel,borsten etc) zodat je zeker weet dat je de juiste maat hebt. Overigens houden ze bij de naden ook de mogelijkheid van 2,5 cm speling over.
We trouwen op het strand en zo heb ik een jurk gezien van 249 dollar. In de winkel kost deze al gauw tussen de 1250 euro en 1500 euro. Een enorm verschil dus!
Maar uiteraard heb ik ook mijn twijfels. Daarom dus ervaringen gevraagd

Bedankt hoor.

zaterdag 1 september 2012 om 15:46
Chiffon op het strand zou ik dus juist niet doen! Vaak is dat gemaakt van polyester en dat ademt niet, met als gevolg dat je het nog warmer hebt dan je het zou hebben in een wollen jurk!
Ben je wel eens in Amerika geweest? In de warenhuizen hebben ze daar overal prachtige "prom dresses" hangen. Die lijken van een afstandje echt heel mooi, maar als je dichterbij komt en ze aanraakt, is het net plastic en voelt het ruw en stug aan. En dan maakt het echt niet uit of je een zijde, kanten of satijnen look uitkiest, ze hebben het allemaal. Vergelijk het maar met het verschil in kwaliteit van kanten ondergoed van de markt of uit de duurdere lingerie-boutique. Ik zou met die goedkope trouwjurken als de dood zijn dat ze je zoiets sturen.
Ben je wel eens in Amerika geweest? In de warenhuizen hebben ze daar overal prachtige "prom dresses" hangen. Die lijken van een afstandje echt heel mooi, maar als je dichterbij komt en ze aanraakt, is het net plastic en voelt het ruw en stug aan. En dan maakt het echt niet uit of je een zijde, kanten of satijnen look uitkiest, ze hebben het allemaal. Vergelijk het maar met het verschil in kwaliteit van kanten ondergoed van de markt of uit de duurdere lingerie-boutique. Ik zou met die goedkope trouwjurken als de dood zijn dat ze je zoiets sturen.
zaterdag 1 september 2012 om 16:14
Het moet maar net je smaak zijn, maar bij sommige postorderbedrijven verkopen ze ook goed betaalbare bruidsjurken zoals deze bij Otto: http://www.otto.nl/produc ... sjurk-Laura-Scott-Wedding
En je kan makkelijk terugsturen als het toch niks is.
En je kan makkelijk terugsturen als het toch niks is.
zaterdag 1 september 2012 om 16:55
Ook ik heb mijn trouwjurk laten maken bij Anastasi. Ze is geweldig, maak n.a.v. plaatjes/ tekeningen en ideeen een custom made jurk van mooie kwaliteit. Ik betaalde voor mijn jurk bijna de helft van wat ik in de winkel had moeten betalen. Word nog steeds heel erg blij (v.d. jurk) wanneer ik de foto's van onze trouwdag zie!
zaterdag 1 september 2012 om 19:35
http://www.honneloeloe.nl ... urken-bruidsjurken-leiden
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 2 september 2012 om 04:04
Een tweedehands jurk is misschien ook nog het overwegen waard. Hier bestaan verschillende (internationale) sites voor, maar heb mijn jurk gekocht via www.RecycledBride.com
Want alhoewel veel aanbieders aangeven alleen te verzenden binnen de VS, zijn er manieren (www.myus.com / www.fromus2eu.com) om de producten naar Europa te krijgen.
De uitdaging zit 'm vooral in het bepalen van de juiste maat.
Want alhoewel veel aanbieders aangeven alleen te verzenden binnen de VS, zijn er manieren (www.myus.com / www.fromus2eu.com) om de producten naar Europa te krijgen.
De uitdaging zit 'm vooral in het bepalen van de juiste maat.
zondag 2 september 2012 om 07:47
Ik heb toevallig 2 weken geleden een jurk (gewoon feest jurkje) besteld bij lightinthebox en was echt heel erg blij met de jurk! Het is een jurkje voor de trouwerij van mijn zusje. Ik kwam gelukkig erg in de buurt van een standaardmaat en de jurk zit echt als gegoten. Als ik er een trouwjurk zou bestellen dan zou ik hem wel op maat laten maken. Dan weet je helemaal zeker dat de jurk goed zit. Een trouwjurk via zo'n site bestellen zou ik wel spannend vinden, maar als je het niks vind kun je hem inderdaad altijd nog verkopen op marktplaats. En van tevoren in winkels gaan passen is wel verstandig, zodat je zeker weet wat je wilt.
zondag 2 september 2012 om 11:08
zondag 2 september 2012 om 14:34
Ik zou nooit een bruidsjurk via het internet bestellen! Met andere jurken mag nog een keer iets fout gaan maar voor zo'n belangrijke dag wil je toch dat alles perfect zit en het je goed staat?
Zelf heb ik in meerdere bruidszaken geweest en heb divese modellen gepast. Pas daarna zie je wat jou echt staat en wat niet. Dat is soms totaal anders dan de jurk op een plaatje of zelf aan een hanger (sommige jurken waren prachtig op een paspop maar stonden mij totaal niet).
Ik ben trouwens ook in een goedkope zaak geweest waar ze een afdeling goedkope jurken uit China hadden. Bij de echte goedkope modellen zag je direct het verschil in prijs! Slechte kwaliteit van stof en slordige afwerking. Ook hadden sommige jurken een slechte pasvorm (en dat zie je pas als je het aanhebt).
Ga dus op zoek naar een goedkope jurk in Nederland. Een bruidsjurk wil je vaak aanpassen en moet op jouw maat worden gemaakt (die ook nog kan veranderen vanwege afname of toename in gewicht). Als er problemen zijn kan je gewoon in je eigen omgeving terecht.
Zelf heb ik in meerdere bruidszaken geweest en heb divese modellen gepast. Pas daarna zie je wat jou echt staat en wat niet. Dat is soms totaal anders dan de jurk op een plaatje of zelf aan een hanger (sommige jurken waren prachtig op een paspop maar stonden mij totaal niet).
Ik ben trouwens ook in een goedkope zaak geweest waar ze een afdeling goedkope jurken uit China hadden. Bij de echte goedkope modellen zag je direct het verschil in prijs! Slechte kwaliteit van stof en slordige afwerking. Ook hadden sommige jurken een slechte pasvorm (en dat zie je pas als je het aanhebt).
Ga dus op zoek naar een goedkope jurk in Nederland. Een bruidsjurk wil je vaak aanpassen en moet op jouw maat worden gemaakt (die ook nog kan veranderen vanwege afname of toename in gewicht). Als er problemen zijn kan je gewoon in je eigen omgeving terecht.
vrijdag 18 januari 2013 om 12:00