Twijfels in het beginstadium..

10-09-2012 13:22 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond hebben we dan het gesprek gehad.. Hij voelde het al aankomen en ik heb verteld dat ik twijfels heb.

Op zich gaat eigenlijk de hele relatie super, het klikt goed en we kunnen uren praten over de meest uiteenlopende onderwerpen, maar ik miste iets. We zijn pas een maand of 5 bij elkaar en vind dat dergelijke twijfels in zo'n vroeg stadium van een relatie niet horen.

We hebben nu een weekje pauze ingelast met minimaal contact zodat ik even op een rij kan zetten waar de twijfels vandaan komen omdat ik de vinger er niet op kan leggen waar het precies aan ligt.

Ik weet dat het fysieke verlangen voor een deel ontbreekt bij mij (terwijl mijn libido over t algemeen vrij hoog is) en ik mis hem niet als hij niet bij me is (we zien elkaar 2 a 3 avonden per week).

Maar toch valt het me wel zwaar. vorige week bedacht ik me nog dat het beter was als ik er een punt achter zou zetten en gisteravond kon ik het niet. Ik kan niet met overtuiging zeggen dat ik bij hem weg wil, want wat we hebben is goed, maar ik kan ook niet met overtuiging zeggen dat hij de man van mijn dromen is.

Hebben jullie wel eens in een soortgelijke situatie gezeten? Of spijt gehad van keuzes die je in een beginstadium (eerste halfjaar) van een relatie hebt gemaakt?
Ben je wel verliefd op hem? Of geweest? Want zoals het nu overkomt heb je een goede en aardige man getroffen maar zijn er geen vonkjes.

Zie nu pas dat je vraag of iemand dit ook weleens hebt meegemaakt. Sorry van mijn vraag, maar ik wil hem toch stellen omdat ik denk dat het wel belangrijk is om daarover na te denken.
Klinkt alsof je de chemistry mist.

Ik heb het wel eens meegemaakt. Achteraf denk ik dat ik gewoon te graag weer een relatie wilde. Hij was aardig, leuk, betrouwbaar en grappig, maar na een tijd merkte ik echt dat ik de aantrekkingskracht miste. Heb het toen uitgemaakt. Achteraf had ik er niet eens aan moeten beginnen. Ik heb hem erg verdriet gedaan, wat nooit mijn bedoeling is geweest.

Maar als ik aan nog een dag of nacht met hem dacht dan kreeg ik helemaal de kriebels. En niet de goede kriebels. Ik kon het gewoon echt niet meer!

Luister naar je gevoel!
Er is een soort maffia-gezegde over linke of in elk geval belangrijke operaties: whenever there is doubt, there is no doubt.

Jullie hebben een beginnende relatie en jij hebt de luxe dat jouw vriend dit accepteert, hier ruimte voor maakt. Het topic geeft mij het gevoel dat je ergens hoopt op reacties die de hoop dat het "misschien op de lange termijn alsnog kan komen" bevestigen. Maar is dit reëel? Waarom zou je gevoel niet hetzelfde kunnen blijven, of misschien zelfs minder worden?

Het klinkt alsof hij nog wel bereid is een stukje door te hobbelen, maar ik vind persoonlijk dat jullie elkaars tijd aan het verspillen zijn. Voor jou is er ergens iemand zonder dit knagende gevoel, en voor hem is er iemand die zich gewoon ervoor in kan zetten zonder al te veel twijfels.
anoniem_158748 wijzigde dit bericht op 10-09-2012 13:50
Reden: Aanpassingkje
% gewijzigd
Mijn vriendje had dit met zijn vorige relatie, ook 5 maanden. Hij miste wat, hoe gezellig het ook was. Toch net dat speciale gevoel, en hij heeft het uitgemaakt. Zag er geen toekomst mee, want als je dat al na 5 maanden zo voelt...dan gaat het alleen maar minder worden. Verliefdheid neemt af, maar als je met niks begint hou je nog minder over..

Verliefdheid is niet persé nodig, maar aantrekkingskracht is onmisbaar. Niet zonder iemand willen zijn, dat gevoel.
Ik vind hem echt heel leuk, dat wel. Ik ben hiervoor verliefd geweest op een gebonden man en beleefde dat heel intens; ook omdat ik niet (achteraf) in een realiteitswereld leefde (heb daarvoor ook goed op de blaren gezeten hoor) maar ik vrees dat ik mijn gevoel vergelijk. En dit voelt heel rustig, en soms vind ik dat heel prettig en soms mis ik die aantrekkingskracht.

Dus twijfel ik of ik echt verliefd ben geweest. Er is wat voorgevallen een paar weken terug waardoor dit twijfelgevoel is aangesterkt. Maar mijn angst zit m dat ik bang ben om spijt te krijgen omdat ik al een twijfelaar van mezelf ben.

Wel fijne reacties, kan ik goed mee relativeren.
Denk dat je je vorige relatie met die gebonden man niet kunt vergelijken met wat je nu hebt. Dit mag, dit is niet stiekem. Alles wat eigenlijk niet mag, is aantrekkelijk...

Je hebt dan een hoog dramagehalte en mensen die dramarelaties hebben, ervaren dat als heel intens. Maar of het werkelijk stabiele relaties zijn vraag ik me af. En ja, je vorige relatie was verboden en omdat je veel dingen niet deelt, ga je er op los fantaseren. Hoe het kan zijn. En dat strookt vaak niet met de werkelijkheid. Wat je nu hebt, is echt. En dan is de vraag, is het voldoende?

Een stabiele relatie voelt misschien wat minder intens voor jouw gevoel, want geen enorme hoogte-en dieptepunten. Maar het is maar net wat je zoekt. In the end is geborgenheid en vertrouwdheid heel erg belangrijk. Als je ook nog eens fijne intimiteit met elkaar hebt is dat heel wat.
quote:llauw schreef op 10 september 2012 @ 14:30:

Ik vind hem echt heel leuk, dat wel. Ik ben hiervoor verliefd geweest op een gebonden man en beleefde dat heel intens; ook omdat ik niet (achteraf) in een realiteitswereld leefde (heb daarvoor ook goed op de blaren gezeten hoor) maar ik vrees dat ik mijn gevoel vergelijk. En dit voelt heel rustig, en soms vind ik dat heel prettig en soms mis ik die aantrekkingskracht.

Dus twijfel ik of ik echt verliefd ben geweest. Er is wat voorgevallen een paar weken terug waardoor dit twijfelgevoel is aangesterkt. Maar mijn angst zit m dat ik bang ben om spijt te krijgen omdat ik al een twijfelaar van mezelf ben.

Wel fijne reacties, kan ik goed mee relativeren.Wat is er gebeurd dan?
Om niet al teveel in detail te treden voor herkenbaarheid; hij had op een feest van mijn familie (sommige zag hij voor het eerst, sommige voor de 2e keer) veel te veel gedronken en ik schaamde me rot op dat moment..
@julus; je bent toch geen 16? Je mag vriend zeggen ipv vriendje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik VOEL me wel 16, dus ik geniet daarvan en vind het leuk om vriendje en verkering te zeggen:).

De tijd dat we het een relatie noemen komt sneller dichtbij dan ik denk. Tijd zat.
Hm, teveel gedronken..dat is minder ja..al helemaal als je net pas in de familie bent. Maar fouten maken we allemaal, ik vind dat niet iets om hem helemaal voor af te serveren. Tenzij hij een alcoholprobleem heeft...kan hij normaliter wel mate houden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven