uitgeput door vriend (kan dat?)

21-01-2022 07:15 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen allemaal,

misschien een rare vraag, maar ik merk dat ik als ik met mijn vriend geweest ben, uitgeput of heel moe ben. Net alsof het me energie kost, in plaats van geeft. We zijn nog niet zo lang samen.
Soms lig ik naast hem in bed en dan lijkt het letterlijk alsof zelfs dat energie kost? Ik heb nagedacht waar dat door komt en of het niet gewoon door mezelf komt.
Maar het enige wat ik kan bedenken is dat hij behoorlijk druk is. Veel praat, hard praat en een beetje overdreven en theatraal is. Op de 1 of andere manier voelt hij voor mij intens en onrustig. Maar dan zou het weer niet logisch zijn dat ik me ook zo voel als ik in bed lig.
Ik ben helemaal niet zweverig, maar zou het kunnen dat iemand op onbewust level gewoon 'energie zuigt' of je energie kost, of dat het uitputtend is om lang in de buurt van zo iemand te zijn? en is dat stiekem dan misschien een signaal dat het geen match is? ik heb dit zo nooit eerder gevoeld. Andere mannen daar kreeg ik energie van, of daar voelde ik me heerlijk ontspannen bij, viel ik zo bij in slaap in bed of kon ik dagen zonder moe te worden, om me heen hebben.

Ik bedoel dit niet lullig of vervelend richting mijn vriend want hij heeft ook veel mooie kanten. Maar helaas is dit wel wat ik merk..
daraknakat wijzigde dit bericht op 21-01-2022 07:20
5.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je praat niet aardig over hem.waarom wil je nog zijn vriendin zijn?

Een relatie hebben is niet verplicht. Vindt je hem om wat voor reden dan ook niet leuk dan mag je het gewoon uitmaken
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
21-01-2022 07:19
Je praat niet aardig over hem.waarom wil je nog zijn vriendin zijn?

Een relatie hebben is niet verplicht. Vindt je hem om wat voor reden dan ook niet leuk dan mag je het gewoon uitmaken
nee ik weet dat het niet aardig klinkt allemaal, daar baal ik ook van.. Ik weet dus (nog) niet of het onbewust misschien zo is dat ik hem niet meer leuk vind. Misschien ben ik ook gewoon niet (meer) verliefd en kost het daarom zoveel energie?
Alle reacties Link kopieren
Nouja, je lichaam liegt niet, toch?
Alle reacties Link kopieren
Maar het enige wat ik kan bedenken is dat hij behoorlijk druk is. Veel praat, hard praat en een beetje overdreven en theatraal is.

Denk je dat dat gaat veranderen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel jezelf als je met hem bent? Dus doe je je niet beter je best of anders voor dan als je alleen zou zijn? Want dat kan de oorzaak van de uitputting zijn.
Alle reacties Link kopieren
WilmaVr schreef:
21-01-2022 07:26
Ben je wel jezelf als je met hem bent? Dus doe je je niet beter je best of anders voor dan als je alleen zou zijn? Want dat kan de oorzaak van de uitputting zijn.
voor mijn gevoel ben ik wel behoorlijk mezelf als we samen zijn. Ik doe me niet anders voor of pas me niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt niet echt als een match ;) Maar het kan zeker dat iemand je ontzettend veel energie kost / energie zuigt.
De vraag is of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook weleens gehad met een vriendje. Er was op papier niks mis met hem maar ik was altijd opgelucht als ik weer naar huis ging. Daarom heb ik het ook na een paar weken uitgemaakt, dat is niet vol te houden
Alle reacties Link kopieren
Het komt over dat je zelf niet goed weet wat je voelt, mogelijk wil je deze relatie niet, maar je durft het niet aan jezelf toe te geven, want je mag hem vanwege zijn ook mooie kanten niet van jezelf afwijzen. Heb je vaker moeite met nee zeggen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan voorkomen. Om verschillende redenen kan je dan niet jezelf zijn. Bijvoorbeeld omdat hij je ergert maar je houd je in. Of omdat hij zich wegcijfert en alles voor jou doet maar je wil het liefste daarom je schoenen door de ramen gooien want je mist houvast. Of je hebt het gevoel dat je bepaalde dingen niet kan doen.

Ik raad het sterk af om op dagelijkse basis met zo'n persoon om te gaan, hoe lief je hem soms ook vindt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dat kan, best jammer als je hem verder wel leuk vindt, sommige mensen slurpen energie, geen idee hoe maar je kunt er geen relatie mee hebben, na een uur ben je leeg.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heb je deze relatie en is dit altijd zo geweest? Het klinkt alsof jullie dynamiek niet goed aansluit, hij extravert en jij misschien een stuk introverter? Heb je snel last van een teveel aan prikkels en krijg je misschien onvoldoende ruimte om deze prikkels kwijt te raken? Krijg jij genoeg genoeg aandacht of gaat het meestal over hem? Lastig om er zo wat van te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Is hij het echt zelf, of kan het ook iets in zijn huis zijn?
Ben je nog vaak genoeg alleen om verschil te merken, heb je als je alleen bent wèl energie?
Ben je verder gezond, geen blessure bijvoorbeeld die de energieslurper kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit met alle mensen. Sommige krijg ik energie van, anderen voel ik me leeggezogen. Dit staat redelijk los van of ik ze aardig vind.
Met mijn laatste ex kon ik zo klokje rond slapen voor m'n gevoel, ik was altijd kapot moe. Ik dacht toen nog dat het aan mij lag.
Alle reacties Link kopieren
Drukke mensen kunnen mij energie kosten, zo gek vind ik het niet dat jij je zo voelt.

Hij is druk, praat veel, is theatraal, er gaat veel aandacht naar hem, jij moet continue aanstaan en hebt geen moment rust omdat hij zo druk is.

Met andere woorden: het is geen match. Hoe verdrietig ook, maar neem je gevoel serieus.
Alle reacties Link kopieren
LadyM schreef:
21-01-2022 07:30
Het klinkt niet echt als een match ;) Maar het kan zeker dat iemand je ontzettend veel energie kost / energie zuigt.
De vraag is of de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Dit. Het is niet stiekem een signaal, het is een duidelijk signaal. En het is aan jezelf wat je hiermee doet.
Wat krijg je terug zoals aandacht en interesse? Is het eenrichtings verkeer dat hij je leegtrekt?
Ik blijf meestal zo ver mogelijk weg van energieslurpers, veelal zijn zij het middelpunt van hun universum.
Over de vraag of het aardig is of niet doet niet ter zake, juist goed van je dat je het van meerdere kanten wil bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Jij voelt dit, dus het kan. Vertrouw op je eigen waarneming. Je voelt je uitgeput bij deze jongen. Je kunt analyseren hoe dat komt als je daar zin in hebt, maar laat je niet aanpraten dat je je aanstelt of dat het anderszins aan jou ligt.
Alle reacties Link kopieren
En inhoudelijk: ik heb ook wel eens een vriendje gehad waar ik moe van werd. Hij had nogal sterke oordelen over wat acceptabel was en wat niet. Ik moest dus steeds bedenken of de context voldeed aan zijn oordelen, heel vermoeiend. Ik heb het dus vrij vlot uitgemaakt. En dat voelde alsof er een last van mijn schouders viel, heerlijk ;-D
Alle reacties Link kopieren
heb je het in andere sociale situaties ook?
Ik ben heel graag alleen, en dat terwijl ik een gezin heb. Dat is best zoeken soms.

als je het alleen bij hem hebt, ligt het aan hem
heb je het vaker, dan ligt het aan jou
lilalinda wijzigde dit bericht op 21-01-2022 09:29
25.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eens zo iemand gedate, erg vermoeiend, heb het daten dan ook gestopt wegens geen match.
Niets bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-01-2022 09:21
heb je het in andere sociale situaties ook?
Ik ben heel graag alleen, en dat terwijl ik een gezin heb. Dat is best zoeken soms.

als je het alleen bij hem hebt, ligt het aan hem
heb je het vaker, dan ligt het aan jou
Ja ik heb dat ook. Maar ik heb dan ook een rustige man uitgekozen.
Alle reacties Link kopieren
ik zal proberen op alle vragen zoveel mogelijk antwoord te geven.

Ik denk dat onze dynamiek inderdaad verschillend is. Ik ben zo best sociaal en hou van contact, maar vind het ook heerlijk om bijvoorbeeld een dag alleen te zijn, daar tank ik dan wel van bij. Mijn vriend is een 'makkelijke prater'. Hij zegt het heerlijk te vinden om alleen te zijn maar toch zou ik hem niet omschrijven als introvert. Hij praat veel, snel en het gaat denk ik in 75% van de gevallen wel over hem, wat hij meemaakt en wat hij vindt. Heel leuk en spontaan soms, maar ik merk toch ook steeds meer dat we op die momenten niet echt een interactie hebben en ik meer een soort toehoorder ben. Opvallend vind ik wel dat hij gesprekken later dan ook heel snel vergeten is. Dat hij bv niet eens meer weet waar we het een week geleden over hebben gehad. Dat geeft mij de indruk dat hij een spraakwaterval is zonder dat hij echt focust op wat hij zegt of wat ik zeg.
Het zit hem denk ik ook in HOE hij vertelt. Breedsprakig, veel hyperbolen, hard en met veel dynamiek, grote handgebaren. Eerst vond ik dat leuk en wederom spontaan, nu begint het me tegen te staan. Het lijkt mij vermoeiend om altijd zo een verhaal te moeten vertellen.
Het klopt dat ik het gevoel heb dat ik altijd 'aan moet staan'. Ik heb het gevoel dat ik mee moet gaan in zijn enthousiasme soms, zijn pieken en dalen. Soms wil ik ook gewoon even niks. Een voorbeeld is bijvoorbeeld een autorit van 2 uur die we hadden. Ik was toen al moe omdat ik hard gewerkt had en merkte dat ik even behoefte aan gewoon lekker uit het raam kijken, hand op zn been. Even een moment rust. Maar hij bleef maar door praten. Hij zei op een gegeven moment wel 'volgens mij ben je moe he?' en toen zei ik dat ik inderdaad moe ben maar vervolgens ging hij wel door met druk praten. Ik voelde me daar best benauwd bij, ook omdat het een soort ongemakkelijke sfeer veroorzaakt. Op de terugweg heb ik gezegd dat ik even een dutje ging doen. Hij is vrij intens en overdreven en emotioneel, terwijl ik vrij nuchter ben. In die maanden dat we nu samen zijn heb ik hem ook al iets van 7 keer zien huilen. Alleen maar mooi natuurlijk als iemand z'n emoties toont, maar soms voelde het wel wat overdreven. Hij huilt dat bijvoorbeeld omdat hij zo blij met mij is. Of om een vriend van vroeger die hij al jaren niet gezien heeft
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-01-2022 09:21
heb je het in andere sociale situaties ook?
Ik ben heel graag alleen, en dat terwijl ik een gezin heb. Dat is best zoeken soms.

als je het alleen bij hem hebt, ligt het aan hem
heb je het vaker, dan ligt het aan jou
nee bij andere sociale situaties heb ik dat niet. Ik kan er erg van genieten om met collega's te praten, te lachen. Met vriendinnen, soms ook een weekendje samen. Familie put me over het algemeen ook niet uit. Behalve soms m'n moeder, maar die is dus ook heel druk en praat heel hard

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven