Uiterlijke verzorging bij mannen

11-12-2018 23:19 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin en ik hadden het er pas over dat veel mannen weinig om hun uiterlijk geven, in ieder geval in onze omgeving dan. Natuurlijk zijn we het erover eens dat een mooi innerlijk belangrijker is dan een mooi uiterlijk, maar over het algemeen doen wij vrouwen meer ons best om er leuk en verzorgd uit te zien vinden wij!

Nu ben ik benieuwd: zien jullie dit ook in je omgeving/bij jouw man of vriend? En waar zie je hem nu echt niet graag in rond lopen? Ik begin:

- Oude, verwassen kleding, eventueel met gaten die de persoon in kwestie ook nog eens heel vaak aan heeft.
- Schoenen die zo vaak gedragen zijn dat de gaten erin zitten.
- Het dragen van truien/vesten die hij jaren geleden bij een evenement heeft gekregen (waarop uiteraard een groot logo staat met een jaartal wat alweer een tijdje in het verleden ligt).
- Kleding die niet goed past. Bijvoorbeeld een te wijde en lange broek die aan de onderkant helemaal gerafeld is.
- Kleding die zijn figuur geen goed doet. Bijvoorbeeld een korte man die een hele lange mantel draagt, dat vind ik er niet zo geslaagd uit zien.

Dat is het voor nu! Dit topic is just for fun... niet om negatief te doen over mannen in het algemeen!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
12-12-2018 12:52
Mijn ervaring (in onderwijs en persoonlijke leefomgeving) is dat veel jongeren van buitenlandse afkomst (dan praat ik over in dit specifieke geval Marokkaans, Armeens, Surinaams, Zuid-Afrikaans, daar heb ik binnen onderwijs ervaring mee) zéér hard werken voor de extra centen, door meerdere baantjes en op de juiste dingen sparen, om zo precies te kunnen kopen wat de influencer heeft aangeraden.
Er wordt dus niets uitgegeven aan cheapo h&m-tjes of echt maar zeer beperkt. Ook heb ik uit de persoonlijke omgeving begrepen dat mensen van jongs af aan leren om zichzelf tot in de puntjes te verzorgen (wassen, scheren, waxen of epileren, nagels en haren verzorgen), veel omvangrijker dan kinderen uit volledig Nederlandse gezinnen. Uiterlijk verzorgen is een uiting van respect voor jezelf en anderen, dat voelt wel eens anders bij autochtone kinderen.

Ik denk dus dat afkomst zeker een rol speelt. Ik ben zelf derde generatie Indonesisch en heb ook gewoon geleerd te mandiën (stortbad of emmertje, met zeer omvangrijk inzepen en schoonmaken van je lichaam) en de botol cebok te gebruiken, bijvoorbeeld. Het stortbad gebruik ik niet meer, want fijne douche ;-) , maar botol cebok nog wel standaard.
Veel allochtone jongeren hebben ouders die in een uitkeringssituatie zitten en verdienen wellicht zelf bij, in de supermarkt ofzo, maar echt niet voldoende om elke week in nieuwe Armani kleding te lopen. Ik vraag me serieus soms af hoe die jongeren het geld daarvoor bij elkaar krijgen, en voor die weliswaar gebruikte, maar toch nog dure BMW of andere statusauto die ze allemaal op hun 20e lijken te hebben. Van hun ouders kan dat geld niet komen, van dat bijbaantje ook niet, dus ofwel hebben ze allemaal een stinkendrijke suikeroom in Marokko, ofwel is er iets anders gaande. Zeg het maar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
13-12-2018 19:23
Veel allochtone jongeren hebben ouders die in een uitkeringssituatie zitten en verdienen wellicht zelf bij, in de supermarkt ofzo, maar echt niet voldoende om elke week in nieuwe Armani kleding te lopen. Ik vraag me serieus soms af hoe die jongeren het geld daarvoor bij elkaar krijgen, en voor die weliswaar gebruikte, maar toch nog dure BMW of andere statusauto die ze allemaal op hun 20e lijken te hebben. Van hun ouders kan dat geld niet komen, van dat bijbaantje ook niet, dus ofwel hebben ze allemaal een stinkendrijke suikeroom in Marokko, ofwel is er iets anders gaande. Zeg het maar.
Ja hoor.
pejeka schreef:
13-12-2018 19:23
Veel allochtone jongeren hebben ouders die in een uitkeringssituatie zitten en verdienen wellicht zelf bij, in de supermarkt ofzo, maar echt niet voldoende om elke week in nieuwe Armani kleding te lopen. Ik vraag me serieus soms af hoe die jongeren het geld daarvoor bij elkaar krijgen, en voor die weliswaar gebruikte, maar toch nog dure BMW of andere statusauto die ze allemaal op hun 20e lijken te hebben. Van hun ouders kan dat geld niet komen, van dat bijbaantje ook niet, dus ofwel hebben ze allemaal een stinkendrijke suikeroom in Marokko, ofwel is er iets anders gaande. Zeg het maar.
Ik heb het je hierboven haarfijn uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Manlief schreef:
12-12-2018 11:49
Grappig topic. Ik voel me geenszins aangesproken, integendeel. Ben ook weer geen "mietje" wat met gel, kammetje, haarlokje maken en alles in de weer voor de spiegel staat. Had ooit eens zo'n schoonzoon. Ik ga zelf altijd voor de quasi nochalante look, waarbij nonchalant dan gezien moet worden als: hij lijkt er niet mee bezig te zijn. Maar ik ben het wel degelijk! Beetje sneaky dus, net alsof. Echter wel snel klaar en niet zoals alle dames hier (vrouwengezin) on-tieg-lijk lang bezig zijn en dan telkens die onzekerheid! Ik blijf me erover verbazen. Trek gvd wat aan en kies gewoon!

Hoe dan ook, ben ik vooral gespitst op persoonlijke verzorging. Bij mezelf dus schaamhaar getrimd, ook achter. Nagels (20) kort. Nagelriemen (20) op orde. Geen werk, simpelweg dagelijks even invetten met "zolang het maar vet is" halve minuut werk of zo. Neus- en oorharen en nek regelmatig uitscheren met mesje. Scheren altijd nat met mesje, soms dubbelscheren als ik het extra glad wil hebben. En als 'n stoppelbaardje, dan wel op jukbeenderen en in hals wegscheren zodat er toch 'n soort van strakke look ontstaat.

Dames met slecht verzorgde voeten, eelt en zonder nagellak, vind ik vreselijk. Kijk naar de dames in de zuid Europese landen, of sowieso waar het warmer is. Voeten worden daar getoond, dus moeten wel goed verzorgd zijn. Hier worden ze het grootste gedeelte van het jaar verstopt, dus boeien. Maar als de sokken of panties (of liever kousen!) uitgaan, zie je die voeten.

Kleding. Tja, van alles wat. Casual (vrij vaak) tot business look. Wel altijd lettend op schoon, niet stuk, nergens 'n vlekje. En kreukvrij waar dat moet. Met linnen bijv neem ik het niet zo nauw. En ondergoed, ook belangrijk. Ook bij de dames.

Kan er nog wel wat over schrijven, maar dit forum neemt me nu net even te veel tijd in beslag. Had al enige tijd niet meer gepost, maar de laatste dagen weer wel. Voelt dubbel. Enerzijds best interessant en leuk. Anderszijds kost het te veel tijd.

Gaat weer verder in lees modus


Niet alles gelezen.
Zeg altijd “smaak is niet te koop”. Je kunt nl een million dollar look creëren met items die je combineert (goedkoop met duur(der), echt!). Hiernaast is er nog een verschil tussen schoon en verzorgd. Maar mijn mening is dat we het in Nederland niet erg goed doen. Jammer vind ik persoonlijk. Mensen kijken is leuk en mensen die er nice uitzien is nog leuker.
Alle reacties Link kopieren
Bijna alle voorbeelden uit de OP zijn op mijn man van toepassing. Geeft niets om kleding, draagt te wijde broeken die bij de kont uitzakken vanwege de portemonnee aan de ketting die in de kontzak hangt. Band shirt erop, of blouse met rare print of dikke kleur- en vormloze trui. Hij heeft één paar schoenen die nodig aan vervanging toe zijn. Er staat wel een paar 'nette schoenen ' achter in de kast stof te vangen. Prachtig haar, maar hij doet er niets aan en het is eigenlijk eeuwig aan een knipbeurt toe. Stoppelbaard vanwege niet vaak zin om te scheren. Scheert verder überhaupt geen enkele andere plek op zijn lichaam. Hij is wel schoon, dat wel.
Ik: altijd volledig in de make up, gefohnd haar, gelakte nagels, wenkbrauwen gedaan, geschoren waar dat wenselijk is, kleding op elkaar afgestemd en voorzien van een lekker geurtje.
We zijn een bijzonder stel, geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-12-2018 19:23
Veel allochtone jongeren hebben ouders die in een uitkeringssituatie zitten en verdienen wellicht zelf bij, in de supermarkt ofzo, maar echt niet voldoende om elke week in nieuwe Armani kleding te lopen. Ik vraag me serieus soms af hoe die jongeren het geld daarvoor bij elkaar krijgen, en voor die weliswaar gebruikte, maar toch nog dure BMW of andere statusauto die ze allemaal op hun 20e lijken te hebben. Van hun ouders kan dat geld niet komen, van dat bijbaantje ook niet, dus ofwel hebben ze allemaal een stinkendrijke suikeroom in Marokko, ofwel is er iets anders gaande. Zeg het maar.
Hoe weet jij dat nou?

Ik weet van Antilliaanse en marrokkaanse en Turkse jongeren dat ze zich helemaal kapot werken voor die spullen, vaak meerdere baantjes. Daar laten ze een hoop voor liggen. Op de Antillen is het bijvoorbeeld niet onvoorstelbaar om in een dikke bak rond te rijden en verder in een krot te wonen. Het is waar je je geld aan uit wil geven.

Ik weet dat ik op m'n zestiende op de middelbare echt wel genoeg verdiende voor merkkleding, en mijn vriendinnen ook, en we hadden maar 1 baantje! De vriendinnen ruilen ook onderling. Dus het kan zomaar zijn dat een zuurpruim uit de straat dacht dat ze stiekem suikeroompjes of illegale handel hadden of wat dan ook omdat ze regelmatig nieuwe kleding droegen.

Zegt meer over die zuurpruim dan over de jeugd.


Ps. Ik verdiende op m'n 20ste €1200 naast m'n fulltime opleiding. Gewoon wit. Misschien heb je gewoon niet zo'n goeie werkethos als je denkt dat geld voor leuke dingen verdienen onmogelijk is.
anoniem_310897 wijzigde dit bericht op 13-12-2018 20:26
6.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vind ik het lekkerst als hij er uit ziet zoals in de op. Helemaal zichzelf en op z'n gemak. Voor een feestje of zo tut hij zich wel op, en dan is hij ook lekker hoor, maar ik heb hem liever naturel.

Haar dat alle kanten op staat, grijze trainingsbroek aan, baardje, lichaamsgeur... Zwijmel...
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
13-12-2018 20:22
Hoe weet jij dat nou?

Ik weet van Antilliaanse en marrokkaanse en Turkse jongeren dat ze zich helemaal kapot werken voor die spullen, vaak meerdere baantjes. Daar laten ze een hoop voor liggen. Op de Antillen is het bijvoorbeeld niet onvoorstelbaar om in een dikke bak rond te rijden en verder in een krot te wonen. Het is waar je je geld aan uit wil geven.

Ik weet dat ik op m'n zestiende op de middelbare echt wel genoeg verdiende voor merkkleding, en mijn vriendinnen ook, en we hadden maar 1 baantje! De vriendinnen ruilen ook onderling. Dus het kan zomaar zijn dat een zuurpruim uit de straat dacht dat ze stiekem suikeroompjes of illegale handel hadden of wat dan ook omdat ze regelmatig nieuwe kleding droegen.

Zegt meer over die zuurpruim dan over de jeugd.


Ps. Ik verdiende op m'n 20ste €1200 naast m'n fulltime opleiding. Gewoon wit. Misschien heb je gewoon niet zo'n goeie werkethos als je denkt dat geld voor leuke dingen verdienen onmogelijk is.

Als ik 18-20-jarige jongeren zie, die niet veel anders hebben dan een afgebroken opleiding op het VMBO en wier hele carrière bestaat uit vakkenvullen bij de plaatselijke Jumbo, en die dan toch op de nieuwste sneakers en in de nieuwste merkkleding lopen en ofwel een brandnieuwe scooter hebben ofwel een leuke BMW of andere niet bepaald goedkope auto, dan vraag ik me af waar ze dat geld vandaan hebben, ja.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-12-2018 20:41
Als ik 18-20-jarige jongeren zie, die niet veel anders hebben dan een afgebroken opleiding op het VMBO en wier hele carrière bestaat uit vakkenvullen bij de plaatselijke Jumbo, en die dan toch op de nieuwste sneakers en in de nieuwste merkkleding lopen en ofwel een brandnieuwe scooter hebben ofwel een leuke BMW of andere niet bepaald goedkope auto, dan vraag ik me af waar ze dat geld vandaan hebben, ja.
Werk je met die jongeren? Ken je ze persoonlijk? Hoe weet je hoe hun dagen er uit zien? Hoe weet je welke opleiding ze hebben gedaan of hoeveel jaar ze van die opleiding hebben gedaan?
pejeka schreef:
13-12-2018 20:41
Als ik 18-20-jarige jongeren zie, die niet veel anders hebben dan een afgebroken opleiding op het VMBO en wier hele carrière bestaat uit vakkenvullen bij de plaatselijke Jumbo, en die dan toch op de nieuwste sneakers en in de nieuwste merkkleding lopen en ofwel een brandnieuwe scooter hebben ofwel een leuke BMW of andere niet bepaald goedkope auto, dan vraag ik me af waar ze dat geld vandaan hebben, ja.


Wat zit jij vol met vooroordelen zeg, bah! Allochtone jongeren zijn allemaal kinderen van uitkeringstrekkers en hebben zelf het VMBO niet afgemaakt? En dat kun je allemaal zien omdat ze op de nieuwste sneakers vakken staan te vullen?

Ik denk dat gewoon dat ze naast hun school nog zoveel mogelijk werken in die Jumbo, en daar hun kleding en scooter van betalen.


Spreek jij die jongeren wel eens?
On topic: kreeg een appje van mijn vriend. “Vanavond modeshow!” Zijn Scotch & Soda pakket is gearriveerd.

En denk je misschien; haha modeshow. Nou, mijn vriend loopt dus écht een modeshow in de woonkamer en ik moet keuren. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is helemaal niet ijdel en dat vind ik soms wel jammer.

Ik moet hem echt aansporen naar de kapper te gaan en nieuwe kleren te kopen. Dat laatste komt er nooit van dus doe ik dat maar voor hem. Scheren doet hij pas op het moment dat het echt niet langer kan (gezicht en schaamstreek) waardoor het elke keer weer een mega klus is :facepalm:

Hij heeft ook hele oude shirts en sportbroeken die hij al jaren als pyjama gebruikt.

Hij ziet er opzich niet heel onverzorgd uit maar wel altijd hetzelfde want hij heeft bijvoorbeeld maar twee broeken die hij afwisselt. Die worden op den duur slonzig.

Zelf loop ik er wel verzorgd bij, vind ik.
Helaas wordt hij daardoor niet getriggerd om zichzelf ook wat meer te verzorgen. Ergens las ik dat je nooit een slons van een vent ziet met een goed verzorgde vrouw, nou hier dus een stel :bye:
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-12-2018 10:23
Niet allemaal, maar wel beduidend vaker dan de huidige allochtone jongeman. Zoek jij maar eens een mentaal gezonde surinamer die in kapotte oude kleding loopt.
Terwijl we allemaal wel de tig aardrijkskunde-scheikunde- wiskunde docenten voor de geest kunnen halen die prima functioneerden met een berg roos op de schouders en elke week dezelfde drie viezige rafelige overhemden en tot op de draad versleten broek aan.
Je vergelijkt nu appels en peren. Als je bijvoorbeeld even op de Haagse markt gaat kijken dan zie je dat de gemiddelde allochtoon van middelbare leeftijd er net zo sjofel bijloopt als de door jou genoemde aardrijkskunde-, scheikunde- en wiskundedocenten. En als je de jeugd vergelijkt zijn autochtone jongeren net zo merkengeil als allochtone jongeren...
We used to be friends...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven