Trouwlocatie
donderdag 3 januari 2019 om 22:10
Hoi allemaal,
Sinds 25 december vorig jaar ben ik gevraagd door mijn vriend. Wij hadden de laatste tijden vaker over om te trouwen en he popped the question. We willen eind september dit jaar nog gaan trouwen. We zijn nu op zoek naar een leuke maar wel een goedkope locatie waar je de catering zelf mag meenemen. Hebben jullie tips voor mij? Ik woon zelf in Maarssen en we willen het liefst in omgeving Utrecht/ Maarssen trouwen. Hoe zit het trouwens met het regelen van locatie, fotograaf, decoratie. Moet ik in 1 keer meteen vooraf betalen of kan ik in delen betalen.
Sinds 25 december vorig jaar ben ik gevraagd door mijn vriend. Wij hadden de laatste tijden vaker over om te trouwen en he popped the question. We willen eind september dit jaar nog gaan trouwen. We zijn nu op zoek naar een leuke maar wel een goedkope locatie waar je de catering zelf mag meenemen. Hebben jullie tips voor mij? Ik woon zelf in Maarssen en we willen het liefst in omgeving Utrecht/ Maarssen trouwen. Hoe zit het trouwens met het regelen van locatie, fotograaf, decoratie. Moet ik in 1 keer meteen vooraf betalen of kan ik in delen betalen.
donderdag 3 januari 2019 om 22:27
donderdag 3 januari 2019 om 22:46
Vrijwel alles kun je in termijnen betalen. Maar als je nu al benauwd bent dat je bedragen voor het huren van een trouwlocatie of decoratie (enkele honderden euro’s?) niet zo in een keer kunt betalen, weet je zeker dat jullie dan genoeg gespaard hebben? Het zou zonde zijn als je na afloop van de bruiloft met rekeningen blijft zitten die jullie niet kunnen voldoen!
donderdag 3 januari 2019 om 22:58
Dank jullie wel voor de reacties. We hebben samen geld opzij gezet voor max €6000 euro voor max 80gasten ( misschien later wat minder). Zelf willen we geen hele dag van maken alleen naar de stadhuis en in de avond een feestje geven. Liefst met een eigen catering erbij want het wordt een fushion wedding. Maar overal waar ik op internet kijk schrik ik van de prijzen. Alleen een zaal huren is nu vanaf €4000. Het is al lastig genoeg om een locatie te zoeken met eigen catering. Qua kleding enzo denk ik gewoon aan trouwjurk huren of outlet. Als dit tegenwoordig de prijzen om voor 80 man meer dan €6k uit te geven dan zal ik zeker een tuinfeestje geven haha maar liever niet-Nienke- schreef: ↑03-01-2019 22:46Vrijwel alles kun je in termijnen betalen. Maar als je nu al benauwd bent dat je bedragen voor het huren van een trouwlocatie of decoratie (enkele honderden euro’s?) niet zo in een keer kunt betalen, weet je zeker dat jullie dan genoeg gespaard hebben? Het zou zonde zijn als je na afloop van de bruiloft met rekeningen blijft zitten die jullie niet kunnen voldoen!
jangela wijzigde dit bericht op 03-01-2019 23:08
0.09% gewijzigd
donderdag 3 januari 2019 om 23:01
donderdag 3 januari 2019 om 23:04
Wij betaalden trouwens geen zaalhuur maar enkel de consumpties en het eten. Ik geloof dat we ongeveer 2000 kwijt waren voor 40 personen, helaas niet jouw omgeving. Inclusief alles dus jurk etc waren we 5000 kwijt geloof ik maar uiteindelijk jurk, fotograaf gekregen dus waren zelf 3000 kwijt aan de bruiloft.
donderdag 3 januari 2019 om 23:38
Zaal zonder eten 4000 euro????jangela schreef: ↑03-01-2019 22:58Dank jullie wel voor de reacties. We hebben samen geld opzij gezet voor max €6000 euro voor max 80gasten ( misschien later wat minder). Zelf willen we geen hele dag van maken alleen naar de stadhuis en in de avond een feestje geven. Liefst met een eigen catering erbij want het wordt een fushion wedding. Maar overal waar ik op internet kijk schrik ik van de prijzen. Alleen een zaal huren is nu vanaf €4000. Het is al lastig genoeg om een locatie te zoeken met eigen catering. Qua kleding enzo denk ik gewoon aan trouwjurk huren of outlet. Als dit tegenwoordig de prijzen om voor 80 man meer dan €6k uit te geven dan zal ik zeker een tuinfeestje geven haha maar liever niet![]()
![]()
donderdag 3 januari 2019 om 23:41
https://www.toptrouwlocaties.nl/zoeken.
Kies provincie en vink ‘eigen catering mogelijk’ aan. In provincie Utrecht komen er iets van 10 opties tevoorschijn
Kies provincie en vink ‘eigen catering mogelijk’ aan. In provincie Utrecht komen er iets van 10 opties tevoorschijn
donderdag 3 januari 2019 om 23:55
vrijdag 4 januari 2019 om 00:41
Ik heb het voor mijn eigen bruiloft uitgerekend: alles huren (servies etc) en catering regelen scheelde geloof ik €50 met gewoon ergens een lokatie nemen waar je eten en drinken afneemt. En het scheelt veel stress en werk. Wij mochten het daar ook zelf versieren enzo.
Wij hadden 100 man, waarvan 50 BBQ de rest avond gasten, een bandje en een fotograaf. En waren in totaal voor minder dan €5000 klaar. De bloemen zaten daar ook bij en die waren niet goedkoop. Mijn jurk had ik via internet en dat is veel goedkoper dan in een bruidszaak. Je moet je gewoon niet gek laten maken..
Wij hadden 100 man, waarvan 50 BBQ de rest avond gasten, een bandje en een fotograaf. En waren in totaal voor minder dan €5000 klaar. De bloemen zaten daar ook bij en die waren niet goedkoop. Mijn jurk had ik via internet en dat is veel goedkoper dan in een bruidszaak. Je moet je gewoon niet gek laten maken..
vrijdag 4 januari 2019 om 08:57
Als eerste gefeliciteerd met jullie verloving!
Wat betreft de locaties zijn er ook zat locaties waar je geen huur hoeft te betalen. 4000 euro vind ik echt absurd... onze duurste die we hebben bekeken was 2000 euro voor alleen locatiehuur en daar hebben we dan ook niet voor gekozen.
Tips waar wij rekening mee hebben gehouden en wat geld bespaarde, misschien heb je er ook wat aan:
- kijk rond in de gemeentes in de buurt van waar je wilt trouwen; de trouwkosten kunnen per gemeente behoorlijk verschillen (althans bij ons in de omgeving).
- laat de ceremonie plaatsvinden in een door de gemeente aangewezen trouwlocatie (zo trouwden wij in een knusse kapel zonder hiervoor huur te betalen).
- vraag overal minstens 3 offertes van op, locaties, fotografen, Dj's/bands, bloemen, taart etc. En ding wat af, dat werkt haha.
- kijk of er iemand in je omgeving is die bijvoorbeeld een mooie trouwauto te leen heeft.
- informeer bij je vaste kapster hoeveel deze rekent voor bruidskapsel (die van mij rekende om die reden maar 75 euro incl proefkapsel, terwijl heel veel anderen vaak bij 200 euro beginnen.
- kijk of er iemand in je omgeving visagist is of goed kan opmaken, dan ben je daar niet veel kosten voor kwijt.
- vraag bij de locaties die je bekijkt ook of ze decoratie hebben (bij sommige gratis, bij andere komen daar kosten voor bij) en vul wanneer je wilt nog aan met zelfgemaakte decoratie.
- tegenwoordig hoor je ook wel eens dat het bruidspaar met een kleine groep, familie en beste vrienden, ergens uit eten gaat, daarna de ceremonie rond 20:00 uur plaatsvindt en dat het feest om 21:00 losbarst. Wij wilden een hele dag (vanaf 10:00-01:00), maar hadden daar ruim genoeg geld voor gespaard. Kostte namelijk zeker het dubbele van wat jij als budget aangeeft (35 daggasten en 97 avondgasten) en we hebben goed prijzen vergeleken van alles.
Succes! Vond het voorbereiden en alles uitzoeken superleuk.
Wat betreft de locaties zijn er ook zat locaties waar je geen huur hoeft te betalen. 4000 euro vind ik echt absurd... onze duurste die we hebben bekeken was 2000 euro voor alleen locatiehuur en daar hebben we dan ook niet voor gekozen.
Tips waar wij rekening mee hebben gehouden en wat geld bespaarde, misschien heb je er ook wat aan:
- kijk rond in de gemeentes in de buurt van waar je wilt trouwen; de trouwkosten kunnen per gemeente behoorlijk verschillen (althans bij ons in de omgeving).
- laat de ceremonie plaatsvinden in een door de gemeente aangewezen trouwlocatie (zo trouwden wij in een knusse kapel zonder hiervoor huur te betalen).
- vraag overal minstens 3 offertes van op, locaties, fotografen, Dj's/bands, bloemen, taart etc. En ding wat af, dat werkt haha.
- kijk of er iemand in je omgeving is die bijvoorbeeld een mooie trouwauto te leen heeft.
- informeer bij je vaste kapster hoeveel deze rekent voor bruidskapsel (die van mij rekende om die reden maar 75 euro incl proefkapsel, terwijl heel veel anderen vaak bij 200 euro beginnen.
- kijk of er iemand in je omgeving visagist is of goed kan opmaken, dan ben je daar niet veel kosten voor kwijt.
- vraag bij de locaties die je bekijkt ook of ze decoratie hebben (bij sommige gratis, bij andere komen daar kosten voor bij) en vul wanneer je wilt nog aan met zelfgemaakte decoratie.
- tegenwoordig hoor je ook wel eens dat het bruidspaar met een kleine groep, familie en beste vrienden, ergens uit eten gaat, daarna de ceremonie rond 20:00 uur plaatsvindt en dat het feest om 21:00 losbarst. Wij wilden een hele dag (vanaf 10:00-01:00), maar hadden daar ruim genoeg geld voor gespaard. Kostte namelijk zeker het dubbele van wat jij als budget aangeeft (35 daggasten en 97 avondgasten) en we hebben goed prijzen vergeleken van alles.
Succes! Vond het voorbereiden en alles uitzoeken superleuk.
vrijdag 4 januari 2019 om 09:29
O, maar 6000 euro moet prima lukken, hoor! Ik ben bang dat je inderdaad juist meer moet betalen als je zelf je eten meeneemt. Wij waren bij onze septemberbruiloft (prachtige maand om te trouwen!) zo’n 3500 euro kwijt voor locatie, inclusief koffie met taart, dinerbuffet, drankjes en zaalhuur. Wij zijn hier getrouwd (niet helemaal de juiste omgeving, maar wel een aanrader als je op je budget wilt letten):jangela schreef: ↑03-01-2019 22:58Dank jullie wel voor de reacties. We hebben samen geld opzij gezet voor max €6000 euro voor max 80gasten ( misschien later wat minder). Zelf willen we geen hele dag van maken alleen naar de stadhuis en in de avond een feestje geven. Liefst met een eigen catering erbij want het wordt een fushion wedding. Maar overal waar ik op internet kijk schrik ik van de prijzen. Alleen een zaal huren is nu vanaf €4000. Het is al lastig genoeg om een locatie te zoeken met eigen catering. Qua kleding enzo denk ik gewoon aan trouwjurk huren of outlet. Als dit tegenwoordig de prijzen om voor 80 man meer dan €6k uit te geven dan zal ik zeker een tuinfeestje geven haha maar liever niet![]()
![]()
https://www.hugodevries.nl
vrijdag 4 januari 2019 om 12:54
Mooie locatie zeg!!-Nienke- schreef: ↑04-01-2019 09:29O, maar 6000 euro moet prima lukken, hoor! Ik ben bang dat je inderdaad juist meer moet betalen als je zelf je eten meeneemt. Wij waren bij onze septemberbruiloft (prachtige maand om te trouwen!) zo’n 3500 euro kwijt voor locatie, inclusief koffie met taart, dinerbuffet, drankjes en zaalhuur. Wij zijn hier getrouwd (niet helemaal de juiste omgeving, maar wel een aanrader als je op je budget wilt letten):
https://www.hugodevries.nl