Veel hobbels

07-12-2019 10:46 38 berichten
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier en ben alles een beetje aan het uitzoeken. Maar ik ben hier ook omdat ik weet dat ik in een situatie zit die heel absurd is en waar ik ook het gevoel in heb dat ik niet de enige ben.

Het zit namelijk zo.
Ik heb het gevoel dat mijn (ex) partner een narcist is. Het is heel moeilijk om uit te leggen.
Het komt er op neer dat ik emotioneel verwaarloosd ben en ik van hem het gevoel krijg dat dat mijn schuld is. De reden dat hij daar voor geeft is dat ik veel woede uit. Ik denk dat dat door het tekort aan liefde aandacht en geborgenheid. Iets wat hij me dus niet kan geven.

Mijn woede en frustratie is voor mij puur geuit door de stress en druk. Mijn dochter had complicaties en ik nam de dagelijkse zorg voor haar en mijn 3jarige zoon. Ik heb me toen behoorlijk eenzaam gevoeld omdat ik geen steun kreeg en op emotioneel vlak geen aandacht kreeg. Hij nam meer taken in het huishouden en gaf aan dat hij me daarmee hielp.

Nu zijn we zover dat we uitelkaar gaan en er gesproken word over omgangsregeling. Hij geeft aan dat hij mij niet capabel genoeg vind om voor de kinderen te zorgen en wil de zorgtaken voor het grootste deel. Ik zie nu dat hij steeds meer met de kinderen bezig is en merk dat mijn dochter van 2 niks meer met mij te maken wil hebben. Ik zit zelf vol van stress omdat ik geen zelfvertrouwen meer heb en steeds meer in zie hoe hij mij gemanipuleerd heeft. Hij heeft inmiddels een melding gedaan bij veilig thuis en heeft zijn zorgen daar geuit.
Hij is heel slim en weet precies hoe hij bij instanties terecht moet komen. Ik zit bij de psycholoog om weer een beetje zelfvertrouwen te krijgen.

Ik weet nu even niet meer wat ik moet om de situatie voor de kinderen te verbeteren. Ik ben bang dat hij me geheel kapot wil maken. En dat de kinderen hieronder heel veel te leiden hebben. Hij is voor de buitenwereld de perfecte papa. Hij neemt de kinderen mee naar leuke evenementen. En ik zit thuis alle nare emoties en gedachten te verwerken.

We wonen nog in 1 huis. En dat geeft ook zo veel stress.

Is er iemand die dit ongeveer ook heeft mee gemaakt? Of heb je tips? Ik weet het gewoon niet meer.

Gr.
Bedankt.

Ik weet dat mijn verhaal bizar is.
De steun die ik van een aantal omstanders krijg is heel fijn. Omdat hij idd wel allemaal materiële zaken regelt en dingen in de huishouding doet maakt hem niet minder een dominant en of empathie loos.

Hij geeft aan dat ik die zaken niet kon of er te moe voor was. In mijn belevenis is dat een normale taak verdeling.

In heb geen nieuwe relatie. Maar ben druk mijn sociale kring aan het uitbreiden.

Er zijn mensen in de omgeving die mijn verhaal kunnen bevestigen. Ik ga niet in details over hoe hij mij manipuleerde. Als ik het globaal mag zeggen lijkt het op gaslighting.

Zijn doel is ben ik bang de kinderen.


Ik ben iemand die gevoelig is en het goed voor een ander wil zijn. Het proces is ook nie
Alle reacties Link kopieren
Stel je hebt gelijk, dan nog is het zwart maken van je ex en aan je kinderen gaan trekken geen goede oplossing.

Focus je gewoon op jezelf en jouw eigen relatie met je kinderen.

En hoezo, zijn doel is de kinderen?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
08-12-2019 13:39
Stel je hebt gelijk, dan nog is het zwart maken van je ex en aan je kinderen gaan trekken geen goede oplossing.

Focus je gewoon op jezelf en jouw eigen relatie met je kinderen.

En hoezo, zijn doel is de kinderen?
vraag ik me ook af.
Alle reacties Link kopieren
MamaJv2 schreef:
08-12-2019 08:46


Hoe raar het ook allemaal klinkt ik voel me werkelijk in een hoekje gedrukt.
https://www.solvie.nl/C8054-Ouderversto ... droom.html
Heel hard maar dat je dochter niets van jou wil weten kan ook aan jezelf liggen.

Als papa allemaal leuke dingen met haar doet en jij nooit dan is het geen wonder dat ze een voorkeur voor papa ontwikkeld.

Jouw boze buien kunnen beangstigend zijn voor haar. Vooral als ze voor haar uit het niets lijken te komen.

Als papa dan ook nog eens emotioneel wel beschikbaar is en jij niet omdat je te veel met je zelf bezig bent tja

Daarbij kan het best zo zijn dat hij er niet voor jou is en wel voor je dochter.

Wat duidelijk is dat jullie relatie niet werkt en dit grote impact heeft op jou en je kinderen.

Het beste is om zo snel mogelijk apart te gaan wonen. Zodat jij jouw energie op jezelf en je kinderen kan richten in plaats van op hem. Zorg dat de omgangsregeling zo snel mogelijk rond is.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
08-12-2019 13:39


En hoezo, zijn doel is de kinderen?
To is toch duidelijk. Haar ex heeft een melding gedaan bij veilig thuis met als doel de kinderen bij haar weg te houden.

Zulke mannen bestaan. Wil jij scheiden dan zorg ik dat jij de kinderen nooit meer ziet.

En het enige wat je dan kan doen is bewijzen dat je wel een goede moeder bent.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan bijna niemand zich verplaatsen in TO?
Da's nu juist waar ze bang voor is... Dat niemand haar kant gelooft, omdat hij voor de buitenwereld mr perfect is..
Ik kan echter wel begrijpen dat je van pure frustratie door gemanipuleer van je (ex) partner volledig kan doordraaien... Ook als daar kinderen tussen zitten...
Ik zelf ben nu meer dan 10 jaar uit een degelijke relatie... En het gemanipuleer via of met de kinderen stopt niet .
Inmiddels gesprek gehad met veiligthuis. En de melding doorgenomen van mijn ex. Vlak voordat ik op gesprek ging gaf mijn ex aan in het bijzijn van de kids dat er nog een melding was van een collega van hem. Hij had afgesproken met veiligthuis dit de avond van tevoren te doen.

De 2e melding was heel negatief naar mij als moeder. En gebaseerd op 1 bezoek van die persoon die mij persoonlijk ook helemaal niet kent en de kids ook niet kent.

Het voelt als een mes in de rug allemaal. Ik probeer mijn best als moeder om door deze tijd te komen. En om de opvoeding zo goed mogelijk te doen. Dit word totaal niet gewaardeerd door mijn ex.

Als ik even weg ben houd hij de kids zoet met de tv. En hij geeft aan dat hij alle zorg voor de kinderen heeft en ik maar in de weg loop.

Zo frustrerend.
Alle reacties Link kopieren
MamaJv2 schreef:
07-12-2019 10:46
Ik heb het gevoel dat mijn (ex) partner een narcist is. Het is heel moeilijk om uit te leggen. Het komt er op neer dat ik emotioneel verwaarloosd ben en ik van hem het gevoel krijg dat dat mijn schuld is.


Ik kan vanuit hier absoluut niet beoordelen hoe het werkelijk zit en kan alleen afgaan op wat jij schrijft en hoe je overkomt. Je komt warrig op me over, dan kan natuurlijk puur door stress zijn maar ik lees ook iets wereldvreemds. Emotionele verwaarlozing speelt namelijk tussen kind en ouder/verzorgende, niet tussen twee volwassen mensen. Jij ziet echter jouw partner als verantwoordelijke voor jouw emotionele aandacht/begeleiding, daar zit dus iets heel erg scheef en zou ik hard aan gaan werken want je bent nu zelf ouder die goed voor haar kinderen moet zorgen.


De reden dat hij daar voor geeft is dat ik veel woede uit. Ik denk dat dat door het tekort aan liefde aandacht en geborgenheid. Iets wat hij me dus niet kan geven.

Mijn woede en frustratie is voor mij puur geuit door de stress en druk.



Dit is niet gezond en zeker niet voor je kinderen dus ga daarmee aan de slag, jammer dat iets je daarin tegenhoudt en je meteen weer naar je partner gaat wijzen ipv goed naar jezelf te kijken. Ik denk dat dat maakt dat mensen het wat ongeloofwaardig vinden dat het allemaal aan je partner ligt.


Hij nam meer taken in het huishouden en gaf aan dat hij me daarmee hielp.

Dat is ook fijn toch?


Hij geeft aan dat hij mij niet capabel genoeg vind om voor de kinderen te zorgen en wil de zorgtaken voor het grootste deel.

Uit wat je schrijft kan ik me voorstellen dat hij zorgen heeft. Of men ook bezorgd moet zijn over zijn ouderschapskwaliteiten weet ik niet maar gelukkig zal VT daar ook naar gaan kijken.



Ik zie nu dat hij steeds meer met de kinderen bezig is en merk dat mijn dochter van 2 niks meer met mij te maken wil hebben. Ik zit zelf vol van stress omdat ik geen zelfvertrouwen meer heb en steeds meer in zie hoe hij mij gemanipuleerd heeft.



Begrijp je dat het logisch is dat een kind moeite heeft met een ouder die bol van de stress staat?
Alle reacties Link kopieren
MamaJv2 schreef:
14-12-2019 10:49
Inmiddels gesprek gehad met veiligthuis. En de melding doorgenomen van mijn ex. Vlak voordat ik op gesprek ging gaf mijn ex aan in het bijzijn van de kids dat er nog een melding was van een collega van hem. Hij had afgesproken met veiligthuis dit de avond van tevoren te doen.

De 2e melding was heel negatief naar mij als moeder. En gebaseerd op 1 bezoek van die persoon die mij persoonlijk ook helemaal niet kent en de kids ook niet kent.

Het voelt als een mes in de rug allemaal. Ik probeer mijn best als moeder om door deze tijd te komen. En om de opvoeding zo goed mogelijk te doen. Dit word totaal niet gewaardeerd door mijn ex.

Als ik even weg ben houd hij de kids zoet met de tv. En hij geeft aan dat hij alle zorg voor de kinderen heeft en ik maar in de weg loop.

Zo frustrerend.

Maar die persoon heeft jou en de kinderen wel gezien? Klopt het wat die persoon gezegd heeft?

Ik wens je veel sterkte want hoe het ook zit, het moet heel onzeker zijn zo als ouder. Ik hoop dat VT de situatie goed in weet te schatten en dat er goede hulp op gang komt.
Bedankt.
TO: als er een kern van waarheid zit in wat je ex beweerd over jou, doe dan om wille van je kinderen een stap terug en werk bereidwillig mee met veilig thuis en met alles wat ze je ook maar aan gaan bieden qua hulp. Wees eerlijk tegen jezelf. Ga de strijd over het gelijk niet aan. Je schaadt daarmee je kinderen.

Als er een kern van waarheid zit in wat jij zegt over je ex, blijf dan zo kalm mogelijk jezelf en vertel rustig jou kant van het verhaal. Werk mee, en hou vol. De professionals waar je mee te maken gaat krijgen zijn echt niet van gisteren. Zij zullen na verloop van tijd wel uitvinden hoe het echt zit.

Bedenk wel : veilig thuis, jeugdzorg en de kinderbescherming zijn nooit uit op waarheidsvinding in het conflict tussen ouders. De enige personen die tellen bij de instanties zijn de kinderen. En terecht !

Nogmaals: werk mee
Bedankt voor je advies.
Alle hulp die ik krijg pak ik met bijde handen aan. Ik weet dat het anders ten koste van de kinderen gaat. Ik wil alleen graag meer doen.
Het wachten op instanties maakt me zo moedeloos. Ik wil actie en verbetering voor de kinderen. Ik kan niet stil zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven