twijfels in relatie

18-05-2011 13:30 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het eigenlijk niet omschrijven als twijfel, wan ik denk er niet aan om de relatie te beeindigen, daarvoor ben ik veels te gek op mijn vriend. Maar sinds een tijd begin ik me te irriteren aan het feit dat hij nog erg close is met zijn ouders. Daarme bedoel ik, hij woont nog thuis en hij heeft toestemming nodig voor vanalles. Ook kan hij bijna niks ondernemen zonder zijn ouders.

Ik vind het moeilijk om hier mee om te gaan. Zelf ben ik al een paar jaar zelfstandig en hoeveel ik ook van mijn ouders houdt, ik ben niet meer zo afhankelijk van ze. Hij is nu begin 20 en is dit is bij hem nog wel heel sterk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zijn ouders heel erg mag, daar ligt het niet aan. Zijn er meer dames die hier ooit mee geconfronteerd zijn? En hoe ga je daar het beste mee om?

Ik hou echt heel veel van hem, maar toch irriteert me dit.
Waarom mag hij geen goede band hebben met zijn ouders? Belemmert het jou/jullie?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik snap het niet zo goed waarom jij je irriteert aan de band tussen jouw vriend en zijn ouders. Hij is jou niet. Tuurlijk heeft hij zich aan hun regels te houden zolang hij daar woont, niet meer dan logisch. En zul jij je dus ook daar aan moeten aanpassen imo
Waarvoor heeft hij dan toestemming nodig van zijn ouders?
Ik denk dat, zolang hij nog bij ze in huis woont, het logisch is dat hij 'toestemming nodig heeft voor van alles'.

Je zult het moeten accepteren zolang hij er zelf geen moeite mee heeft.
ja ik weet ook neit waarom me het irriteert, toch merk ik aan mijzelf dat ik het af en toe echt vervelend vind. En dat terwijl ik zijn ouders superaardig vind.

ik denk meer dat ik er moeite mee heb dat hij nog zo afhankelijk is van zijn ouders. Dat ligt dus niet aan zijn ouders of hem, maar aan mij. Dat weet ik. Ik weet niet hoe ik van dit gevoel af moet komen.
Ben je bang dat je niet op de eerste plaats komt dat je je aan die relatie irriteert?
Nee dat is het niet. Ik vind het moeilijk dat hij weinig zelfstandig is. Hij neemt weinig initiatieven. Ik ben gek om hem, maar soms lijkt het alsof hij niet voor zichzelf kan denken. Ik vind zijn ouders ook echt heel aardig, maar ben toch van mening dat hij op deze leeftijd iets meer op eigen benen kan staan. Tergelijkertijd verwijt ik me dat ik deze gedachtes heb. Dat wil ik helemaal niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven