Uiterlijk en relatie.
dinsdag 10 januari 2012 om 16:19
N.a.v. het topic "gewicht is een issue in mijn relatie" zit ik eens te denken of ik niet misschien gewoon een beetje te streng ben op dit punt.
Ik vind het zelf namelijk erg belangrijk om samen je best te doen er leuk en aantrekkelijk uit te blijven zien voor elkaar(fit en gezond blijven, leuk kleden, fris ruiken en eruit zien. Maar ook aandacht besteden aan je seksleven). Het gaat in een relatie om het innerlijk maar dat betekent m.i. niet dat het uiterlijk geen invloed kan hebben op je relatie. Ik besteed er dan ook veel aandacht aan en verwacht eigenlijk van een partner dat hij dat ook doet.
Hoe belangrijk vinden jullie uiterlijk in je relatie?
Ik vind het zelf namelijk erg belangrijk om samen je best te doen er leuk en aantrekkelijk uit te blijven zien voor elkaar(fit en gezond blijven, leuk kleden, fris ruiken en eruit zien. Maar ook aandacht besteden aan je seksleven). Het gaat in een relatie om het innerlijk maar dat betekent m.i. niet dat het uiterlijk geen invloed kan hebben op je relatie. Ik besteed er dan ook veel aandacht aan en verwacht eigenlijk van een partner dat hij dat ook doet.
Hoe belangrijk vinden jullie uiterlijk in je relatie?
dinsdag 10 januari 2012 om 16:22
Ik denk dat je wel een verschil moet maken tussen uiterlijk en verzorging. Ik vind het erg belangrijk dat iemand zichzelf goed verzorgt. Er niet bijloopt als een sloeber en zich wat leuk kleedt. Qua uiterlijk hoeft iemand er echt niet als model uit te zien en een paar kilo'tjes teveel, daar lig ik ook niet wakker van.
dinsdag 10 januari 2012 om 16:22
dinsdag 10 januari 2012 om 16:27
Niet iedereen is slank uiteraard en ook niet iedereen vindt slank aantrekkelijk! Maar als je slank wel aantrekkelijk vindt en je hebt een fitte, slanke partner dan baal je toch wel als die maar aan blijft komen? Ik wel iig.
@ loulouise, uiteraard bedoel ik niet supermodelachtig. Dat is voor een deel ook gewoon genen. Maar idd leuke kleding, haren gedaan en een cremepje en een klein make-upje.
@ loulouise, uiteraard bedoel ik niet supermodelachtig. Dat is voor een deel ook gewoon genen. Maar idd leuke kleding, haren gedaan en een cremepje en een klein make-upje.
dinsdag 10 januari 2012 om 16:29
Je valt waarschijnlijk in eerste instantie (ook) op het uiterlijk van je partner. Dus het uiterlijk is dan al aantrekkelijk, mits het goed verzorgd blijft worden. Het uiterlijk zelf kan je niet echt veranderen. Maar inderdaad, de verzorging van het uiterlijk vind ik wel belangrijk. Ik doe dat ook en vind dat eigenlijk vrij normaal en ik verwacht de basisdingen sowieso ook van mn partner.
Het verschilt denk ik per persoon/koppel wát er wordt verstaan onder de verzorging van je uiterlijk en wat er van de ander wordt verwacht. De ene man scheert zich bijvoorbeeld wel en de andere niet (hiermee bedoel ik natuurlijk zn ballen en/of buik
). Sommige vrouwen verwachten dat de man het wel doet en anderen maakt het niet uit. Misschien zijn de verschillende ideeën daarover een leuk discussieonderwerp..
Het verschilt denk ik per persoon/koppel wát er wordt verstaan onder de verzorging van je uiterlijk en wat er van de ander wordt verwacht. De ene man scheert zich bijvoorbeeld wel en de andere niet (hiermee bedoel ik natuurlijk zn ballen en/of buik
dinsdag 10 januari 2012 om 16:29
Persoonlijke verzorging vind ik heel belangrijk. In huis kan het me niet schelen als man een joggingpak oid draagt maar niet buiten, echt niet
Als hij zich een keer niet scheert vind ik het sexy. Hij hoeft echt niet elke dag een geurtje op, een net pak aan en de haren in de plooi als hij maar schoon is, zijn eetpatroon in de gaten houdt zodat hij niet te zwaar wordt en mij de allermooiste en het allerliefste vindt ook al kom ik net uit mijn bed
Zelf douche ik mij uiteraard elke dag of soms 2 keer, houd mijn oksels, benen en schaamstreek bij, zorg ik dat mijn haren verzorgd zijn/worden en trek weliswaar makkelijke kleding in huis aan maar wel schone en leuke.
Als we of ik alleen weggaan besteed ik duidelijk meer aandacht aan kleding en haren.
Als hij zich een keer niet scheert vind ik het sexy. Hij hoeft echt niet elke dag een geurtje op, een net pak aan en de haren in de plooi als hij maar schoon is, zijn eetpatroon in de gaten houdt zodat hij niet te zwaar wordt en mij de allermooiste en het allerliefste vindt ook al kom ik net uit mijn bed
Zelf douche ik mij uiteraard elke dag of soms 2 keer, houd mijn oksels, benen en schaamstreek bij, zorg ik dat mijn haren verzorgd zijn/worden en trek weliswaar makkelijke kleding in huis aan maar wel schone en leuke.
Als we of ik alleen weggaan besteed ik duidelijk meer aandacht aan kleding en haren.
dinsdag 10 januari 2012 om 16:30
dinsdag 10 januari 2012 om 16:30
Ik vind uiterlijk eerlijk gezegt ook belangrijk. En dan bedoel ik nieteens dat iemand echt superknap moet zijn of iets, maar gewoon lekker ruiken en verzorgt uiterlijk en liefst ook niet teveel overgewicht al zou ik daar niet iemand voor laten staan. Het is toch iemand waar je best close mee bent over het algemeen, dan vind ik gewoon belangrijk dat ik het niet vies of storend vind
dinsdag 10 januari 2012 om 16:31
er verzorgd uitzien en bezig zijn met je uiterlijk blijft belangrijk in een relatie, of je er nu 1, 5 of 20 jaar inzit. Dat is toch ook waar je op gevallen bent, en natuurlijk veranderd je lichaam en heeft niet iedereen maatje 36 (ikzelf ook verre van dat) maar vind wel dat je er iig verzorgd uit kunt zien, hoe dik/dun je ook bent.
Wat mij vooral in mijn omgeving opvalt is dat veel vrouwen nadat ze kinderen hebben gehad opeens veel minder aan hun uiterlijk doen, het haar gaat kort en de trainingsbroek en slobbertrui wordt hun beste vriend...kan voor hun mannen toch ook niet echt leuk zijn?
Wat mij vooral in mijn omgeving opvalt is dat veel vrouwen nadat ze kinderen hebben gehad opeens veel minder aan hun uiterlijk doen, het haar gaat kort en de trainingsbroek en slobbertrui wordt hun beste vriend...kan voor hun mannen toch ook niet echt leuk zijn?
I always tell the truth, even when I lie
dinsdag 10 januari 2012 om 16:35
Dat klopt wel Giraf. Vanmiddag ook weer gezien.
Ik kan me wel voorstellen dat het vrouwen kunnen zijn waarvan de man het wel makkelijk vindt als de vrouw alles doet en hij zijn eigen plan kan trekken. Zo'n vrouw wordt er natuurlijk ook niet vrolijker van en heeft het echt wel gehad op een gegeven moment.
Natuurlijk generaliseer ik nu maar weet dat veel vrouwen teleurgesteld zijn als de baby er eenmaal is omdat ze veel alleen moeten doen en er ook nog verwacht wordt dat ze én werken én het huishouden erbij doen.
Iets met scheve verhoudingen en zo
Ik kan me wel voorstellen dat het vrouwen kunnen zijn waarvan de man het wel makkelijk vindt als de vrouw alles doet en hij zijn eigen plan kan trekken. Zo'n vrouw wordt er natuurlijk ook niet vrolijker van en heeft het echt wel gehad op een gegeven moment.
Natuurlijk generaliseer ik nu maar weet dat veel vrouwen teleurgesteld zijn als de baby er eenmaal is omdat ze veel alleen moeten doen en er ook nog verwacht wordt dat ze én werken én het huishouden erbij doen.
Iets met scheve verhoudingen en zo
dinsdag 10 januari 2012 om 16:36
dinsdag 10 januari 2012 om 16:38
Hmm, vind wel dat als je je blijft mooi maken, je laat zien dat je moeite doet voor elkaar!
( ook wel leuk als je langer samen bent!)
Doe zelf altijd haren netjes, leuk opmaken, bijv jurkje aan omdat vriend dat leuk vind.
Maar als vriend zich gelukkiger/fijner voelt in zijn jogginskleding op een luie avond, is dat ook geen probleem!
( ook wel leuk als je langer samen bent!)
Doe zelf altijd haren netjes, leuk opmaken, bijv jurkje aan omdat vriend dat leuk vind.
Maar als vriend zich gelukkiger/fijner voelt in zijn jogginskleding op een luie avond, is dat ook geen probleem!
dinsdag 10 januari 2012 om 16:38
Mijn partner had overgewicht toen ik hem leerde kennen, dat interesseerde mij helemaal niks. Ik vond en vind hem aantrekkelijk zoals hij is. Inmiddels is hij veel afgevallen en ziet er goed uit en gezonder vergeleken met toen. Mij maakt het niks uit als hij maar gezond is en zich lekker voelt. Hij zit nu goed in zijn vel dus dat vind ik alleen heel fijn voor hem. Belangrijk vind ik dat we er beide verzorgd uitzien, onze tanden en haren netjes houden , en leuke kleding aantrekken. Natuurlijk zitten er wel huispakdagen tussen maar die hebben niet de overhand.
dinsdag 10 januari 2012 om 16:39
quote:vrouwke_theelepel schreef op 10 januari 2012 @ 16:34:
Wat ik me trouwens ook afvraag: als jullie je optutten voor een avondje uit, maak je je dan mooi voor de andere aanwezigen of voor je partner?
Alleen voor mezelf eigenlijk...
Mijn partner maakt het niet uit of ik ongekamd/onopgemaakt rondloop of me wel optut, en hoe andere aanwezigen over mijn uiterlijk denken maakt mij niet uit.
Wat ik me trouwens ook afvraag: als jullie je optutten voor een avondje uit, maak je je dan mooi voor de andere aanwezigen of voor je partner?
Alleen voor mezelf eigenlijk...
Mijn partner maakt het niet uit of ik ongekamd/onopgemaakt rondloop of me wel optut, en hoe andere aanwezigen over mijn uiterlijk denken maakt mij niet uit.
dinsdag 10 januari 2012 om 16:40
quote:aardappelhoofd schreef op 10 januari 2012 @ 16:30:
Uiterlijk in de zin van persoonlijke verzorging: Heel belangrijk.
Zorgen dat je fris en schoon bent, en ook vooral niet alles in het bijzijn van je partner doen. Niet denken dat omdat je al 10 jaar samen bent je ongegeneerd of expres boeren en scheten kan laten, zeg maar :PHahaha, wat gek eigenlijk... Hoe meningen verschillen... Hier laten we wel boeren en scheten, sterker nog... Ze worden geclassificeerd!
Uiterlijk in de zin van persoonlijke verzorging: Heel belangrijk.
Zorgen dat je fris en schoon bent, en ook vooral niet alles in het bijzijn van je partner doen. Niet denken dat omdat je al 10 jaar samen bent je ongegeneerd of expres boeren en scheten kan laten, zeg maar :PHahaha, wat gek eigenlijk... Hoe meningen verschillen... Hier laten we wel boeren en scheten, sterker nog... Ze worden geclassificeerd!