Twijfel over relatie

18-05-2011 12:07 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Drie maanden geleden ging het uit met mijn vriend. Ik heb een jaar met hem samengewoond. Vlak daarvoor heb ik vier jaar een relatie gehad. Ik ben twintig jaar.

Na de breuk met mijn vorige vriend ben ik meteen in iets nieuws gestapt. Deze man is dertig jaar. Het was in het begin vriendschap, maar veranderde al snel in knuffelen, zoenen, met elkaar naar bed gaan, lieve woorden en elkaar de halve week zien. Dit ging me veel te snel. Ik wilde geen nieuwe relatie en ik was nog niet over mijn ex-vriend heen. Ik heb dit aangegeven. Hij heeft vanaf het begin al aangegeven een vaste relatie te willen. Ik zag het meer als friends with benefits, met misschien een kans in de toekomst.

Onze verwachtingen waren dus verschillend. We deden weer even rustig aan maar dit gesprek kwam steeds weer boven drijven. Rustig aan doen betekende terug naar vriendschap. Na twee dagen gingen we weer met elkaar naar bed, en na een week begon hij weer 'ik hou van je'/'ik mis je' etc te zeggen. Ik was hierin terughoudend.

Daarnaast speelt dat ik over een paar maanden een half jaar naar het buitenland ga voor mijn studie. Dit zien wij allebei als een obstakel. Ik voel me heel benauwd bij het idee van een relatie. Ook al lijkt het nu wel al op een relatie, alleen zonder het labeltje. Ik zit in tweestrijd met mezelf.

Aan de ene kant vind ik het heel fijn om bij hem te zijn. Hij is eigenlijk perfect voor mij. Hij wilt het beste voor me, hij is zorgzaam, we hebben veel gemeen bijvoorbeeld onze humor etc.

Aan de andere kant beangstigd het denken aan een vaste relatie mij op dit moment. Het voelt niet goed. Het voelt alsof ik eerst moet leren om het alleen te kunnen in mijn leven. Dat ik van niemand bevestiging nodig heb. Het voelt ook enigszins alsof een relatie mijn eigen ontwikkeling in de weg staat. Hij zegt dat ik het mezelf heel moeilijk maak, dat ik beter functioneer als stel, en dat ik het niet allemaal alleen hoef te doen.

Ook twijfel ik soms over of ik hem wel leuk genoeg vind. Bij mijn vorige vriend voelde het gewoon goed. Ik zag het allemaal gebeuren met hem. Ik heb nu juist een twijfel en soms voelt het niet eerlijk tegenover hem.

Maar soms denk ik dat ik hem nodig ga hebben als ik het moeilijk ga krijgen.

Het vreet aan ons beide en hij is er klaar mee. Hij wilt een antwoord. Ik moet er helemaal voor gaan, of ik moet stoppen en dan kunnen we elkaar helemaal niet meer zien. Hij vind dat wij te ver heen zijn voor een vriendschap.

Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet, vandaar dat ik dit berichtje hier neerzet. Ik hoop op wat heldere inzichten.
ik zou er mee stoppen. En geen contact.
Only dead fish go with the flow
Vanuit de grond van mijn hart: verbreek deze relatie. Je hebt sinds je zestiende een vriend, en nu al weer een nieuwe die je veel meer claimt, dan jij eigenlijk wil.

En een man die zegt: 'Met een relatie functioneer jij beter, dus blijf maar bij me', die zou ik bij het grof vuil zetten. Jij wordt hier juist onzeker en afhankelijk van.

Kind! Je bent twintig! Ga lekker genieten, single zijn, jezelf ontwikkelen, naar het buitenland. En laat die claimende man achter je.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dat je (te) snel in een andere "relatie" bent gestapt, kun je niet meer veranderen. Was dit voor hem wel duidelijk, m.a.w. ben je daar wel duidelijk over geweest?

Hij gaat nu een keuze eisen: Ik denk dat dit niet gaat werken. Je zou juist dat half jaar buitenland kunnen gebruiken voor jezelf om er achter te komen of je hém mist of een relatie (om het even met wie). Maar als hij jou die tijd niet geeft, denk ik niet dat jullie bij elkaar passen..

En je bent pas 20 joh! Ga eerst lekker uitwaaien, geniet van dat halve jaar buitenland. Een man die je nu al zo claimt (hij is 30 dus wil waarschijnlijk snel een gezinnetje starten!), zou ik de kriebels van krijgen.
you're not that into him....stoppen dus. eerst je breuk met je ex verwerken.
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al in je post; Je weet niet of je nu al een vaste relatie wil, eerst op eigen benen willen staan, én ook niet zeker weten of je genoeg voor hem voelt..Zegt al een heleboel, toch?

En eens met de rest; Je bent nog zo jong, ga lekker genieten , ook nu je een half jaar naar het buitenland gaat, nog tijd genoeg!
"Maar soms denk ik dat ik hem nodig ga hebben als ik het moeilijk ga krijgen."

Lijkt me niet eerlijk naar hem toe.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:feline00 schreef op 18 mei 2011 @ 12:07:

Na de breuk met mijn vorige vriend ben ik meteen in iets nieuws gestapt. Deze man is dertig jaar. Het was in het begin vriendschap, maar veranderde al snel in knuffelen, zoenen, met elkaar naar bed gaan, lieve woorden en elkaar de halve week zien. Dit ging me veel te snel. Ik wilde geen nieuwe relatie en ik was nog niet over mijn ex-vriend heen. Ik heb dit aangegeven. Hij heeft vanaf het begin al aangegeven een vaste relatie te willen. Ik zag het meer als friends with benefits, met misschien een kans in de toekomst.

Daarnaast speelt dat ik over een paar maanden een half jaar naar het buitenland ga voor mijn studie. Dit zien wij allebei als een obstakel. Ik voel me heel benauwd bij het idee van een relatie. Ook al lijkt het nu wel al op een relatie, alleen zonder het labeltje. Ik zit in tweestrijd met mezelf.

Aan de andere kant beangstigd het denken aan een vaste relatie mij op dit moment. Het voelt niet goed. Het voelt alsof ik eerst moet leren om het alleen te kunnen in mijn leven. Dat ik van niemand bevestiging nodig heb. Het voelt ook enigszins alsof een relatie mijn eigen ontwikkeling in de weg staat. Hij zegt dat ik het mezelf heel moeilijk maak, dat ik beter functioneer als stel, en dat ik het niet allemaal alleen hoef te doen.

Ook twijfel ik soms over of ik hem wel leuk genoeg vind. Bij mijn vorige vriend voelde het gewoon goed. Ik zag het allemaal gebeuren met hem. Ik heb nu juist een twijfel en soms voelt het niet eerlijk tegenover hem.

Maar soms denk ik dat ik hem nodig ga hebben als ik het moeilijk ga krijgen.

Ik highlight zo een paar redenen in je post. Je studeert psychologie! Wat vind je hier zelf van?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Erg jammer dat zo'n duidelijk volwassen man het nodig vindt om zoveel te vragen van een meid van 20. Oneerlijk vind ik, je bent nog maar net begonnen in het volwassen leven.

Ook oneerlijk om bij hem te blijven omdat je hem misschien nog nodig zult hebben in de toekomst, wanneer je het misschien moeilijk(er) krijgt. Dat klinkt niet als liefde.

Ik zou het uitmaken en lekker genieten van je jeugd.
Zou ermee stoppen. Je denkt dat je hem nodig heb, maar je snapt zelf ook wel dat die zin nergens op slaat. En mocht je de sex missen, ook daar kom je wel overheen.
Deze man klinkt helemaal niet leuk... Ja misschien als vriendschapsvriend, maar niet als de persoon waarmee je nu een relatie wil.

Jij wil momenteel geen relatie, maar hij zet je voor het blok. Wees trouw aan jezelf en kies voor vrijheid.

mokt na *is ie nou helemaal gek om je aan te praten dat je beter functioneert als stel???!!!! WTF zeg. Da's een leuke man om helemaal geen zelfvertrouwen van te krijgen*
@nammma; Ik heb er inderdaad duidelijk over gesproken dat ik hier te snel ben ingestapt. Hij weet alles van de oude situatie.. Ik heb hier wel over kunnen praten bij hem en mijn hart gelucht

Ik weet dat ik oneerlijk bezig ben als ik bij hem zou blijven omdat ik denk hem nodig te hebben.. Daarom voelt het ook zo vervelend..

Eigenlijk geeft mijn post ook wel antwoord op mijn vraag.. Maar ik blijf het lastig vinden.. Ik ben inderdaad nog maar jong en heb nog zoveel te ontdekken.. En hij is ook erg claimerig naar mij toe..ik vind het alleen zo ontzettend moeilijk om krachtig te staan voor mijn gevoelens en hem af te wijzen..
quote:vlinder72 schreef op 18 mei 2011 @ 12:34:

Zou ermee stoppen. Je denkt dat je hem nodig heb, maar je snapt zelf ook wel dat die zin nergens op slaat. En mocht je de sex missen, ook daar kom je wel overheen.Of je vraagt een willekeurige man in de kroeg, relatieplanet of weet ik wie. Seks als single vrouw is verbazingwekkend makkelijk, friends met benefits vinden ook.
En trouwens ontzettend bedankt voor alle reacties! Ik kan er echt wat mee! En ik voel me er beter door..
Je zegt zelf goed wat je voelt en hoe het zit. En volgens mij weet en schrijf je zelf het antwoord al: ga naar het buitenland, kies voor jezelf en kijk waar dat je brengt. Liever nu duidelijkheid voor je vriend, ook al is de boodschap niet leuk, dan straks echt mot en toestanden.
Als je het moeilijk vindt hem af te wijzen, kun je hem toch duidelijk maken dat je kiest voor de reis die je eigenlijk wilde gaan maken?

Want dat heeft ie toch gezegd, óf de relatie, óf de reis.

Als hij je nu al belemmert in je ontwikkeling, want die reis ga je doen ivm je opleiding, moet je van deze man af.
quote:feline00 schreef op 18 mei 2011 @ 12:37:

En hij is ook erg claimerig naar mij toe..ik vind het alleen zo ontzettend moeilijk om krachtig te staan voor mijn gevoelens en hem af te wijzen..

Toch doen, denk ik. En juist goed dat je straks voor een paar maanden naar het buitenland moet, kun je je lekker los van hem maken.

Ik zou het wel voor die tijd doen, als je het wilt uitmaken is zo snel mogelijk het beste lijkt mij.

Als hij een beetje verstand (en moreel besef) heeft, laat hij je gaan.
De reis ga ik hoe dan ook maken.. En wil het ook niet laten verpesten als ik elke dag terug zou moeten bellen, ik wil me daar kunnen focussen op mijn leven.. Want ik ken mezelf.. Als ik een relatie heb dan denk ik in 'wij' en hou ik daar onbewust toch de hele tijd rekening mee..

De opmerking dat ik beter functioneer als stel is bij nader inzien inderdaad heel lelijk..
quote:feline00 schreef op 18 mei 2011 @ 12:52:

De opmerking dat ik beter functioneer als stel is bij nader inzien inderdaad heel lelijk..

Juist!

Hij doet alsof hij het beste met je voor heeft (heeft ie misschien ook wel), maar het is zo manipulatief om te suggereren dat jij hem nodig hebt om goed te kunnen functioneren.

Jij bent namelijk slim en jong en jij kunt ook moeilijke dingen aan zonder man. En het wordt tijd dat je dat gaat bewijzen.
Feline, je doet hem en vooral jezelf de beste dienst door heerlijk te gaan, vrij en open! Je bent nog veel te jonge om nu al zo vast te worden gehouden zitten in een relatie... Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven