vanzelfsprekendheid

16-03-2009 22:35 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, splinternieuw ben ik hier, spannend zeg!

Ik heb meteen een vraag, over een situatie die ik zelf een beetje gek vind. Ik heb een jongere vriend en onze relatie is op zich prima, met wat leermomentjes hier en daar. We zijn nu ruim drie jaar samen, wonen apart. Ik kook meestal voor ons als we samen zijn, en hou best veel rekening met hem. Hij kookt bijna nooit, vindt t wel makkelijk dat ik dat doe. Als er een vriendin van hem langs komt echter gaat ie meteen achter de pannen staan en brengt ie haar lopend naar het station als ze naar huis moet, terwijl ie hartstikke lui is en dat bij mij dus nooit doet. Toen ik uitlegde dat ik dit vreemd vond vond hij mij maar raar. Ik hoefde toch niet thuisgebracht te worden, want ik ben zo sterk, ik mep een vent wel van me af als er iets gebeurt....nu fiets ik inderdaad prima in mn eentje naar huis, maar het is meer het idee. Dat hij zomaar datgene voor een ander doet dat bij mij kennelijk moeite kost. Vinden jullie dit gek?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 maart 2009 @ 00:05:

Als je vriend dus wel zorgzaam blijkt te kunnen zijn maar nooit bij jou dan

- geef je hem de kans niet ( welnee, ben je gek , ik ga snel even op en neer , mij pikken ze niet , hoor )

-straal je niet uit dat je dat wilt / nodig hebt

- zal het hem een dikke bult zijn wat er onderweg met je gebeurt

Meer kan ik er niet van maken .HAHA, nu moet ik om je lachen, en dat is niet sarcastisch bedoeld van mijn kant! Daar zit zeker wat in, maar om t laatste er over te zeggen, ik vind niet dat ik dat uit moet stralen, die andere dame, die ik overigens mag, straalt dat ook niet uit. Dat is echt iets van vriendlief. Ik moet volgende keer misschien wat duidelijker uitwijden, of wat meer voorbeelden geven.
Ik kan qua 'kennis van de man' voornamelijk bogen op ervaring met mijn eigen lief, en die moest ik (tot mijn verbazing destijds) mijn behoeftes en verlangens heel expliciet uitleggen. En dat hielp wel.
Je moet niet niks uitstralen ..........tenzij je wil dat je vriend je net zo hoffelijk behandeld , misschien .

Vraagje ; hoe laat jij hem zien dat je hem niet voor vanzelfsprekend neemt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ierempje, daar heb je helemaal gelijk in, en dat vind ik af en toe moeilijk, dat geef ik toe, maar ik doe het wel. Daarnaast vind ik het ook leuk om de meningen van anderen daarover te horen, gewoon interessant. Zoals ik al eerder zei, een beetje toetsen aan anderen ook! Gaat lukken.
veel mensen nemen dingen letterlijk ;

- zal ik even met je meelopen ?

- nee, ben je gek , joh , het is pas 22.00 uur

- ok dan niet

waarop er kennelijk verwacht / gehoopt werd op aandringen , zodat je vooral maar niet lastig lijkt , of veeleisend , of bang , of .... maar de boodschap was toch echt voor de ander duidelijk ; NEE . En die denkt dat het nu niet hoeft , dus de volgende keer vast ook niet .....

Er is niks zo handig als duidelijk communiceren en er zo weinig mogelijk vanuit gaan dat de ander je gevoelens leest of aanvoelt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
door attent te zijn, dingen te onthouden die hem interesseren, of situaties en daar op terug komen, er naar vragen. Wat hem beweegt en hoe hij de dingen misschien anders zou willen, persoonlijk of op zn werk, tijd vrij maken, zodat je echt even 1 op 1 bent ipv t.v kijken bijvoorbeeld, dingen doen die hij even niet trekt als hij een drukke week heeft gehad bijvoorbeeld, spontane massages en nog wat gecensureeds, en zo nog wat dingen
quote:tinder schreef op 17 maart 2009 @ 00:04:

Haha, dank je, oef.Ja das hard werken hoor, een topicje op het vivaforum afdeling relaties. Daar zijn relatietherapeuten allemaal watjes bij.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 17 maart 2009 @ 00:20:

[...]

Ja das hard werken hoor, een topicje op het vivaforum afdeling relaties. Daar zijn relatietherapeuten allemaal watjes bij. Ha, dat zit ik net aan mijn vriend uit te leggen
quote:tinder schreef op 17 maart 2009 @ 00:20:

door attent te zijn, dingen te onthouden die hem interesseren, of situaties en daar op terug komen, er naar vragen. Wat hem beweegt en hoe hij de dingen misschien anders zou willen, persoonlijk of op zn werk, tijd vrij maken, zodat je echt even 1 op 1 bent ipv t.v kijken bijvoorbeeld, dingen doen die hij even niet trekt als hij een drukke week heeft gehad bijvoorbeeld, spontane massages en nog wat gecensureeds, en zo nog wat dingenDas een hele vrouwelijke manier van je liefde tonen, weet je dat? Veel mannen laten het zien door zonder woorden je band te plakken. Ofzo. Kunnen ook heel teleurgesteld zijn als jij niet ziet wat hij daarmee wil uitdrukken maar het eigenlijk vanzelfsprekend vindt, omdat hij dat nu eenmaal beter kan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 maart 2009 @ 00:20:

veel mensen nemen dingen letterlijk ;

- zal ik even met je meelopen ?

- nee, ben je gek , joh , het is pas 22.00 uur

- ok dan niet

waarop er kennelijk verwacht / gehoopt werd op aandringen , zodat je vooral maar niet lastig lijkt , of veeleisend , of bang , of .... maar de boodschap was toch echt voor de ander duidelijk ; NEE . En die denkt dat het nu niet hoeft , dus de volgende keer vast ook niet .....

Er is niks zo handig als duidelijk communiceren en er zo weinig mogelijk vanuit gaan dat de ander je gevoelens leest of aanvoelt .Ik ben het volledig met je eens! Dit gaat vaak zo in relaties, ik maakte mij daar ook wel eens schuldig aan. alleen bij dit specifieke voorbeeld ging hij dat pas vragen nadat ik er 'heisa' om gemaakt had. en dan denk ik op dat moment ook een beetje ja doei. Helemaal als ie het 1 keer vraagt, bijna voor de vorm, en daarna niet meer. Maar goed!
Ja poezewoes, dat kan ik mij ook voorstellen! (Jammer genoeg heeft ie twee linker handen, haha!!) In dit geval is het ook weer zoals blijfgewoonbianca zei een kwestie van beter communiceren.
HI,t is inderdaad mindfitness hierzo! goed zeg. En volgens mij zit je langer achter de computer dan je denkt opeens, haha
quote:tinder schreef op 17 maart 2009 @ 00:27:

Ja poezewoes, dat kan ik mij ook voorstellen! (Jammer genoeg heeft ie twee linker handen, haha!!) In dit geval is het ook weer zoals blijfgewoonbianca zei een kwestie van beter communiceren.Of je verwachtingen iets bijstellen en goed kijken naar de dingen die er wel zijn..... Beter communiceren betekent voor mannen vaak ook iets heel anders dan voor vrouwen.
Klopt, ik ben ook niet ontevreden, ik vind alleen stiekem dat ik al niet zo veeleisend ben, dus ik zal inderdaad wat duidelijker moeten worden,dat is t hele eieren eten denk ik.
en hij wat attenter. klaar zijn we. anders ben ik degene die alles weer aan gaat pakken, hoppetee.
Niet veeleisend worden als dat niet in je karakter zit Tinder. Omdat je vindt dat je veeleisend moet zijn ofzo. Tevreden is haske mooi.

Grappig is dat veel mensen denken dat ze niet veeleisend zijn, maar als je dan hun partner vraagt blijkt deze aan alle kanten rekening te houden met diegene. Waardoor je ook minder te eisen hebt, omdat je tevreden bent.....

En nu gaat Poez te mand. Trust!
krek!
quote:tinder schreef op 16 maart 2009 @ 23:37:

Ik kan nu wel een vervolgverhaal schrijven van hoe het daarna verder ging, en of ie is blijven koken maar daar zit niemand op te wachten.Als hij inderdaad is blijven koken omdat hij nu zelf ook inziet dat hij voor jou ook wel wat meer moeite kan doen dan is het wel van belang. Dus het kan voor andere forummers zeker wel interessant zijn om ook het vervolgverhaal te kennen.
Sja, misschien heel raar maar voor visite doe ik ook meer moeite dan voor een partner die (bijna) onderdeel van mijn huishouden is. Als mijn ouders komen, of mijn zus ga ik uitgebreid koken, zij hoeven echt niet mee te helpen met de afwas en ik breng ze naar het station. Zij komen echter mss 4x per jaar.

Als mijn vriendje dan 3x per week kom wil ik al die dingen mischien de eerste 3 maanden doen, maar daarna verwacht ik toch min of meer dat ie meehelpt met koken, en dat ie zich gedraagt alsof ie thuis is in plaats van alsof ie gast is. Andersom geldt dat ook. Ik verwacht niet meer dat ie me haalt of brengt ( tenzij het echt een gevaarlijke buurt is). Als ik daar inmiddels de weg ken, weet waar het gevaarlijk is en idd op de fiets ben, is dat niet nodig. ik kan me echter zomaar voorstellen dat ie een vriendin die minder bekend is in de buurt en die lopend is wel wegbrengt, dat zou ik ook doen.
okeej, druk aan het werk geweest, maar voor capibara dan het vervolgverhaaltje, neen, hij kookt nog steeds zijn eigen prutje, maar niet het mijne.Ik ben wel begonnen met mijn 'tegenoffensief ' , hij betaalt nu alle boodschappen, haha. Nee, zonder geintjes, er is niet zo veel veranderd, behalve dat hij laatst zei dat ie zich helemaal schuldig voelde omdat ik weer in de keuken stond. Best aardig, maar dat helpt nog niet echt. Bij deze dus work in progress.....thanks allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven