vakantie plannen

31-01-2012 19:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben een enorme planner. Ik weet het liefst hoe dingen gaan lopen..maar val daar verder niemand mee lastig.

Vakanties plan ik ook graag! Mn vriend helaas niet. Die heeft meer zoiets van: ik zie het wel, en boekt een week vantevoren. Maar ik wil dat dus niet. Nu heb ik in mei een maand vrij. We zouden eerst een rondreis maken maar ivm zijn werk gaat dit niet door. Dus nu gaan we 1-2 weekjes weg in mei. Maar daar komt het...in juni begint hij met een stage en hij moet daarvoor vantevoren beschikbaar zijn. Althans dat kan, dat weten we dus nog niet. Maar mn vriend is te laks om dit dan te checken onder het mom van 'ze weten het toch nog niet'...maar ik wil het wel weten want ik heb nu een maand vrij terwijl het onduidelijk is welke periode we gaan!

Ook ben ik al bezig met zoeken van vakanties en hij luistert er wel naar maar zegt zelf: ik ben er echt nog niet mee bezig, het duurt nog 5 mnd! En dit irriteert me zo enorm! Want wij hebben bv geen auto, en als we een vakantiehuisje willen huren dan moeten we de auto van zn vader lenen. Maar mn vriend zegt als ik dat vraag gewoon: dat komt wel joh, hoeft toch niet nu.

Hij is altijd zo met vakanties dus ik weet wel dat hij wil gaan. Hij wil alleen niet zolang vantevoren bezig zijn. Over 6 weken gaat hij op vakantie met een vriend en ook daar is nog niks voor geboekt. Dat begint nu pas een beetje te komen. Maar mij zit het dus dwars dat hij zo laks is. Wat is het voor moeite om de auto aan zn vader te vragen? Want als dat niet mag kan ik ophouden met zoeken naar vakantoehuisjes! Wat is het voor moeite om te vragen hoelang vantevoren voor de stage hij beschikbaar moet zijn?

Ik ben heeel onzeker dat de vakantie op het laatste moment niet doorgaat. Dat hij wel vantevoren voor de stage beschikbaar moet zijn...dat we geen auto hebben! Allemaal doemscenarios! En dan irriteert het mij enorm dat hij nu wel 12 dgn op reis gaat met een vriend/collega (is ook een werkbezoek van 6 dgn inbegrepen)..

Wat moet ik doen! We hebben enorm veel ruzie hierover. Hij wordt gek van mn gezeur en garandeert dat we gaan...en ik kan alleen maar denken: wat als, wat als, wat als het niet doorgaat....

Thanks vh advies!
Hoeveel moeite is het voor hem om eventjes te bellen of mailen en te vragen vanaf wanneer hij beschikbaar moet zijn?

Ik kan me voorstellen dat hij graag dingen op het laatste moment regelt maar even een telefoontje of mailtje zodat jullie vakantie niet in het water valt lijkt me niet te veel gevraagd. Heeft hij ook echte argumenten over het waarom niet navragen van dingen? Het is een kleine moeite en hij doet er jou een groot plezier mee. Ik vind hem nogal egoïstisch overkomen op dit punt. Zeker als jullie hier ruzies over hebben. Waarom belt hij niet?
En als jij nog gewoon de eerste twee weken van mei iets plant, de auto evt. regelt en dan tegen vriend zegt: " We gaan van 1 t/14 mei daar en daar naar toe. Leuk he?"

Dat eerder beginnen op zijn stage zal toch wel niet 4 weken eerder zijn?
Als jullie geen auto kunnen lenen, dan huur je er eentje.
Juist Zelf beslissen wat je wilt en hem voor de keuze stellen: ga je mee, dan ga ik nu boeken,of blijf je thuis?

In dat laatste geval alleen of met een vriendin gaan.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Klopt. Maar een auto huren loopt erg in de papieren en we hebben juist niet zo heel veel geld omdat hij van een vast salaris naar een stagevergoeding gaat! Daarbij belooft hij me dus dat we echt, echt gaan. Alleen de info voor wanneer hij aan het begin vd stage aanwezig moet zijn is nog niet bekend. En dat zou hij in de gaten houden. De auto had volgens hem geen haast, hij wil dat liever persoonlijk vragen aan zn vader dan via de telefoon. Maar ik weet dat hij megalaks is en dat het gewoon niet gebeurd!!!!

En tuurlijk kan ik gewoon boeken maar hij heeft toch wel zijn eigen insteek wat hij leuk vindt. Met een vriendin wil ik niet want hij loopt de komende 2 jr stage dus dan hebben we heel weinig vakantie samen!!!
Mijn vriend is zo dat hoe meer je aan zijn kop zeurt over dingen waar hij nog niet mee bezig is, hoe meer hij ''tegen'' werkt. Hij wilt zelf zijn tempo bepalen. Gelukkig vinden wij altijd een middenweg en hoe minder ik ''zeur'' hoe eerder hij zelf met iets komt. Hij houdt er totaal niet van als mensen zeggen wat hij moet doen. Dat bepaald hij! Ik snap hem wel...Lastig is het wel....

Misschien heeft je vriend dit ook...Vraag het hem is als je het niet goed weet.
En dat je er al van uit gaat dat dingen toch niet gebeuren getuigd ook niet echt van veel vertrouwen...Probeer dat wel te hebben en niet elke keer er over beginnen, het zal vast helpen
Ik ben ook nogal een doemdenker. En als ik het erover heb wat mijn ideeen zijn is hij ook echt enthousiast. Maar als ik dan zeg: zoek dit en dit eens uit dan doet hij het gewoon niet! Hij kan daar gerust tot 2 wkn vd vakantie mee wachten.

En zo gaat het dus elke vakantie pfff...zn vader is net zo, alles lastminute, zij boeken 2 dgn vantevoren hun vakantie. Normaal heb ik daar wel vrede mee maar nu is het toch anders...omdat ik een maand vrij heb genomen. Eigenlijk voor hem omdat we een reis zouden maken. Nu kan hij toch langer door blijven werken en gaat het niet door. Prima, maar wanneer gaan we dan wel??!!!
Is zeker frustrerend. Wacht het nog ff af en kijk er volgende week weer eens naar samen....

En benoem je gevoelens. Wat het met je doet enzo en ga geen verwijten maken. Vertel dat je het jammer vind oid dat er nog niets staat aangezien je een maand weggaat en de rondtrek vakantie ook al niet door gaat....Enz enz
Jeetje, wat ben jij afhankelijk van je vriend. Jij hebt vrij in mei, dus boek gewoon iets. Of zoek iig iets uit en overleg met hem. Geef aan dat je graag met hem op vakantie wil, maar dat je van zekerheden houdt en dat je dus wil boeken.

Wil hij dan nog niet boeken, dan ga je gewoon lekker met iemand anders. Waarom zou je dan nog wachten, jij wil toch op vakantie?
MMR, ik heb het allemaal al uitgelegd. Maar het heeft geen zin, ik zeur en hij wordt er gek van. Dus ik zeg: prima, laten we dan boeken klaar! Maar dat gaat dus niet omdat we niet exact weten wanneer hij kan!!

En idd mss afhankelijk maar ik ga het liefst met hem. Als ik zeg: nee het hoeft niet dan vindt hij mn reactie zwaar overdreven!
Dus hij bepaalt of jij straks op vakantie gaat of niet? Hmmm....
Stel je niet zo afhankelijk op... Waarom niet zelf ergens een maand naartoe vliegen en dat hij dan maar later zelf een ticket voor erbij moet boeken, als hij weet wanneer hij kan?
Nee we gaan sowieso! Dat heeft hij beloofd en dat komt hij ook na! Daar ken ik hem goed genoeg voor!

Alleen hij wil dus niks boeken...
Oke, dus je probleem is niet dat je niet weet of je op vakantie gaat maar waarheen? Waarom laat je dat niet voor deze keer gewoon los. Wie weet bevalt je dat wel heel erg goed. Misschien wel niet, maar dan weet je dat voor het volgende jaar.
Ik ben dit jaar op de bonnefooi naar Laos gegaan. Zonder iets te boeken (behalve het vliegtuig). Spannend? Ja, de eerste 2 dagen, maar daarna zie je dat alles altijd op zijn pootjes terecht komt. Je vindt altijd een plek om te eten, een plek om te slapen, vervoer om mee te reizen. Echt, het is heel leuk en avontuurlijk, als je nog niet precies weet wat je gaat doen.
quote:fleurtje855 schreef op 31 januari 2012 @ 21:44:

Ik ben ook nogal een doemdenker. En als ik het erover heb wat mijn ideeen zijn is hij ook echt enthousiast. Maar als ik dan zeg: zoek dit en dit eens uit dan doet hij het gewoon niet! Hij kan daar gerust tot 2 wkn vd vakantie mee wachten.

!

Ik zal je sterker vertellen, ik zou het ook niet doen

Ik ben ook geen planner, en prima als mijn partner dat wel is.

Dan plant hij toch lekker...

Met andere woorden, als jij wilt plannen, lekker doen, maar schuif het niet bij hem in zijn schoenen...

Hij kan op de bonnefooi want hij heeft niets geregeld, jij hebt alles geregeld tegen die tijd en weet van dag tot dag de planning al..

Win win situatie toch?

Ik vind het niet eerlijk van jou om hem laks te noemen

Hij staat anders in het leven, maar ik vind dat niet laks, want puntje bij het paaltje komt ook hij waar hij wezen moet....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven