Venus en Mars - koken

26-09-2020 09:39 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man.... en begrijp vrouwen soms echt niet (ahh , gevaarlijk op deze site)

Gisteren, mijn vriendin is ziek en ik start met koken, Hello Fresh - vegetarisch kipnuggets met courgette en zelfgemaakte patatjes uit de over. 45 min in de keuken gestaan. Kaarsjes aangestoken en muziek opgezet, kids aan tafel en mijn vriendin komt beneden. Gaat zitten en zegt na 2 happen, "ik vind het niet lekker". (ze is een echte vleeseter). Geen reactie die je hoopt te krijgen en ik zeg ook dat ik het niet fijn vindt. Ik vraag of zij geen trek heeft (omdat zij ziek is) en ze bevestigt dit.

Na 3 min zegt zij " zal ik Pizza bestellen"? Ik ben verbaasd en denk nog dat het een grap is (ook al is deze niet leuk), haar kinderen eten een beetje door en bemoeien zich niet met deze discussie. Na 5 minuten vertrekt zij naar boven en krijg ik via Whatsapp de mededeling dat zij onder de douche gaat en dat zij een pizza heeft besteld. Enige tijd later arriveert de pizza en omdat ik het al gehad had heb ik aan de bezorger gevraagd om de pizza buiten op een pilaar naast de ingang te leggen.

Mijn vriendin komt beneden en vraagt waar de pizza is, ik geef aan dat deze buiten bij de ingang ligt. Zij zegt" waarom moet ik deze ophalen, ik ben ziek en kom net uit de douche". Ik heb aangegeven niet blij te zijn en dat ik het vreemd vind dat zij toch een pizza heeft besteld. Dat ik het onbehoorlijk vind dat als je kookt iemand zo bot kan zijn en dan ook nog eens een pizza gaat bestellen.

Nu krijg ik te horen dat ik moeilijk ben en dat het niet haar fout is dat het zo gelopen is.
Dat zij dit niet verdiend heeft :-(

Ik ben erg benieuwd naar jullie visie op mijn verhaal.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
29-09-2020 11:59
O, dan is zij degene die daar geen einde aan wil maken. Schande!

;)
:hihi:
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
28-09-2020 18:09
die moslim mag prima beslissen dat er in zijn huis geen varkensvlees komt
Nee hoor, als hij een niet-praktizerende of niet-islamitische partner heeft, heeft hij daar niks over te zeggen voor die ander. Dat het vaak daarop uitdraait omdat zijn overtuiging is dat het moet van zijn ideologie en dat dit boven de wensen van de ander staat zou misschien een leuke parallel zijn voor vegetarische/veganistische partners die voor het hele huishouden beslissen dat er geen vlees op tafel mag. "Mijn overtuiging deugt zo ontzettend meer dan die van anderen, iedereen moet zich eraan houden!"

Even los van dat dode dieren eten mij ook tegenstaat.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
26-09-2020 10:38
Ik vind het buiten laten liggen van de pizza erger dan het eten niet opeten en een pizza bestellen. Het eten kan wel eens verkeerd uitpakken, en dan hoef je niet verplicht op een houtje te bijten.
Eens.

Boogschutter10 schreef:
26-09-2020 10:42
Ik ben een man.... en begrijp vrouwen soms echt niet (ahh , gevaarlijk op deze site)


Merk ik helemaal niks van. Een man die schrijft als een vrouw over een kulonderwerp ... .
En dit ja. Dat gezemel over mars en venus erbij... het eerste wat ik dan denk is 'bitchboy' en 'sissy'. Wat een gejank met zijn kaarsjes. Als je ziek/niet fit/niet lekker bent en dan moet je ook nog gedresseerd aan tafel op gaan zitten en knievallen maken van dankbaarheid.

Stampertje12 schreef:
26-09-2020 12:06
Ben echt heel benieuwd hoe alle verhevenen hier hadden gereageerd als hun eigen partner na twee happen was opgestaan en hun per app had laten weten dat ze even een pizza konden aannemen terwijl ze zelf onder de douche gingen staan.
Per app en zelf onder de douche gaan staan daar vind ik wat van ja, maar een pizza bestellen omdat je het eten niks vindt? Ik zou hem mijn zegen hebben gegeven en waarschijnlijk zijn voorbeeld nog wel hebben gevolgd ook. Ik kan namelijk ook helemaal niet koken en de wereld is een stuk mooier wanneer anderen mijn brouwsels niet hoeven te eten. Toen mijn ex me mededeelde dat ik vooral niet bij de gaarkeuken moest gaan solliciteren na weer een mislukt project heb ik me serieus op de knieën geslagen van de pret. Hij heeft namelijk niets gezegd wat niet waar was.
Alle reacties Link kopieren
Oh en TO heeft zich dus ook goed belachelijk gemaakt door ook echt letterlijk aan de bezorger te vragen de pizza buiten neer te leggen :O ik zou daar nooit meer iets durven te bestellen. Die gast heeft zich waarschijnlijk de ballen uit z'n broek gelachen en zeer terecht ook.

Echt, bitchboy :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven