Uiterlijk en relatie.

10-01-2012 16:19 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. het topic "gewicht is een issue in mijn relatie" zit ik eens te denken of ik niet misschien gewoon een beetje te streng ben op dit punt.

Ik vind het zelf namelijk erg belangrijk om samen je best te doen er leuk en aantrekkelijk uit te blijven zien voor elkaar(fit en gezond blijven, leuk kleden, fris ruiken en eruit zien. Maar ook aandacht besteden aan je seksleven). Het gaat in een relatie om het innerlijk maar dat betekent m.i. niet dat het uiterlijk geen invloed kan hebben op je relatie. Ik besteed er dan ook veel aandacht aan en verwacht eigenlijk van een partner dat hij dat ook doet.

Hoe belangrijk vinden jullie uiterlijk in je relatie?
quote:secondhandsuus schreef op 10 januari 2012 @ 16:40:

[...]

Hahaha, wat gek eigenlijk... Hoe meningen verschillen... Hier laten we wel boeren en scheten, sterker nog... Ze worden geclassificeerd!oh, dat is voor mij juist een enorme afknapper. Kijk, per ongeluk kan altijd en gebeurd natuurlijk. Maar dan kan er best een 'sorry/pardon' vanaf. En een beetje moeite doen om niet alles vrij te laten gaan vind ik noodzakelijk, anders zou het voor mij snel over zijn...
Flowerpower, jij in een jurkje omdat vriend het leuk vindt en hij in gemakkelijke kleren. Beetje vreemd hoor. Vooral omdat je schrijft dat je het voor vriend doet.

Ik zou dat jurkje op een gegeven moment ook beu zijn als hij zo weinig om zijn kleding geeft.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 10 januari 2012 @ 16:41:

Iedereem zegt nu voor zichzelf, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ik in vol ornaat met mn hoge hakken eens lekker op de bank ga hangen.Doe ik in ieder geval ook niet, omdat ik dat niet comfortabel vind. Maar leuke kleding en make-up doe ik puur voor mezelf, omdat het me een prettig gevoel geeft. Er zijn (veel!) dagen dat ik helemaal geen make-up draag, en soms dof ik me helemaal op. Net hoe m'n pet staat zeg maar
Hmm beetje dubbel gevoel hierover.

Vind het zeker leuk om me leuk te kleden, op te maken etc. voor mijn partner, maar heb ook dagen dat het me niet boeit en lekker in mn oude kloffie tegen hem aan hang op de bank (en cliché of niet; dat vindt hij soms heul fijn en nee ik ben dan echt niet de knapste )

Wisselt dus een beetje! De ene keer doe ik meer mijn best dan de andere keer, maar probeer mezelf wel goed te verzorgen in 'de basis' (tandenpoetsen, flossen, dag- en nachtcreme etc. )
[quote]giraf007 schreef op 10 januari 2012 @ 16:31:

er verzorgd uitzien en bezig zijn met je uiterlijk blijft belangrijk in een relatie, of je er nu 1, 5 of 20 jaar inzit. Dat is toch ook waar je op gevallen bent, en natuurlijk veranderd je lichaam en heeft niet iedereen maatje 36 (ikzelf ook verre van dat) maar vind wel dat je er iig verzorgd uit kunt zien, hoe dik/dun je ook bent.

Wat mij vooral in mijn omgeving opvalt is dat veel vrouwen nadat ze kinderen hebben gehad opeens veel minder aan hun uiterlijk doen, het haar gaat kort en de trainingsbroek en slobbertrui wordt hun beste vriend...kan voor hun mannen toch ook niet echt leuk zijn?[/quote]

Valt mij ook op vaak inderdaad...

hmm zijn er hier moeders die dit kunnen erkennen of juist tegenspreken?

Ik hoor graag hoe jullie daar zelf over denken..
Mijn vriend is gelukkig wel erg van de persoonlijke hygiëne en dat vind ik erg belangrijk bij een man. Uiterlijk is toch ook een deel van de aantrekkingskracht die je als partners hebt. Dat hij wat overgewicht zou krijgen interesseert me voor mezelf niet zo, ik vind hem er niet minder aantrekkelijk op. Zeer belangrijk vind ik schoon zijn, schone kleding, je haar doen, scheren, tanden goed bijhouden en dat hij er fris bij loopt.
Ik vind het juist niet zo erg als mijn vriend de hele dag in zijn joggingbroek loopt, zich niet altijd op tijd scheert en zich niet de hele tijd onder sprayt met luchtjes en dingen (ik vind zijn eigen geur juist lekker ruiken bij hem), maar ik vind het dan wél weer belangrijk dat hij er lekker uit blijft zien. Niet te dik dus en gewoon lief en mooi en leuk.

Maar het kan hem dus écht niet schelen of ik een spijkerbroek aan trek of een sexy jurkje. Hij vindt me altijd even leuk. (eerst geloofde ik dat niet, maar heb in de loop der tijd gemerkt dat het echt zo is)
Ik ben niet iemand van het optutten, ja ik doe het wel als ik naar mijn werk ga (nou ja wat heet optutten, ik gebruik mascara en that's it). 's Avonds als ik thuis kom , douche ik en boen ik de mascara van mijn ogen, want ik hou er eigeniljk niet zo van.

Ik trek dan mijn joggingbroek en lekker warme (maar onelegante) hoodie aan en kruip lekker naast vriend op de bank.

Het is dat hij mij dan wel schattig vindt, dus dat scheelt

Het is niet zo dat ik hele weekenden in dat kloffie rondslof en ik zorg ook wel dat ik mijn haar altijd doe, in ragebollook voel ik me niet zo fijn, ook niet als ik lekker thuis ben.

Omgekeerd vind ik het ook geen enkel probleem als mijn vriend 's avonds zijn joggingbroek en warme vest aantrekt.
[quote]kwallenbal schreef op 10 januari 2012 @ 16:35:

Dat klopt wel Giraf. Vanmiddag ook weer gezien.

Ik kan me wel voorstellen dat het vrouwen kunnen zijn waarvan de man het wel makkelijk vindt als de vrouw alles doet en hij zijn eigen plan kan trekken. Zo'n vrouw wordt er natuurlijk ook niet vrolijker van en heeft het echt wel gehad op een gegeven moment.

Natuurlijk generaliseer ik nu maar weet dat veel vrouwen teleurgesteld zijn als de baby er eenmaal is omdat ze veel alleen moeten doen en er ook nog verwacht wordt dat ze én werken én het huishouden erbij doen.

Iets met scheve verhoudingen en zo ;-)[/quote]

Maar je leuk aankleden en goed verzorgen doe je toch niet alleen maar voor je Man? Ik bedoel dat heeft toch ook met eigenwaarde te maken?
In mijn tijd was het al zo dat, zo gauw je een kind kreeg, je minder aandacht aan uiterlijk en kleding besteedde (25 jaar geleden)

Zelf vond ik het altijd belachelijk dus ben er heel alert op geweest dat de haren niet kort gingen, geen slobberbroeken en -truien etc, etc.

Een vriendin van mij zei ooit dat haar man het toch niet kon schelen en zo in het huwelijk geloofde dat ze haar best er niet meer voor deed. Zeker na het laatste kindje werd het steeds erger. Zo jammer.
quote:aardappelhoofd schreef op 10 januari 2012 @ 16:41:

[...]

oh, dat is voor mij juist een enorme afknapper. Kijk, per ongeluk kan altijd en gebeurd natuurlijk. Maar dan kan er best een 'sorry/pardon' vanaf. En een beetje moeite doen om niet alles vrij te laten gaan vind ik noodzakelijk, anders zou het voor mij snel over zijn...

Ik snap wat je wil zeggen, en in het begin van n relatie zou ik ook niet zo snel kiezen om maar alles te laten gaan..

Maar ik vind het wel een soort van acceptatie van elkaar. Het hoort bij mensen. En dat laten gaan gebeurd alleen binnenshuis... Hihi... Zoveel fatsoen hebben we nog nét...

Alhoewel... We gingen ooit ns nr de winkel en toen liet mij man een dikke scheet, had ie niet gezien dat iemand achter m liep.... Hilarisch, kan bijna niet typen van het lachen, maar die man zo van "gezondheid" en mijn vent rood worden!
Ik hang thuis ook rustig in joggingpak op de bank, voor mijn werk moet ik me zakelijk kleden, maar als we een avondje uit gaan tut ik me toch meer voor mijn vriend op, in die zin dat ik er dan rekening mee houd wat hij mooi vindt. Hoop dat ik het zo enigszins duidelijk verwoord.
Zeker heeft dat met eigenwaarde te maken alleen je bent soms moe, teleurgesteld en nog eens moe, moe. Sommige vrouwen zitten echt in een overlevingsmodus en je kan eigenlijk wel zeggen dat sommigen tegen het randje van een depressie aan zitten.

Een goed gesprek met man en afspraken maken helpt echt alleen durven veel vrouwen dit niet.
quote:kwallenbal schreef op 10 januari 2012 @ 16:52:

Zeker heeft dat met eigenwaarde te maken alleen je bent soms moe, teleurgesteld en nog eens moe, moe. Sommige vrouwen zitten echt in een overlevingsmodus en je kan eigenlijk wel zeggen dat sommigen tegen het randje van een depressie aan zitten.

Een goed gesprek met man en afspraken maken helpt echt alleen durven veel vrouwen dit niet.

Huh? Maar dus eigenlijk zeg je dat de 'moekes' die zich laten verslonzen dit doen omdat ze een partner hebben die ze niet genoeg steunt?

Ik vind dat nogal een aanname...
verzorgd vind ik belangrijk. En daarmee bedoel ik dat ie niet stinkt en geen vies gebit heeft. Als ie op zondag lekker in zn joggingbroek rond loopt, ongekamde haren, baardje en een paar kilo's te veel kan mij dat echt niet schelen. Ik vind dat juist wel leuk!
quote:vrouwke_theelepel schreef op 10 januari 2012 @ 16:40:

[...]

Doe je dat dan ook als je de deur niet uitgaat, voor jezelf?

Hoe bedoel je?

Als ik zin hem om me op te maken, dan doe ik dat. Heb ik er geen zin in, dan doe ik het niet. Zelfde geldt voor kledingkeuze. Dat is voor mij onafhankelijk van of ik naar buiten moet of niet. (bepaalde werkgelegenheden daargelaten).
boeren en scheten in elkaars bij zijn laten vind ik trouwens wel mega onaantrekkelijk. Ja het kan een keer gebeuren. Maar als je om de haverklap loopt te knetteren en er ook nog trots op bent.... blegh.
Uiterlijk vind ik niet belangrijk echt belangrijk, als ik je aardig vind vind ik je knap. Ik vind verzorging wel erg belangrijk. Jezelf verzorgen is wel het minste dat je kan doen. En 30 kilo aankomen noem ik niet voor jezelf zorgen.

O, en ik maak mezelf echt op voor mezelf. Als ik een dagje voor mezelf heb, ja dan lig ik met hoge hakken en een fantastisch kapsel op de bank tv te kijken.
Samen voor elkaar er leuk uit blijven zien?

Ik doe dat voor mijzelf en niet voor mijn partner.
Ik hou ook echt niet van scheten en boeren... dat vind ik onbeschoft, maar als we lekker thuis zijn, dan lopen we vaak genoeg allebei in joggingbroek en dat vind ik juist héérlijk! Ik zou me er niet goed bij voelen als wij van elkaar verlangden dat we altijd opgetut naast elkaar op de bank zouden zitten! Ik vind het juist wel lekker intiem en huiselijk!
quote:kwallenbal schreef op 10 januari 2012 @ 16:42:

Flowerpower, jij in een jurkje omdat vriend het leuk vindt en hij in gemakkelijke kleren. Beetje vreemd hoor. Vooral omdat je schrijft dat je het voor vriend doet.

Ik zou dat jurkje op een gegeven moment ook beu zijn als hij zo weinig om zijn kleding geeft.

Nou, het was eigenlijk niet bedoeld als combinatie samen hoor haha.

Maar meer dat ik dat wel eens doe omdat ik weet dat ik hem daar een plezier mee doe. En vind zelf ook wel leuk!
quote:kwallenbal schreef op 10 januari 2012 @ 16:52:

Een goed gesprek met man en afspraken maken helpt echt alleen durven veel vrouwen dit niet.Dus al die vrouwen die "verslonzen"nadat ze kinderen krijgen hebben een slechte relatie waarin ze geen steun krijgen van partner en ze depressief zijn? vind ik nogal generaliserend. Ik snap dat je het als moeder erg druk hebt met kinderen en huishouden. Maar je zelf leuk aankleden je haar leuk doen en je goed verzorgen geeft toch ook juist een goed gevoel, en zoals eerder gezegd een beter gevoel van eigenwaarde?
I always tell the truth, even when I lie
Maar ik vind hem ook niet minder aantrekkelijk in joggingbroek. Ik vind hem eigenlijk altijd aantrekkelijk, dat ligt niet aan wat hij aan heeft of aan zijn adem die naar menthol ruikt ofzoiets ... verbaas me er over dat dit blijkbaar in heel veel relaties belangrijk is. Ik vind hém gewoon aantrekkelijk en daar veranderd een hippe broek of overhemd echt niks aan.
Het kost toch ook niet meer tijd of energie om een jurkje aan te doen, dan om een broek aan te doen? En douchen doe je toch gewoon elke dag? Ook als moeder? Snap het probleem nooit zo. Je kiest er zelf voor of je elke dag een paars/blauw windjack aandoet, of dat je een nettere jas kiest. Die nette jas kopen kost niet meer of minder energie, toch?
quote:kwallenbal schreef op 10 januari 2012 @ 16:32:

Oja, lekker onderuit gezakt op de bank. voeten op de tafel, tussen de benen een pot bier alla schone schijn of zoiets.

Onslow en vrouw.

Flink ordinair en tokkieachtig.

Voor mij en mijn vriend het ideale avondje: even geen sociale verplichtingen, stress met betrekking op studie of werk, lekker nergens aan denken en helemaal fantastisch als we Hertog Jan in huis hebben. Laat ons maar lekker ordinair en tokkieachtig zijn...

Overigens vind ik mijn vriend het aantrekkelijkst als hij net uit zijn werk komt: een stoppelbaardje van enkele dagen, ruikend naar diesel en zijn eigen lichaamsgeurtje, dat shirtje van zijn werk waar zijn bovenarmen zo goed naar voren komen......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven