Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
zondag 27 september 2020 om 23:11
Misschien moet je wat verder weg kijken wat betreft woningen. Heeft man een rijbewijs/auto? Als je beter bent kan je ook vrij makkelijk elders gaan werken. Binnen jouw beroep is er best wel wat vraag naar mensen. En dan met een beetje geven en nemen tot een acceptabele oplossing komen qua afstand. Je komt er niet mee met alleen maar in onmogelijkheden te denken.

Lijkt me vreemd als je 20 uur werkt dus grof gerekend 2 1/2 dag thuis bent als je kind op school zit!bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 22:59
Dat ik s avonds laat nog huishouden moet doen, dat is nu ook al zo. Omdat mijn man alles aan mij overlaat zie ik hierin geen verschil met als ik alleen met ons kind zou wonen. Dat blijft hetzelfde.
dus jullie hebben allebei een goedgevulde spaarrekening?bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:09Hoe weet je dat hij niet zoveel vermogen heeft en daarom huurtoeslag gaat krijgen?
dat geeft idd enorme problemen, stel je voor, scheiden met een startkapitaal achter de hand.
wij slapen nooit.

zondag 27 september 2020 om 23:12
Nee hoor. Voor 30 k kan je ruim 30 maanden(!) een huis huren.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:08Mensen zeggen heel makkelijk dat er opties zijn. Ik zie ze niet. Daarom vraag ik dat. Zodat mensen zelf zien dat het niet zo eenvoudig is als ze zeggen. Dat valt nog vies tegen.
zondag 27 september 2020 om 23:12
Jij beweert toch zeker dat hij jullie huidige woning niet alleen kan betalen!bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:09Hoe weet je dat hij niet zoveel vermogen heeft en daarom huurtoeslag gaat krijgen?
Als hij teveel aan eigen vermogen heeft, dan kan hij daarmee de huur betalen, totdat hij onder de grens zit. Daarna krijgt hij huurtoeslag.
zondag 27 september 2020 om 23:13
Dit is dan voor TO een noodgeval. (of bedoelde je dat ook?)

zondag 27 september 2020 om 23:13
Je hebt gelijk. Maar bij hem ligt het een beetje anders.

zondag 27 september 2020 om 23:14
Oke ik gooi de vraag er nog maar eens in: heb je al eens een budgetplaatje gemaakt voor de verschillende scenario's? Met bijbehorende toeslagen en regelingen?bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:06Zeker, maar bijvoorbeeld 30k lijkt veel, maar is niet heel erg veel als je er je leven lang mee moet doen. Dan is het zo op. Ik wil mijn kind later ook graag iets meegegeven. Particulier huren is gewoon te duur. Het gat tussen mijn salaris en alleen al huur is te groot.
En het is een nobel streven om je kind iets mee te willen geven maar je kunt niet alles hebben. Als het echt zo belangrijk voor je is om het spaargeld voor haar te behouden is dat prima, jouw keus, maar de consequentie kan dan zijn dat je niet uit elkaar kunt gaan. Of daar in ieder geval minder middelen voor hebt.

zondag 27 september 2020 om 23:14
Klopt!blauwe_emmer schreef: ↑27-09-2020 22:24Als ik me goed herinner telt vermogen niet mee als je gaat huren, wel je inkomen. Of dit moet veranderd zijn.
Voor het in aanmerking komen voor een sociale huurwoning wordt naar het inkomen gekeken, niet (primair) naar het vermogen. Het vermogen kan hooguit indirect meetellen, namelijk als je inkomsten hebt uit sparen of beleggen. Ook voor een zogeheten 'passendheidstoets' wordt enkel naar het inkomen gekeken, en niet naar het vermogen. Voor een eventuele huurtoeslag wordt er - zoals je zelf al aangeeft - wél gekeken naar het vermogen.
zondag 27 september 2020 om 23:16
Ik denk dat jij je een beetje verkijkt op de mogelijkheden die je hebt.
Maar je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en je man mag op een zolderkamertje bij zijn ouders gaan bivakkeren.
Ik wou dat het kots smiley nog bestond.
Wat walg ik van dit prinsessen gedrag
Licht dat dan eens toe.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:13Je hebt gelijk. Maar bij hem ligt het een beetje anders.
Misschien heeft hij wel binnen no-time een nieuwe vriendin gevonden waar hij mee gaat samenwonen. Heeft hij helemaal geen probleem.
fizz wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:17
28.48% gewijzigd

Nee dat moet ik nog doen. Ik denk niet dat ik voor veel toeslagen in aanmerking kom.vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 23:14Oke ik gooi de vraag er nog maar eens in: heb je al eens een budgetplaatje gemaakt voor de verschillende scenario's? Met bijbehorende toeslagen en regelingen?
En het is een nobel streven om je kind iets mee te willen geven maar je kunt niet alles hebben. Als het echt zo belangrijk voor je is om het spaargeld voor haar te behouden is dat prima, jouw keus, maar de consequentie kan dan zijn dat je niet uit elkaar kunt gaan. Of daar in ieder geval minder middelen voor hebt.
dat zie je helemaal verkeerd.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:14jazeker, maar dan heb je ook niks meer na die 30 maanden. Dat is minder dan 3 jaar.
die 30 maanden kun je gaan gebruiken om te investeren in je toekomst.
wij slapen nooit.

zondag 27 september 2020 om 23:17
Je kunt toch gewoon opnieuw sparen?bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:14jazeker, maar dan heb je ook niks meer na die 30 maanden. Dat is minder dan 3 jaar.

zondag 27 september 2020 om 23:18
Maar je hebt ook nog inkomen hè. Het is niet dat je alleen van je spaargeld moet rondkomen.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:14jazeker, maar dan heb je ook niks meer na die 30 maanden. Dat is minder dan 3 jaar.
zondag 27 september 2020 om 23:18
Dan blijf je toch lekker bij hem wonen.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 23:14jazeker, maar dan heb je ook niks meer na die 30 maanden. Dat is minder dan 3 jaar.

zondag 27 september 2020 om 23:19
Maar wel een groot deel dan. Dus daarom gaat het dan ook snel. En dan heb je niets meer.vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 23:18Maar je hebt ook nog inkomen hè. Het is niet dat je alleen van je spaargeld moet rondkomen.
anoniem_63eb6502901fc wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:20
5.24% gewijzigd