tussen schip en wal in met mn gevoelens

11-06-2008 13:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Net als in iedere relatie, heeft ook die van mijn zn hoogte en diepte punten. De basis is altijd goed geweest in de vorm dat ik lichamelijk en geestelijk mij instinctief aangetrokken voel tot haar. We voelen elkaar aan en dat is natuurlijk hartstikke fijn en mooi.

Echter zijn er wel een paar minpuntjes(in mijn ogen en is dat wel objectief?) Laat ik ze maar gewoon spuien en wie weet of mn ogen op een andere manier geopend kunnen worden. Want er zijn wel een paar vretende dingetjes aan onze relatie.

Mn vriendin heeft wat meer moeite om zich te uiten dan ik, en dat is niet erg, maar soms irriteert het wel enigszins omdat het moeilijk gissen is, of er wel of niet iets is als zij sip kijkt. En nou komt het. In het begin van onze relatie, en ik moet eerlijk zeggen dat ik daarvoor jaren heb rondgefladderd na een moeilijke relatie met een meisje die een pathologische leugenaar bleek te zijn. Je kan begrijpen dat de relatie van mij en mn huidige vriendin in het begin een moeizame was. Ik, omdat ik een vrij moeilijk te krijgen jongen was(en helemaal natuurlijk met een relatie ) En zij omdat zij vrij gesloten is. Tevens is ze niet helemaal eerlijk geweest. Ik ben erachter gekomen dat zij het niet helemaal nauw neemt met flirten met andere jongens. Terwijl ze altijd pretendeert altijd heel straight te zijn. Als ik er haar op aansprak dan gaf ze nooit direct antwoord. Aan de ene kant wil ik niet de boeman zijn en wil ik gewoon dat ze eerlijk is en open is. Onderandere door de eerdere relatie vertrouw ik niet zo andere mensen. Ik vraag me eigenlijk af wat jullie ervan denken wat ik zou kunnen doen. Zeker omdat het vrij vaak door mn hoofdspookt en ik dus sacherijniger reageer tegen mn vriendin dan ik zou willen. Iedereen wil natuurlijk weleens aandacht van anderen en het is natuurlijk leuk als andere mensen je een spetter/leuk mens vinden. Of moet ik meer denken in de zin van, goh jij flirt met andere mensen waar je gecharmeerd van bent en daarom moet ik mij er niks van aantrekken en jouw maar het schuldgevoel zitten, als ze dat zou hebben. Het stomme is dat ik daarom juist denk.. goh ik ben niet de enige.. en vindt ze me wel zo leuk.. ze is ook wat minder passievol dan mij..de sex moet ook altijd van mijn kant komen. Ik zou graag hebben dat ze zegt wat ze denkt en waar het op staat.. of is dat een utopie?

Sorry het is een ietwat warrig verhaal kan ik me voorstellen.. Het was meer even een impulsief ding om hier te reageren. Ik zit hier ook de baas zn tijd te tikken..
Wat zegt zij hiervan? M.a.w. zij weet van jouw gedachtenspinsels mbt jullie?
Zij weet het wel, maar begint dan dat ik naar mijzelf moet kijken of kapt het gesprek af.. ja uhh??

En zoals gezegd wil ik geen boeman zijn..en vraag ik me wel af of ik er wel mee moet zitten.. Maar ondertussen zit ik er regelmatig wel mee.

Ik ben mij er van bewust dat ieder mens verschillend is.. en dat ieder zn minder gepolijstje karaktertrekjes heeft.. daarom vraag ik het hier.. of schrijf ik het van mij af.. dat kan ook.
Het/zij is allemaal 1 pakket. Leuke en minder leuke dingen. Aan jou de keus of jij hier blij van wordt...en de vraag stellen is hem beantwoorden.

Ik vind dat flirten niets bijzonders is. Dat moet kunnen. Een knipoog hier, een glimlach daar. Daar zit niets achter..althans bij mij niet.

Sommigen kunnen het leren om dingen te zeggen, ook mbt sex. Anderen zullen het nooit leren. Tja, hoe diep zit de liefde bij jou?
Flirten is niet erg, mits je er niet te ver in doorgaat. Niet met elkaar gaat afspreken, bellen en mailen. Zoals ik al zei, de relatie hiervoor was er niet een om naar huis te schrijven, daardoor voel ik me minder zelfverzekerd en kwetsbaarder in een relatie dan de scharrelrelaties die ik voor deze relatie had. Omdat mn vriendin niet zoveel zegt, maar ze wel wat dingetjes heeft gedaan vind ik dat erg vervelend, zeker als ze er ook niet op ingaat als ik ernaar vraag. En nee ik vraag dat op een communicatieve open toon.

Het zou goed kunnen dat ik mij aanstel en dat ik het maar moet vergeten. ratio en emoties lopen vaker door elkaar dan hand in hand bij mij
Ik denk dat Marie Liselotte direct de juiste opmerking maakt door te zeggen dat je je moet afvragen of dit is wat je wil. Daar gaat het om. Voel jij je gelukkig in je relatie, heb je het idee dat de intimiteit groeit, heb je veel plezier samen, kun je moeilijke momenten goed bespreken en kom je er dan ook samen uit etc?

Echt, het gaat er niet om of je objectief kunt zeggen dat de relatie klopt of dat wat zij doet goed of fout is. Het gaat erom of jij het gevoel hebt dat dit degene is met wie je samen wil zijn. En dan heb ik het niet over het verlangen dat dat zo is maar echt het prettige, comfortabele gevoel dat het goed zit.
Mn liefde zit diep ja, als ik haar zie heb ik 9 van de 10 keer dat ik denk woww wat een spetter met een leuke uitstraling is het toch!

Ik vraag me juist meer af of het prettige, comfortabele gevoel wel bij haar zit. Maar of dat nou komt omdat ze wat gesloten is, mn eigen relatieverleden of dat ik spookjes zie.

Ik denk dat de relatie in evenwicht is qua intimiteit, plezier maken met elkaar en moeilijke momenten bespreken.

Vergeet niet dat ik een man ben eh dames! Die zijn niet zo verdiepend kijkend in relaties onderling.
Haha ja je bent een man, en wij zijn vrouwen. Je komt hier niet voor niets om raad vragen. Ik zou niet willen dat mijn vriend twijfels heeft en deze niet verteld. Of dat hij mij niet verteld dat ik dingen doe die hij niet leuk vindt. Sommige dingen zijn aard van het beestje, andere ben je je niet van bewust. Je wil elkaar leren kennen en er is niets mis mee om tot de conclusie te komen dat een toekomst samen er niet inzit, het is pijnlijk maar je overleeft het wel. Maar ik zou wel graag de mogelijk hebben om kleine dingen te kunnen veranderen/rekeing houden met mijn vriend als ik me daarvoor niet bewust ben van, voor hem, kwetsende dingen.
hmm..snel en slordig getyped..dingen enzo;)
Als dat allemaal goed zit, tja. Is ze zo dat als ze ergens niet compleet tevreden mee is, ze het wel lijdzaam tolereert? Ze al gauw dingen wel goed genoeg vindt en er dan maar genoegen mee neemt? Als ze zo is, dan zou het zomaar kunnen zijn dat ze je wel leuk vindt maar meer niet. En als ze niet zo is, zou ik gewoon maar aannemen dat ze je blijkbaar echt leuk vindt .

Vind je haar overtuigend wanneer ze je de liefde verklaart? Je kunt het goed voelen wanneer iemand het meent of niet. Wanneer je het niet tot weinig voelt is het menselijk om excusen te bedenken waarom je het niet voelde maar het kan toch een goede intuitieve indicatie zijn dat er iets mist.

Ze zal wrs altijd wat gesloten blijven, da's geen afwijzing naar jou toe maar gewoon hoe ze is. Spraakzaamheid kan groeien maar dat heeft tijd nodig en ik denk niet dat je erop moet rekenen dat ze ooit zo wordt dat ze je voortdurend "lastig valt" met haar emotionele toestand.
@ Marie

Het is niet zo dat ik voor deze dingen de relatie zou willen verbreken. Het is meer dat ik mn vriendin meer wil bereiken met bovenstaande onderwerpen zonder haar op slot te willen zetten. En net als iedereen wil je iemand die je behandelt zoals jezelf behandelt wilt worden.

Ik vind mezelf een beetje zeurderig en vindt het irritant van mezelf dat ik er mee zit. Daarom vind ik het ook wel fijn dat ik het hier kwijt kan.

@Feli

Dank voor je antwoord, maar het is meer een korte samenvatting wat je geeft hoe ik me voel als ik me onzeker voel over mn relatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven