Uiterlijk partner

21-12-2015 14:56 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Graag zou ik wat willen voorleggen. Het voelt dubbel omdat ik mij er enigszins voor schaam ofzo?

Sinds bijna 4 maand heb ik een relatie. Het gaat ontzettend goed, op alle vlakken voelen we elkaar aan en hebben we een klik. Eigenlijk zou ik bijna zeggen dat het te mooi is om waar te zijn.

Ik kan me niet voorstellen wat een andere man nog meer zou kunnen toevoegen in een relatie.

Wat is het probleem dan zou je zeggen?

Tja... is het een probleem..

Het betreft zijn uiterlijk...

Als ik hem zo zie lopen dan vind ik hem niet aantrekkelijk. Ik bedoel absoluut niet aantrekkelijk in de zin van dat ik een 'hunk' ofzo wil zien. Ik 'val' op heel gewone mannen en ben dus ook heus niet heel veeleisend ofzo..

Toch meen ik dat ik het gevoel moet hebben dat als ik hem zie lopen, in het openbaar, dat ik moet denken 'zo; die is van mij'... en dat ik 'trots' op hem ben.

Dat gevoel heb ik dus niet. Het is eerder zo dat ik me een beetje 'schaam' voor hem. Terwijl ik het schrijf voelt dit zo erg... en schaam ik me dat ik me schaam... het is een gouden vent...

We hebben het zo fantastisch samen maar merk dat ik gelegenheden het liefst zou mijden. De ontmoetingen met fam/vrienden die hem nog niet ontmoet hebben maken mij nerveus... ben geneigd om hen van tevoren al te waarschuwen.... 'hij is niet zo knap maar wel erg lief....'

We zijn 39 en 45.. maar voelt alsof ik me gedraag als een puber.

Het uiterlijk telt niet enz enz.... dat is ook echt m'n motto en het gaat er om hoe we het samen hebben. DIt is fantastisch dus je zou zeggen; klaar, punt!!

toch merk ik dat dit stukje me bezighoudt... Op het moment dat we niet bij elkaar zijn heb ik soms ook niet de behoefte om met hem af te spreken en voelt het als een soort van afkeer.

Als we weer bij elkaar zijn is het prima.

Is er iemand die dit herkent vanuit z'n eigen situatie ofzo? hoe ga je hiermee om?

(en eigenlijk weet ik het antwoord.... het gaat om het innerlijk....)

(of toch... het oog wil ook wat....

maar ik wil hem niet kwijt... dus ja... kwestie van accepteren....)
quote:Vera32 schreef op 21 december 2015 @ 22:44:

Weet je, mensen veranderen ook mettertijd he. Ik vond mijn man nooit echt woest aantrekkelijk. Gewoon ja, niet lelijk maar ook niet knap. Nu jaren later is dat er ook niet op gebeterd, integendeel, kalend en 20 kilo zwaarder. Toch hou ik nu nog meer van hem dan vroeger. Gewoon om wie hij is, om wat we samen allemaal hebben meegemaakt, het zit gewoon goed. En ik hoop dat ik niet arrogant overkom maar ik hoor wel vaker dat hij qua uiterlijk niet bij me past, 'dat ik wel beter kon krijgen'. Maar weet je, dat boeit me helemaal niet. En dat zou jou dus ook niet moeten boeien. Laat mensen lekker denken, zolang jij maar gelukkig en blij met hem bent.

Laat die schaamte gewoon varen en wees trots dat je zo'n goede match hebt gevonden wat innerlijk betreft, hoe groot is de kans dat je dat geluk weer vindt? Het is gewoon een kwestie van je eroverheen te zetten.Dit is het precies; tnx!!!!
quote:Nou daar ben ik wel benieuwd naar. Zowel de foto uit 87 als een foto van nu ik waarschuw je, van die uit 1987 barst het glazuur van je tanden. Nu daarentegen.. (denk Dieter Bohlen van modern talking in zijn beste jaren, inclusief spray-on tan en geblondeerd matje. of nee toen was het nog puur natuur zonnebank)
quote:Antoon69 schreef op 21 december 2015 @ 23:08:

[...]

ik waarschuw je, van die uit 1987 barst het glazuur van je tanden. Nu daarentegen.. (denk Dieter Bohlen van modern talking in zijn beste jaren, inclusief spray-on tan en geblondeerd matje. of nee toen was het nog puur natuur zonnebank)Zo niet mijn type
quote:Eleonora-1 schreef op 21 december 2015 @ 22:02:

[...]

Eh....de engste man van NL samen met Willibrord Fréquin zo'n beetje...?Daar denkt peecee heel anders over
Hallo?!
quote:aife schreef op 21 december 2015 @ 23:31:

[...]

Zo niet mijn type

ahhhh jammer

speciaal voor jou:

http://www.stars-portrait ... onogatari%5B146081%5D.jpg
Het interesseert mij werkelijk geen reet wat een ander van mijn man vindt. En trouwens ook ni8et wat ze van mij vinden. Is echt t laatste waar ik me mee bezighoud.

TO zou er ook zo over moeten denken als verder alles "klopt".
quote:Antoon69 schreef op 22 december 2015 @ 00:48:

[...]

ahhhh jammer

speciaal voor jou:

http://www.stars-portrait ... onogatari%5B146081%5D.jpgHaha dank je, je hebt mijn dag weer goed gemaakt
quote:emmetje2 schreef op 22 december 2015 @ 01:01:

Het interesseert mij werkelijk geen reet wat een ander van mijn man vindt. En trouwens ook ni8et wat ze van mij vinden. Is echt t laatste waar ik me mee bezighoud.

TO zou er ook zo over moeten denken als verder alles "klopt".Da is waar maar dan moet het vanaf het begin wel kloppen Ik heb ooit een relatie gehad met iemand die helemaal top was behalve dat hij te dik was, en niet eens wat we tegenwoordig te dik vinden maar zo drillend buikje. Ik kon me daar op een of andere manier niet overheen zetten en het ging me ook steeds meer storen, belachelijk zoals mijn focus daar op lag. Mijn man is een tijdje te dik geweest en toen vond ik het eigenlijk wel lekker. Ik was toen nog heel jong en vond dat als iemand op papier perfect bij me paste dat het ook logisch was om er een relatie mee te beginnen. Blijkbaar verzin je dan toch een excuus voor je zelf om dan te mogen afhaken.
Hoe komt het dat het voor jou zo belangrijk is want anderen van jouw partners uiterlijk vinden. Is een partner voor jou een statussymbool?

Ik denk nl. dat jouw omgeving het helemaal niets kan schelen hoe hij eruit ziet zolang hij er maar aardig verzorgd bijloopt.
Ik denk dat ik het wel snap. Mijn vrouw is van het type ' knappe vrouw'. Natuurlijk vind ik dat, maar ik bedoel dus dat best veel mannen dat vinden, zowel nu als toen we jonger waren.

Ik ben niet meteen moedersmooiste maar heb daarbij in een deel vanmijn gezicht en hals behoorlijke littekens ( brandwonden als kind). Elke keer als we ergens zijn bij mensen die we niet kennen zie ik anderen denken: wat moet zij nou met hem?

Gelukkig interesseert het mijn vrouw echt helemaal niets, maar als zij een onzekerder mens was geweest kan ik me best voorstellen dat zij het moeilijk zou vinden daarmee om te gaan, de blikken van anderen, zeker toen we jonger waren.
quote:Geez schreef op 22 december 2015 @ 15:59:

Ik denk dat ik het wel snap. Mijn vrouw is van het type ' knappe vrouw'. Natuurlijk vind ik dat, maar ik bedoel dus dat best veel mannen dat vinden, zowel nu als toen we jonger waren.

Ik ben niet meteen moedersmooiste maar heb daarbij in een deel vanmijn gezicht en hals behoorlijke littekens ( brandwonden als kind). Elke keer als we ergens zijn bij mensen die we niet kennen zie ik anderen denken: wat moet zij nou met hem?

Gelukkig interesseert het mijn vrouw echt helemaal niets, maar als zij een onzekerder mens was geweest kan ik me best voorstellen dat zij het moeilijk zou vinden daarmee om te gaan, de blikken van anderen, zeker toen we jonger waren.Mooi verhaal, fijn dat je vrouw zich niets aantrekt van wat andere mensen vinden.
Ik vind die aantrekkingskracht wel echt belangrijk in een relatie.. Natuurlijk is innerlijk belangrijk, maar naast als een man alleen grappig en lief is, worden we eerder goede vrienden.

Maar ik begrijp dat je het moeilijker vindt wat andere denken. Als ik naar de vriend van een vriendin/nicht/zus/tante kijk, dan vind ik het toch echt belangrijker dat zij gelukkig is met haar vriend. Hoe hij eruit ziet vind ik dan niet zo belangrijk. Ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen mijn vriend knap vindt.
Mijn man is objectief gezien niet heel mooi, hij is tenger, krijgt een klein buikje, haar bovenop wordt wat dunner, neus aan de grote kant. En ik viel altijd op grote, gespierde, donkere mannen. Hij is hartstikke bleek. Maar als ik naar hem kijk zie ik zijn lieve sproetjes, zijn donkere krullen, mooie armen, lekkere kontje en zijn prachtige donkerbruine ogen… En daarnaast is hij ook nog eens hartstikke slim, lief, grappig, betrokken, zorgzaam. Ik ben na 11 jaar nog steeds hartstikke verliefd op hem. Voor mij is hij mooi om het hele pakket, terwijl hij dus absoluut niet voldoet aan waar ik normaal gesproken op viel.

Is jouw vriend verder wel goed verzorgd, draagt hij leuke kleding, ruikt hij lekker, besteedt hij aandacht aan zijn kapsel etc.? Dat vind ik namelijk wel belangrijk! Tja en verder, ik zou je proberen over de schaamte heen te zetten, dat verdient hij niet. En misschien als de liefde groeit dat je hem ook mooier/aantrekkelijker gaat vinden. Ik zou het zonde vinden om hierom een verder goede relatie te verbreken.
Ik herken het wel. Wat ik denk ik zou doen:

mezelf afvragen of ik hem seksueel aantrekkelijk vind.

Zo niet, dan zou ik me ernstig afvragen of het wel goed zit.

Zo ja, schijt aan de rest van de wereld en ervoor gaan.
Aife, thanks. Blij met miijn vrouw die echt schijt aan alles heeft
quote:brabantse76 schreef op 21 december 2015 @ 17:02:

[...]

Loop er de hele middag aan te denken, na alle gelezen reacties.

Ik zie zeker iets in hem. Als we samen zijn 'smelt' ik bv. van z'n lach, kan uren naar hem kijken (oké... uren.... lang iig)

denk dat het dikgedrukte deel het belangrijkste is en dat dit ook nog voornamelijk door mijn eigen onzekerheid komt.

Vind het alleen moeilijk om dit met zekerheid vast te kunnen stellen.... scheelt ook nog wel eens per keer en hoe m'n eigen humeur is...

Ik zal eea nog eens serieus onder de loep nemen, op welke momenten voel ik wat en waar komt dit door....

vanochtend was ik bv. érg moe en had geen behoefte om hem vandaag nog te zien...

nu ik uitgeslapen ben hoop ik echt dat ik hem nog zie...

dus ja, waar heeft het dan mee te maken... 1+1...Is het misschien ook een beetje 'vampire love'? Een relatie die het daglicht niet kan verdragen? Dat hele 's ochtends niets van hem willen weten, 's avonds bij hem langs willen gaan?
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Vampire love klinkt iig wel goed!

TO geef het idd nog even de tijd. Jammer dat je geen antwoord geeft op het lichamelijke gebied.
Hatsjikideee...
Ik ben ooit eens verliefd geweest op een man, al mijn vriendinnen vonden hem absoluut niet aantrekkelijk (wel aardig en zo), maar ik snapte dat niet, ik was zo verliefd.( Nooit wat geworden, is ook niet erg want heb nu (al aantal jaren) een vriend die ze juist wel allemaal aantrekkelijk vinden haha.) Ik vond het ook niet belangrijk wat zij er van vonden.

En ik kwam die andere man tijdje terug tegen,en dacht (inmiddels natuurlijk allang niet meer verliefd) : nee hij is idd niet aantrekkelijk. maar als je verliefd bent (en ja waar komt dat door?) dan zie je dat dus niet.

Dus als jij je afvraagt wat anderen van hem vinden,vraag ik me af of je echt wel verliefd bent.
Ik heb in een relatie gezeten met iemand die ik fysiek niet aantrekkelijk vond. Hartstikke stom van me en ook oneerlijk naar die jongen toe. Ik was gewoon niet echt verliefd. Ik bleef me er aan storen dat hij kaal werd en kleiner is dan ik.

Mijn huidige vriend zal ook nooit op de cover van een tijdschrift staan. Maar hij is leuk! En ik vind hem de knapste, liefste, lekkerste man die ik ooit heb ontmoet. Liefde maakt blind en als je niet blind bent, ben je wellicht ook niet echt gek op hem.
Het is hem niet.
Als ik mijn mening mag geven:

Je zult jezelf misschien ook wel afvragen of dit meer met jouw onzekerheid te maken heeft, dan daadwerkelijk zijn uiterlijk..

Dat denk ik namelijk!

Het is easypeasy om te zeggen dat je je niks van anderen aan moet trekken en dat gaat ook niet 1, 2, 3.

Maar denk aan je eigen geluk, die van hem, en die van jullie samen

Niet die van andere mensen wat jullie relatie betreft, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven