Vader dochter band

19-09-2020 18:50 36 berichten
Ik heb nooit echt een goede band gehad met mijn ouders. We botsen ontzettend veel. Sinds vijf jaar ben ik uit huis en dat geeft mij ontzettend veel rust, want ik had er dagelijks stress van want er was altijd wat aan de hand. Nu zijn mijn ouders echt geen slechte mensen, het klikte gewoon niet samen in één huis. Mijn ouders zijn best ouderwets: moeder bleef bij kinderen thuis toen we klein waren en vader zagen we alleen in de avonduren vanaf etenstijd vanwege werk. Verder zijn ze nooit echt streng geweest maar ook helemaal niet betrokken. Ze vonden eigenlijk alles wel best. Desondanks betaalden ze veel voor ons en als ik ze ergens voor nodig heb kan ik altijd bij ze aankloppen. Dat is natuurlijk heel fijn, maar een echte band voel ik dus niet. Met mijn moeder onderneem ik zo nu en dan wel wat, maar met mijn vader eigenlijk nooit. Ik zou graag iets leuks met hem willen doen, hem ergens mee verrassen om samen met mij te doen. Maar ik weet echt niet wat. Mijn vader is opgegroeid in een boerderij en heeft ook echt een boerse mentaliteit. Heel nuchter, vindt alles wel best en maakt zich niet snel ergens druk over. Maar zoals een boer het liefste altijd thuis bij de dieren is, zo is hij ook. Geen vakanties naar het buitenland bijvoorbeeld of 'spontane' dagjes uit. Uit eten samen kan ik hem niet blij maken, want zoiets is niks voor hem. Ik kan niets bedenken wat we zouden kunnen doen wat we beiden leuk vinden. Maar toch hoop ik iets te bedenken om samen te doen. Hopelijk wordt onze band op die manier een beetje versterkt. Wat doen jullie graag met je vader?
Dus hij houdt niet van dagjes weg en van verrassingen, en dan wil jij hem verrassen met een dagje weg
Alle reacties Link kopieren
Zit die man wel te wachten op "een sterkere band met zijn dochter"?
Als ik het zo lees interesseert het hem waarschijnlijk maar matig.

Heeft hij hobby's?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Mumper schreef:
19-09-2020 18:52
Dus hij houdt niet van dagjes weg en van verrassingen, en dan wil jij hem verrassen met een dagje weg
ik bedoel daarmee: hij gaat niet zomaar ineens iets leuks doen of ergens heen met mijn moeder. Toen wij klein waren, gingen we wel eens ergens heen. Maar wel heel sporadisch en echt voor ons. Wat natuurlijk helemaal prima is, maar nu wij volwassen zijn doen zij dat gezamenlijk niet meer. Maar hij zal het vast leuk vinden als ik ergens mee kom.
Misschien dronken voeren en dan luisteren naar de ongetwijfeld talrijke verhalen die eruit komen?
Leg het bij hem neer. Zeg dat je het leuk zou vinden om een keer samen met hem iets te gaan doen, en vraag hem wat hij leuk vind
Alle reacties Link kopieren
Wat doet je vader wel graag, waar is hij goed in? Mijn vader vond het geweldig om samen een project aan te pakken. Hij was architect en als ik met een 'probleempje/weet niet goed hoe' over mijn huis bij hem aanklopte konden we zo een hele middag samen zitten tekenen en materialen uitkiezen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wissewis schreef:
19-09-2020 18:55
Zit die man wel te wachten op "een sterkere band met zijn dochter"?
Als ik het zo lees interesseert het hem waarschijnlijk maar matig.

Heeft hij hobby's?
Tja dat is natuurlijk altijd de vraag. Het is een vrij gesloten man, maar houdt wel van grapjes etc. Hij houdt van klussen, is het liefst alle dagen bezig in huis/tuin, etc. Als er iets bij mij of mijn broers in huis gedaan moet worden, doet hij dat ook graag. Maar soms voelt het dus een beetje alsof ik hem alleen daarvoor 'gebruik'. Als er financieel iets is schiet hij bij en als er iets gedaan moet worden staat hij ook klaar, maar verder niets.
Muurbloempje115 schreef:
19-09-2020 18:57
ik bedoel daarmee: hij gaat niet zomaar ineens iets leuks doen of ergens heen met mijn moeder. Toen wij klein waren, gingen we wel eens ergens heen. Maar wel heel sporadisch en echt voor ons. Wat natuurlijk helemaal prima is, maar nu wij volwassen zijn doen zij dat gezamenlijk niet meer. Maar hij zal het vast leuk vinden als ik ergens mee kom.
Misschien ergens heen met hem waar jullie vroeger wel eens heen gingen? Of het moet Ballorig zijn ofzo ;-)
Alle reacties Link kopieren
Picknickmand vullen of bestellen en een rondje door de polders gaan fietsen? Thuis barbecueën?

Zou zoiets wat zijn om in te laten vullen door hem?
https://www.bol.com/nl/p/pap-vertel-een ... Kv0_D_BwE#
Muurbloempje115 schreef:
19-09-2020 19:02
Tja dat is natuurlijk altijd de vraag. Het is een vrij gesloten man, maar houdt wel van grapjes etc. Hij houdt van klussen, is het liefst alle dagen bezig in huis/tuin, etc. Als er iets bij mij of mijn broers in huis gedaan moet worden, doet hij dat ook graag. Maar soms voelt het dus een beetje alsof ik hem alleen daarvoor 'gebruik'. Als er financieel iets is schiet hij bij en als er iets gedaan moet worden staat hij ook klaar, maar verder niets.
Bootje huren?
Alle reacties Link kopieren
Landbouwmuseum,
of boerenbondsmuseum
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een boswandeling? Lief dat je dit wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader is ook een beetje het type simpel, ouderwets.

Ontzettend lieve goede man, maar geen gekke uitspattingen.

Hij doet alles voor mij, altijd mee op pad met mij en de paarden. Als er iets in mijn huis is maakt hij het.

Ik heb hem vorig jaar meegenomen naar een voetbalwedstrijd in een stadion.
Hij kijkt op de zondag altijd voetbal op tv. En heel vroeger 35 jaar geleden ging hij nog wel eens met zijn broers.
Hij heeft het geweldig gevonden.
It's not just about who is REAL to your face; it's also about who stays LOYAL behind your back.
Openluchtmuseum Arnhem. Lekker nostalgisch.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vind je vader het wel leuk om gewoon een dag samen te klussen of in de tuin te werken?
ach.. ik doe ook maar wat..
Ik klus graag met mijn vader.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me heeft ook zo'n band met haar vader.. redelijk saaie man op het eerste gezicht. Nu gaan ze soms van die idiote dingen doen zoals abseilen, uit een vliegtuig springen etc. Blijkbaar vond die saaie rustige papa dit wel mega gaaf 😉
Stel het eens voor, iets helemaal out-of-the-box waar jij natuurlijk ook wel zin in hebt
Mijn vader is overleden toen ik 16 was, na 2 jaar ziek zijn. Geen idee dus wat iemand anders met haar vader zou willen doen, ik wil die van mij gewoon knuffelen en nogmaals zeggen hoeveel ik van hem houdt, en hoezeer ik hem mis .... (> 40 jaar na dato)
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
19-09-2020 19:54
Mijn vader is overleden toen ik 16 was, na 2 jaar ziek zijn. Geen idee dus wat iemand anders met haar vader zou willen doen, ik wil die van mij gewoon knuffelen en nogmaals zeggen hoeveel ik van hem houdt, en hoezeer ik hem mis .... (> 40 jaar na dato)
:hug:

Ik zou willen dat ik zo over mijn pap dacht. Ik zou het ook lastig vinden dingen samen te plannen zoals to.
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet van dat soort dingen houdt zou ik eerder kijken naar samen klussen/ project oppakken. En misschien houdt hij niet van uit eten, maar vindt hij het misschien wel leuk om bijv met jullie te barbecuen oid?
Mijn eigen vader klus ik ook mee, is gek op militaire dingen (musea, historische plekken) en ik ging vroeger ook regelmatig mee kleding uitzoeken voor hem. Maar als ik jou zou hoor, is dat ook niet echt iets waar je hem bij mee maakt.
Misschien vindt hij een streekmuseum leuk? Zoals dit misschien waar ik ooit een keer terecht kwam: http://www.museumterugindetijd.nl
Dit soort musea zijn er volgens mij overal. Misschien een keer een kastelentocht in Gelderland of naar de Nationale Molen- en Gemalendag? Een keer samen een lokale bijen-houd cursus? De keukenhof? Je zou eens tegen hem kunnen zeggen dat je het best leuk lijkt om een keer iets echt met zijn tweeën te doen. Eens kijken wat hij zegt.
Alle reacties Link kopieren
Als hij van tuinieren houdt, misschien naar een groot tuincentrum waar ze een restaurantje hebben ?
Samen klussen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat je het leuk vind om eens een keer wat te doen, als hij binnenkort jarig is kan jet natuurlijk ook zo geven. Ik zou voor iets kiezen met actie, bijvoorbeeld zoiets als offroad terrein rijden en daarna ergens een drankje bijv. Zo is hij omgeven door natuur, ben je met iets bezig en wordt t niet ongemakkelijk. Daarna heb je dan gespreksstof van t was echt een leuke track etc. Of op zon solex door de natuur of iets + ergens drankje. Duurdere opties: Skydiven, helikopter of ballonvlucht etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven