twee liefdes...........nieuw topic...

20-07-2007 11:41 3608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat voor thea geschreven als andwoordt dus bij deze..

Thea..........mss wel...

Maar ben na de bevalling van mijn zoontje depressief geweest en toen was die er in goede en slechte tijden...

Maar ik wou graag een tweede en hij niet.........en hij voerde later wel goede argumenten aan, maar heeft me toen ook al wel wat gekwetst..

Toen hebben we een jaar of 3 geen seks etc gehad en nu wil die weer..

Maar ik weet niet meer wat ik wil. mss hou ik nog wel van hem maar we hebben elkaar zo gekwetst.

En nu kwetst die ander me ook al..........pffff, maar ik kan hem dat niet aanrekeken want hijs nog zo jong..

En mijn man...........hij wou niet op vakantie want dan zou hij zich ergeren aan mijn buien..

Mijn zoon loopt over me heen...zo kan ik wel doorgaan nog......

En ik mag met niemand als hem over onze problemen praten..want ik heb hem gekwetst door tegen mijn vriendinnen te zeggen hoe ons seksleven was.........heb dit overginds 3 jaar opgekropt en hij vertelde altijd dat ie sex vies vond etc...

Maar verder is die wel heel lief hoor..

maar ik weet niet of we ooit samen nog gelukkig kunnen worden..

Ik kan niet sex hebben met iemand en aan een ander denken..

En ik wil niet meer aan die ander denken want die trapt me ook alleen maar op mijn ziel..

Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..
Goedemorgen allemaal,

Marlies, wat een moeilijke situatie. Voel je vooral niet schuldig dat je niet reageerd op berichtjes. Ik kan me voorstellen dat je daar op het moment geen kracht voor hebt. Ik hoop dat het van je afschrijven op dit forum je misschien een heel klein beetje kan helpen. Heel veel sterkte.

Teka, door alle moeite heen kom je heel sterk over hoewel je dat zelf waarschijnlijk vaak niet zo voelt. je deelname aan dit forum is voor mij in ieder geval heel positief. Hou vol en als het te moeilijk wordt, schrijf dan hier van je af.

Lois, hoe gaat het nu?

Hier gaat alles zo z'n gangetje. Nr2 helpt me met de voorbereidingen voor een zwaar examen. We hebben de laatste tijd tegen alle verwachtingen in (omdat ik nogal druk ben met studie en werk) heel veel contact. We praten heel veel, studeren samen en als de gelegenheid er voor is vrijen we ook. En het is altijd perfect, hij is perfect. Er zijn dingen die te maken hebben met religie, levensbeschouwing etc waar we elkaar altijd in vinden. Hoewel we heel verschillende achtergronden hebben en ook niet dezelfde religie hebben.

Knipoogje, welkom terug,

Stranger, welkom to the club.
Morgen allemaal,

Thanks Flamenco! Voel me bijna schuldig met al m'n positieve geluiden... Bij jou lijkt het ook allemaal lekker te gaan.

Maar er zullen ook heus nog wel eens wat wolken aan de mooie blauwe hemel komen vrees ik, en daar zullen we dan mee om moeten gaan op wat voor manier dan ook. Maar dat zien we dan wel weer en tot die tijd blijven we lekker zweven!
hoi..

Wat een verhaal stranger..Fijn om het ook eens van de andere kant te lezen..

Hopenlijk heeft het een beetje opgelucht om het hier neer te zetten en te vertellen aan ons..

Flamenco: wat klinkt dat fijn om zo veel en vaak bij je nr 2 te zijn..

Hoort super.

Knipoogje:welkom terug ...leuk dat je een fijne vakantiehebt gehad enne dat nr 2 in je bloed zit........zeer herkenbaar....

Hoe zulke leuke dingen je ook doet met je gezin en nr 1, hij draait altijd mee op de achtergrond...

Marlies: sterkte, wat een moeilijke situatie..en wat een verdriet zul je hebben zeg..

Een dikke knuffel voor jou..

Teka: vind je echt een kanjer..je bent een voorbeeld voor ons allemaal..

Altijd lieve postings en ondanks alles een hart onder de riem voor allemaal...een dikke knuffel voor jou!!

En voor de rest ook allemaal een dikke knuffel!!

Bij mij gaat het zijn gangentje.........

Elke x als ik afstand wil nemen kom ik er op terug...

Hij zit idd in mijn hart en in mijn bloed. Vond het heerlijk even als vanouds te praten maar besef dat er veel verandert is..
hey Stranger, wat een verhaal.. ik maak uit je woorden op dat je er (nog) vrij nuchter in staat en het op je af laat komen. Ondertussen gezellige dingen kunt doen met elkaar. Hoop dat je er zo naar kunt blijven kijken, want de verdrietige verhalen heb je gelezen.. gun die jou net zo min als de rest hier! Wekt alleen wel mijn nieuwsgierigheid op hoe je dan naar jou nr1 kijkt, zij is toch de vrouw waarmee je een relatie hebt? Hoe ga je daar mee om, gevoelens voor een nr2 die jouw verliefdheid nog niet beantwoord, maar als dat wel gebeurd? Wat dan?

Flamenco, heerlijk dat jullie zo veel contact hebben nu en het zo goed kunnen vinden met elkaar! Zo fijn dat het op alle gebied klikt. Dat was nu juist ook dat wat ik dacht gevonden te hebben....

Claartje, goed dat je ziet dat er wat veranderd is in jullie omgang, mss dat dit maakt dat zaken toch duidelijker worden tussen jullie, hoe hij er in staat.

Meiden bedankt voor jullie lieve woorden, ze doen me goed! Ook al lijk ik sterk, voel me dat idd lang niet altijd. Heeft alles te maken met nr1, onze 'strijd' om er mss toch nog wat van te maken, hij doet zijn uiterste best en ik.... heb er moeite mee. Voel me aan de ene kant wel prettig alleen, aan de andere kant mis je veel van dat wat er zo lang was. Realiseer me ook dat dat niet 1-2-3 terug is, als dat al mogelijk is. Het weten dat je het zo goed had met elkaar, maar net dat ene te missen, aantrekkingskracht, dat gevoel van... YES! Dat roep je niet zomaar op, het is er of niet.

Kun je dan maar beter alleen blijven? Er zijn genoeg koppels die op die manier gelukkig zijn, meer dan tevreden zijn daarmee..

X t
Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden en knuffels!

@ Teka, ik worstel met exact hetzelfde... Zoals jij je 'strijd' omschrijft, zo voel ik het ook aan... Je berichten doen me altijd weer nadenken. Bedankt daarvoor... Je klinkt inderdaad heel sterk, maar ik kan me je strijd heel goed voorstellen en voel je verdriet soms door de berichten heen. Knuffel van mij!!!!

@ Stranger: welkom hier! Geniet van de mooie momenten die jullie nu hebben, het klinkt heel bijzonder. Ik ben ook wel benieuwd naar je relatie met nr1. Is die goed (genoeg)?

@ Alle anderen: ik blijf meelezen en -leven!!!

Tot later weer,

Marlies
Marlies, bedankt!

Je hebt gelijk, er is idd veel verdriet, zoals nu, als ik je berichtje lees, iemand die begrijpt waar je mee worstelt. Je te realiseren dat je op dit forum die steun krijgt en die van anderen, waar je dat van verwacht had, niet krijgt. En dan voel je je erg alleen gelaten...

Is het moeilijk voor jezelf te kiezen, je niet te voelen als een uitgestotene...

Pffff... ff een traantje wegpinken!

X t
hallo,

ik zou hier graag mee willen schrijven als het mag.

Ik zit momenteel in dezelfde situatie als veel van jullie en heb met veel gevoel van herkenning dit topic gelezen.

Bij mij gaat het om een jeugdliefde die ik weer tegenkwam. Tijdens mijn vakantie hebben we ontzettend veel ge-smst, wacht met angst en beven op mijn telefoonrekening en na die vakantie hebben we een afspraak met elkaar gemaakt. We wonen (gelukkig) ver uit elkaar. We hebben een hele dag met elkaar doorgebracht en ontzettend veel gepraat, geknuffeld en ook gehuild. Gehuild omdat we wisten dat dit eenmalig zou zijn, we willen beide ons huwelijk niet opgeven hiervoor. Maar fuck, wat is dit moeilijk zeg. Daarom vind ik het fijn om hier mee te lezen en evt. te schrijven
Hoi Muril, join the club zou ik zeggen.....

Je had inmiddels al wel gelezen dat het moeilijk is, dealen met zulke gevoelens! Het schrijven/lezen hier helpt, op wat voor manier dan ook.

Sterkte!
hee Marlies,

Zin in een borrel?

x
@Teka, Marlies:

15+ jaar getrouwd met nr. 1 en we hebben 2 kids. We zijn elkaars 1e liefde. Een heel lieve vrouw waar ik veel van hou, maar zoals bij veel koppels zijn we een beetje uit elkaar aan het groeien na zoveel jaar. We hebben geen slecht huwelijk, ik zal er ook niet voor kiezen weg te gaan. Maar het is ook niet meer zo als vroeger, interesses en behoeften veranderen niet met elkaar mee, er komt iemand op je pad en dan ben je denk ik toch "vatbaarder" zeg maar... Toen mijn collega vorig jaar opbiechtte dat ze verliefd was, was mijn 1e reactie dat ik daar niets mee kon... Was ook zeker niet direct van plan ergens in te stappen, maar vervolgens gaat het toch kriebelen en niet kort daarna denk je nergens anders meer aan! Dan is er spanning, aandacht, verliefdheid. En dat is er nu weer!

Als ze het wel beantwoord? Eigenlijk beantwoord ze het al door haar aandacht voor mij.. Ze is lief voor me. We weten allebei hoe het kan zijn als het leuk gaat, maar ook hoe het kan gaan als het moment daar is dat een van beiden er geen zin meer in heeft. En dat punt komt, dit soort relaties zijn niet voorbestemd om jaren te duren, uitzonderingen daar gelaten. De verliefdheid zal minder worden, de spanning, de aandacht. Daarom ben ik zo blij dat we altijd eerlijk en oprecht tegen elkaar kunnen zijn, weet zeker dat we daar zonder al teveel tranen uit kunnen komen als het moment daar is.
Oei, ik geloof dat collega en ik nu heel dicht bij een knallende ruzie zijn. Hij ging vandaag met een mannelijke collega lunchen. Normaal gesproken zou hij mij dat verteld hebben maar nu helemaal geen berichtje of niets. Dat vond ik niet zo leuk en liet ik hem weten. Zo gauw hij terug was van lunch ging ik met een vrouwelijke collega lunchen. Bij terugkomst vond ik een lange email in mijn inbox dat ik mij niet als een jaloerse echtgenote moet gedragen. Ik ben getrouwd, hij is getrouwd en niet met elkaar en daarmee houdt het op. Als ik het goed zag, heeft hij deze mail zelfs aan zijn vrouw doorgestuurd naar zijn vrouw. De email stond open op zijn computer en een andere collega zat er achter. Hij was van zijn plaats af. Ik vermoed dus dat de hele afdeling meegenoten heeft van deze email.

Ik denk dus dat hij echt gekozen heeft om voor zijn huwelijk te gaan en het contact met mij te verminderen. Dat is prima, maar waarom verteld hij dat mij niet gewoon tijdens een van onze vele gesprekken. Nu kom ik denk ik bij zijn vrouw over als de slechterik.

Nogmaals, er heeft nooit iets fysieks tussen ons plaatsgevonden. Eigenlijk bevestigd dit wat ik al dacht. Hij heeft wel degelijk gevoelens voor mij, waar hij niets mee wil doen. Ik begrijp dat en vindt het een verstandige keuze, maar ik wou dat hij het gewoon vertelde.
Goedemiddag allemaal,

Muril welkom, het is moeilijk en het is fijn om hier dingen van je af te schrijven waar je met niemand over kan praten.

Teka, je slaat precies de spijker op de kop met je vraag of het beter is om alleen te blijven of om te blijven in een relatie waar het goed is maar waar je net dat ene extra mist. Vrijgezelle vriendinnen zijn wanhopig op zoek naar een partner omdat het alleen zijn zo moeilijk is. Aan de ene kant ben ik niet bang om alleen te zijn, maar misschien hecht ik te weinig waarde aan alle positive dingen in mijn leven dat ik er zelfs maar over kan denken dat op te geven? You don't know what you got until it's gone? Vraag voor jou Teka: Heb je het gevoel dat je nr1 zo snel mogelijk een antwoord moet geven met betrekking tot de toekomst of heb je de tijd om langzamerhand weer samen wat op te bouwen en te kijken hoe het gaat? Het is moeilijk om aan de ene kant bezig te zijn over nr2 heen te komen en aan de andere kant bezig te zijn een relatie opnieuw op te bouwen. misschien heb je meer tijd alleen nodig?

Voor iedereen hier een dikke knuffel, bedankt elke keer voor alle reacties, een heerlijk en relaxed weekend toegewenst.
Thea, wat vervelend om zo'n mail te krijgen. Vooral nadat jullie al heel lang heel close zijn en het initiatief voor het contact ook vaak van zijn kant komt. het was inderdaad beter geweest als hij jou dit onder vier ogen had verteld. Maar misschien leest hij ook mee op dit forum en weet daardoor waar zulke verhelderende gesprekken toe kunnen leiden...... Maar waarom hij de mail open liet staan voor de hele afdeling is inderdaad niet duidelijk. Ik kan me voorstellen als je je gekwetst voelt. Goede raad heb ik niet voor je. Of hem in ontwijken of om opheldering vragen? Ik weet het niet, heel veel sterkte.
Stranger, maar wat als zij er geen zin meer in heeft en jij wel.. of sta je er werkelijk zo nuchter tegenover, is dat nu eenmaal het verschil tussen mannen en vrouwen? En als het andersom zou gaan, wil/kun je dan 'gewoon' verder met je nr1, neem je dan genoegen met dat wat het dan nog is of denk je dat het beter kan worden zodat je niet meer zo vatbaar bent voor aandacht, spanning en noem het maar op? Weet jou nr1 welke gevoelens je hebt voor nr2? Wat een vragen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe een man daar mee omgaat...

Thea, ik snap dat je liever had gezien dat hij je eerlijk had verteld hoe en wat, dit geeft een on-af gevoel. Je klinkt iig wel realistisch.

Flamenco, klopt, een ander doet moeite om en partner te vinden en dan zou je zelf kiezen om alleen te blijven? Dat is idd moeilijk. Als antwoord op je vraag: nr1 heeft aldoor aan me getrokken, vanaf het moment dat ik ben weggegaan en doet dat nu nog... dat gaf en geeft een extra druk op alles. Heeft de dingen ook nog moeilijker gemaakt dan ze al waren...
Bedankt Flamenco,

Ik had hem eerst een korte email gestuurd, met als inhoud "niet zo slim om het open te laten, staan op je computer, jij hebt gelijk ik niet sorry".

Ik heb er nu net een ietsje uitgebreidere email achteraan gestuurd waarin ik zeg dat ik liever had dat we dit besproken zouden hebben, ik heel goed weet dat we allebei getrouwd zijn, dat dat de reden is dat ik hem geadviseerd heb om aan zijn huwelijk te werken en dat ik hoop dat hij deze email ook doorstuurd naar zijn vrouw.

Nu wachten we maar af op zijn reactie. Hij gaat vandaag vroeg naar huis, en voor het eerst denk ik GELUKKIG MAAR!!!!
@teKa,

Hahaa.. Ik had me al een beetje voorbereid op veel vragen als enige man hier....

Ik weet niet of dat het verschil is, misschien wel, maar ik kan haar moeilijk dwingen van me te houden of om me te blijven zien. Zo nuchter/reeel moet je er toch tegenaan kijken. Ik zal er goed ziek van zijn als het moment komt als ik nog er nog niet aan toe ben, maar je hebt geen keus toch?? Liever pijn doordat ze eerlijk is dan pijn door een leugen.

Ik weet niet hoe het met nr. 1 zou gaan als het voorbij zou zijn. Back to reality I guess... Uithuilen, de boel bij elkaar rapen en weer verder...

Ze weet niet van mijn gevoelens voor nr. 2. Ze kennen elkaar, tenminste: hebben elkaar een paar keer ontmoet, vroeger en een keer recenter. Dat maakt het ook vreemd, kan thuis gewoon over haar praten of haar op MSN hebben zolang het een beetje neutraal blijft.
Fijn dat ik hier welkom ben!

Ik ken nog niet al jullie namen en verhalen daarbij maar dat zal vanzelf wel komen. Ik begrijp dat een aantal van jullie je nr 2 regelmatig zien, bijv. op het werk. Dat lijkt me moeilijk zeg, wij zijn blij dat we ruim een uur bij elkaar vandaan wonen. Ons contact bestaat uit chatten, bellen en sms-en.

De komende week zal dat wat minder zijn omdat hij op vakantie is. Vanmorgen belde hij onverwacht nog even op, wilde nog even mijn stem horen. Ik lag nog te slapen, en normaal baal ik enorm als ik wakker gebeld word, maar dit keer werd ik er erg blij van.
Weer even jullie postings gelezen, het zijn er zoveel dat ik maar gewoon bij het eind begin hoor.

Teka, pfff wat een innerlijke strijd voer jij zeg, moeilijk hoor! Raad kan ik je helaas niet geven. Probeer voor jezelf te kiezen, maar ook dat is moeilijk met alle gevoelens en emoties. Helaas zijn we met z'n allen niet in staat om rationeel een beslissing te nemen, twijfels alom, waar doe je goed aan....??? Heel veel sterkte meid!

Ik vind het enorm knap van je dat je voor iedereen een opbeurend woord hebt, een raad (moest ik eventjes kwijt).

Flamenco, zo te lezen zit je in een hele fijne periode, heerlijk voor je! Geniet ervan!

Stranger, welkom bij de club! Een heel reeel verhaal, je geniet, zie ik, heerlijk! Ik lees je postings met een glimlach, je verhaal lijkt op dat van mijn nr. 2, ik herken heel veel. Koester de mooie momenten, ze zijn kostbaar.

Claartje, ja, zo is het he? Nr. 2 zit in je bloed, in je hart. Steeds weer dwalen je gedachten naar hem af, hebben de fijne dingen de overhand boven de verdrietige momenten. Het lijkt wel op een verslaving, tenminste zo voel ik het.

Marlies, woorden heb ik niet voor je, wel tranen aan deze kant.... Je gewoon veel sterkte toewensen, dat zeker, maar voor mijn gevoel verdien je meer dan deze woorden!

Muril, welkom hier! Het is zo fijn om hier herkenning te vinden en je verhaal op te schrijven, van je af te schrijven. Moeilijk hoor, maar zoals al gezegd, je ziet wat het met je kan doen een nr. 1 en een nr. 2. Het kan je veel vreugde, liefde, spanning brengen, maar ook heel veel verdriet. Ach, eigenlijk hoef ik je dat natuurlijk niet te vertellen, dat lees je zelf ook wel hier.

Thea, wat een toestanden, ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Tja..., communicatie he? Dat schijnt toch heel moeilijk te zijn voor veel nrs. 2. Inderdaad face to face dingen bespreken, maar ja.... email, sms is veel makkelijker, helaas.... Ik hoop echt dat mijn nr. 2 me niet op deze manier zal behandelen, ik wens je heel erg veel sterkte en sla een arm om je heen!

Hier is het weer volop genieten. Veel sms contact en de email doet het ook weer bij mijn nr. 2. Hij kwam erachter dat zijn nr. 1 achterdochtig werd, daarom heeft hij zijn mailadres geblokt en een nieuw aangemaakt.... Het blijft dus altijd oppassen, maar ja, dat weten we ook met z'n allen.

Volgende week ontmoeten we elkaar eindelijk weer. Heerlijk!!!

Sterkte allemaal en probeer van de mooie momenten te genieten!

Knipoogje
Stranger, jou woorden maken me idd duidelijk dat mannen er anders tegen aan kijken dan wij, zonder te willen generaliseren Je zegt ware dingen over pijn vanwege eerlijkheid dan door een leugen. Wil daar nog eens over doordenken.

Wanneer je aangeeft met je nr1 weer back to reality te gaan en weer verder... klinkt dat 'eenvoudig' (of dat werkelijk zo is?) maar mss is het dat ook wat maakt dat mijn nr1 makkelijker de draad weer op wil pakken en een nieuw begin wil maken. Ondanks dat hij volledig op de hoogte is van wat mij overkwam en de dingen die ik gedaan heb. Zij zou dat mss gemakkelijker aan kunnen omdat ze niet weet wat je werkelijke gevoelens voor nr2 zijn, wat als ze dat wel wist? En hoe zou je zelf gereageerd hebben als de situatie andersom was geweest? Alweer een bende vragen, tsja als je je als enige man tot nu toe aanmeldt.... je zult hebben geweten waar je aan begon mag ik hopen

X t
Ik heb een email teruggekregen. Kort maar krachtig, dat hij natuurlijk ook wil dat we vrienden blijven. Ik zal dit weekend geen contact met hem opnemen maar wil maandag wel met hem verder praten. Ik wil hem ook vragen of en waarom hij die mail naar mij copieerde naar zijn vrouw. Ze is vrij manipulatief en heeft al eerder aangegeven dat ze niet blij is met onze vriendschap, wel te begrijpen natuurlijk, we zijn wel degelijk in de gevarenzone. Maar zijn vriendschap is me veel waard, meer dan een kortstondige heftige sexuele verhouding.

grgr Ik moet met hem praten maandag. O shit, ik bedenk me net dat ik maandag alleen 's middags werk, dat zal dus niet lukken.... ik

moet met hem praten dinsdag?????
Flamenco, ik zie dat je zei dat hij misschien ook meeleest op dit forum, gelukkig hoef ik daar niet bang voor te zijn. Hij spreekt geen woord nederlands.

Voor iedereen die het nodig heeft een dubbele hug:

Ben ik weer. Ik heb een snel advies nodig. Hij belt me net op om te vertellen waar hij nu iets aan het drinken is. Wat moet ik daar nu mee????? Hij zei letterlijk "we are having a drink at *&^%^&. and we will be here for a while. It's up to you what you do with this information"

WAT MOET IK DAAR NU MEE???!!!!
Mijn excuses voor de monoloog
Thea.... idd wat moet je hiermee? wat bedoeld hij, is hij daar met zn nr1? En wat zou jij daar dan moeten? NU dat gesprek aangaan ipv dinsdag?

Pfff... ik zou t echt zo snel niet weten....
Nee, hij is daar met andere collega's. Ik ben zo door de war

We gaan wel regelmatig op vrijdag na werktijd met elkaar of met een groepje wat drinken om het weekend te openen. We hebben gewoon gedag gezegd omdat hij vroeger weg ging, waarom hij nu toch daar zit weet ik niet, waarom hij mij belt snap ik al helemaal niet.

Het zou verstandig zijn om linea recta naar huis te rijden, maar ik wil niet verstandig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven