Twee relaties

12-07-2010 17:31 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ongeveer een jaar heb ik twee relaties. Ik ben verliefd geworden op een andere man.

Mijn man A. en zijn al lang bij elkaar. We hebben een prettig huwelijk. Er is harmonie, we zijn een team, we zijn maatjes. Sex is er ook nog heel regelmatig, hoewel onze sexuele behoeften wel verschillen: ik wil liefde en tederheid, contact en intimiteit. Hij is van de wat hardere geile sex. Op diverse gebieden zijn er verschillen. Zo is hij meer gedreven in zijn werk dan ik. Ook zijn er overeenkomsten. We praten allebei niet makkelijk over onze diepste emoties, verlangens en gevoelens. Op intellectueel gebied is er een verschil. Ik vind het heerlijk om intellectueel uitgedaagd te worden.

Drie jaar geleden ben ik gaan studeren. Tijdens mijn studie ontmoette ik B. Ik was in eerste instantie niet in hem geïnteresseerd maar ben door onze gesprekken uiteindelijk toch verliefd geworden. B. en ik willen geen relatie, althans niet in de zin dat we met zijn tweeën verder willen. B. biedt me wat ik mis in mijn huwelijk: contact, iemand die me ziet, intellectuele uitdaging. Overigens heb ik al diverse keren geprobeerd juist deze zaken in mijn huwelijk met A. te krijgen. Zonder succes.

Soms kan ik het rechtvaardigen: ik ben bijzonder duidelijk geweest naar A. wat ik nodig heb. Hij geeft aan dat hij daar niet aan kan voldoen. Dus krijg ik dat van een ander. Het lijkt dan even hetzelfde als een gesprek met een vriendin, waarin je ook dingen bespreekt die je niet met je vent bespreekt. Aanvullend op je relatie.

Op andere momenten is het schuldgevoel overweldigend. Ook omdat ik me realiseer dat dit niet eeuwig zo kan doorgaan. In mijn familie zijn veel van dit soort relaties geweest, waardoor er op begrafenissen opeens een stoet halfbroers en -zussen kwam opdraven of iemand er na 10 of 15 jaar achter kwam dat de partner al zo lang een relatie had buiten het huwelijk. Ik weet hoeveel pijn dat kan veroorzaken. Als ik denk aan het bedrog kan ik soms echt walgen van mezelf.

Daar komt dan nog een bepaalde recalcitrantie bij kijken, zo nu en dan. Wie heeft bepaald dat een mens maar één relatie 'mag' hebben? Tegelijkertijd weet ik dan: niemand, en er zou ook geen probleem zijn als A. op de hoogte was en het goed zou vinden. Dat zou de eerlijke weg zijn. Ook hoop ik ergens dat de verliefdheid overwaait en ik vanzelf besluit een punt achter de relatie met B. te zetten. Maar de keren dat ik dat geprobeerd heb, is het me niet gelukt.

Wat is emotionele wijsheid?
Er bestaat geen enkele relatie waarbinnen iemand anders je alles geeft wat je nodig hebt. En mocht je wél zo'n relatie hebben: rennen! Dat lijkt me geen gezonde machtsverhouding.
*
quote:Ladonna schreef op 12 juli 2010 @ 17:31:

Soms kan ik het rechtvaardigen: ik ben bijzonder duidelijk geweest naar A. wat ik nodig heb. Hij geeft aan dat hij daar niet aan kan voldoen. Dus krijg ik dat van een ander. Het lijkt dan even hetzelfde als een gesprek met een vriendin, waarin je ook dingen bespreekt die je niet met je vent bespreekt. Aanvullend op je relatie.

Op die manier kun je het rechtvaardigen ja Hij is eerlijk naar jou toe dat hij aan bepaalde verwachtingen niet kan voldoen. Dan is het aan jou om te bepalen of je daar genoegen mee neemt en dus bij hem blijft, of daar geen genoegen mee neemt en bij hem weggaat, want ik neem aan dat hij er niet mee instemt (of er uberhaupt vanaf weet) dat jij 'dat van een ander krijgt'.

Als de dingen die jij mist zo belangrijk zijn voor jou, is hij misschien toch niet de juiste voor je.

Zomaar een vraagje hoor, maar geef jij A. wel alles wat hij wil, zoals harde geile seks, ondersteuning in zijn gedrevenheid wat betreft werk, et cetera? En zou je het accepteren als A. daar niet tevreden over is en er dus een tweede relatie bij neemt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 12 juli 2010 @ 19:13:

Zomaar een vraagje hoor, maar geef jij A. wel alles wat hij wil, zoals harde geile seks, ondersteuning in zijn gedrevenheid wat betreft werk, et cetera? En zou je het accepteren als A. daar niet tevreden over is en er dus een tweede relatie bij neemt?

Ja, goede vraag!

Wat ik gewoon niet snap is: hoe kun je walgen van jezelf als je steeds opnieuw weer hetzelfde doet? Ik denk dat jouw huwelijk eigenlijk al naar de knoppen is, maar dat je te zwak bent om het toe te geven en er iets mee te doen.
@TO lees je nog mee?
Ja, ik lees zeker nog steeds mee. En ik laat de reacties even op me inwerken. Omdat de meesten negatief reageren, is het best wel iets om zo met je billen bloot te gaan op een forum en de reacties onverkort te lezen.Ik heb er dan ook om gevraagd (op meerdere manieren, geloof ik ). Ik kom morgen op wat vragen terug.
Kom meeschrijven op Minnaar

Daar zijn de reacties iets meer vanuit eigen ervaring.

Daar schrijven mensen met en zonder toestemming over meerdere liefdes.
heb bijna precies hetzelfde meegemaakt. wat is emotionele wijsheid? kappen met eentje (waarschijnlijk die minnaar) of alletwee (wat ik uiteindelijk gedaan heb). en die negatieve reacties... snap ik wel. vreemdgaan is niet chique. het is echter wel een keuze. dan moet je je afvragen of je huwelijk het nog wel voor je doet. en realistisch zijn. nee, je kunt niet alles wat je nodig hebt bij je man vinden. dat hoeft ook niet. een minnaar is echter niet de oplossing. juist het tegendeel.

klinkt allemaal heel makkelijk maar weet dat het niet zo is. ik wens je veel sterkte. persoonlijk heb ik er heel veel van geleerd. vooral over mezelf. niet blijven hangen in een situatie als je je ongelukkig voelt.
quote:traincha2 schreef op 12 juli 2010 @ 17:45:

Is het wel een relatie?? Je kunt leuk met hem praten, maar dat kan ik ook met mijn buurvrouw. Daar lig ik niet mee in bed.Dat vroeg ik me ook af.
Ga eens met mijn ex praten. Die had ook 2 relaties en de ander zwanger gemaakt... Nee echt geweldig wat je doet hoor.. Laat ook zien hoeveel respect je het voor je vent. Klasse
Verliefd worden kan gebeuren in een relatie. Een keer vreemdgaan is al iets minder chique (woord van de dag ) maar is misschien nog te scharen onder 'foutje, sorry'.

Willens en wetens 1,5 jaar je man bedriegen... dat is puur egoïsme. Vanaf dat moment kun je niks meer zeggen over 'prettig huwelijk' en 'goede seks' want je man zou waarschijnlijk hele andere dingen zeggen als hij dit wist.
quote:houvanjezelf schreef op 13 juli 2010 @ 09:57:

Kom meeschrijven op Minnaar

Daar zijn de reacties iets meer vanuit eigen ervaring.

.

Iedere reactie is vanuit een eigen ervaring of deze nou zelf doorleeft, gehoord van- of gelezen zijn. De woorden " Iets meer" staan wellicht voor eigen letterlijke beleving?

Mocht dit zo zijndan ben ik dit geval de man van TO en ben ik dus ook iemand die zou me zou kunnen kwalificeren voor jouw woorden" iets meer" .

Voor de duidelijkheid mede door mijn ervaring ben ik voor alle vormen van relaties die mensen voor zichzelf kunnen bedenken en uitvoeren MITS respect, eerlijkheid, en communicatie hierover een onderdeel van zijn.

Iemand dom houden ,die zelf niet heeft aangegeven het liever niet te weten, is in mijn ogen per definitie een arrogant wijze van kijken naar- en kiezen voor je partner.

In mijn ogen plaats je je partner wanneer je zo kiest op een plek omdat het voor jouw keuzes beter uitkomt dit te doen.Wat ik naast schijnheilig ook vaak erg goed overdachte redenaties kan vinden. Wat me wel opvalt dat ondanks dat deze eigen keuze wel zeer overdacht is ,het verplaatsingsvermogen in de partner vaak nihiel wordt belicht wat niets zegt over het wel of niet denken hierover.

Hoe dan ook:

Dat is geen respect, geen eerlijkheid en niet kiezen voor communicatie. Dat is in mijn ogen goed doordacht jezelf verexcuseren voor keuzes waarvan je weet dat ze niet eerlijk zijn. Juist omdat je weet dat ze niet eerlijk zijn is de keuze vaak zo uitgebreid onderbouwd. Wellicht vanuit het idee: hoe leef ik met mij in dit leven.

@TO neem veranttwoordelijkheid voor alle gevolgen van je gemaakte keuzes, dan kom je op mij wel overdacht over.
quote:Naomii schreef op 12 juli 2010 @ 17:38:

Ik zou alvast gaan schuilen voor de reacties die je gaat krijgen hier. De meesten hier vinden vreemdgaan op zijn zachtst gezegd niet chiqueHahaha,,,,,,, zoiets dacht ik ook al idd....
@Enneaa:

Mocht dit zo zijn dan ben ik dit geval de man van TO en ben ik dus ook iemand die zou me zou kunnen kwalificeren voor jouw woorden" iets meer"

Jij bent de man van TO??

Oke dan.

Ik ben ook man en schrijf mee op het topic minnaar.

Heb je gelezen daar??

Ik zie alleen een reactie op het topic:

Vind jij een SV ook zo vervelend??

Echter, op het minnaar topic schrijven ook mensen mee die zich houden aan jouw oproep voor respect, eerlijkheid en communicatie.

Vandaar ook mijn advies om daar mee te komen schrijven.
quote:houvanjezelf schreef op 13 juli 2010 @ 16:29:

@Enneaa:

Mocht dit zo zijn dan ben ik dit geval de man van TO en ben ik dus ook iemand die zou me zou kunnen kwalificeren voor jouw woorden" iets meer"

Jij bent de man van TO??

Oke dan.

Flauw wellicht begrijpelijk

Ik ben ook man en schrijf mee op het topic minnaar.

Heb je gelezen daar??

Ja

Ik zie alleen een reactie op het topic:

Vind jij een SV ook zo vervelend??

Klopt het OP van het topic " Minnaar" geeft aan wanneer je niet gelijk gestemd bent niet te reageren en verwijst dan naar het door jou genoemde topic. Respect en zo

Echter, op het minnaar topic schrijven ook mensen mee die zich houden aan jouw oproep voor respect, eerlijkheid en communicatie.

Vandaar ook mijn advies om daar mee te komen schrijven.

Ze zijn er ook ja dat zeg je correct.
Er bestaat een afspraak tussen mijn man en mij dat wanneer er sprake is van een sporadische scharrel, we dat allebei niet van elkaar willen weten. Zo'n lange tijd een relatie is echter natuurlijk wel bedrog. Of er sex bij komt kijken of niet vind ik niet eens relevant. Maar: nee.

Ik zit vooral met het bedrog, vandaar dit topic.

Gelukkig dat er ook wat zinnige reacties in staan die me verder aan het nadenken hebben gezet. Opmerkingen over mijn taalgebruik (elk vogeltje zingt zoals het gebekt is) of over de chiqueheid van mijn acties: onbelangrijk.

Dank in elk geval voor de welgemeende adviezen. Ik stop hierna met meelezen.
Je kan moeilijk van je man vragen of hij toch in godsnaam eens wat slimmer wil zijn.
Argh was ik weer net te laat TO is gestopt met meelezen...vergeet niet je OP te verwijderen he? Dat is traditie!
Verliefd worden op iemand anders tijdens je relatie/huwelijk kan gebeuren en dan hoeft er nog geeneens iets mis te zijn met je relatie c.q. huwelijk. Wat je ermee doet is een tweede. Waar ik dan nog het meest van sta te kijken is dat je het soms kan rechtvaardigen voor jezelf. Door dit soort topics en wat ik om me heen zie gebeuren vraag ik me af of er nog mensen die ergens voor gaan ook al is de relatie niet altijd even makkelijk of komt sleur om de hoek kijken, soms krijg ik het idee dat het normaal is om er iemand naast te hebben, wordt er een beetje treurig van eigenlijk. Ben realistisch genoeg om te beseffen dat verliefd worden op iemand anders kan gebeuren en een keer buiten de pot pissen ok maar al een aantal jaar een minaar erop na houden, tja what can I say.
Tja hoelang hebben jullie ongeveer een relatie?

En hoezo komt er geen sex bij kijken? Wat doen jullie dan als ik vragen mag? Alleen zoenen?
Ik begrijp uit je laatste post dat er dus geen sprake is van sex? Is er überhaupt sprake van lichamelijk contact met je "minnaar" of zijn het alleen gesprekken en normale omgang? In dat geval vind ik het raar dat je dat als bedrog ziet. Als je daar nog eens goed over nadenkt zul je zien dat het (onbewust) meer zegt over hoe jij over je huwelijk denkt dan over het contact met die andere man.

Volgens mij ben jij dus allang klaar met je huwelijk.

Of zie ik het nou echt heel fout?
Alles nog een keer nagelezen en ik begrijp het eerlijk gezeg niet helemaal. Je opent een topic met als titel twee relaties, de vraag komt of er ook sex bij komt kijken, dat vind je niet relevant maar antwoord is nee. Waarom benoem je dit contact dan als relatie? en waarom zit je dan met een schuldgevoel? Als er geen sex bij komt kijken, zoenen wel? dan staat je toch niets in de weg om aan te geven bij je man dat er een leuke platonische? vriendschap is ontstaan met een medestudent. Vind het een beetje vaag.
quote:cappi schreef op 14 juli 2010 @ 18:03:

Alles nog een keer nagelezen en ik begrijp het eerlijk gezeg niet helemaal. Je opent een topic met als titel twee relaties, de vraag komt of er ook sex bij komt kijken, dat vind je niet relevant maar antwoord is nee. Waarom benoem je dit contact dan als relatie? en waarom zit je dan met een schuldgevoel? Als er geen sex bij komt kijken, zoenen wel? ]dan staat je toch niets in de weg om aan te geven bij je man dat er een leuke platonische? vriendschap is ontstaan met een medestudent. Vind het een beetje vaag.Dat is voor mij ook vaag, ja. Als dit al een relatie is dan heb ik naast mijn vriend nog wel 5 relaties en ben ik bovendien ook nog eens bi
Wellicht bedoelt ze het gevoel van zolang verliefd te zijn op een ander.............

Ik kan me voorstellen dat het als bedrog voelt.

Maar wat vele andere zeggen je bent onbewust klaar met je huidige partner. Je moet het alleen nog onder ogen durven komen?

Ben je vaker ontrouw geweest binnen je relatie (lees zoenen of naar ben met andere mannen) en voelde je toen niet schuldig?

Heeft die andere relatie van je een partner of wil die bij zijn partner weg voor je?

Hoelang zijn jullie getrouwd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven