Twijfels en wat is volgens jullie een relatie?

22-05-2009 10:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 en heb sinds 3 jaar een relatie met een lieve, aardige betrouwbare man. Daarvoor ben ik 6 jaar vrijgezel geweest en heb ook niet gescharreld in de tussen tijd.

Ik twijfel veel en ook over mijn relatie. Ik vind namelijk geregeld mijn vriend, dan weer een een tijd niet leuk en aantrekkelijk en twijfel of hij het wel is. En op het andere moment voel ik me weer

fijn bij hem en en is die onzekerheid weer weg.

Het heeft niets met hem te maken. Het zit puur in mijzelf.

Hebben jullie dit ook? en hoort dit bij een relatie hebben?

hoor graag jullie reactie
Je twijfelt dus ook over allemaal andere dingen en niet alleen over je vriend? Dan zou ik daar eens de oorzaak van proberen te vinden.

Sja een beetje twijfel is niet zo gek. Maar lange periodes vol twijfel en iemand ook echt niet leuk en aantrekkelijk vinden klinkt niet zo positief. Maar aangezien je 6jr single bent geweest zonder scharrel ligt 't misschien meer bij jou dan bij hem/ de relatie.

Je hebt t over onzekerheid, waar ben je onzeker over?
dubbel
run forrest run!!!
Ga eens bij jezelf na of je wel genoeg van hem houd.

Ik heb ook genoeg getwijfeld maar ik weet dat ik genoeg hou van mijn man om bij hem te blijven.

Succes

Groetjes van miriam
God, aan zo'n reactie heeft ze toch helemaal niks?

Ik kan me eigenlijk heel goed voorstellen dat als je 6 jaar single bent geweest dat je dan heel erg moet wennen aan het idee van een relatie, rekening houden met iemand, niet meer vanzelfsprekend alles alleen doen.. en dat je dan wel eens gaat twijfelen/je ergeren aan je vriend.

Heb je al wel eerder een langere relatie gehad?
quote:wanttobee schreef op 22 mei 2009 @ 10:45:

Ik ben 34 en heb sinds 3 jaar een relatie met een lieve, aardige betrouwbare man. Daarvoor ben ik 6 jaar vrijgezel geweest en heb ook niet gescharreld in de tussen tijd.

Ik twijfel veel en ook over mijn relatie. Ik vind namelijk geregeld mijn vriend, dan weer een een tijd niet leuk en aantrekkelijk en twijfel of hij het wel is. En op het andere moment voel ik me weer

fijn bij hem en en is die onzekerheid weer weg.

Het heeft niets met hem te maken. Het zit puur in mijzelf.

Hebben jullie dit ook? en hoort dit bij een relatie hebben?

hoor graag jullie reactieJe twijfelt of hij 'het' is? Wat bedoel je met 'het'? En nee, dat hoort niet per definitie bij een relatie.
Ik heb geen moment getwijfeld, ben nu een maand getrouwd na 3,5 jaar 'verkering' en nog steeds geen twijfels... Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat bij iedereen zo moet zijn. Je vindt bij tijd en wijle je vriend niet leuk en aantrekkelijk; lijkt mij geen goed teken. Je zegt dat dat aan jou ligt, niet aan hem, maar wat is dat dan, wat vindt je dan niet leuk op zo'n moment? Ik zou eens goed bij jezelf nagaan waar dat dan wel vandaan komt. Is dat in periodes dat je wellicht zelf niet lekker in je vel zit?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik denk wel dat bij langere relaties, niet zo gek is dat je af en toe met een dipje te maken krijgt. Ik weet niet hoe lang die periodes duren dat je hem niet meer zo leuk vindt maar als het relatief korte periodes zijn op momenten dat je zelf misschien wat minder goed in je vel zit dan denk ik dat het met je twijfelachtige aard te maken heeft. Maar het is naar mijn idee goed om na te gaan hoe het er voorstaat met je relatie. Het valt me op dat je hem een lieve, aardige en betrouwbare man noemt. Dat is natuurlijk positief maar misschien zoek je daarnaast nog wat anders in een man?
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb toe ik 18 was een relatie van een paar jaar gehad.

Maar vergeleken met de relatie die ik nu heb is dat anders.

Ik ben een grote twijfellaar, altijd geweest.Ik geloof echt dat dit in mijn aard zit. Voor deze relatie vond ik het heel moeilijk een relatie aan te gaan. Het lukte gewoon niet.en kwam ook niemand tegen waarmee ik dat wilde. Met mijn huidige vriend voelde ik me gelijk goed.We zijn echt maatjes en dat is misschien ook wel waarom ik soms zo twijfel.

Ik voel soms die sexuele aantrekkingskracht niet.

Omdat dit eigenlijk mijn eerste echte volwassen relatie is heb ik denk ik een verkeerd beeld van hoe een relatie zou moeten zijn.

Als de eerste vlinders over zijn, wordt het toch houden van? En dat is wat ik doe. Ik hou van hem.

Maar mis die spanning....
Hmmm, erg herkenbaar wanttobee. Ik heb ook zo'n relatie gehad. Jaren lang en ben heel blij met 'm geweest. Uiteindelijk toch uitgemaakt vanwege de vele twijfels en het gebrek aan seksuele spanning. Heb ook na de break-up nog jaren getwijfeld of t wel de juiste keuze was om t uit te maken want had nog nooit zoveel voor iemand gevoeld. Inmiddels weet ik dat 't echt de juiste keuze was. Ook weet ik dat ik niet meer zo'n relatie wil, waarbij het vooral een maatjes gevoel is en de lust ontbreekt. Maatjes zijn is geweldig, ik ben er sinds het uit is met m'n ex geen meer tegen gekomen en hoop t ooit weer te vinden. Maar seks en lust is ook belangrijk in een liefdes relatie. Althans voor mij. Voor sommigen misschien minder. Dat kan alleen jij voor jezelf goed beoordelen.
quote:wanttobee schreef op 22 mei 2009 @ 12:47:

Bedankt voor jullie reacties.

Omdat dit eigenlijk mijn eerste echte volwassen relatie is heb ik denk ik een verkeerd beeld van hoe een relatie zou moeten zijn.

Als de eerste vlinders over zijn, wordt het toch houden van? En dat is wat ik doe. Ik hou van hem.

Maar mis die spanning....

Het hangt ervan af wat je 'spanning' en 'houden van' noemt. Bij mij (ben nu 55) is het na tien jaar ook anders dan in het begin, ik zou niet zeggen dat er 'spanning' is, maar dat is voor mij dan ook iets negatiefs, spanning is een soort van onzekerheid in mijn ogen, en dus niet leuk.

Ik heb wel nog heel geregeld momenten van verliefdheid en 'houden van' is voor mij veel meer dan een maatjesgevoel, het gaat veel dieper, het is veel intenser ook.

Seksuele aantrekkingskracht voel ik ook nog iedere dag.

Jij noemt je vriend lief, aardig en betrouwbaar. Zo noem ik mijn man ook. Maar daarnaast vind ik hem ook erg léuk, grappig en bijzonder.

Ik heb er in die tien jaar nog geen fractie van een seconde aan getwijfeld of ik met mijn man oud wil worden.

Misschien hebben sommige mensen af en toe wel een beetje twijfels, maar als je dat heel geregeld hebt, lijkt me iets niet goed. Zeker niet na nog maar 3 jaar. Ik was na 3 jaar nog stapelverliefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven