Van hem los komen

22-01-2011 17:13 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het er zo moeilijk mee, hij is dan wel weg, maar binnen in mij voel ik hem nog helemaal. We zijn nu een paar maanden uit elkaar en elke dag zit hij in mijn hoofd. Wat zou hij aan het doen zijn en hoe zou het voor hem voelen? Heel soms dan mail ik hem nog weleens heel kort. Eigenlijk om alleen maar te vragen hoe het met hem gaat en toch ook voor zo'n 'contactmomentje', hij reageert dan altijd ook wel. Van de week zei hij zelfs dat hij me miste, maar met die informatie weet ik me echt geen raad. Ik ben er zo verdrietig van, en ik wist niet dat liefdesverdriet zo ver kon gaan.

Ik ontmoette een paar weken geleden een andere man die duidelijk erg geinteresseerd was in me, ik had er eigenlijk helemaal geen oren naar, maar dacht dat een 'verzetje' wel goed zou zijn. Mooi niet dus, van een koude kermis kwam ik thuis. Ik kan het gewoon niet opbrengen om met een ander te zijn en met een ander seks te hebben, maar ben dus wel mijn grens overgegaan. Dat voelt achteraf helemaal niet fijn natuurlijk, maar dan had ik maar beter na moeten denken en die grens bewaken vind ik. Het maakt het verdriet er alleen niet minder om, sterker nog, ik besef nu des te meer wat ik kwijt ben en hoe teleurgesteld ik ben dat het zo is gelopen.

Ik weet dat het heus vast eens overgaat, maar zoals het nu voelt heb ik echt geen enkel idee hoe ik meer van hem los moet komen. Doe zo mijn best om afleiding te hebben en onderneem ook veel, maar steeds is er dat stemmetje in mijn hoofd die dan plots weer zijn naam fluistert, wat de wond constant openhoudt.

Ik mis hem zo erg en voel me echt hulpeloos en dat wilde ik even van me afschrijven en hier delen, misschien kunnen de reacties hier me wat opbeuren.
15 jaar relatie, nu 5 maanden uit. Hij had bijna direct al een ander.

Bij goede vrienden blijven stel ik me voor dat je, omdat je elkaar zo goed kent, kunt blijven steunen, elkaar dingen verteld die belangrijk voor je zijn. En gewoon een wijntje kunnen drinken in het café met elkaar en de rest van de vrienden.

Denk dat het voor ons best zou kunnen werken, en ook wel moet eigenlijk als we allebei met dezelfde mensen willen blijven omgaan.

Maar het doet zo'n zeer.. Dus eigenlijk heb ik ook die illusie al opgegeven. Maar heb helemaal geen zin om opnieuw te moeten beginnen, denk niet dat ik dat ooit nog aan durf.

(9 van de 10 keer, dat zijn wel veel verbroken relaties )
Klaar mee
Hoe kan ik hem loslaten als hij hetzelfde leven blijft leiden?

Ja ik weet het het, tijd...
Klaar mee
Inderdaad helemaal lastig als jullie nog zo in dezelfde kringen rondhangen: gezamenlijke vrienden en zelfde bedrijf. Lijkt me echt niet te doen! Kan me er niks bij voorstellen mijn ex nu steeds tegen te komen, dat zou echt verschrikkelijk zijn zeg
Dat is wel heftig Buffie, na zoveel jaren bij elkaar te zijn en er achter komen dat hij gelijk al een ander heeft. Ik heb dat nooit begrepen dat mensen (mn mannen denk ik) zo snel verder kunnen en binnen no time iemand anders hebben. Soms denk ik was ik ook maar zo maar ik ben toch wel iemand die het een plekje moet geven, met al de pijn en verdriet die daarbij komt kijken voordat ik iemand anders in mijn leven kan toelaten en waar pikken ze zo snel iemand op dat vraag ik me ook altijd af.

heb je er ooit weleens over nagedacht om een andere baan te zoeken? Niet makkelijk in deze tiid maar is misschien wel iets om over na te denken, niet alleen van wege situatie met ex maar als een soort van nieuwe begin, nieuwe mensen etc.
Hier ook zo een ex.

Ik was weg uit de woning en een paar weken later had hij een ander.

En toch nog tegen mij zeggen dat het echt nog wel goed kon komen :s
Hij kende haar al, via een vriendin van ons.

En een andere baan, ja dat wil ik zeker wel. Alleen heb ik door onze breuk net een eigen appartement gekocht en durf die onzekerheid nog even niet aan. Ben al zo onzeker momenteel!
Klaar mee
Dan is het misschien nu niet de tijd om dat te doen. Ik wil iedereen die in hetzelfde schuitje zit heel veel sterkte toewensen en dat dit jaar veel mooie dingen zal brengen voor ons allemaal.
Anoniem, ik zie om me heen dat mannen veel eerder weer in een relatie duiken dan vrouwen na hun verbroken relatiel. Mannen kunnen over het algemeen toch veel slechter alleen zijn en dealen met de situatie. Op een andere manier dan. Vraag me dan ook heel vaak af of zo'n man wel aan een stukje verwerking toekomt als hij direct weer al zijn energie in een ander steekt. Vroeg of laat komt het er toch wel uit vaak, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maakt het niet minder moeilijk voor jou in elk geval

En ook aan alle andere meiden hier veel sterkte gewenst. Fijn in elk geval om te lezen dat er meer mensen in dit schuitje zitten en dus precies weten hoe het voelt.
Toevallig weet ik van mijn ex dat hij inderdaad niet alleen kan zijn.

Wij hebben elkaar ook leren kennen toen hij net uit een relatie kwam.

Is wel de makkelijkste manier natuurlijk,maar of het ook de beste manier is denk ik niet, maar goed.
Nee daar geloof ik ook niet zo in eigenlijk, om van de ene naar de andere relatie te gaan. Voor mij zou het in elk geval echt niet werken nu.

Ik ontving een mailtje van ex weer, ik denk dat een mail die ik hem van de week had gestuurd hem heeft getriggerd omdat ik die zo laat in de nacht had gestuurd na het stappen. Hij vraagt dan ook waarom ik zo laat nog wakker was, ofwel achterdocht. Maar dan denk ik, tja, wat kan ik zeggen? Zinloos om het er met hem over te hebben, dat doet alleen maar pijn. En ik zou trouwens helemaal niet meer gaan mailen naar hem was het voornemen toch?
Nora, idd niet meer mailen, je blijft er hoop door houden en je probeert dingen uit emails te halen die waarschijnlijk helemaal niet zo bedoeld zijn maar je wilt het graag geloven. Het blijfft moeilijk, makkelijk gezegd van mij maar ik zit ook hoopvol te wachten op een reactie en ik merk dat ik mezelf helemaal gek zit te maken. Wou dat ik al een paar maanden verder was .
Hoi Cappi, ik heb wel gereageerd omdat hij een aantal vragen stelde. Weet dat het niet handig is, maar ja.. Het is echt raar en moeilijk allemaal, want ik weet dat hij me ook mist, soms vraag ik me af of we er wel goed aan hebben gedaan om beide onze eigen weg te gaan..
Waarschijnlijk heb je t al verteld maar mijn computer is traag dus beetje lastig om weer terug te scrollen maar waarom is jullie relatie beeindigd? Het is altijd de vraag of je er goed aan hebt gedaan, ik denk dat je diep in je hart het antwoord wel weet en verstand en gevoel zijn vaak zo tegenstrijdig.
De reden heb ik gister geschreven in mijn reactie van 17:51... Ach de tijd zal het leren zeggen ze he...
Heb net jouw reactie gelezen. De tijd zal het leren idd maar ga niet op onbewust op hem wachten. Voorlopig, geen contact met hem en even geen andere man en doe de dingen die je leuk vindt ook al kost het momenteel waarschijnlijk veel moeite
Ja, hoop moet ik ook echt niet hebben hoor, want hij veel standvastiger dan ik!

En inderdaad: geen man en vooral veel leuke dingen gaan doen. Helpt wel het beste...
quote:Nora_ schreef op 23 januari 2011 @ 09:45:

Hij vraagt dan ook waarom ik zo laat nog wakker was, ofwel achterdocht. Pas op voor invullen. Ik lees bijv. geen achterdocht, eerder bezorgdheid. Hij weet w.s. dat je het er moeilijk mee hebt, misschien denkt hij wel dat je slecht slaapt. En hoopt hij dat je je snel beter voelt. Maar ook dit is invullen. Ga geen eigen betekenis aan woorden geven.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij bezig is met mij en evt. andere mannen, ook al zijn we uit elkaar. Met zo'n vraag weet ik precies wat hij bedoeld, want dat ik me rot voel en slecht slaap, dat weet hij ook al tijden. Maar snap wel wat je ermee bedoelt hoor. Put hier ook geen hoop uit ofzo.
Ik bedoel het niet (zozeer) m.b.t. het al of niet putten van hoop, maar van het spenderen van energie in interpreteren.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven