Uit elkaar - waar naar toe?

21-10-2020 20:53 153 berichten
Hee. 'K twijfel al een poosje over mijn relatie. We hebben een kindje samen en overwegen toch uitelkaar te gaan. Hebben nog niet lang geleden een huis gekocht en verbouwd.
Wat als we uitelkaar gaan... Waar kan ik dan heen?!. Heb nog een moeder, maar hier wil ik liever niet voor langere tijd heen. Zelf werk ik parttime en kan max 170.000 lenen in mijn eentje. K heb 10.000 spaargeld ongeveer. Paniek.... Waar haal ik mn eigen plekje voor mij en mn kind vandaan😱.
Hoe doen anderen dit die in deze situatie zitten??

Ben trouwens echt een doemdenker! Word spontaan depri en wanhopig van dit alles. Bang dat mijn leven een puinzooi word. Zo erg dat k soms denk om van deze aardbol te verdwijnen :cry:
anoniem_394240 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 21:13
14.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je nou echt niet door wat mensen proberen te zeggen in dit topic. Je legt totaal de verbanden niet en daarom maken mensen zich echt zorgen. Je ondervindt wel degelijk de gevolgen van je moeders psychische stoornis, huiselijk geweld en een scheiding. Je hebt ook een ongezond beeld van dingen omdat jij zo opgegroeid bent, scheiding moet kunnen, mijn kind krijgt er maar weinig van mee want ik zorg goed voor m, ik wil uit elkaar, ik wil nog een kind etc.

Moraal is maak geen grote beslissingen nu en begin al helemaal niet aan een tweede. Focus op je gezondheid en gezin. Je bent geen slechte moeder en niemand zegt dat je niks bereikt hebt in je leven.
Alle reacties Link kopieren
Carpe-diem93 schreef:
23-10-2020 10:48
Mijn vader is psychisch gezond, maar desondanks heeft hij mijn jeugd en het leven van mijn moeder tot een hel gemaakt.
Er was sprake van huiselijk geweld. Je vader is/was niet psychisch gezond
Ik heb het idee dat je heel erg in de verdedigingsmodus omdat je denkt dat mensen jou een slechte moeder vinden. Jij bent nu heel erg bezig te bewijzen dat je wel een goede moeder bent en dat psychische problemen van ouders niet zo'n invloed hebben.

Het zou wellicht al helpen om te beseffen dat niemand je een slechte moeder noemt. Dus je hoeft daar niet tegen terug te vechten. Probeer te lezen wat mensen schrijven. Niemand heeft er baat bij om jou neer te zetten als slechte moeder, niemand heeft er baat bij als jij vervolgens om je heen gaat slaan om het tegendeel te bewijzen. Zo zwart wit is het niet dus zo zwart wit hoef je er ook niet tegenin te gaan.
Wat de meeste mensen wel zeggen is dat de omstandigheden waarin je besluit voor een kind te gaan, zo optimaal mogelijk moeten zijn. Perfect is het nooit, maar zo perfect mogelijk is een goed streven. Dat er twijfels zijn over deze omstandigheden, maakt niet dat iemand je een slechte moeder vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven