Uitkering, spermabank, single moeder.

08-08-2012 22:12 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen man meer krijgen nooit. Waarom is een lang verhaal.

Ik wil heel graag kinderen, ben 32 en voel dat het nu moet.

Ik dacht aan spermabank, maar ik heb een bijstandsuitkering ( waar ik gewoon voor moet werken) en meer zit er voorlopig niet in. Kan ik dan wel daar terecht voor kinderen?

Ben er ook achter gekomen dat er een hele markt is van mannen die zich aanbieden. Maar ben best huiverig daarvoor. Je weet nooit wat voor achtergrond diegene heeft en dan seks hebben zonder condoom, ziektes ect. En kans dat het in een keer lukt is klein dus dan zit je weer vast aan iemand.

Iemand tips voor me hoe ik mijn wens zo snel mogelijk in vervulling kan laten gaan.
werken voor een bijstandsuitkering?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Opgroeien in een bijstandsgezin hoeft an sich helemaal geen probleem te zijn.

Maar het lijkt me niet zo'n strak plan om een kind te nemen in de hoop dat je eigen leven er wat leuker op wordt. Ga eerst eens met jezelf aan de slag en kijk dan eens verder.
Listen very carefully, I shall say this only once.
Als je een kindje wil krijgen via de spermabank krijg je een psychologische test en een gesprek om te zien of je geschikt bent. Ga je dat redden denk je?
OMG heb geloept.

Alsjeblieft doe het niet
Waarom wil je zo graag een kind TO? Wat heb jij een kind te bieden?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2012 @ 22:32:

werken voor een bijstandsuitkering?Jahoor, als het goed is wel. Daar zijn die sociale werkplaatsen, MAP- en SAPtrajecten ed voor.
Kan niet loepen op iPhone ... Wat mis ik?
Kook niet. Daarom hoop ik dat TO antwoord gaat geven op de vragen hier.
of een hondje nou zo'n goed idee is

kosten huisdier onderschat
En wéér een kind, mogelijk gemaakt door de belastingbetaler.
Ik denk dat je beter eerst met jezelf aan de slag kunt gaan voordat je aan een kind begint. Zorg dat je goed in je vel zit!
quote:liselore3punt0 schreef op 08 augustus 2012 @ 22:38:

of een hondje nou zo'n goed idee is

kosten huisdier onderschat Ik denk niet dat TO genoegen neemt met niets. Dan heb ik liever dat ze een hond in het ongeluk stort dan een kind.
Dat sowieso Mika. Het moet voor je begint al goed zitten tussen je oren.
quote:achnein schreef op 08 augustus 2012 @ 22:40:

[...]

Ik denk niet dat TO genoegen neemt met niets. Dan heb ik liever dat ze een hond in het ongeluk stort dan een kind.ik heb liever geen van beide
Je betaalt per behandeling 205 euro.... Nou ja, jij niet, wij. Voor jou is geld niet alles, maar alles wat jij hebt financieren wij. Dus het kost ons 250 euro per bezoek van jou.
quote:liselore3punt0 schreef op 08 augustus 2012 @ 22:44:

[...]

ik heb liever geen van beideIk ook.
Zelfs een hond verdient beter! Kost ook geld hoor!! 32, ik snap dat je eierstokken rammelen, maar ga eerst je zaakjes op orde krijgen en dan kan het eventueel later ook nog!! En zo niet, dan moet je aan de belangen van een kind denken en niet aan je eigen belangen!! In dat geval heb je pech en zul je er zelf wat van moeten maken. Je hebt niet eens geld voor luiers! Echt zielig als kinderen bij dit soort trieste mensen terecht komen. Is mijn mening.
Kun je niet gewoon eens met een goudvis beginnen? Of een wandelende tak? Die zijn in onderhoud niet zo prijzig.....
TO jij hebt je leven zo ingericht dat er niet teveel van je geeist wordt. Als er iets of iemand op de wereld bestaat dat veeleisend is dan is het een kind. Hoe ga je hier mee om?

Je vertelt in je andere topic dat je onzeker bent, jezelf lelijk vindt en een eetstoornis hebt. Hoe ga jij er voor zorgen dat jouw kind die gedragingen en denkwijze niet van je overneemt?

Een baby heb je de eerste tijd voor jezelf. Wat gaat er gebeuren als je kind voor het eerst naar school gaat? Vriendjes maakt? Je vertelt dat de juf de liefste van de wereld is? En dat het bij Bas thuis veel leuker is? Kan je dat aan?
Je kan toch wel een one night stand opduikelen? Werkt ook goed hoor.

Onbegrijpelijk dat mensen die willen adopteren jarenlange procedures moeten doormaken, maar iedere willekeurige troela mag even heel egoistisch een kind op de wereld zetten.
Papijntje, probeer eens eerst deze baby uit.
TO, laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat je een kinderwens heb en dat ik die gevoelens absoluut serieus neem. Dat kunnen hele sterke gevoelens zijn.

Ik kan me ook voorstellen dat je op dit moment het idee hebt dat je nooit meer een man hebt of zal krijgen. Misschien is er iets met jou, misschien heb je iets meegemaakt... maar zeg nooit nooit. Er zijn toch echt mannen op de wereld die van je houden zoals je bent en je met respect behandelen.

Maar goed, zelfs dat kunnen we nog terzijde schuiven, want wie weet komt die man net iets later dan dat jij nog vruchtbaar bent... je weet het niet.

Maar alsjeblieft, denk hier goed over na. Ik snap je zo goed in je wens en je frustratie, maar een kind is voor altijd. Je gaat het zwaar krijgen in je eentje. Je gaat echt goed aan de grond zitten financieel; ben je daar op voorbereid? Je moet moeilijke beslissingen nemen, misschien het eten uit je eigen mond sparen, je moet verantwoordelijkheden dragen waarvan je vooraf niet kan inschatten hoe groot ze zijn. Het gaat om het leven van je kind... je kind, je alles. Een klein hulpeloos wezentje wat totaal van jou afhankelijk is en op jouw vertrouwt. Een kindje wat jij alles moet meegeven voor een goede basis voor later. Natuurlijk liefde, stabiliteit, gezonde voeding etc. Maar ook zeflstandigheid, verantwoordelijkheidsbesef, omgaan met geld, de juiste vriendjes kiezen etc.

En het gaat niet over. Ook al is je kind volwassen, dan nog zul je een bepaalde zorg blijven voelen.

Denk hier alsjeblieft niet te licht over. Nee, ik kan niet zeggen of je het goed zal kunnen of niet. Maar laat je niet leiden door emoties uit het heden. Denk goed na over de toekomst, want die is voor de rest van je leven anders als je dit besluit neemt.
quote:papijntje schreef op 08 augustus 2012 @ 22:12:

Ik kan geen man meer krijgen nooit. Waarom is een lang verhaal.

Ik wil heel graag kinderen, ben 32 en voel dat het nu moet.

Ik dacht aan spermabank, maar ik heb een bijstandsuitkering ( waar ik gewoon voor moet werken) en meer zit er voorlopig niet in. Kan ik dan wel daar terecht voor kinderen?

Ben er ook achter gekomen dat er een hele markt is van mannen die zich aanbieden. Maar ben best huiverig daarvoor. Je weet nooit wat voor achtergrond diegene heeft en dan seks hebben zonder condoom, ziektes ect. En kans dat het in een keer lukt is klein dus dan zit je weer vast aan iemand.

Iemand tips voor me hoe ik mijn wens zo snel mogelijk in vervulling kan laten gaan.

En hoe ga jij aan de verwijzing van de huisarts komen? En inderdaad het psychologische traject doorlopen? Gezien het grote tekort aan donoren acht ik de kans zéér klein dat een huisarts er in jouw situatie zijn goedkeuring voor geeft, plus dat ik de kans ook zeer klein acht dat de psychologen bij de donorbank dit zullen doen. Je moet behoorlijk stevig in je schoenen staan wil je daarvoor in aanmerking komen.

Overigens hoef je met een man die zich op internet aanbiedt niet per se seks te hebben, de meeste vrouwen kiezen dan voor zelfinseminatie, nadat de man uiteraard eerst een medische verklaring heeft kunnen overhandigen.
Oh god ?!
Begin met een wandelende tak, die is leuk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven