Veel ruzie en erg onzeker

21-10-2015 10:36 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo vivaforum,

Ik wil dit graag even van mij afschrijven. Ik heb ongeveer een half jaar een relatie met mijn vriend. De laatste tijd hebben we echter veel ruzie en ik word er enorm onzeker van.

Om maar wat voorbeelden te noemen:

- Een tijd geleden werd hij erg boos op me omdat ik het nagelaten had hem te vertellen dat ik zou gaan slapen. Hij had een zeer lange werkdag en was de hele dag druk, dus ik had er verder niet echt bij nagedacht en was gewoon gaan slapen. Kennelijk zat hij om 12 uur 's nachts nog te wachten op whatsapp om een teken van mijn leven van mij te vernemen. Ik ben niet zo van de slaap lekker en goedemorgen berichten, maar heb gezegd dat ik eraan zou denken.

- Soms gebruikt hij mijn woorden tegen mij, het gaat hierbij overigens om meerdere incidenten. Laatst had ik bijvoorbeeld iets gezegd waarvan ik zelf niet eens had kunnen bedenken dat het hem kon kwetsen. Hij had het over dat hij soms lang op een whatsappje zat te wachten, waarop ik grinnikend zei: "Liefde is lijden!", waarna we wat serieuzer gingen praten over zijn onzekerheid. Min of meer bedoelde ik het als een luchtig grapje om de lucht wat te klaren. Ik was zelf alweer vergeten dat ik dat gezegd had, totdat ik later iets anders aankaartte en precies die zin terug kreeg, waarna hij ook een hele tijd offline was. Later gevolgd met een opmerking à la: "Zie je, jij vindt het ook niet leuk als ik dat zeg."

Ik baal ervan, want ik heb liever dat mijn vriend het gelijk tegen mij zegt dat een dergelijke opmerking slecht viel.

- Hij noemt regelmatig meiden die wij kennen of celebrities en zegt dingen zoals 'Ik zou haar doen.' Ik vond het eigenlijk al een tijdje niet zo fijn, maar een paar weken geleden waren we met vrienden in de kroeg wat gaan drinken en toonde hij aan iedereen een foto van een Amerikaanse bekendheid en zei vrij luid dat ze doenbaar was.

Onder invloed van drank kregen we daar toen we thuis waren knallende ruzie om. Ik had gezegd dat ik het niet leuk vond en me beschaamd voelde tegenover onze vrienden. Ik zei dat ik het prima vond dat hij met de jongens onderling zo praatte, maar niet waar ik bij was.

Hij vergeleek mij daarop met een meisje dat wij via via kennen dat "altijd drama maakte om niks".

- Ik maak muziek en toen ik hem voorstelde om hem wat van mij te laten horen, was hij ongeïnteresseerd en misschien zelfs spottend. Hij heeft verder nooit wat gehoord of gezien.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Dit (en nog meer dingen) gebeurde allemaal in een maand tijd en ik merk ook dat mijn zelfvertrouwen een all time low bereikt heeft. Ik vergelijk mezelf de hele tijd met andere meiden, terwijl ik voorheen nooit in deze sterke mate onzeker was over mijn capaciteiten en looks. Nu weet ik dat ik mijn zelfvertrouwen niet op hem moet baseren, dus daar valt aan te werken. Verder blijf ik me heel kwaad voelen over zijn passief agressieve gedrag...

Iemand opmerkingen en tips?
Ik kwam met lezen tot aan het woord ruzie...

Niet verder gelezen, weet je?...ruzie hoort niet, moet niet, dan verdwijnt het respect, en daarmee "vergaat "alles.

.

Jammer...voor jullie beiden trouwens.

.

Rest niet gelezen, spijt me, relatie verdoemd te mislukken, naar mijn idee..
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Wat is er wel leuk aan hem? Hij is inderdaad passief agressief en hij manipuleert je. Je partner zou jou een beter gevoel over jezelf moeten geven, niet jou onzeker moeten maken.
- Je wordt onzeker van je vriend

- Hij stelt vreemde eisen over whatsappjes waar hij op moet wachten.

- Hij is respectloos naar andere vrouwen en naar jou

- Hij is ongeinteresseerd en spottend.

- En jij weet niet wat je moet doen

Eigenlijk alleen het laatste verbaast me. RUN!
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Uitmaken.
Een half jaar relatie en nu al zoveel gedoe?

Ik zou op zoek gaan naar een leuker exemplaar.
Maak het uit. Jullie passen niet bij elkaar. Hij komt niet volwassen genoeg over om zijn relatie serieus te nemen.

Wanneer een man je onzeker maakt, kun je beter de man uit je leven bannen dan koste wat kost jezelf proberen te veranderen/ aan hem aan te passen.
Een half jaar samen en dan al zoveel ruzie?

Tja ik wist het wel. Hij zoekt maar een ander om ruzie mee te maken.

Als je in het begin al zoveel ruzie hebt duurt de relatie meestal niet zo lang.

Je zou nu juist in de zwaar verliefdheids fase moeten zitten
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wat een nare vent, ik zou een leuke zoeken die zich volwassen gedraagt. Ruzie slaat al nergens op. Boos worden omdat hij ervoor kiest te wachten op een bericht slaat nergens op, op kinderachtige wijze jou terug pakken op iets waarvan je niet eens wist dat hij het verkeerd opvatte slaat ook nergens op. Hij toont geen interesse in je. En dan jou ook nog publiekelijk vernederen.... Je kunt beter krijgen.
Waarom wil je zo graag een relatie met hem?
Is dit echt serieus ?. Het begin van een relatie hoort juist leuk te zijn (de verkenningstocht ;) ), zie hier echt teveel negatieve eigenschappen van je vriend. Ik zou hier niet mee doorgaan.

Ga je hier wel mee door, dan is de kans alleen maar groter dat het nog erger gaat worden. Sterkte!
Wat een kinderachtig ventje zeg.

Idd, zoveel gedoe al na een half jaartje. Dit gaat 'm niet worden, denk ik.
Zoals Elle zou zeggen in het kanaal ermee
Ik maak muziek en toen ik hem voorstelde om hem wat van mij te laten horen, was hij ongeïnteresseerd en misschien zelfs spottend. Hij heeft verder nooit wat gehoord of gezien.

dit alleen al. typisch een man die je probeert onderuit te halen omdat-ie jaloers en onzeker is.

en wat je verder schrijft: ik merk ook dat mijn zelfvertrouwen een all time low bereikt heeft.

dat is logisch, iemand waar je van houdt en die zegt van jou te houden zou betrouwbaar moeten zijn, dat is-ie niet. hij manipuleert en is passief-agressief.

maken dat je wegkomt. je verdient veel beter!
Jeetje TO, wat respectloos dat hij tegen jou zegt wie er allemaal doenbaar is. En die scène in de kroeg.. Bah.

Je bent beter af zonder hem!
En waarom moet je per se met hem zijn? Heb je een contract getekend dat je hoe dan ook bij hem moet blijven ook al ben je ongelukkig door zijn gedrag?

Jullie passen niet bij elkaar en hij hoeft en zal ook niet veranderen.
Na een half jaar al zoveel ruzie en hij geeft je een kutgevoel over jezelf?

Ik krijg het al benauwd bij het whatsapp verhaal. Verder gunt hij je blijkbaar ook weinig anders had hij wel anders gereageerd op jouw muziek. Nee, geen leuke vent.

Meisje, wees verstandig en laat deze man gaan.
quote:elle5460 schreef op 21 oktober 2015 @ 10:41:

Ik kwam met lezen tot aan het woord ruzie...

Niet verder gelezen, weet je?...ruzie hoort niet, moet niet, dan verdwijnt het respect, en daarmee "vergaat "alles.

.

Jammer...voor jullie beiden trouwens.

.

Rest niet gelezen, spijt me, relatie verdoemd te mislukken, naar mijn idee..Wat een rare opmerking. Dus iedereen die ooit eens ruzie maakt met zijn partner is verdoemd om uit elkaar te gaan?
quote:Jc2 schreef op 21 oktober 2015 @ 11:09:

[...]

Wat een rare opmerking. Dus iedereen die ooit eens ruzie maakt met zijn partner is verdoemd om uit elkaar te gaan?Inderdaad. Het wordt ook gebracht als en vaststaand feit, met een air van "don't shoot the messenger".
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Iedereen vind het blijkbaar makkelijk om te roepen een einde aan een relatie te maken... Tot het henzelf eens betreft, een relatie eindig je niet zomaar, en zeker niet als je elkaar graag ziet...

Weet je, eerlijk gezegd vind ik de dingen die je hier aanhaalt niet eens zo erg... wel zoals je ze beschrijft... Maar dit is uw versie en hoe het op u overgekomen is, en die kan soms heel anders zijn dan hoe hij dit ziet... praten, praten en praten... Dan pas kan je een weloverwogen keuze maken.

Maar om nu onmiddellijk een einde te maken aan de relatie.. zou ik niet doen, eerst overleggen dus.
quote:Susan schreef op 21 oktober 2015 @ 11:12:

[...]

Inderdaad. Het wordt ook gebracht als en vaststaand feit, met een air van "don't shoot the messenger".ken jij dan een koppel die nooit eens ruzie maakt?
quote:Jc2 schreef op 21 oktober 2015 @ 11:09:

[...]

Wat een rare opmerking. Dus iedereen die ooit eens ruzie maakt met zijn partner is verdoemd om uit elkaar te gaan?

Ja, da's onze Elle hè? Die heeft zelf nog nooit een lange succesvolle relatie gehad dus weet zij veel.

Maar in dit geval heeft ze wel een beetje gelijk. Een stel dat pas een half jaar bij elkaar is en al zoveel ruzie heeft, gaat het niet redden en een hele ongelukkige rottige tijd tegemoet als ze bij elkaar blijven.
Ach meid, als je je steeds onzekerder voelt in een relatie, dan is dat nooit goed. Dat gaat namelijk niet meer beter worden, alleen maar erger...

Dat wil je toch niet? Dit is na een half jaar al, stel je voor dat je 10 jaar bij hem bent en dit al die jaren moet verdragen?
Buiten het feit dat het mijn type niet zou zijn kun je zelf ook wel wat mondiger worden. Op die 'ik zou haar doen' opmerking kun je natuurlijk prima antwoorden; "Tuurlijk schatje, de kans is alleen heel groot dat zij de politie gaat bellen dan. Want omgedraaid zou ze jou nooit doen.....Vrijwillig dan"
quote:Orangetree schreef op 21 oktober 2015 @ 11:20:

Buiten het feit dat het mijn type niet zou zijn kun je zelf ook wel wat mondiger worden. Op die 'ik zou haar doen' opmerking kun je natuurlijk prima antwoorden; "Tuurlijk schatje, de kans is alleen heel groot dat zij de politie gaat bellen dan. Want omgedraaid zou ze jou nooit doen.....Vrijwillig dan"Nee dat is een leuke relatie: elkaar in het bijzijn van anderen de grond intrappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven