Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.

zondag 27 september 2020 om 23:02
Dat is dus helaas niet haalbaar. Dat is het probleem.granny71 schreef: ↑27-09-2020 22:55Met je 20 uur in de thuiszorg kom je absoluut in aanmerking voor huurtoeslag.
Het feit dat je zegt dat je dat niet krijgt betekend dat je flink wat spaargeld hebt.
Van dat geld kan je dan mooi je vrije sector/particuliere huur betalen tot je gezond bent en meer kan gaan werken.

Maar heb je zelf ook al eens een oproepje geplaatst op social media en je sociale kring laten weten dat je op zoek bent naar een woning?bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:01Dat heb ik gekeken. Er was in deze omgeving niets te vinden. Allemaal huur van 300 a 400 hoger dan nu.
vader afkopen met het geld van de dikke spaarrekening.
hij krijgt een x bedrag als hij vertrekt.
wij slapen nooit.

Zijn al eerder genoemd en ook aangegeven waarom het geen optie is. Wel fijn dat je meedenkt.
anoniem_63eb6502901fc wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:04
4.26% gewijzigd
zondag 27 september 2020 om 23:04
TO, of jij het huidige huis alleen kan betalen of niet doet er niet toe, omdat het zijn huis is. Hij staat op papier als hoofdhuurder en jij -denk ik- als medebewoner. Medehuurder worden om vervolgens zelf de enige hoofdhuurder te worden is niet toegestaan.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 22:39Zelf weg gaan gaat niet ivm kosten particuliere huur. Het is wel mogelijk als man weg zou gaan. Hij kan nu eenmaal makkelijker een woning krijgen dan ik op dit moment. Als overbrugging zou hij eventueel ook bij zijn ouders terecht kunnen. Hij staat in ieder geval niet op straat, en ik wel. Dat is het verschil.
Grof gezegd is het niet zijn probleem dat je geen particuliere huur kan betalen en andersom niet jouw probleem als hij het huidige huis niet alleen kan bekostigen, (maar jullie hebben samen een kind en het lijkt me dat je bij het uit elkaar gaan in ieder geval voor het kind een stabiele woonruimte bij beide ouders wil) feit blijft dat jij degene bent die weg wil en aangezien het zijn huis is, is het dan ook het meest logische dat jij gaat. Je kan hem niet uit zijn eigen huis zetten.
joyanna wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:09
Reden: typfout
Reden: typfout
0.04% gewijzigd
De schuur in de tuin ombouwen en er een tiny house van maken. Kun je daar zolang in wonen, totdat je iets anders gevonden hebt. Of je maakt van de zolder een appartement. Of een caravan in de tuin plaatsen. Jullie kind kan dan bij papa in de woning blijven.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:01Dat heb ik gekeken. Er was in deze omgeving niets te vinden. Allemaal huur van 300 a 400 hoger dan nu.
fizz wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:04
4.31% gewijzigd

Je hebt minstens 30k spaargeld, daarmee kun je dat best even een tijdje uithouden. En ondertussen meer inkomen genereren.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:01Dat heb ik gekeken. Er was in deze omgeving niets te vinden. Allemaal huur van 300 a 400 hoger dan nu.

zondag 27 september 2020 om 23:05
Als ik ergens heen kon deed ik dat.JoyAnna schreef: ↑27-09-2020 23:04TO, of jij het huidige huis alleen kan betalen of niet doet er niet toe, omdat het zijn huis is. Hij staat op papier als hoofdhuurder en jij -denk ik- als medebewoner. Medehuurder worden om vervolgens zelf de enige hoofdhuurder te worden is niet toegestaan.
Grof gezegd is het niet zijn probleem dat je geen particuliere huur kan betalen en andersom niet jouw probleem als hij het huidige jhuis niet alleen kan bekostigen, (maar jullie hebben samen een kind en het lijkt me dat je bij het uit elkaar gaan in ieder geval voor het kind een stabiele woonruimte bij beide ouders wil) feit blijft dat jij degene bent die weg wil en aangezien het zijn huis is, is het dan ook het meest logische dat jij gaat. Je kan hem niet uit zijn eigen huis zetten.
bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 22:54Laat maar weten waar ik naartoe kan gaan. Graag.
In mijn ogen kan alleen particulier huren en dat kan financieel gezien niet. Ik weet geen andere opties. Maar ik hoor het graag van je.
Oh, omdat je zelf geen stappen onderneemt en vindt dat je recht hebt op het huis, mag ik een huis voor je gaan zoeken? Neen dame, zo werkt dat niiet.
Grote meisjes regelen hun zaken zelf, of eigenlijk: zorgen ervoor dat ze hun zaken vanaf het begin goed regelen. Zorgen er dus voor dat er - zodra er een kind in het spel is - een huwelijksontract op tafel ligt, of een partnerschap, of een samenlevingscontract. Ook zorgen grote meisjes ervoor dat ze ingeschreven staan bij een woningstiching o.i.d. zodat ze daar jaren opbouwen.
Grote meisjes gaan niet lijdzaam zitten afwachten tot een ander het voor ze regelt.
bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 22:59Het antwoord is al gegeven waarom het toch wel zou kunnen. Ik weet niet of man alimentatie voor ons kind gaat betalen. Ik ga uit van niet, dan valt het altijd mee.
Waarschijnlijk zal hij voor co-ouderschap gaan zo dat hij geen alimentatie hoeft te betalen.
Heb jij mooi de helft van de dagen je handen vrij om meer te gaan werken.
Huurtoeslag zal ik niet krijgen
Waarom niet?
Dus. Je man blijft in de woning. Wat voor woning het dan ook is. Dus officieel uit elkaar gaan nu. In sommige gemeenten krijg je wel urgentie. Dat moet je informeren. Verder. Toen ik besloot hij mijn ex weg te gaan (koop woning etc) heb ik een jaar met kinderen geklooit tussen bij m’n moeder slapen bij een vriendin slapen etc tot ik de urgentie kreeg. Je hebt een inkomen dus kijk iig voor een kamer of wat dan ook voor nu voor tijdelijk. Ik ben voorstander van niet bij iemand in huis blijven in deze situatie dat loopt alleen maar fout.

zondag 27 september 2020 om 23:06
Zeker, maar bijvoorbeeld 30k lijkt veel, maar is niet heel erg veel als je er je leven lang mee moet doen. Dan is het zo op. Ik wil mijn kind later ook graag iets meegegeven. Particulier huren is gewoon te duur. Het gat tussen mijn salaris en alleen al huur is te groot.vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 23:04Je hebt minstens 30k spaargeld, daarmee kun je dat best even een tijdje uithouden. En ondertussen meer inkomen genereren.
anoniem_63eb6502901fc wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:09
3.28% gewijzigd
zondag 27 september 2020 om 23:07
Dit zijn zeker opties.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:02Zijn al eerder genoemd en ook aangegeven waarom het geen optie is. Wel fijn dat je meedenkt.
In jouw ogen waren het geen opties ivm her kind maar als die bij vader blijft wonen is dat probleem uit de wereld

+1Joyce48 schreef: ↑27-09-2020 23:05Oh, omdat je zelf geen stappen onderneemt en vindt dat je recht hebt op het huis, mag ik een huis voor je gaan zoeken? Neen dame, zo werkt dat niiet.
Grote meisjes regelen hun zaken zelf, of eigenlijk: zorgen ervoor dat ze hun zaken vanaf het begin goed regelen. Zorgen er dus voor dat er - zodra er een kind in het spel is - een huwelijksontract op tafel ligt, of een partnerschap, of een samenlevingscontract. Ook zorgen grote meisjes ervoor dat ze ingeschreven staan bij een woningstiching o.i.d. zodat ze daar jaren opbouwen.
Grote meisjes gaan niet lijdzaam zitten afwachten tot een ander het voor ze regelt.
zondag 27 september 2020 om 23:08
Voor je man is particulier huren toch ook te duur? Waarom zou hij dan vertrekken uit jullie huidige woning?bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:06Zeker, maar 30k is niet heel erg veel als je er je leven lang mee moet doen. Dan is het zo op. Ik wil mijn kind later ook graag iets meegegeven. Particulier huren is gewoon te duur. Het gat tussen mijn salaris en alleen al huur is te groot.

Joyce48 schreef: ↑27-09-2020 23:05Oh, omdat je zelf geen stappen onderneemt en vindt dat je recht hebt op het huis, mag ik een huis voor je gaan zoeken? Neen dame, zo werkt dat niiet.
Mensen zeggen heel makkelijk dat er opties zijn. Ik zie ze niet. Daarom vraag ik dat. Zodat mensen zelf zien dat het niet zo eenvoudig is als ze zeggen. Dat valt nog vies tegen.
anoniem_63eb6502901fc wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:08
1.72% gewijzigd
Newsflash; je hebt niets te willen!!!!bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:06Zeker, maar 30k is niet heel erg veel als je er je leven lang mee moet doen. Dan is het zo op. Ik wil mijn kind later ook graag iets meegegeven. Particulier huren is gewoon te duur. Het gat tussen mijn salaris en alleen al huur is te groot.
En je hoeft er niet je leven lang mee te doen als je meer gaat werken
granny71 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:10
9.52% gewijzigd

zondag 27 september 2020 om 23:09
Hoe weet je dat hij niet zoveel vermogen heeft en daarom huurtoeslag gaat krijgen?

zondag 27 september 2020 om 23:10
Je hoeft er ook niet je hele leven mee te doen, maar het uitzitten tot je fulltime kan gaan werken.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:06Zeker, maar 30k is niet heel erg veel als je er je leven lang mee moet doen. Dan is het zo op. Ik wil mijn kind later ook graag iets meegegeven. Particulier huren is gewoon te duur. Het gat tussen mijn salaris en alleen al huur is te groot.
Je hebt simpelweg geen andere optie. Behalve niet gaan scheiden.

zondag 27 september 2020 om 23:11