Veel ruzie en erg onzeker

21-10-2015 10:36 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo vivaforum,

Ik wil dit graag even van mij afschrijven. Ik heb ongeveer een half jaar een relatie met mijn vriend. De laatste tijd hebben we echter veel ruzie en ik word er enorm onzeker van.

Om maar wat voorbeelden te noemen:

- Een tijd geleden werd hij erg boos op me omdat ik het nagelaten had hem te vertellen dat ik zou gaan slapen. Hij had een zeer lange werkdag en was de hele dag druk, dus ik had er verder niet echt bij nagedacht en was gewoon gaan slapen. Kennelijk zat hij om 12 uur 's nachts nog te wachten op whatsapp om een teken van mijn leven van mij te vernemen. Ik ben niet zo van de slaap lekker en goedemorgen berichten, maar heb gezegd dat ik eraan zou denken.

- Soms gebruikt hij mijn woorden tegen mij, het gaat hierbij overigens om meerdere incidenten. Laatst had ik bijvoorbeeld iets gezegd waarvan ik zelf niet eens had kunnen bedenken dat het hem kon kwetsen. Hij had het over dat hij soms lang op een whatsappje zat te wachten, waarop ik grinnikend zei: "Liefde is lijden!", waarna we wat serieuzer gingen praten over zijn onzekerheid. Min of meer bedoelde ik het als een luchtig grapje om de lucht wat te klaren. Ik was zelf alweer vergeten dat ik dat gezegd had, totdat ik later iets anders aankaartte en precies die zin terug kreeg, waarna hij ook een hele tijd offline was. Later gevolgd met een opmerking à la: "Zie je, jij vindt het ook niet leuk als ik dat zeg."

Ik baal ervan, want ik heb liever dat mijn vriend het gelijk tegen mij zegt dat een dergelijke opmerking slecht viel.

- Hij noemt regelmatig meiden die wij kennen of celebrities en zegt dingen zoals 'Ik zou haar doen.' Ik vond het eigenlijk al een tijdje niet zo fijn, maar een paar weken geleden waren we met vrienden in de kroeg wat gaan drinken en toonde hij aan iedereen een foto van een Amerikaanse bekendheid en zei vrij luid dat ze doenbaar was.

Onder invloed van drank kregen we daar toen we thuis waren knallende ruzie om. Ik had gezegd dat ik het niet leuk vond en me beschaamd voelde tegenover onze vrienden. Ik zei dat ik het prima vond dat hij met de jongens onderling zo praatte, maar niet waar ik bij was.

Hij vergeleek mij daarop met een meisje dat wij via via kennen dat "altijd drama maakte om niks".

- Ik maak muziek en toen ik hem voorstelde om hem wat van mij te laten horen, was hij ongeïnteresseerd en misschien zelfs spottend. Hij heeft verder nooit wat gehoord of gezien.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Dit (en nog meer dingen) gebeurde allemaal in een maand tijd en ik merk ook dat mijn zelfvertrouwen een all time low bereikt heeft. Ik vergelijk mezelf de hele tijd met andere meiden, terwijl ik voorheen nooit in deze sterke mate onzeker was over mijn capaciteiten en looks. Nu weet ik dat ik mijn zelfvertrouwen niet op hem moet baseren, dus daar valt aan te werken. Verder blijf ik me heel kwaad voelen over zijn passief agressieve gedrag...

Iemand opmerkingen en tips?
FEEDBACK: maak het uit.
Dus je bent van binnen ontzettend boos maar tegen hem doe je poeslief?

Dat is vreemd gedrag. Wat dacht je van de gulden middenweg: dus rustig aankaarten dat je het niet prettig vindt dat hij dit doet en vragen of hij voortaan er rekening mee wil houden?

Al vind ik het persoonlijk allemaal een beetje overdreven eigenlijk. Waarom voel jij je niet gerespecteerd als je vriend uit dat hij een bepaalde celebrity een lekker wijf vindt?

Misschien zit er wel meer scheef tussen jullie en krijg je te weinig aandacht van je vriend?
Dat is dus het gekke. Normaal maakt dat me niet onzeker. Mijn ex-vriend had ook een ding met Jessica Alba (om maar wat te noemen) en dat was prima. Maar hij ging het dan ook niet in het openbaar roepen en er woorden bij gebruiken waar ik me niet prettig bij voelde.

En ik had dus ook een probleem met het feit dat mijn vriend precies diezelfde foto postte. Het herinnerde me aan die vervelende ruzie.
EDIT: praten tegen een muur helpt niks.
quote:Marisberg schreef op 29 oktober 2015 @ 09:52:

Dat is dus het gekke. Normaal maakt dat me niet onzeker. Mijn ex-vriend had ook een ding met Jessica Alba (om maar wat te noemen) en dat was prima. Maar hij ging het dan ook niet in het openbaar roepen en er woorden bij gebruiken waar ik me niet prettig bij voelde.

En ik had dus ook een probleem met het feit dat mijn vriend precies diezelfde foto postte. Het herinnerde me aan die vervelende ruzie.Jemig Maris, sorry hoor, maar het niveau van die gasten..... Echt.... Waaróm vergooi je je tijd aan zulke ontzettende sneue jongetjes? En die vraag bedoel ik heel serieus.
quote:Goede-Fee schreef op 29 oktober 2015 @ 09:54:

EDIT: praten tegen een muur helpt niks.Heb je het over mij of over mijn vriend? Want ik lees wel degelijk de adviezen, maar ben nog niet klaar om het uit te maken. Eerst maar proberen het op te lossen, het is allemaal nog vrij recent en vind het zo cru om het dan gelijk weg te gooien.
quote:Marisberg schreef op 29 oktober 2015 @ 09:57:

[...]

Heb je het over mij of over mijn vriend? Want ik lees wel degelijk de adviezen, maar ben nog niet klaar om het uit te maken. Eerst maar proberen het op te lossen, het is allemaal nog vrij recent en vind het zo cru om het dan gelijk weg te gooien.Ik denk dat veel mensen hier, ik in ieder geval wel, zo verbaasd zijn dat je überhaupt een relatie met een sneu mannetje in stand wil houden.

[...]

Heb je het over mij of over mijn vriend? Want ik lees wel degelijk de adviezen, maar ben nog niet klaar om het uit te maken. Eerst maar proberen het op te lossen, het is allemaal nog vrij recent en vind het zo cru om het dan gelijk weg te gooien.

Als je het op wil lossen zal je hem op z'n minst duidelijk moeten maken dat je boos bent en waarom.

Nu zit je je alleen van binnen op te vreten en daar heeft niemand wat aan.
Dus. Je hebt al een HALF jaar een relatie en die is nog niet leuk geweest en hoe lang wil je doormodderen in de hoop dat die gast in een droomprins verandert? En wat denk je precies weg te gooien als je het uitmaakt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@ Hunniebunnie: O maar uitmaken heeft al een paar keer door mijn hoofd gespeeld hoor. Maar ik vind het zo raar om dat te doen als het één maand slecht gaat. Ik geef het nog iets meer tijd.

@ Jibba: Dat ga ik dan inderdaad maar doen. Vandaag nog. Ben bang dat het weer ontvlamt, maarja.
quote:Marisberg schreef op 29 oktober 2015 @ 10:06:

@ Hunniebunnie: O maar uitmaken heeft al een paar keer door mijn hoofd gespeeld hoor. Maar ik vind het zo raar om dat te doen als het één maand slecht gaat. Ik geef het nog iets meer tijd.

@ Jibba: Dat ga ik dan inderdaad maar doen. Vandaag nog. Ben bang dat het weer ontvlamt, maarja.You're missing the point, dear. Waarom wil je een relatie MET ZO'N SNEU JONGETJE in stand houden.
quote:Marisberg schreef op 29 oktober 2015 @ 09:32:

Zo, een tijdje weggeweest.

Blijftgewoondametje, dank voor de tips. Mij assertief opstellen lukt echter nog niet zo goed. Ik ben een paar dagen geleden weer zo boos op hem geworden. In de OP vermeldde ik o.a. dat we ruzie kregen nadat hij een foto toonde van een bekendheid, haar 'doenbaar' noemde en mij daarmee nogal beschaamd liet voelen. Nu postte hij dus enige tijd geleden weer precies dezelfde foto op Social Media. Deze keer overigens niet met een seksuele opmerking.

Het probleem ligt grotendeels ook bij mij: ik heb het wéér lopen inslikken, doe poeslief en ben stiekem zo kwaad van binnen. Wat me nog het meest triggerde is dat het net precies dezelfde foto was - waar we eerder dus enorme twisten om hebben gehad.

Ik zit in een tweestrijd: ik wil niet weer ruzie maken, dat hebben we wel genoeg gedaan, maar merk dat het wederom inhouden van boosheid mij wrok laat voelen. Ik voel me zo hard niet gerespecteerd, terwijl hij eigenlijk gewoon alle recht heeft om te posten wat hij wil en ik niet zo jaloers en boos moet doen. Pfff. Enige feedback is welkom.

Je valkuil. Luid en duidelijk.

Hoezo laat hij je zo voelen? Alsof je zelf niks te zeggen hebt over je eigen gevoel.

"Hij schreeuwde tegen me en toen liet ie zo beschaamd voelen..."

Hij schreeuwde tegen me en toen heb ik hem de 'talk-to-the-hand' gegeven, ben met de fiets vertrokken en heb een superavond met m'n vriendin in de kroeg gehad.

Kan ook hè... je hoeft het allemaal niet te laten gebeuren, je kunt ook voor jezelf kiezen.
Alle tijd die je hieraan besteed is nutteloos en zonde van je tijd. In zo'n korte relatie al dit soort ellende en kinderachtig gedoe is echt niet goed en geen lang leven beschoren. Maar als jij zo graag je tijd wilt besteden aan deze kleuter, ga je gang!

[...]

Heb je het over mij of over mijn vriend? Want ik lees wel degelijk de adviezen, maar ben nog niet klaar om het uit te maken. Eerst maar proberen het op te lossen, het is allemaal nog vrij recent en vind het zo cru om het dan gelijk weg te gooien.Over jou.
foutje
Daar is 'ie Maris, de muur: jij.
quote:Marisberg schreef op 29 oktober 2015 @ 10:06:

@ Jibba: Dat ga ik dan inderdaad maar doen. Vandaag nog. Ben bang dat het weer ontvlamt, maarja.

En als het weer ontvlamt, maak je het dan uit?

Of ga je je dan weer in een hoekje rot zitten voelen?

[...]

Heb je het over mij of over mijn vriend? Want ik lees wel degelijk de adviezen, maar ben nog niet klaar om het uit te maken. Eerst maar proberen het op te lossen, het is allemaal nog vrij recent en vind het zo cru om het dan gelijk weg te gooien.

Om wat weg te gooien? Een "relatie" van 6 maanden waarvan 1 maand alleen gedoe en geruzie. Meid, dat is niet eens de moeite waard om voor te vechten. Neem nou aan van alle ervaren dames hier, dat als een man na 5 maanden al zulk gedrag gaat vertonen, het de komende 5 jaar niet beter wordt.

Als je al jaaaaren gelukkig samen bent en je hebt dan ineens issues, dan is er een basis waar je op terug kunt vallen. Dan is het de moeite waard om te vechten. Jullie hebben nog geen gezamenlijke basis, er is nog geen diepe liefde waardoor je er samen uit wilt komen. Je hebt een verliefd meisje dat graag nog een tijdje verliefd wil blijven en nog niet klaar is voor een gebroken hart. En je hebt een flapdrol die zijn vriendin onzeker maakt en kwetst. Zie het zoals het is en maak het niet mooier/beter/meer dan het is.
Nog even een update: ik weet dat de meeste forummers hier mij aanmoedigen om het uit te maken, maar ik heb het laatst met hem uitgepraat en hij reageerde heel begrijpend. Ik heb gezegd dat hij moest stoppen met passief agressief gedrag en ook gezegd dat ik mijn twijfels had, daarnaast dat ik nog steeds heel boos was vanwege het incident in de kroeg. Hij heeft verbetering beloofd en zijn excuses aangeboden, dus ik ga het nog even aankijken.

In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik wist mij in het gesprek ook assertief op te stellen, probleem lag deels bij mij omdat ik een deurmat was immers...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven