twijfels in mijn relatie van 15 jaar
zondag 21 juni 2009 om 17:18
Hoi, ik heb 13 jaar een relatie met mijn man en 3 kinderen.
Ik heb nu ongeveer een half jaar twijfels of ik wel genoeg van mijn man hou om door te gaan. We hebben het hartstikke goed samen alleen op sex gebied wil hij veel vaker dan ik en hij wil graag onverwachts sexen. Ik kan dat dus niet zeker omdat de kinderen dan druk (in huis) zijn of omdat ik het druk heb met andere dingen. We zijn zelfstandig en hij komt dan soms gewoon binnen lopen en verwacht dan dat ik alles laat liggen. Ik kan eigenlijk mijn hoofd alleen leeg maken (en dus sex hebben) als we in bed zijn (of als de kinderen een weekend uit logeren zijn). Dus als we samen zijn (zonder kinderen) en we vrijen dan kan bij hem het sexgevoel terplekke opkomen bij mij lukt dat dus niet.
Ik snap dat hij dat rot vind maar hij kan zich daar niet bij neerleggen. (dit is echt al 10 jaar zo!)
Ik heb eigenlijk geen zin meer om hier ruzie over te maken....
En dus ben ik vreselijk aan het twijfelen, en hierdoor ook over andere dingen die ik voorheen niet erg vond en nu wel.
(zit ik in een midlife crisis ben net 40 geworden....)
Wie kan er iets zinnigs overzeggen??
Ik heb nu ongeveer een half jaar twijfels of ik wel genoeg van mijn man hou om door te gaan. We hebben het hartstikke goed samen alleen op sex gebied wil hij veel vaker dan ik en hij wil graag onverwachts sexen. Ik kan dat dus niet zeker omdat de kinderen dan druk (in huis) zijn of omdat ik het druk heb met andere dingen. We zijn zelfstandig en hij komt dan soms gewoon binnen lopen en verwacht dan dat ik alles laat liggen. Ik kan eigenlijk mijn hoofd alleen leeg maken (en dus sex hebben) als we in bed zijn (of als de kinderen een weekend uit logeren zijn). Dus als we samen zijn (zonder kinderen) en we vrijen dan kan bij hem het sexgevoel terplekke opkomen bij mij lukt dat dus niet.
Ik snap dat hij dat rot vind maar hij kan zich daar niet bij neerleggen. (dit is echt al 10 jaar zo!)
Ik heb eigenlijk geen zin meer om hier ruzie over te maken....
En dus ben ik vreselijk aan het twijfelen, en hierdoor ook over andere dingen die ik voorheen niet erg vond en nu wel.
(zit ik in een midlife crisis ben net 40 geworden....)
Wie kan er iets zinnigs overzeggen??
zondag 21 juni 2009 om 18:33
Wat zijn voor jou de voorwaarden voor goede seks? Kun je die niet aan je man voorleggen zodat hij zijn best kan doen om (mede) die voorwaarden te scheppen? Nu houdt hij nogal halsstarrig vast aan een ideaal van spontane seks. Ik kan me voorstellen dat dat in een huishouden met kinderen en werk niet lukt.
zondag 21 juni 2009 om 19:09
quote:tgirlpower69 schreef op 21 juni 2009 @ 18:43:
Hij wil bv 3x in de week terwijl ik maar 1x zou willen. Om het moment dat hij wil en we beginnen met vrijen komt het gevoel wel maar het is dus nooit spontaan en nooit vanuit mij.
Hij vindt 1x echt te weinig.En wat nu als je hem zegt dat je een topic op een internetforum hebt geopend met het bericht dat je twijfels hebt over jullie relatie (omdat je zijn 'gezeik' over niet vaak genoeg seks spuugzat bent) en er dus over denkt om jullie relatie te beeindingen? Hoe zal hij reageren?
Hij wil bv 3x in de week terwijl ik maar 1x zou willen. Om het moment dat hij wil en we beginnen met vrijen komt het gevoel wel maar het is dus nooit spontaan en nooit vanuit mij.
Hij vindt 1x echt te weinig.En wat nu als je hem zegt dat je een topic op een internetforum hebt geopend met het bericht dat je twijfels hebt over jullie relatie (omdat je zijn 'gezeik' over niet vaak genoeg seks spuugzat bent) en er dus over denkt om jullie relatie te beeindingen? Hoe zal hij reageren?
zondag 21 juni 2009 om 19:40
Vind het voor jullie beiden knap dat je het al 10 jaar op deze manier met elkaar volhoudt. Tja, sexbeleving is zoiets unieks. Ik kan daar denk ik voor jou niks zinnigs over zeggen. Persoonlijk vind ik 1x per week echt veel te weinig, maar jij dus niet.
Sex is iets wat je bindt met de ander en voor mij ligt daar ook de basis van een relatie. Zonder sex geen relatie.
Sex is iets wat je bindt met de ander en voor mij ligt daar ook de basis van een relatie. Zonder sex geen relatie.
zondag 21 juni 2009 om 20:19
Ik vind ook dat er zonder sex geen relatie is... laat ik dat voorop stellen, en als ik zou zeggen dat ik twijfel doe ik hem vreselijk veel pijn en dat doet mij ook weer pijn.
Tje af en toe is een relatie erg moeilijk.
Ik ga echt niet zeggen dat ik op een forum zit, dat verafschuwt hij!
natuurlijk is dit niet het enige waarom ik twijfel, maar na 10 jaar discussieren over sex en vooral dat ik niet voldoe aan zijn "eisen" wordt me gewoon teveel.
Tje af en toe is een relatie erg moeilijk.
Ik ga echt niet zeggen dat ik op een forum zit, dat verafschuwt hij!
natuurlijk is dit niet het enige waarom ik twijfel, maar na 10 jaar discussieren over sex en vooral dat ik niet voldoe aan zijn "eisen" wordt me gewoon teveel.
zondag 21 juni 2009 om 21:16
maandag 22 juni 2009 om 11:17
Als je verder een goede relatie hebt, en een paar kinderen, dan kan het toch niet zo zijn dat je om de sex twijfelt over je relatie?! Maar blijkbaar is het al 10 jaar zo, lijkt me moeilijk... Sex is wel erg belangrijk voor je relatie, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat je om die reden zou scheiden of zo. Ik denk dat je er toch met je man goed over moet praten en tot een oplossing moet komen, anders wordt het net als wanda_p zegt alleen maar erger, lijkt mij.
Jullie hebben samen dit probleem, probeer het samen op te lossen! Jouw 'nee' is even valide als zijn wil om het 3x per week te doen. Hier staat niemand in zijn recht om de ander over te halen of zo. Heeft hij wel in de gaten dat jij hier zo mee zit?
Jullie hebben samen dit probleem, probeer het samen op te lossen! Jouw 'nee' is even valide als zijn wil om het 3x per week te doen. Hier staat niemand in zijn recht om de ander over te halen of zo. Heeft hij wel in de gaten dat jij hier zo mee zit?
maandag 22 juni 2009 om 12:33
Komt bij je vriend ook wel eens de mogelijkheid op dat jouw in zijn ogen lage/passieve libido wellicht (met de nadruk op wellicht) iets met hem/zijn houding te maken zou kúnnen hebben....of zou hij dat net als fora en therapie ook stom vinden....? Je schrijft dat er meerdere dingen gaande zijn, in hoeverre denk je zelf dat die van invloed zijn op jouw seksuele beleving naar hem toe?