Uit vriendengroep stappen

06-12-2021 21:35 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
joyeuxnoel wijzigde dit bericht op 11-12-2021 22:15
96.59% gewijzigd
Aangezien er geen ruzie is zou ik het niet met veel bombarie 'uitmaken'. Ik zou gewoon de vriendschap naar gelieve laten doodbloeden. Steeds minder reageren, en aangeven dat je geen zin hebt/niet meegaat als de groep wat onderneemt. Je kan dan evt een op een aan een van die meiden waar je nog wel wat mee hebt aangeven hoe je erover denkt, en die vertelt het dan vanzelf wel aan de rest. Zo gaat dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet rigoureus afkappen, want dan wordt het wel ongemakkelijk op feestjes. Ik zou het eerder laten verwateren en af en toe afspreken, waardoor mensen echt wel door gaan krijgen dat je een ander pad wilt bewandelen, maar elkaar nog wel normaal kunt ontmoeten bij tijd en wijle.
Nee, je hoeft dat niet te benoemen, waarom zou je dat per se moeten melden?

Gewoon niet met ze afspreken, alleen met de 2 die je wel leuk vindt en dan die appgroep op mute en over een tijdje stap je er gewoon uit.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch helemaal niets te zeggen? Als ze met de groep iets ondernemen, dan kan je niet en in de groepsapp hoef je niet (veel) te reageren. Als je ze dan tegenkomt op de verjaardagen van je vriendinnen, dan vertel je dat je erg druk bent met andere dingen. De twee vriendinnen kan je individueel benaderen en dan hoor je vanzelf of ze het zien zitten om buiten de groep om met je om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
-
joyeuxnoel wijzigde dit bericht op 11-12-2021 22:16
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je sterk zijn en het inderdaad afkappen, want anders blijf je in deze vissenkom rondjes zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat verwacht je eigenlijk als je zelf amper reageert in een groepsapp? Dan is het toch logisch dat ze minder met je omgaan of te bespreken hebben? Wat wil je dan ?
Deels herkenbaar.

Als er veel groepsactiviteiten zijn, kun je misschien alvast zeggen: 'Jongens, mocht er nog een gezamenlijk uitje komen, dan hoef je me niet te vragen.' Gewoon vriendelijk, zonder veel uitleg.

Je spreekt dan bijvoorbeeld zelf wat vaker een op een af met die twee meiden.

Als je er bij een volgend groepsuitje niet bij bent geweest en ze vertellen erover in de groepsapp, kun je op dat moment luchtig zeggen: 'Ik ben er toch nooit meer bij, dus ik ga uit de app.'

Feitelijk de daad bij het woord voegen. :)
Jep, ik heb dit eens gedaan. Eerst een hele tijd steeds minder afspreken. En toen eens een berichtje in die app-groep met de mededeling dat ik eruit ging stappen.

Nu ben ik nog slechts bevriend met een iemand uit die groep. No hard feelings naar de rest trouwens. De eerste keer dat ik ze zag, op een feestje ergens, voelde het wat raar. En nu zie ik ze nog heel soms en dat is dan gewoon leuk.
Alle reacties Link kopieren
-
joyeuxnoel wijzigde dit bericht op 11-12-2021 22:16
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de groep gewoon dempen. Dan krijg je geen meldingen meer als er berichten zijn, dus dan springt het ook niet in je gezicht.
Als je vragen krijgt waarom je niet reageert, kun je altijd zeggen dat je merkt dat je prioriteiten wat anders zijn gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Hee mensen, ik stap uit de app, het was leuk.
Tot ziens.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
in je 2de bericht klinkt het alsof de groep ook al afstand genomen heeft van jou, iets zeggen hoeft dus niet. De app dempen of er uit stappen en enkel nog met die 2 vrouwen afspreken...
Moet wel zeggen, als je zelf al een hele tijd amper reageert op de groeps app of met hen afspreekt moet je er niet versteld van staan dat ze je niet hun hele leven meer gaan vertellen en ook niet meer zo geïnteresseerd zijn in het jouwe. Vind het een beetje raar dat je dat aanhaalt.
JoyeuxNoel schreef:
06-12-2021 21:49
Bedankt voor jullie reacties!

Alleen zo gaat het dus al zo'n 2 jaar, dat ik weinig reageer en weinig met ze afspreekt. Toen ik ze laatst zag op een verjaardag vroeg ook niemand hoe het met mij ging en hoe mijn leven eruit ziet enzo (ik wilde juist wel belangstelling tonen aan hen en vroeg hen vanalles omdat ik ze allang niet gezien had, maar kreeg dus weinig van ze terug). Toen dacht ik wel van wat doe ik nog in deze groep. Ik word er niet blij van als ik steeds met dit geconfronteerd wordt door die groepsapp, waar zij het allemaal heel leuk hebben met elkaar. Daarom zit ik er toch aan te denken er echt uit te stappen. Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt?
Dan zou ik eerdaags gewoon uit de appgroep stappen. Maar je hoeft dat verder niet uit te gaan leggen.

En verder is er al amper contact met de groep, hou contact met de 2 leuke.
JoyeuxNoel schreef:
06-12-2021 22:00
Ja klopt, ik denk dat de conclusie is dat ik er gewoon niet meer tussenpas en mijn leven teveel veranderd is. We gingen vroeger veel uit, maar ik heb tegenwoordig een eigen gezin en ben daar druk mee en de tijd die ik over heb wil ik graag besteden aan echt leuke dingen met echt leuke mensen.
Maar de stap zetten daadwerkelijk eruit te stappen vind ik zo moeilijk. Ik heb denk ik gewoon een schop onder m'n kont nodig. Mijn man roept al een jaar dat ie ziet dat ik helemaal niet meer blij van ze word en gewoon eens een keuze moet gaan maken.
Als jij daar nog 2 jaar over wil doen mag dat ook hoor. Daar heeft je man verder niet zo veel van te vinden lijkt me? Al bedoeld hij het vast heel erg goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
pausini schreef:
06-12-2021 22:05
Hee mensen, ik stap uit de app, het was leuk.
Tot ziens.
Na een vriendschap van 15 jaar?
Flashy schreef:
06-12-2021 23:30
Na een vriendschap van 15 jaar?
Ja, waarom niet?
Wat is voor jou het verschil tussen echt uit de groepsapp stappen en gewoon niet meer kijken/reageren op die app?

En wat maakt dat je zo geïnteresseerd doet als je ze tegenkomt op een feestje?

Ik maak overigens geregeld mee dat mensen aangeven dat ze de groepsapp niet goed bijhouden, daarom altijd 300 berichten achter lopen, het niet hun ding is, en er daarom uitstappen.
No hard feelings, ze zijn dan vaak ook niet zo into die groep.

Als ze eruit zouden stappen met de mededeling ‘het was leuk, maar ik heb niet zoveel meer met jullie, dus tabee’ zou dat waarschijnlijk wat ongemakkelijk voelen als je elkaar daarna weer tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
pausini schreef:
06-12-2021 22:05
Hee mensen, ik stap uit de app, het was leuk.
Tot ziens.
Nee , juist niet tot ziens
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit met de andere twee al eens besproken? Ik zou eerst hun een berichtje sturen (of mee afspreken) en dan zeggen dat je het met hun heel gezellig vindt, maar dat je met de rest niet zoveel meer hebt. En vervolgens zou ik zeggen in de app:
Ik merk dat onze levens de laatste jaren nogal uit elkaar zijn gaan lopen, dus ik ga deze groepsapp verlaten. No hard feelings, we komen elkaar vast nog tegen bij verjaardagen. Alvast fijne feestdagen, blabla. En dan kun je nog op reactie wachten of niet.

Gaat je veel rust geven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Eens met ladida. Ik vind het trouwens sterk van je dat je de app wil gaan verlaten ipv op stil te laten en nooit meer te reageren! Gaat je rust geven
Alle reacties Link kopieren
Dulce_leche schreef:
06-12-2021 23:36
Nee , juist niet tot ziens
Volgens mij wel, je komt elkaar blijkbaar toch weer tegen.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Na jaren vriendschap doe je het toch niet af met een appje? Ik zou de belangrijkste mensen even bellen en uitleggen dat je uit de groep gaat, omdat het niet meer bij je past.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een beetje zuiniger zijn op vriendschappen die de jaren getrotseerd hebben.
Die bouw je niet zo snel weer op. Nu lopen jullie levens misschien wat uiteen, maar dat kan over ene paar jaar zo maar anders zijn. Bv. als de anderen ook minder uitgaan en een meer geregeld leven gaan leiden. Of misschien ook wel een kind krijgen.

Laat ik het zo zeggen, het klinkt een beetje als een soort consumentisme. Ik heb het nu niet nodig (nou ja, een deel van de groep niet, de andere helft wel) en dus laat ik ze vallen. Dat is niet mijn idee van vriendschap.
Je kunt toch ook gewoon met de groep bespreken dat je nu even krapper in je tijd zit en noodgedwongen door kind een andere dagindeling moet hebben. Dus niet meer altijd mee kunt gaan als ze uitgaan en de app goed bijhouden. Dat je je rot voelt omdat je daardoor een beetje de party pooper bent, maar wel het contact en de vriendschap op prijs stelt en graag wilt behouden.
Dan is het aan hen of ze je die ruimte kunnen geven.
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven