Veel verdriet, niet ten huwelijk gevraagd

vrijdag 5 januari 2018 om 23:48
kleuterjufke schreef: ↑05-01-2018 23:42Eerlijk: ik heb in de loop der jaren heùl vaak laten vallen dat ik wilde trouwen & op het moment dat ik ten huwelijk gevraagd werd had ik er spijt van.
Niet omwille van het trouwen of m'n liefde voor m'n man, maar het voelde niet 100% spontaan.
Dat was het wel (zijn tempo, zijn timing en zijn manier), maar toch zou ik het achteraf bekeken er niet zo dik op gelegd hebben![]()

Het is ook nóóit goed! Haha geweldige post! Hiermee blijkt toch maar weer dat emoties soms maar lastige kwesties kúnnen zijn.
Maar je bent wel getrouwd met de fijnste man die je kent?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

vrijdag 5 januari 2018 om 23:55
ik lees wel heel veel maar... maar ... maar...Vrouwe_justitia schreef: ↑05-01-2018 16:49Ik ga wel heel erg mee met Margje in dit verhaal. Ja we hebben een goede relatie. Waar ik moeite mee heb is dat hij nogal een egoïst is. Maar niemand is perfect geven en nemen. En ben niet boos maar ben er wel verdrietig om. Maar dat mag geloof ik niet zo te lezen. Zelf vragen ga ik niet doen. Snap dat mensen het daar niet mee eens zijn maar ik vind dat dat niet hoort. We zien het wel en inderdaad het leven gaat door. Met of zonder een ventdus Janneke ik gun je het beste hoor met je rare drama queen comment. Voor elke " verstokte single" is er iemand.
vrijdag 5 januari 2018 om 23:57
Caracolita schreef: ↑05-01-2018 20:55Ohhh..... mijn Disney meisjeshart breekt toch wel een beetje van al deze droge en cynische reacties hoor!

Moest aan deze denken:

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 6 januari 2018 om 00:00
Eens!LiefsuitLonden schreef: ↑05-01-2018 17:02Precies.
Ik zou 'm hierop aanspreken, trouwens. Houd het niet voor jezelf en wees eerlijk hierover. Dat hij de kans had tijdens de vakantie, en deze niet heeft gepakt. Raar gedrag ook van hem; begint hij er zelf over en dan neemt hij de kans niet als de gelegenheid zich voor doet.
Frankly my dear, I don"t give a damn

zaterdag 6 januari 2018 om 00:57
Goede zet van je vriend om je niet ten huwelijk te vragen. Je hebt nu minder gevoel voor hem, dus die liefde die je voor hem hebt stelt dus niet zoveel voor.
Er is volgens mij geen reden om je ten huwelijk te vragen, zo leuk is die relatie van jullie niet.
Jij wilt alleen trouwen voor het plaatje dat je in je hoofd hebt. Maar eigenlijk zou het nergens op slaan als jullie nu zouden trouwen. Als jullie zouden trouwen, dat stelt trouwen dus geen reet voor.
Er is volgens mij geen reden om je ten huwelijk te vragen, zo leuk is die relatie van jullie niet.
Jij wilt alleen trouwen voor het plaatje dat je in je hoofd hebt. Maar eigenlijk zou het nergens op slaan als jullie nu zouden trouwen. Als jullie zouden trouwen, dat stelt trouwen dus geen reet voor.

zaterdag 6 januari 2018 om 07:47
Dat klopt! Ik bedoel maar: je kunt iets nog zo graag willen, het moet van beide kanten komen. Ik ben heel blij dat mijn man me pas gevraagd heeft op het moment dat HIJ ook wilde trouwen!

zaterdag 6 januari 2018 om 08:39
Slecht nieuws
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/l ... uiloft.amp
Ben blij met onze goedkope dag
.
Ben getrouwd omdat dat handiger was om alles in 1 keer goed te regelen (geen samenlevingscontract daar voor en ik was zwanger). Was een leuke dag in kleine kring (wilde perse iedereen echt kunnen spreken en niet iedereeen 2 minuten) . Voel me niet anders behalve dat ik een ring om heb (het enige van de bruiloft wat duur is, nu maar hopen dat ik m niet kwijt raak, had trouwens beter een goedkopere kunnen nemen: blijk allergisch te zijn voor goud
)
Ben blij met onze goedkope dag

Ben getrouwd omdat dat handiger was om alles in 1 keer goed te regelen (geen samenlevingscontract daar voor en ik was zwanger). Was een leuke dag in kleine kring (wilde perse iedereen echt kunnen spreken en niet iedereeen 2 minuten) . Voel me niet anders behalve dat ik een ring om heb (het enige van de bruiloft wat duur is, nu maar hopen dat ik m niet kwijt raak, had trouwens beter een goedkopere kunnen nemen: blijk allergisch te zijn voor goud

zaterdag 6 januari 2018 om 08:53

zaterdag 6 januari 2018 om 08:57
Ik snap je wel hoor, TO. Ik voelde precies hetzelfde toen ik in jouw positie stond. Ik geloof niet dat ik er zelf op hintte, maar zijn moeder was oprecht verbaasd toen we van een hele mooie vakantie terugkwamen en hij mij niet had gevraagd. Gek genoeg had ik daar zelf niet aan gedacht, maar door haar verbaasde reactie voelde ik me er toch wel verdrietig over. Of misschien ook wel doordat om mij heen anderen in diezelfde periode wel dat gehoopte aanzoek kregen. De één nog romantischer dan de ander.
Maar goed: puntje bij paaltje zijn wij jaren later nog samen en blij met elkaar. En dat is waar het ècht om gaat.
Maar goed: puntje bij paaltje zijn wij jaren later nog samen en blij met elkaar. En dat is waar het ècht om gaat.

zaterdag 6 januari 2018 om 09:43
Wij zijn ook uit praktisch oogpunt getrouwd. Beide ons appartement verkocht en samen een huis gekocht. Daarnaast waren we al even bezig om een kindje te krijgen. Toen was het ‘wat gaan we doen?’sprietgras schreef: ↑06-01-2018 08:39Slecht nieuws
Ben blij met onze goedkope dag.
Ben getrouwd omdat dat handiger was om alles in 1 keer goed te regelen (geen samenlevingscontract daar voor en ik was zwanger). Was een leuke dag in kleine kring (wilde perse iedereen echt kunnen spreken en niet iedereeen 2 minuten) . Voel me niet anders behalve dat ik een ring om heb (het enige van de bruiloft wat duur is, nu maar hopen dat ik m niet kwijt raak, had trouwens beter een goedkopere kunnen nemen: blijk allergisch te zijn voor goud)
Ik heb toen aangegeven of we gaan trouwen of we doen geregistreerd partnerschap of we doen samenlevingscontract. Máár als we 1 van de laatste 2 zouden doen ik niet later wil gaan trouwen. Ik wilde niet 2 keer voor ‘hetzelfde’ betalen

zaterdag 6 januari 2018 om 10:52
'Mijn gevoel is zelfs nu even een heel stuk minder voor hem. Heb geen zin meer om lief voor hem te zijn of wat voor hem te doen.'
Als jouw gevoel voor hem zo in elkaar zit, dan klinkt dat niet als een relatie die stabiel genoeg is om eeuwig bij elkaar te blijven. Als jouw gevoel hierdoor al minder wordt..
Als jouw gevoel voor hem zo in elkaar zit, dan klinkt dat niet als een relatie die stabiel genoeg is om eeuwig bij elkaar te blijven. Als jouw gevoel hierdoor al minder wordt..

zaterdag 6 januari 2018 om 10:59
Als de vriend van TO dit zou horen en weten, dan komt er überhaupt nooit meer een huwelijksaanzoek. Als deze man slim is zet hij TO direct aan de kant. Wat een vreselijk dramatisch, drammerig en verwend type. Vreselijk voor zo’n man om zo’n aanstellerig persoon als vriendin te hebben.Fizzyhideous schreef: ↑06-01-2018 10:52'Mijn gevoel is zelfs nu even een heel stuk minder voor hem. Heb geen zin meer om lief voor hem te zijn of wat voor hem te doen.'
zaterdag 6 januari 2018 om 11:05
.sinnombre schreef: ↑06-01-2018 10:59Als de vriend van TO dit zou horen en weten, dan komt er überhaupt nooit meer een huwelijksaanzoek. Als deze man slim is zet hij TO direct aan de kant. Wat een vreselijk dramatisch, drammerig en verwend type. Vreselijk voor zo’n man om zo’n aanstellerig persoon als vriendin te hebben.
Dat komt natuurlijk omdat hij zo egoïstisch is.
Het lijkt inderdaad in dat stukje alsof TO met vriend is, voor het plaatje naar de buitenwereld "de bruiloft". Jammer dat het huwelijksleven niet meer is, dan leven als samenwonende. En een bruiloft maar 1 dag is (of in sommige landen 3)
Later is nu

zaterdag 6 januari 2018 om 11:07
Volgens mij is het vooral dat jij een enorm hoge verwachting had en die is niet waargemaakt. Waarom zou jouw vriend je juist deze vakabtie ten huwelijk moeten vragen? Jij hebt dat in je hoofd geidealiseerd maar misschien heeft hij wel hele andere plannen en vraagt hij je over 2 maanden heel spontaan ten huwelijk. Of misschien niet. Maar dat jij nu minder voor hem voelt dat klinkt wel heel dramatisch. Als jouw vriend jouw verwachtingen niet waarmaakt voel je direct minder voor hem. Lekkere basis voor een goed huwelijk
Ik ben trouwens ook nooit ten huwelijk gevraagd maar inmiddels wel 2 jaar gelukkig getrouwd. Wij stonden bij het aanrecht en zeiden tegen elkaar "we willen het beide, waarom doen we het niet gewoon?"
Ik had bij een eerdere vakantie ook al gehoopt dat hij me zou vragen

Ik ben trouwens ook nooit ten huwelijk gevraagd maar inmiddels wel 2 jaar gelukkig getrouwd. Wij stonden bij het aanrecht en zeiden tegen elkaar "we willen het beide, waarom doen we het niet gewoon?"
Ik had bij een eerdere vakantie ook al gehoopt dat hij me zou vragen

zaterdag 6 januari 2018 om 11:19
TO en haar vriend gingen ‘na veel omstandigheden’ met elkaar op reis. Dat zegt ze zelf. Waarschijnlijk veel van die downs gehad die normaal blijken te zijn in hun relatie.
Na ‘omstandigheden’ wil je gewoon relaxen, vakantie vieren, de boel achterlaten. Dan ga je toch niet denken aan een huwelijksaanzoek? Dat is gewoon verkeerd gedacht door TO.
Die teleurstelling doet ze zichzelf aan. En dan ook nog eens je reis laten verpesten door je eigen rare gedrag.
En nu zeker alleen nog maar in huis rondlopen met een ‘zuurpruimengezicht’? TO heeft geen zin meer om lief en leuk te doen tegen haar vriend. Nou hé, wat een gezelligheid. En daar beginnen die eeuwige ‘downs’ van ze weer.
Die komen we hier nog wel weer tegen met een nieuw topic. Ik ben toch al zó benieuwd naar het onderwerp...
Na ‘omstandigheden’ wil je gewoon relaxen, vakantie vieren, de boel achterlaten. Dan ga je toch niet denken aan een huwelijksaanzoek? Dat is gewoon verkeerd gedacht door TO.
Die teleurstelling doet ze zichzelf aan. En dan ook nog eens je reis laten verpesten door je eigen rare gedrag.
En nu zeker alleen nog maar in huis rondlopen met een ‘zuurpruimengezicht’? TO heeft geen zin meer om lief en leuk te doen tegen haar vriend. Nou hé, wat een gezelligheid. En daar beginnen die eeuwige ‘downs’ van ze weer.
Die komen we hier nog wel weer tegen met een nieuw topic. Ik ben toch al zó benieuwd naar het onderwerp...

zaterdag 6 januari 2018 om 11:28
To, je schrijft dat je het irl niet kunt delen met iemand? Heb je dat wel geprobeerd en kreeg je toen dezelfde reacties als hier? Heb je nav je mindere gevoel voor hem nu jezelf al eens afgevraagd hoe diep je liefde voor hem eigenlijk zit? En vind je het niet leuker om verrast te worden op een moment dat je het niet verwacht, ipv zo standaard tijdens een vakantie?

zaterdag 6 januari 2018 om 15:28
Wat is jouw bezwaar tegen het huwelijk?April2018april schreef: ↑05-01-2018 23:17Nee dat is dus niet zo. Ik, zwanger en vrouw (hoe toevallig) wil absoluut niet trouwen! Nu niet en nooit niet. Maar voor mijn vriend voel ik niks dan liefde. Hij is de perfecte man voor mij, doe elke dag mijn best om hem gelukkig te maken en zie ons zeker de rest van onze leven samen zijn. Voor mij zit dat niet in juridisch zijn vrouw zijn, maar in wat ik voel als hij thuis komt of als wij naast elkaar wakker worden. Ik vind het super fijn voor andere dat zij willen trouwen en huil op bruiloften maar ik wil het zelf nooit doen. Het heeft niks met niet ‘verbonden’ willen zijn of niet voor hem willen kiezen, dat doe ik wel en elke dag.

zaterdag 6 januari 2018 om 15:40
Voor mij is trouwen een belofte voor altijd. Niet zomaar een dag, vast allemaal leuk maar mij gaat het om de wil om die levenslange commitment aan te gaan. Vandaar dat het er misschien ook nooit van komt. Misschien zal ik nooit dat vertrouwen krijgen in een man / onze relatie, maar ik hoop het wel.Dreamer schreef: ↑05-01-2018 22:49.
Maar met trouwen heb je toch net zo snel ingepakt? Hoeveel is zo'n 'belofte' meer waard, dan de beloftes, die jij kennelijk al aan 4 andere mannen hebt gedaan of zij aan jou?
Ik ging samenwonen 'voor altijd', met de kanttekening dat je nooit kunt zeggen hoe het zal gaan. Zo zou ik ook getrouwd zijn, met dezelfde belofte. Een samenlevingscontract teken je net zo goed met getuigen en was vooral voor bescherming van elkaars zekerheid, net als trouwen.
Waarom denk je dan dat zo'n dag ineens veel meer waard is?
Samenwonen heeft voor mij 0,0 betekenis. Gewoon praktisch omdat het zo'n ellende is om je spullen op en neer te sjouwen en zonde van het huurgeld als je toch altijd bij elkaar zit. Ik was bij de eerste keer 16 jaar, gewoon omdat ik een rampzalige puber was en het thuis niet meer wilde maar wel al jaren verkering had. Zo praktisch als dat is het alle keren gegaan. Niks romantisch aan.
Samenlevingscontract vind ik een triestige bedoening, 'laten we de financiën maar even regelen'. Nee bedankt, dan blijf ik wel LATten, is alles geregeld

zaterdag 6 januari 2018 om 15:50
Maar een huwelijk is dat natuurlijk ook 'laten we de financiën maar even regelen"
Samenwonen was voor mij wél voor altijd. Dat lukte de eerste keer niet, de tweede keer was ik dan zeker ook voorzichtiger en wilde ik nóg zekerder van mijn zaak zijn. Ook na samenwonen moet je tenslotte weer verhuizen (hekel aan) alles scheiden en dergelijke.
En 'nouja, voor een paar jaar, we zien wel' wil ik sowieso geen relatie.. Ik weet dat niet elke relatie voor altijd kan zijn, maar als ik van te voren al denk 'dit wordt 'm vast niet voor altijd' dan blijf ik liever alleen en ga ik zéker niet samenwonen. Dan blijf ik inderdaad liever latten cq alleen.
Samenwonen was voor mij wél voor altijd. Dat lukte de eerste keer niet, de tweede keer was ik dan zeker ook voorzichtiger en wilde ik nóg zekerder van mijn zaak zijn. Ook na samenwonen moet je tenslotte weer verhuizen (hekel aan) alles scheiden en dergelijke.
En 'nouja, voor een paar jaar, we zien wel' wil ik sowieso geen relatie.. Ik weet dat niet elke relatie voor altijd kan zijn, maar als ik van te voren al denk 'dit wordt 'm vast niet voor altijd' dan blijf ik liever alleen en ga ik zéker niet samenwonen. Dan blijf ik inderdaad liever latten cq alleen.
Later is nu