Twijfels over relatie

03-03-2019 23:29 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd twijfels over mijn relatie. Ik ben 4 jaar samen met mijn vriend en we wonen daarvan ongeveer 3 jaar samen. We hadden het altijd heel leuk samen, maar de laatste heb krijg ik steeds meer twijfels.

Ik ben nog steeds gek op mijn vriend, maar de laatste tijd lijkt mijn vriend meer aandacht te geven aan alle andere dingen in zijn leven en heb ik het gevoel dat ik op de laatste plaats kom. Ik heb al meerdere keren mijn gevoel besproken met hem wanneer hij iets doet/zegt waardoor ik dat gevoel krijg. In eerste instantie ontwijkt hij mijn opmerking (wat mij het gevoel geeft dat hij niet luistert), maar vaak doet hij daarna wel iets met mijn opmerking.

Wanneer hij mijn opmerkingen negeert en ik daar wat van zeg gaat hij in de verdediging, alsof ik hem aanval. Terwijl ik dan bijvoorbeeld juist aangeef dat ik het jammer vind dat ik hem zo weinig zie en voorstel om samen iets te gaan doen.
We hebben allebei andere werktijden waardoor we elkaar ‘s avonds of in het weekend minder vaak zien. Daarbij spreekt hij in het weekend vaak af met vrienden en de laatste tijd vraagt hij mij eigenlijk nooit meer mee. Dit komt mede ook omdat ik het niet met al zijn vrienden goed kan vinden, misschien dat ik daarom ook niet goed snap dat hij elke week leuke dingen met ze gaat doen. Ook als ik hem meevraag naar mijn vrienden, collega’s of familie wil hij eigenlijk nooit mee. We hebben eigenlijk ook vrijwel geen gezamenlijke vrienden.

Nou snap ik heel goed dat je in een relatie ook prima je eigen dingen kan hebben, maar ik kom gewoon niet van het gevoel af dat er iets niet goed zit.

Daarbij zegt mijn familie dat hij niet goed voor me is, waarschijnlijk ook omdat ze hem weinig zien. Maar op de momenten dat we samen zijn ben ik echt wel gelukkig en hebben we het leuk samen. Hierdoor heb ik de relatie ook niet beëindigd. Ik heb wel een keer op het punt gestaan om het uit te maken, maar toen kwam hij thuis en had hij bloemen bij zich als verrassing en was hij super lief voor me.

Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet en ik hoop dat ik door mijn hart te luchten erachter kom wat de juiste optie is. Moet ik dit met hem blijven bespreken en hopen dat het een moeilijke periode is of kan ik er beter gewoon een punt achter zetten.
Bloemen maken een mens gelukkig. Maar hij verandert niet en de ergernissen zullen steeds erger worden, want jij verandert immers ook niet.
Ik zou het een kans geven.
Wel goed nadenken wat je zo irriteert en wat je ook mist. En dit tegen hem zeggen.

Mocht hij zeggen, dat kan ik je niet geven.
Dan weet je dat.

Komt zo over alsof je warmte en liefde mist...
Jullie delen een woning, meer niet lijkt het wel.
Aan jou om te beslissen of je deze relatie wil.
Ik zie in je post een hoop "ik denk omdat...", waarbij je het zo opschrijft dat het lijkt alsof jullie er niet serieus en samen over gesproken hebben.

Heb je hier een echt goed gesprek over gehad? En dan bedoel ik niet dat jij hem een rijtje verwijten geeft, maar dat je samen gaat zitten en bespreekt waarom het nu zo gaat als het gaat? Hoe voelt hij zich, hoe voel jij je? Zou hij ook dingen willen veranderen in jullie relatie? Of in hoeveel tijd jullie samen spenderen?
Wie weet vraagt hij je niet mee naar vrienden omdat hij denkt dat jij dat niet wil?

Uiteindelijk is het vaak even zoeken om een balans te zoeken tussen je werk, dingen doen met je relatie en dingen doen met vrienden en familie. Daar moet je samen over rond de tafel. Het lijkt mij nu wat vroeg om meteen je relatie te beëindigen. Maar als uit (meerdere) gesprekken samen blijkt dat jullie verwachtingen ver uit elkaar liggen, dan kan je dat altijd nog beslissen.
De communicatie is er gewoon weg niet en slecht.
Jullie leven duidelijk langs elkaar, ik lees ook niets over Tussen door bellen of whats app of eventuele communicatie middelen.
Is daar een bewuste keuze voorgemaakt dat niet te doen?
of vond je het niet van toegevoegde waarde om in de Op te vermelden?

Ook begreep ik dat hij nooit mee wilt op bezoekjes, Vreemd gedrag aanvallend niets willen ondernemen met je.
Het lijkt haast wel of hij niet met jouw gezien wilt worden. O_O

Verdenk je hem van vreemgang?
Of maakt zijn gedrag je onzeker? :@@:
Je zegt zelf gelukkig te zijn ( bepaalde) momenten.
Maar is de Koek niet gewoon op en baal je er misschien niet gewoon van dat je hem niet kunt veranderen?
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Jullie leven samen is "pas" gestart en jullie leven al naast elkaar.

Dit moet je echt niet willen voor de komende 60 jaar.
En voor eventuele kinderen.

1 boeket bloemen gaat dit écht niet oplossen.

Beter nu erop uit komen dat het niet werkt dan straks als er misschien een huis gekocht is en kinderen zijn.
bibi72 schreef:
04-03-2019 00:52
Ik zie in je post een hoop "ik denk omdat...", waarbij je het zo opschrijft dat het lijkt alsof jullie er niet serieus en samen over gesproken hebben.

Heb je hier een echt goed gesprek over gehad? En dan bedoel ik niet dat jij hem een rijtje verwijten geeft, maar dat je samen gaat zitten en bespreekt waarom het nu zo gaat als het gaat? Hoe voelt hij zich, hoe voel jij je? Zou hij ook dingen willen veranderen in jullie relatie? Of in hoeveel tijd jullie samen spenderen?
Wie weet vraagt hij je niet mee naar vrienden omdat hij denkt dat jij dat niet wil?

Uiteindelijk is het vaak even zoeken om een balans te zoeken tussen je werk, dingen doen met je relatie en dingen doen met vrienden en familie. Daar moet je samen over rond de tafel. Het lijkt mij nu wat vroeg om meteen je relatie te beëindigen. Maar als uit (meerdere) gesprekken samen blijkt dat jullie verwachtingen ver uit elkaar liggen, dan kan je dat altijd nog beslissen.

Dit
Olina schreef:
04-03-2019 00:59
De communicatie is er gewoon weg niet en slecht.
Jullie leven duidelijk langs elkaar, ik lees ook niets over Tussen door bellen of whats app of eventuele communicatie middelen.
Is daar een bewuste keuze voorgemaakt dat niet te doen?
of vond je het niet van toegevoegde waarde om in de Op te vermelden?

Ook begreep ik dat hij nooit mee wilt op bezoekjes, Vreemd gedrag aanvallend niets willen ondernemen met je.
Het lijkt haast wel of hij niet met jouw gezien wilt worden. O_O

Verdenk je hem van vreemgang?
Of maakt zijn gedrag je onzeker? :@@:
Je zegt zelf gelukkig te zijn ( bepaalde) momenten.
Maar is de Koek niet gewoon op en baal je er misschien niet gewoon van dat je hem niet kunt veranderen?
Is toch ook wel weer lekker, een OP zonder gedoe over whatsapp? Ik snap ook niet waarom dat relevant is; de communicatie lijkt nogal grbrekkig en dan maakt het niet uit via welk kanaal.

En waarom vreemdgaan erbij halen? Alsof dit probleem niet al erg zat is. TS heeft het ook nergens over vreemdgaan of eventuele signalen die daarop wijzen.
Hebben jullie nog wel seks? Hoevaak zien jullie elkaar echt?
Heb je het idee dat hij echt snapt waar je mee zit? Ik denk ook dat de communicatie erg misloopt wanneer ik je OP lees.
Vind het moeilijk te bepalen op basis van deze info of zijn gedrag opzettelijk is of dat hij gewoon echt geen benul heeft.
Als je het duidelijk hierover praten moeilijk vind (omdat hij direct gaat verdedigen of omdat je zelf de helft vergeet) is het wellicht een idee om een keer een brief aan hem te schrijven? Daarin kun je alles goed (op een niet verwijtende wijze) opschrijven. Laat hem deze dan lezen voorafgaand aan het gesprek wat je wilt hebben.

Wanneer het dan nog niet duidelijk is of veranderd kun je in ieder geval niet vermoeden dat hij niet wist waar je mee zat.
vivautrecht85 schreef:
04-03-2019 05:57
Is toch ook wel weer lekker, een OP zonder gedoe over whatsapp? Ik snap ook niet waarom dat relevant is; de communicatie lijkt nogal grbrekkig en dan maakt het niet uit via welk kanaal.

En waarom vreemdgaan erbij halen? Alsof dit probleem niet al erg zat is. TS heeft het ook nergens over vreemdgaan of eventuele signalen die daarop wijzen.
Deze vragen zoals je kunt zien zijn allemaal naar TS bedoeld.
Vragen stellen staat vrij...als je niets hebt te melden beter om niet te reageren.
dit gaat over TS niet over je bevindingen in mij quote!

:bye: :byee:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven