Van minnares naar verlaten voor vrouw

zondag 28 april 2019 om 07:04
zondag 28 april 2019 om 19:12
Hij ziet jou als beste vriend, de vrouwelijke versie van hemzelf. Wat een opmerking... Dat heeft een mooie narcistische ondertoon. Ik denk ook dat je psychologische hulp moet inschakelen. Jij schijnt te denken dat al je emotionele pijn, het lijden, een teken is van de ware diepe liefde die jullie deelde. Maar de hoeveelheid liefdesverdriet die je ervaart is geen indicatie van de ‘waarheid’ van de liefde. Het was geen sprookje. Ik zie het dus eerder als een laag zelfbeeld en een onvolwassen persoonlijkheid. Schakel een therapeut in.

zondag 28 april 2019 om 19:24
Ik kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent nu. Je was, bent misschien nog steeds, erg verliefd. Zo verliefd dat je scheiding in sneltreinvaart is verlopen. En nu wordt je gedumpt (zoals we dat als pubers zeiden). Dat doet zeer, oprechte liefdesverdriet doet zeer.
Maar misschien is het niet zo slecht om even die pijn te voelen, hoe naar ook. Het geeft je ruimte om te wennen aan het leven met je zoon. Even een nieuwe balans te vinden. Focussen op het verdriet van je zoon, want hoewel het voor jou misschien heel logisch was om te scheiden, zijn er maar weinig kinderen blij met een scheiding van hun ouders. Dus gebruik je verdriet om rust te creëren en focus op je zoon en de nieuwe situatie.
Maar misschien is het niet zo slecht om even die pijn te voelen, hoe naar ook. Het geeft je ruimte om te wennen aan het leven met je zoon. Even een nieuwe balans te vinden. Focussen op het verdriet van je zoon, want hoewel het voor jou misschien heel logisch was om te scheiden, zijn er maar weinig kinderen blij met een scheiding van hun ouders. Dus gebruik je verdriet om rust te creëren en focus op je zoon en de nieuwe situatie.
zondag 28 april 2019 om 19:26
Je ziet toch zelf wel wat een enorme quatsch dit is. Hij wilde gewoon de confrontatie niet aangaan, dit doen per app is gewoon laf en een rotstreek.Gebroken88 schreef: ↑28-04-2019 18:53
. De reden dat hij vertrokken is toen ik gaan werken was, was dan ook zodat mijn kind dit niet zou zien (stond zo in het bericht die ik gekregen had).

zondag 28 april 2019 om 19:36
Wat maken jij en zijn vrouw het hem gemakkelijk zeg. Twee gespreide bedjes om tussen te hoppen en niemand die hem door elkaar rammelt.
Vroeger heette zo’n gast hier op vief een weggewaaid dakraam. Dat is best een nette benaming nog. Hoe kan je deze man eerlijk noemen, terwijl ie as we speak zijn vrouw en jou zit te bedriegen.
Mooie praatjes heeft ie voor haar ook he. In de omgekeerde variant. Wat op aarde maakt dat je een gast die zo met je solt voor Grote Liefde aanziet. Ik lees niks wat ook maar in de buurt komt van liefde. Wel een hoop manipulerend gelul.
Daden. Het gaat om daden. Woorden zijn waardeloos.
Vroeger heette zo’n gast hier op vief een weggewaaid dakraam. Dat is best een nette benaming nog. Hoe kan je deze man eerlijk noemen, terwijl ie as we speak zijn vrouw en jou zit te bedriegen.
Mooie praatjes heeft ie voor haar ook he. In de omgekeerde variant. Wat op aarde maakt dat je een gast die zo met je solt voor Grote Liefde aanziet. Ik lees niks wat ook maar in de buurt komt van liefde. Wel een hoop manipulerend gelul.
Daden. Het gaat om daden. Woorden zijn waardeloos.

zondag 28 april 2019 om 20:08
Iedereen in dit verhaal is een slappe deurmat...je lover omdat ie jou weer dumpt over de app, niet eens in real life...jij omdat je niet weet of je zielig op hem moet wachten of toch beter liefdeloos terug kunt gaan naar je ex, en jullie exen dat ze je überhaupt terug willen...ik zou het hele shitzooitje vaarwel zeggen, een paar jaar single blijven om wat meer volwassen te worden en dan een leuke beschikbare man opscharrelen.

zondag 28 april 2019 om 20:18
Stel je niet zo aan. Je hebt zelf voor deze ellende gekozen. En dan ook nog eens doorgaan met ellende veroorzaken, dan deug je als moeder niet en niet als partner. Ga eens normaal leven. Eten. En stop met die idiote slaappillen. Dan lig je maar wakker, pech voor je. Maar hoe ga jij je voelen als er door jouw slechte levensstijl iets misgaat met je kind?Gebroken88 schreef: ↑28-04-2019 18:39Ik weet dat ik moet loslaten. Ik zal proberen geloof me, alles is nogal pril nu. Ik slaap al nachten bijna niet (neem nu inslaappillen zelfs) en kan niet eten. Weeg nog 55 (1 week geleden was dit nog 59). Ik weet dat ik diep zit en probeer te voorkomen dat ik dieper raak door alles neer te schrijven. Me verwijten dat ik een slechte moeder, hoer etc ben helpt echt niet eigenlijk.
Ik luister naar jullie keiharde advies, maar kunnen de aanvallen op mij als persoon ophouden? Ik hoef echt niet nog dieper te zakken. Dag per dag zal ik beter worden, daar zal ik alles aan doen.
Als je zo labiel bent, kun je je kind beter bij een ander onderbrengen.

zondag 28 april 2019 om 20:29
Gebroken88, ik snap dat de postings hard overkomen. Jammer dat je alleen daarop reageer, en niet op waar je zelf in de OP naar vraagt. Ik ben tot nu toe de enige die heeft geschreven over haar eigen ervaring met iets vergelijkbaars, en daar reageer je helemaal niet op. Heb je dat niet gezien, heb je daar niets over te zeggen of vind je het niet prettig dat mijn ervaring een heel andere uitkomst had dan waar jij nu op hoopt?

zondag 28 april 2019 om 20:33
Sjulia schreef: ↑28-04-2019 19:12Hij ziet jou als beste vriend, de vrouwelijke versie van hemzelf. Wat een opmerking... Dat heeft een mooie narcistische ondertoon. Ik denk ook dat je psychologische hulp moet inschakelen. Jij schijnt te denken dat al je emotionele pijn, het lijden, een teken is van de ware diepe liefde die jullie deelde. Maar de hoeveelheid liefdesverdriet die je ervaart is geen indicatie van de ‘waarheid’ van de liefde. Het was geen sprookje. Ik zie het dus eerder als een laag zelfbeeld en een onvolwassen persoonlijkheid. Schakel een therapeut in.
Sjulia zegt het best rauw: dit is denk ik wel wat het is, zonder strikken.
De rauwe waarheid.
zondag 28 april 2019 om 20:35
Je bent toch niet ECHT verbaasd.
Hij belazerde zijn vrouw met jou dus dat is de aard van het beestje.
En nu gaat hij terug naar zijn vrouw, tot hij weer een nieuwe "grote liefde" vind.
Hij belazerde zijn vrouw met jou dus dat is de aard van het beestje.
En nu gaat hij terug naar zijn vrouw, tot hij weer een nieuwe "grote liefde" vind.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 28 april 2019 om 20:36
Nou Gebroken, wat een shit komt er hier los zeg. Gaat altijd zo met dit soort topics. Ik heb dan altijd zo'n idee dat het vrouwen zijn die zelf bang zijn dat hun man vreemd gaat.
Ik kan je wel zeggen dat als je wat begint met een getrouwde man, dat je geen verwachtingen hoeft te hebben en mocht het zo zijn dat het dan toch 'echte liefde' is, dan wachten totdat hij helemaal gescheiden is, ook emotioneel gezien.
Maar ja, zo'n advies heb je nu natuurlijk niks aan.
Voor nu is het 'wonden likken' en de dingen op een rijtje krijgen.
Sterkte !
Ik kan je wel zeggen dat als je wat begint met een getrouwde man, dat je geen verwachtingen hoeft te hebben en mocht het zo zijn dat het dan toch 'echte liefde' is, dan wachten totdat hij helemaal gescheiden is, ook emotioneel gezien.
Sterkte !

zondag 28 april 2019 om 20:37
Nou nee hoor. Het zijn gewoon vrouwen met fatsoenlijke normen en waarden.Jole schreef: ↑28-04-2019 20:36Nou Gebroken, wat een shit komt er hier los zeg. Gaat altijd zo met dit soort topics. Ik heb dan altijd zo'n idee dat het vrouwen zijn die zelf bang zijn dat hun man vreemd gaat.
Sterkte !

zondag 28 april 2019 om 20:42
Toch vind ik dat het nu - na 12 uur bagger gooien - tijd wordt om met jullie sarcasme en met jullie-met-opgestoken-vingertje-in-geuren-en-kleuren te zeggen hoe fout TO is geweest, te stoppen.
Hier heeft niemand (nog) iets aan en ik krijg bij sommige postings de indruk dat er gesmuld wordt van wat TO te beurt valt.
En, ja, het was verkeerd, ja ze is nog steeds naïef, ja, ja, ja, maar ongeveer elk verwijt is gemaakt, op ongeveer elke mogelijke manier. Door alles te blijven herhalen en herhalen wordt niemand wijzer of beter.
Tenminste dat is mijn idee.
Hier heeft niemand (nog) iets aan en ik krijg bij sommige postings de indruk dat er gesmuld wordt van wat TO te beurt valt.
En, ja, het was verkeerd, ja ze is nog steeds naïef, ja, ja, ja, maar ongeveer elk verwijt is gemaakt, op ongeveer elke mogelijke manier. Door alles te blijven herhalen en herhalen wordt niemand wijzer of beter.
Tenminste dat is mijn idee.
zondag 28 april 2019 om 20:44
Vind je het raar dat mensen hier begrijpen dat bedrogen worden door degene die je het meeste zou moeten kunnen vertrouwen, waar je al meer dan 20 jaar mee samen bent zo ongelofelijk k*t is en heel, heel veel pijn doet?Jole schreef: ↑28-04-2019 20:36Nou Gebroken, wat een shit komt er hier los zeg. Gaat altijd zo met dit soort topics. Ik heb dan altijd zo'n idee dat het vrouwen zijn die zelf bang zijn dat hun man vreemd gaat.
Sterkte !
Je kunt mensen wel wegzetten als angstig en zuur en weet ik veel wat je er allemaal van vindt, maar dat is heel makkelijk natuurlijk. Dan hoef je niet na te denken over de schade die is veroorzaakt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 28 april 2019 om 20:54
Wat fijn voor zijn vrouw en kinderen dat hij tot inkeer is gekomen. Je moet nu alles alleen doen. Is ooit in je opgekomen dat anders zijn vrouw alles opnieuw zou moeten opbouwen in haar eentje? Dat de kinderen met gescheiden ouders verder zouden moeten? Ik kan niet zoveel medelijden met je hebben eerlijk gezegd. Je bent volwassen neem ik aan. Dan kun je best iets verder denken ipv achter je verliefde gevoelens aan te hobbelen. Hoe heftig die ook kunnen zijn

zondag 28 april 2019 om 20:55
Daarom hoeft ze nog geen slechte moeder genoemd te worden Rosanna, en geen openlijk leedvermaak of opmerkingen als 'stel je niet aan'. Ze voelt oprecht verdriet, heeft een gebroken hart. Ze zou wel moeten gaan inzien dat deze man niet goed is voor haar, maar met deze bewoordingen gaat ze dat echt niet sneller inzien, gaat ze hem alleen maar meer verdedigen.
zondag 28 april 2019 om 20:55
zondag 28 april 2019 om 21:03
oh dat ben ik volledig met je eens hoor, die opmerkingen over slechte moeder en zo en niet aanstellen zijn compleet onnodig en volgens mij heb ik dat in mijn overige reacties ook wel laten blijken. Zoals Leo altijd zei: pijn doet zeer en dan maakt het niet uit waar de pijn door wordt veroorzaakt.Marana-- schreef: ↑28-04-2019 20:55Daarom hoeft ze nog geen slechte moeder genoemd te worden Rosanna, en geen openlijk leedvermaak of opmerkingen als 'stel je niet aan'. Ze voelt oprecht verdriet, heeft een gebroken hart. Ze zou wel moeten gaan inzien dat deze man niet goed is voor haar, maar met deze bewoordingen gaat ze dat echt niet sneller inzien, gaat ze hem alleen maar meer verdedigen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 28 april 2019 om 21:12
Bedankt Marana, ik had over je reactie gelezen. Bedankt aan de reacties waaraan ik wat heb. Ook de negatieve (niet aanvallende) reacties neem ik ter harte. Ik heb nood aan een reality check. Zoals Marana zegt, doen sommige reacties hier mij hem verdedigen. Ja hij heeft zijn vrouw belogen en bedrogen, en zoals ik al aangaf was dit enkel met mij, nooit met iemand anders. Dus het is geen persoon die gans zijn huwelijk verschillende vrouwen on the side had. De reden dat het meerdere malen gedaan geweest is was dan ook omdat zijn geweten enorm knaagde. Ik heb hem nooit gevraagd zijn vrouw te verlaten, tuurlijk hoopte ik hierop, maar heb dit nooit uitgesproken. Telkens kwam hij terug omdat wij een connectie hebben die moeilijk uit te leggen valt. Hij is ook helemaal geen gladde prater of overdreven lief. Hij zegt waarop het staat en worstelt enorm met zijn geweten. Hij is niet gelukkig met gans de situatie maar hij zal misschien ook nooit oprecht gelukkig zijn. Het is een enorme denker en weet dat in deze situatie geen winnaars en verliezers zijn. Hij legt zich neer bij zijn lot, samenblijven voor de kinderen. En dat wreekt zich vroeg of laat, dat beseft hij ook. Hij probeert nu het beste te doen wat hij nog kan. En dat siert hem best. Ongeacht wat er is gebeurd.