Vanaf wanneer weer een relatie?

21-11-2020 21:31 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uit elkaar met vader van kind.
Ik merk dat ik behoefte heb aan genegenheid en liefde. Ik moet eerst leven opbouwen voor mij en zoon. Mijn rationele ik zegt “geen man zolang zoon nog zo jong is. Niet beginnen aan de tweede leg”


Ik wil ervaringen weten van moeders die verder zijn gegaan met hun leven.
Koop een goede vibrator, een knuffelbeer en ga langdurig in therapie. Wanneer je die na een paar jaar hebt afgerond kan je aan een nieuwe relatie gaan denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mijn vorige relatie door mijn ex meermaals bedrogen. Toen ik gescheiden was viel er een hele last van mij af. Na ongeveer een half jaar ontmoete ik door een wederzijdse vriendin mijn mannetje. Ik was helemaal niet bezig met een nieuwe relatie. Ik had nog gesprekken met een psycholoog en was druk doende om mijn nieuwe huisje in te richten voor mijn zoontje van toen 2 en mijzelf. Op een dag was ik bij een vriendin en Thom (mijn man) was er ook. We raakten aan de praat en ik had voor mijn huis technische materialen nodig. Hij werkte bij een bedrijf die de spullen verkocht en een vriend van hem kon wel helpen met de installatie. Hij was gescheiden en had het zelfde meegemaakt. Meermaals door zijn ex bedrogen. Beiden waren we niet bezig met een relatie. Hij was al 2 jaar alleen en had het allemaal heel goed voor elkaar. Zijn vriend en hij hebben diverse installatie werkzaamheden gedaan en op een avond deed de douchekraan het niet meer. Zijn vriend kon niet komen dus besloot Thom zelf te komen. Het klusje was in 5 min geklaard. Ik bood hem koffie aan en ondertussen dat hij beneden zat heb ik mijn zoontje naar bed gebracht. Ik kwam beneden en toen ik hem daar zag zitten gebeurde er iets wat ik nog steeds niet kan verklaren. Het was alsof er een elektrische schok door mij heen ging. Ik was hoe raar het klinkt op slag verliefd. We hebben tot diep in de nacht zitten praten. Tegen 2 uur ging hij naar huis. We hebben elkaar vanaf dat moment heel veel gesproken via de telefoon en elk gesprek was een feestje. Ik kon alleen mijn gevoelens niet plaatsen. Ik durfde er niet aan toe te geven. Tot mijn psycholoog zie, Gwen volg je hart. Die avond heb ik hem gebeld en verteld wat ik voor hem voel. Zijn gevoelens waren hetzelfde maar we durfden beide er niet aan toe te geven. Wij hadden allebei net als jij de behoefte aan intimiteit. Daar is helemaal niks mis mee. Die avond was de start van onze super fijne relatie. Wij zijn inmiddels 17 jaar samen en elke dag is een zegen. Moraal: dwing het niet af maar kijk wat er (ooit) op je pad komt. En een toekomst met een lieve fijne partner is jouw gegund. Liefs Gwen
Gwen, je verhaal (wat een beetje is geschreven als een bouquetreeksje maar dat terzijde) de liefde is je compleet gegund hoor.

Maar ik neem aan dat dit niet jullie echte namen zijn want anders ben je heel herkenbaar. Als jou dat niet uitmaakt helemaal prima hoor! Maar ik dacht ik attendeer je er even op.

Heel mooi dat je je geluk weer hebt gevonden. Liefs. De kerstman.
05-2019 schreef:
22-11-2020 10:05
Denk omgeving Amsterdam.
Klopt. Ik heb TO geloept en een andere topic van haar doorgelezen. TO woont inderdaad in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Gwennetje1969 schreef:
22-11-2020 12:27
Ik ben in mijn vorige relatie door mijn ex meermaals bedrogen. Toen ik gescheiden was viel er een hele last van mij af. Na ongeveer een half jaar ontmoete ik door een wederzijdse vriendin mijn mannetje. Ik was helemaal niet bezig met een nieuwe relatie. Ik had nog gesprekken met een psycholoog en was druk doende om mijn nieuwe huisje in te richten voor mijn zoontje van toen 2 en mijzelf. Op een dag was ik bij een vriendin en Thom (mijn man) was er ook. We raakten aan de praat en ik had voor mijn huis technische materialen nodig. Hij werkte bij een bedrijf die de spullen verkocht en een vriend van hem kon wel helpen met de installatie. Hij was gescheiden en had het zelfde meegemaakt. Meermaals door zijn ex bedrogen. Beiden waren we niet bezig met een relatie. Hij was al 2 jaar alleen en had het allemaal heel goed voor elkaar. Zijn vriend en hij hebben diverse installatie werkzaamheden gedaan en op een avond deed de douchekraan het niet meer. Zijn vriend kon niet komen dus besloot Thom zelf te komen. Het klusje was in 5 min geklaard. Ik bood hem koffie aan en ondertussen dat hij beneden zat heb ik mijn zoontje naar bed gebracht. Ik kwam beneden en toen ik hem daar zag zitten gebeurde er iets wat ik nog steeds niet kan verklaren. Het was alsof er een elektrische schok door mij heen ging. Ik was hoe raar het klinkt op slag verliefd. We hebben tot diep in de nacht zitten praten. Tegen 2 uur ging hij naar huis. We hebben elkaar vanaf dat moment heel veel gesproken via de telefoon en elk gesprek was een feestje. Ik kon alleen mijn gevoelens niet plaatsen. Ik durfde er niet aan toe te geven. Tot mijn psycholoog zie, Gwen volg je hart. Die avond heb ik hem gebeld en verteld wat ik voor hem voel. Zijn gevoelens waren hetzelfde maar we durfden beide er niet aan toe te geven. Wij hadden allebei net als jij de behoefte aan intimiteit. Daar is helemaal niks mis mee. Die avond was de start van onze super fijne relatie. Wij zijn inmiddels 17 jaar samen en elke dag is een zegen. Moraal: dwing het niet af maar kijk wat er (ooit) op je pad komt. En een toekomst met een lieve fijne partner is jouw gegund. Liefs Gwen
Inderdaad, zo kan het ook.
Al die forummers die vinden dat TO voorlopig niet aan een man moet beginnen en eerst met zichzelf in het reine moet komen, dat verieert per persoon.
De ene (zoals Gwen) kan wel snel in een andere relatie stappen en de ander heeft een jaar nationale rouw nodig. Dat kun je niet generaliseren.
---
creativeguy schreef:
22-11-2020 13:13
Inderdaad, zo kan het ook.
Al die forummers die vinden dat TO voorlopig niet aan een man moet beginnen en eerst met zichzelf in het reine moet komen, dat verieert per persoon.
De ene (zoals Gwen) kan wel snel in een andere relatie stappen en de ander heeft een jaar nationale rouw nodig. Dat kun je niet generaliseren.
Mwah, gezien alle topics van de afgelopen jaren is aan zichzelf werken wel noodzakelijk om een volgende relatie te kunnen laten slagen.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
22-11-2020 13:13
Inderdaad, zo kan het ook.
Al die forummers die vinden dat TO voorlopig niet aan een man moet beginnen en eerst met zichzelf in het reine moet komen, dat verieert per persoon.
De ene (zoals Gwen) kan wel snel in een andere relatie stappen en de ander heeft een jaar nationale rouw nodig. Dat kun je niet generaliseren.
Maar dat ligt er ook wel aan HOE je uit die andere relatie bent gekomen. Als je "beschadigd" bent geraakt is het gewoon niet verstandig om snel een andere relatie aan te gaan.

Uit een relatie komen waarin vreemd is gegaan of omdat het niet meer werkte omdat je meer broer en zus relatie had is natuurlijk heel anders dan dat je misschien wel jaren lang lichamelijk/geestelijk mishandeld bent.

Dat lijkt me nogal een heel verschil.
05-2019 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 14:00
15.10% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
22-11-2020 13:57
Maar dat ligt er ook wel aan HOE je uit die andere relatie bent gekomen. Als je "beschadigd" bent geraakt is het gewoon niet verstandig om snel een andere relatie aan te gaan.

Dat lijkt me nogal een heel verschil.
En ook nog hoe je überhaupt die relatie inging.
LīlyRose schreef:
22-11-2020 13:59
En ook nog hoe je überhaupt die relatie inging.
Precies.

En al die forummers hier hebben een redelijk geheugen in tegenstelling tot creativeguy blijkbaar.
Ik hoopte echt dat dit een grapje was dit topic.

Hoe kan je überhaupt aan een nieuwe relatie denken terwijl je nog bezig bent jezelf en je leven op orde te krijgen zo kort na de break-up van je ex.

Zorg eerst maar eens voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
22-11-2020 13:13
Inderdaad, zo kan het ook.
Al die forummers die vinden dat TO voorlopig niet aan een man moet beginnen en eerst met zichzelf in het reine moet komen, dat verieert per persoon.
De ene (zoals Gwen) kan wel snel in een andere relatie stappen en de ander heeft een jaar nationale rouw nodig. Dat kun je niet generaliseren.

Als het aan de relatie ligt wel ja, maar dat ligt het in geval van DMM helemaal niet. De oorzaak/het probleem heeft zijn oorspring ver vóór deze relatie, die relatie is slechts een gevolg hiervan. Als DMM stug blijft weigeren om nu eens de confrontatie met zichzelf aan te gaan en dat bord niet eens een keer weghaalt wordt het gewoon een eindeloze herhaling van zetten. En wie is de grote verliezer? Niet TO hoor, nee dat is zoon.
Fijn te lezen dat je van die man af bent, dat werd hoog tijd.

Maar wacht nog maar even met een nieuwe man, daar ben je nog helemaal niet aan toe. Tegen die tijd dat je het gevoel hebt dat je leven ook zonder man prima te leven is kun je altijd nog verder zien.
Alle reacties Link kopieren
Een scheiding is niet niks en al denk je dat het wel meevalt die klap die komt nog wel. En je wil dat niet meenemen in een nieuwe relatie. En je wilt dat niet voor je kinderen.

Mijn advies... blijf minstens een jaar alleen. Van alle mensen die ik ken die snel weer een nieuwe relatie begonnen is er niet 1 die achteraf liever wat langer had gewacht.

O en een tweede leg... kom op zeg. Je gaat nu net uit elkaar. Ga eerst op eigen benen staan. Kom na een tijdje (of langere tijd) weer iemand tegen en bouw daar eerst een aantal jaar een stabiele relatie mee op. Dan kan je eventueel nog overwegen om nog meer kibderen komen... maar van alle problemen met een samengesteld... Ik snap noojt dat mensen daar voor kiezen. Ik heb nog nooit een samengesteld gezin zonder gezeik ontmoet. Concentreer je op je kind en niet op je liefdesleven.

Alleen zijn kan lastig zijn. Alleen het is wel echt nodig als je echt gelukkig en stabiel wil worden. Wordt eerst een goed in alleen zijn. Als je goed bent in alleen zijn dan pik je ook geen bullshit van kerels... want alleen is ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
22-11-2020 15:16
Fijn te lezen dat je van die man af bent, dat werd hoog tijd.

Maar wacht nog maar even met een nieuwe man, daar ben je nog helemaal niet aan toe. Tegen die tijd dat je het gevoel hebt dat je leven ook zonder man prima te leven is kun je altijd nog verder zien.
Mwah ik heb zo'n vermoeden dat ze binnen no time weer teruggaat naar de nu ex en ja ik begrijp dat ook nog.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Och och Duchess.
Fijn dat je van dat dakraam (eindelijk) verlost bent, jammer dat het tot klappen moest komen. Zeg nu eerlijk, het was ver voor je zwangerschap al duidelijk dat je ex een eikel was, alleen wilde je dat niet zien. Perfecte plaatje enzo.
Ga eerst eens verder aan jezelf werken, anders zit je in no time weer met zo'n waailap. Denk voorlopig nog maar even niet aan een ander, en al helemáál niet aan een 2e kind. Eerst je zoon en jezelf op 1 en stabieler worden.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
LīlyRose schreef:
22-11-2020 13:57
Mwah, gezien alle topics van de afgelopen jaren is aan zichzelf werken wel noodzakelijk om een volgende relatie te kunnen laten slagen.
Dit. Vanaf de allereerste topics is dit tegen to gezegd. Bij alle baankeuzes, bij elke burn out, bij haar huidige relatie, bij de zwangerschap. En alles is tot dusver uitgekomen, alle waarschuwingen en alle alarmbellen die veel forummers bij elk topic weer hadden bleken volledig gegrond.

De enige die er niets mee doet is to. Tot het volgende issue terwijl het overkoepelende issue niet aangepakt wordt.

En zolang je dat niet doet to blijft je leven een aaneenschakeling van chaos en narigheid en conflicten en ellende. Dus ga met jezelf aan de gang zodat je zoon niet precies een zelfde soort toekomst tegemoet gaat
LīlyRose schreef:
22-11-2020 13:57
Mwah, gezien alle topics van de afgelopen jaren is aan zichzelf werken wel noodzakelijk om een volgende relatie te kunnen laten slagen.

Daarnaast is een beetje stabiliteit ook wel.wenselijk als je alleen moet opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe relatie hoeft niet alles of niets te zijn toch? Een leuk vriendje voor twee dagen in de week kan ook. Heb je genoeg tijd en ruimte over om je zoon de aandacht te geven die hij verdient. Mannen genoeg, er is er vast wel eentje bij die het op deze manier met jou wil proberen.
For whom the bell tolls
Eerst maar even al je tijd aan je kind besteden, als je gelijk wat anders begint zie ik het meer als een toevlucht althans je dT zelf moet weten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-man verliet me na 12 jaar voor zijn secretaresse. Hoe cliché. Ik zat de dag erna al op Tinder en ben daar een jaartje met veel plezier gebleven. Ik heb ook een pesthekel aan alleen zijn. En volgens mij doet een groot deel van de pas-opnieuw-singles hetzelfde, man en vrouw, behalve natuurlijk de dames van het viva forum.

Enige realiteitszin is wel handig. Je zult er niet meteen je nieuwe prins op het witte paard tegenkomen (moet je ook niet willen zo snel...) en hou de heren uit de buurt van je kind. Verder... Go for it. Ik kijk met plezier op de datingperiode terug. Intussen weer een 'serieuze' relatie, ook via Tinder trouwens.
Woordenaar schreef:
24-11-2020 13:53
Mijn ex-man verliet me na 12 jaar voor zijn secretaresse. Hoe cliché. Ik zat de dag erna al op Tinder en ben daar een jaartje met veel plezier gebleven. Ik heb ook een pesthekel aan alleen zijn. En volgens mij doet een groot deel van de pas-opnieuw-singles hetzelfde, man en vrouw, behalve natuurlijk de dames van het viva forum.

Enige realiteitszin is wel handig. Je zult er niet meteen je nieuwe prins op het witte paard tegenkomen (moet je ook niet willen zo snel...) en hou de heren uit de buurt van je kind. Verder... Go for it. Ik kijk met plezier op de datingperiode terug. Intussen weer een 'serieuze' relatie, ook via Tinder trouwens.
Als je nog een berg issues hebt, zoals TO, is daar eerst wat mee doen wel zo verstandig. Anders zal het verleden zich alleen maar herhalen, herhalen en herhalen.
Alle reacties Link kopieren
Woordenaar schreef:
24-11-2020 13:53
Mijn ex-man verliet me na 12 jaar voor zijn secretaresse. Hoe cliché. Ik zat de dag erna al op Tinder en ben daar een jaartje met veel plezier gebleven. Ik heb ook een pesthekel aan alleen zijn. En volgens mij doet een groot deel van de pas-opnieuw-singles hetzelfde, man en vrouw, behalve natuurlijk de dames van het viva forum.

Enige realiteitszin is wel handig. Je zult er niet meteen je nieuwe prins op het witte paard tegenkomen (moet je ook niet willen zo snel...) en hou de heren uit de buurt van je kind. Verder... Go for it. Ik kijk met plezier op de datingperiode terug. Intussen weer een 'serieuze' relatie, ook via Tinder trouwens.
Helemaal waar. Althans voor sommigen, waaronder ikzelf. Tijdens mijn dating tijd ook zo gehandeld, was het uit, volhende dag of hooguit een week later weer op de site. En nu al weer jaren met dezelfde en dat hou ik graag zo.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
24-11-2020 16:07
Als je nog een berg issues hebt, zoals TO, is daar eerst wat mee doen wel zo verstandig. Anders zal het verleden zich alleen maar herhalen, herhalen en herhalen.
Da's wel een goed punt. Persoonlijk vond ik het heel nuttig, en in zekere zin therapeutisch, om met verschillende mannen te daten. Het heeft mij geholpen om erachter te komen wat ik wel en juist niet wil in een relatie. Ook het 'jezelf vertellen' vond ik nuttig. Je stelt jezelf steeds weer voor aan mensen die je niet kennen, en je krijgt steeds andere reacties. Elke keer weer een andere spiegel. Plus, de seks natuurlijk 😂

Volgens mij kan gaan daten juist helpen om niet meer in dezelfde valkuilen te trappen. Maar dat zal wel voor iedereen anders zijn.
Had jij ook fikse psychische problemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven