Verdeelde liefde

12-08-2012 03:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb een probleem.

Ik ben in een relatie van bijna 5 maanden en het gaat heel goed. Maar het probleem is dat mijn partner nog steeds liefde heeft voor haar ex waarvan de relatie 2 keer stuk is gegaan in 2 jaar, en dat gaat moeilijk omdat ik geen relatie wil hebben waar er verdeelde liefde aanwezig is. Ik hou van haar en heb toekomstplannen met haar maar er is een bepaalde zwakte die ervoor zorgt dat er niet losgelaten kan worden.

Wat is jullie mening hierover?
Mening? Hoezo?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jij wil geen relatie met 'verdeelde liefde'.

Mijn mening is belangrijk omdat...?
Oke ik bedoel wat voor advies hebben jullie hierover?
Even voor mijn beeldvorming:

Zegt je vriendin dat ze nog houdt van haar ex als potentiële partner? Hoe moet ik dat zien, die liefde die ze voelt? is dat iets wat zal slijten of iets wat tussen jullie in zal blijven staan?

Als er ruimte is voor nog iemand in je relatie, zonder dat jij dat wil dan is kiezen voor jezelf mijns inziens het enige wat je kunt doen. Jammer de bammer maar je kunt niet alles hebben als mens. Je vriendin zal dus moeten kiezen. Niet kiezen, wat ze blijkbaar nu doet, is ook een keuze. Dus doet zij het niet, dan moet je dat zelf doen.
Ligt er een beetje aan. Als ze nog van hem houdt en hoop dat het tussen haar en haar ex goed zal komen, dan klopt er iets niet.

Maar ik kan je vertellen dat er in mijn hartje een aantal mannen wonen die er nooit meer uit gaan, die altijd bijzonder voor me blijven, maar waar geen toekomst meer in zit, daarom exen. Die koester ik ook, en dat mag.

Dus daar zit wel een verschil. Dus de vraag is hoe het bij jouw vriendin zit.
Ze houd nog passief van hem. Ze ziet geen toekomst meer tussen hem en haar. Maar ze zei mij dat het lijkt alsof ze er niets aan kan doen dat ze nog van hem houd. Ik heb het gevoel dat ze nooit meer zoveel van iemand zal houden als hoe ze van hem hield. Het was tevens haar eerste serieuze relatie. Dat doet toch wel wat met mij..
quote:amuzo schreef op 12 augustus 2012 @ 05:11:

Ze houd nog passief van hem. Ze ziet geen toekomst meer tussen hem en haar. Maar ze zei mij dat het lijkt alsof ze er niets aan kan doen dat ze nog van hem houd. Ik heb het gevoel dat ze nooit meer zoveel van iemand zal houden als hoe ze van hem hield. Het was tevens haar eerste serieuze relatie. Dat doet toch wel wat met mij..

Welnee, dingen moeten even slijten en een plekje krijgen en dan kijkt ze er straks met een glimlach en een warm gevoel op terug (als het een goed iets geweest is en goed is afgesloten).

Misschien ben jij te vroeg op haar pad gekomen, dat kan. Ik zou zeggen, maak het niet zo persoonlijk.

Ik ben wat ouder dan jij, vermoed ik en andere vroegere liefdes horen erbij, omarm dat. klinkt gek, maar al die ervaringen maken mensen wie ze zijn. Dat is juist mooi.
quote:amuzo schreef op 12 augustus 2012 @ 05:11:

Ze wil hem niet terug, dat lijkt me belangrijk.

Je repte van 'verdeelde liefde' wat impliceert dat ze haar liefde verdeelt tussen jou en de ex. Dat is dus blijkbaar niet aan de hand. Ze denkt met liefde terug aan haar ex, zonder toekomstplannen met hem. Hopelijk kan ze je daarvan overtuigen en voel jij je er snel niet meer door bedreigd.
En hoe snel na het uitgaan van de vorige relatie zijn jullie elkaar tegengekomen?
Je eerste liefde is meestal speciaal en ze zal het een plekje moeten geven. Het is wel knap dat ze zo eerlijk tegen je is, ook al komt het voor jou niet zo leuk over.
Ik zou dat ook niet zo leuk vinden (nu) maar iedereen heeft nu eenmaal een verleden; ik kan me niet herinneren dat ik er veel aandacht aan verspilde als mijn man mij iets over een ex vertelde waar hij dierbare herinneringen aan had. Dat komt omdat ik heel zeker van zijn liefde was. Ik dacht eerder "gaap" dan "oh, een rivaal".
it's a big club and you ain't in it
Ik krijg meer het gevoel of jij heel erg jaloers bent op haar verleden en vooral op hun verleden samen.. Waarom is me een raadsel, ben je zo onzeker? Ze is nu toch bij jou? Ik zou er heel erg kriegelig van worden als mijn man zo deed over een ex van mij en mijn man zou dat andersom ook zijn. Jaloersie is nergens voor nodig volgens mij, maar ik zou het proberen onder controle te krijgen, anders raak je haar vroeg of laat wel kwijt ben ik bang.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
De (officiele) tijd tussen hem en mij is 3 jaar en een paar maanden. Daarna hebben ze nog wel vaker 'wat' gehad.

@Hierboven, nee ik ben geen jaloerse man. Integendeel zelfs heb ik uitgebreid met haar over haar verleden met hem gepraat zodat ik misschien kon begrijpen waardoor de liefde voor hem zo diep zit. Want als ze over haar andere exen praat dan is ze er heel gewoontjes over en krijg ik ook echt het gevoel van dat het vergane liefde is.. Bij hem blijft het mij toch een vervelend gevoel geven.
quote:amuzo schreef op 12 augustus 2012 @ 14:00:

De (officiele) tijd tussen hem en mij is 3 jaar en een paar maanden. Daarna hebben ze nog wel vaker 'wat' gehad.

@Hierboven, nee ik ben geen jaloerse man. Integendeel zelfs heb ik uitgebreid met haar over haar verleden met hem gepraat zodat ik misschien kon begrijpen waardoor de liefde voor hem zo diep zit. Want als ze over haar andere exen praat dan is ze er heel gewoontjes over en krijg ik ook echt het gevoel van dat het vergane liefde is.. Bij hem blijft het mij toch een vervelend gevoel geven.Oké, maar zorg dat dat gevoel opgelost wordt, anders vrees ik dat dit tussen jullie in gaat staan als een heel groot isseu.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
@Eleonora: Naar aanleiding van de verhalen die ze mij vertelde kan het zo zijn dat als ze haar ex weer ziet of met elkaar omgaan er weer gevoelens tussen hun beiden kunnen opkomen en dat ze intiem met elkaar bezig kunnen zijn en dan kan het heel mis gaan. En ze kijkt niet alleen met liefde terug naar haar ex, ze houd nog van hem (20%), maar ik heb er problemen daarmee omdat ik ook geen geweldige relaties achter de rug heb gehad.
Weet je of zij haar ex nog ziet? Want dan is het misschien kat op het spek binden.
Ik heb kennelijk een ander mening dan de meerderheid, maar ik zou niet willen leven met een partner die nog liefde voor een ander heeft (wat heel wat anders is dan 'warme gevoelens' voor een ander). Als je nog liefde voor een ander hebt, mis je hem, en kun je dus niet helemaal van je huidige partner genieten, ben je dus niet helemaal gelukkig met hem. Als die gevoelens bovendien zo heftig zijn dat mijn partner niet kan garanderen dat ze niet met die ex zal vreemdgaan, zou er voor mij geen twijfel meer mogelijk zijn en zou ik die relatie beëindigen.
De vraag is alleen, hoe weet je dat? Een partner gaat je niet vertellen dat deze liever bij de ex is....lijkt mij.

En je gaat toch ook niet constant over je ex praten. Dus je weet het gewoon niet, lijkt mij.

Lijkt mij ook erg rot als het aan de orde is, je bent dan feitelijk tweede keuze. Maar zie er maar eens achter te komen.
Ja, wat ik al zei, erachter komen of er nog (veelvuldig) contact is tussen die twee...dan weet je genoeg. Dan kunnen ze elkaar niet loslaten en is het kat op het spek binden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven