Veel verdriet, niet ten huwelijk gevraagd

vrijdag 5 januari 2018 om 16:38
Dat hij ooit wil trouwen betekent niet dat hij het ziet als iets voor op de korte termijn of om een mooi jaar te bezegelen.
Je voelt je nu gekwetst doordat je je eigen verwachting als een soort norm bent gaan zien: 'als hij me nu niet vraagt vindt hij onze relatie kennelijk na al die jaren nog steeds niet zoveel waard/nog steeds niet goed genoeg.'
Besef dat jouw verwachting niks zegt over hoe jouw vriend jullie relatie daadwerkelijk ervaart.
Je voelt je nu gekwetst doordat je je eigen verwachting als een soort norm bent gaan zien: 'als hij me nu niet vraagt vindt hij onze relatie kennelijk na al die jaren nog steeds niet zoveel waard/nog steeds niet goed genoeg.'
Besef dat jouw verwachting niks zegt over hoe jouw vriend jullie relatie daadwerkelijk ervaart.
margjem wijzigde dit bericht op 05-01-2018 16:39
0.45% gewijzigd
vrijdag 5 januari 2018 om 16:39
Dus eigenlijk heb je zelf je "bijzondere" vakantie verpest door elke dag te hopen dat hij je die dag ging vragen en dan 's avonds in bed elke avond teleurgesteld geweest omdat het niet gebeurd was. En op de terugweg naar huis helemaal in de shit omdat de kansen verkeken waren.
Hoe je zelf je ergste vijand kan zijn zeg....
Hoe je zelf je ergste vijand kan zijn zeg....

vrijdag 5 januari 2018 om 16:40

Stel je niet zo aan. Je komt er niet overheen?? En je gevoel is minder voor hem hierdoor? Krab jezelf dan even achter je oren of je wel moet willen trouwen nu? Misschien moet je gewoon tegen hem zeggen dat je graag wil trouwen. Of vraag hem zelf. Praat met hem, hij kan geen gedachten lezen en jij bent nu boos om hem terwijl hij niet eens weet wat ie misdaan heeft. En hij heeft niet eens wat misdaan.
Maar ik zou er sowieso wel even goed over nadenken. In 5 jaar al veel ups en downs gehad en het gaat pas 1 jaar echt goed? Ik zou ook nog even wachten, dus vind je vriend best slim.
Maar ik zou er sowieso wel even goed over nadenken. In 5 jaar al veel ups en downs gehad en het gaat pas 1 jaar echt goed? Ik zou ook nog even wachten, dus vind je vriend best slim.

Hij wil met je trouwen maar nu nog even niet. Of misschien heeft hij al een plannetje wanneer hij je wil vragen. Het is allemaal mogelijk. We weten het niet.
Als je zo'n fijne relatie hebt, zou ik daar zo veel mogelijk van genieten! Wees blij dat het tussen jullie goed zit, toch? Genoeg relaties die dat niet kunnen zeggen.
Heb het ook vandaag leuk met elkaar!
Als je zo'n fijne relatie hebt, zou ik daar zo veel mogelijk van genieten! Wees blij dat het tussen jullie goed zit, toch? Genoeg relaties die dat niet kunnen zeggen.
Heb het ook vandaag leuk met elkaar!
vrijdag 5 januari 2018 om 16:41
Wat een bizar advies?!

vrijdag 5 januari 2018 om 16:42
Weet je in ieder geval zeker dat je nooit meer gevraagd wordt

vrijdag 5 januari 2018 om 16:43
Je zegt dat hij wel wil trouwen, maar je vernoemt ook dat je in een 5-jarige relatie zit met veel ups én downs, en dat het het laatste jaar goed gaat. Dat is van de 5 jaar dus 1 jaartje dat het goed draait.
Je vriend zal misschien ook vinden dat het beter gaat tussen jullie, maar misschien wil hij nog wel een poosje wachten met hele trouwplannen om te zien of er toch niet weer zo'n dip gaat volgen? Het lijkt mij toch heel verstandig als jullie relatie zo lang niet stabiel was.
Je vriend zal misschien ook vinden dat het beter gaat tussen jullie, maar misschien wil hij nog wel een poosje wachten met hele trouwplannen om te zien of er toch niet weer zo'n dip gaat volgen? Het lijkt mij toch heel verstandig als jullie relatie zo lang niet stabiel was.