Veel te veel voelen voor een 'gewone vriend'

16-08-2008 19:49 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers/lezeressen,

Ik zou graag jullie mening en advies willen horen..ik wordt helemaal gek namelijk!

Sinds een jaar heb ik een nieuwe studiegenoot gekregen en het klikte eigenlijk gelijk.

We volgen niet dezelfde studie maar studeren wel aan dezelfde faculteit. Veel samen koffie drinken, met of zonder anderen erbij. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn hele goede vrienden geworden. Ik kan alles aan hem kwijt en hij heeft meer dan eens bewezen betrouwbaar te zijn en echt het beste met me voor te hebben. Ook hij heeft mij graag als praatpaal en zo weten we wat we aan elkaar hebben. Klinkt goed he? Is het ook, mr als alles compleet goed zou zijn dan zou ik hier niet schrijven.. Ik vrees dat ik veel meer voor hem voel dan alleen vriendschap. Maar ik ben getrouwd! Ben nog nooit een grens over gegaan, maar moet eerlijk bekennen dat ik daar wel over droom. Droom om hem te zoenen, droom om tegen hem aan te hangen, droom om nog een keer die gefascineerde blik in zn ogen te toveren… Of hij het doorheeft? Nee, ik ben iemand die affectie zeker wel uit durft te spreken en daar is hij aan gewend, maar ik denk niet dat ik ooit een lijn overschreden heb waardoor hij het zou moeten weten. Ik weet het ook niet zeker, maar ik denk heel veel aan hem. Voel me down als hij niet reageert op een mail of een sms. Ik voel het in mijn buik als hij niet mij de affectie geeft die ik graag zou willen. Ik ben in de war! Ik weet niet wat ik voel, ik weet niet wat ik moet! Hoop dat jullie willen reageren. Misschien wat adviezen/ideeen hebben voor mij..
Advies: het contact drastisch terugschroeven als je door wilt gaan met je huwelijk. Een geslaagd huwelijk kenmerkt zich mijn inziens niet door nooit gevoelens te hebben voor een ander, maar door te weten wanneer je als de wiedeweerga weg moet rennen.
Advies: make up your mind. Als je namelijk open staat voor twee mannen in je leven, kan dat je behoorlijk opbreken. Dus: waarom vind je hem zo super? Omdat je iets mist bij je eigen man? En als iemand leuk is om mee te praten etc, waarom moet daar dan iets fysieks bij? Je kan niet alles tegelijk hebben, dat gaat niet. Dan kwets je iemand of word je zelf gekwetst. En dat je iets voelt voor iemand los van je eigen partner is helemaal niet erg naar mijn idee, er zijn veel mooie mensen en soms gaat je hart open voor één van hen. Zorg alleen dat het niet teveel schade aanricht. Sterkte.
Wij kunnen je niet vertellen wat je moet doen. Alleen dat je moet kiezen.

Kies je voor hem?

Of voor je man? Als je echt voor je huwelijk kiest, moet je ervoor zorgen dat je hem niet meer tegen komt. Alleen dan kun je hem vergeten.

Ik ben zelf gelukkig getrouwd en ik kan me niet voorstellen dat ik ooit verliefd kan worden op een ander. En ik hoop dat dat zo blijft, want dit lijkt me een hele moeilijke situatie.

Sterkte
Ik zeg het nog maar eens: wat je ook doet, bespreek het vooral niet met je partner. Stel je voor dat jullie in alle openheid een goed gesprek samen zouden hebben en je relatie kunnen redden!
Wuiles

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven