Verdien ik beter? [Geen OP]
dinsdag 24 maart 2020 om 21:23
Je zal zelf de keuze moeten maken of je bij hem blijft of niet .
Verdien ik beter ? Ik vind dat altijd een rare vraag .
Het gaat hem om of jij de relatie nog ziet zitten . Ondanks het koophuis .
Wist je dit niet eerder ?
En pijn bij het vrijen zou weleens psychisch kunnen zijn , aangezien ze op medisch vlak niets kunnen vinden .
Zonder een diagnose te willen stellen , als een relatie niet goed zit , kan je dichtklappen . Letterlijk dan bij jou .
Verdien ik beter ? Ik vind dat altijd een rare vraag .
Het gaat hem om of jij de relatie nog ziet zitten . Ondanks het koophuis .
Wist je dit niet eerder ?
En pijn bij het vrijen zou weleens psychisch kunnen zijn , aangezien ze op medisch vlak niets kunnen vinden .
Zonder een diagnose te willen stellen , als een relatie niet goed zit , kan je dichtklappen . Letterlijk dan bij jou .
dinsdag 24 maart 2020 om 21:29
Ja, ik vind dat je beter verdient.
Ik ben erg benieuwd naar waarom jij je eigen gedrag bestempelt als te lief. Wat vind je specifiek lief eraan? Ik zou het eerder beschrijven als: je gedraagt je onzeker, onderdanig en veel te weinig assertief.
Je kunt er gewoon voor kiezen om hier geen genoegen mee te nemen. Het kan écht veel beter. Knoop doorhakken en gaan. Het klinkt ook niet alsof je erg veel van hem houdt, maar eerder bang bent om de volgende stap te zetten.
Weet je, dat is ook best eng. Maar ooh...de voldoening. De trots die je voor jezelf zal voelen. De zelfstandigheid en eigenwaarde die je op gaat bouwen. Het is het waard.
Ik ben erg benieuwd naar waarom jij je eigen gedrag bestempelt als te lief. Wat vind je specifiek lief eraan? Ik zou het eerder beschrijven als: je gedraagt je onzeker, onderdanig en veel te weinig assertief.
Je kunt er gewoon voor kiezen om hier geen genoegen mee te nemen. Het kan écht veel beter. Knoop doorhakken en gaan. Het klinkt ook niet alsof je erg veel van hem houdt, maar eerder bang bent om de volgende stap te zetten.
Weet je, dat is ook best eng. Maar ooh...de voldoening. De trots die je voor jezelf zal voelen. De zelfstandigheid en eigenwaarde die je op gaat bouwen. Het is het waard.
dinsdag 24 maart 2020 om 21:31
dinsdag 24 maart 2020 om 21:43
En weer zo’n man die bij ruzies roept dat het uit is. Fantastische exemplaren zijn het...
Maar dan ook nog de andere punten... het klinkt niet als een leuke relatie en het klinkt als een man die ook niet leuk is. Hij lijkt zich niet om jouw lichamelijke problemen te bekommeren, loopt weg en hij kan niet communiceren. Ik zou zeggen JA op de vraag in de titel.
Waarom trouwens net een huis gekocht. Had je toen ook al de twijfel?
Maar dan ook nog de andere punten... het klinkt niet als een leuke relatie en het klinkt als een man die ook niet leuk is. Hij lijkt zich niet om jouw lichamelijke problemen te bekommeren, loopt weg en hij kan niet communiceren. Ik zou zeggen JA op de vraag in de titel.
dinsdag 24 maart 2020 om 21:59
Laat dat misschien maar weg hoor.Lievevrouw schreef: ↑24-03-2020 21:53Oh, wat een boel reacties al, zeg. Dank jullie wel.
Deze twijfels heb ik inderdaad al de helft van de relatie. Maar ik houd juist heel erg veel van hem en hoopte steeds dat het beter zou gaan. En we hebben ook hele goede tijden gekend, hele fijne vakanties samen en leuke dingen gedaan.
Toen het weer wat minder ging, heb ik gezocht naar een huis voor mezelf, maar in deze tijden was het lastig iets te vinden, ondanks dat ik een goed salaris heb. Toen ging het weer beter tussen ons en kwam het idee om toch samen een huis te kopen, wat we uiteindelijk hebben besloten.
Misschien ben ik ook wel te naïef.
dinsdag 24 maart 2020 om 22:04
Hoop is het uitstellen van je teleurstelling.Lievevrouw schreef: ↑24-03-2020 21:53Oh, wat een boel reacties al, zeg. Dank jullie wel.
Deze twijfels heb ik inderdaad al de helft van de relatie. Maar ik houd juist heel erg veel van hem en hoopte steeds dat het beter zou gaan. En we hebben ook hele goede tijden gekend, hele fijne vakanties samen en leuke dingen gedaan.
Toen het weer wat minder ging, heb ik gezocht naar een huis voor mezelf, maar in deze tijden was het lastig iets te vinden, ondanks dat ik een goed salaris heb. Toen ging het weer beter tussen ons en kwam het idee om toch samen een huis te kopen, wat we uiteindelijk hebben besloten.
dinsdag 24 maart 2020 om 22:09
DitSansi schreef: ↑24-03-2020 21:43En weer zo’n man die bij ruzies roept dat het uit is. Fantastische exemplaren zijn het...
dinsdag 24 maart 2020 om 22:11
Wauw. Het gaat niet goed, jij overweegt een woning voor jezelf. Het gaat een klein beetje beter, hoewel het al de halve relatie slecht is, en je koopt samen een huis omdat je hoopte dat het beter zou gaan.
Jij vindt jezelf écht niet meer waard denk ik.
Waarom durf je niet voor je eigen geluk te kiezen?
En van hopen dat het beter wordt, wordt geen enkele relatie beter.
Jij vindt jezelf écht niet meer waard denk ik.
Waarom durf je niet voor je eigen geluk te kiezen?
En van hopen dat het beter wordt, wordt geen enkele relatie beter.
dinsdag 24 maart 2020 om 22:12
Hij heeft je geholpen en dat was goed voor zijn ego, dat jij onzeker was en zijn hulp daarin wilde.
Verder kan hij niet tegen kritiek want dat is weer niet goed voor zijn ego dus loopt hij weg.
Dat jij nu voelt hem ontgroeid te zijn komt waarschijnlijk doordat je ook ouder/zelfverzekerder wordt en hem daar niet meer zo voor nodig hebt.
Dat je last hebt met sex hoeft niet aan jou te liggen, het kan heel goed liggen aan je gevoel voor hem of de mate van conflict oplossing (wordt dus niet opgelost dus blijft tussen jullie in hangen.)
Ik heb ook jarenlang last gehad van vaginisme maar met een andere partner totaal geen last meer van.
Het is zonde dat jullie net een huis gekocht hebben maar als je niet gelukkig bent kun je beter weg gaan. Of in therapie samen om leren te communiceren, maar omdat hij niet tegen kritiek kan zal hij dat wel onzin vinden.
Begin in ieder geval nog niet aan kinderen als je zo twijfelt, je heb nog tijd genoeg! Misschien vind je wel iemand die veel beter bij je past en zit je met een kind van je ex, die je waarschijnlijk de helft van de tijd niet ziet vanwege co ouderschap. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik zou er niet bewust voor kiezen.
Alles wordt veel ingewikkelder als er kinderen in t spel zijn.
Verder kan hij niet tegen kritiek want dat is weer niet goed voor zijn ego dus loopt hij weg.
Dat jij nu voelt hem ontgroeid te zijn komt waarschijnlijk doordat je ook ouder/zelfverzekerder wordt en hem daar niet meer zo voor nodig hebt.
Dat je last hebt met sex hoeft niet aan jou te liggen, het kan heel goed liggen aan je gevoel voor hem of de mate van conflict oplossing (wordt dus niet opgelost dus blijft tussen jullie in hangen.)
Ik heb ook jarenlang last gehad van vaginisme maar met een andere partner totaal geen last meer van.
Het is zonde dat jullie net een huis gekocht hebben maar als je niet gelukkig bent kun je beter weg gaan. Of in therapie samen om leren te communiceren, maar omdat hij niet tegen kritiek kan zal hij dat wel onzin vinden.
Begin in ieder geval nog niet aan kinderen als je zo twijfelt, je heb nog tijd genoeg! Misschien vind je wel iemand die veel beter bij je past en zit je met een kind van je ex, die je waarschijnlijk de helft van de tijd niet ziet vanwege co ouderschap. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik zou er niet bewust voor kiezen.
Alles wordt veel ingewikkelder als er kinderen in t spel zijn.
dinsdag 24 maart 2020 om 22:14
Al die tijd dat je met hem bent ontneem je jezelf de kans om een leuke relatie te hebben. Zo zonde.Lievevrouw schreef: ↑24-03-2020 21:53Oh, wat een boel reacties al, zeg. Dank jullie wel.
dinsdag 24 maart 2020 om 22:15
Misschien ben jij te naïef.Lievevrouw schreef: ↑24-03-2020 21:53Oh, wat een boel reacties al, zeg. Dank jullie wel.
Misschien ben ik te hard in dit soort dingen, maar op jouw leeftijd is 'leuke dingen gedaan samen en goede tijden gekend' echt te weinig basis om op voort te borduren als de relatie in wezen niet goed is. Die dingen heb je nu toch al meegemaakt, blijf je daarom dan maar je hele leven aan hem hangen?
Ik snap dat soort argumenten nooit zo goed. Ik denk eerder: liever twee jaar aan een moeizame relatie verspild dan drie jaar.
dinsdag 24 maart 2020 om 22:29
Ik vind "beter verdienen" altijd zo'n lege term. Hoe moeten wij dat weten? Wij kennen je niet.
Verwar je gebrek aan assertiviteit ook niet met liefheid want je klinkt niet per se lief. Voor jezelf zeker niet maar voor hem ook niet, afgaande op wat je schrijft. Niemand heeft uiteindelijk wat aan een deurmat.
Ik zou bij mezelf nagaan waarom je jezelf niet beter gunt. En niet per se omdat je beter verdient of "meer waard" bent (ook zo'n strofe) maar omdat het gewoon niet leuk is, zo.
Verwar je gebrek aan assertiviteit ook niet met liefheid want je klinkt niet per se lief. Voor jezelf zeker niet maar voor hem ook niet, afgaande op wat je schrijft. Niemand heeft uiteindelijk wat aan een deurmat.
Ik zou bij mezelf nagaan waarom je jezelf niet beter gunt. En niet per se omdat je beter verdient of "meer waard" bent (ook zo'n strofe) maar omdat het gewoon niet leuk is, zo.
dinsdag 24 maart 2020 om 22:44
Dan blijf je. Weet je in ieder geval wat je hebt.Lievevrouw schreef: ↑24-03-2020 22:32
En in deze relatie is die onzekerheid al twee keer eerder geweest toen het soort van uit was (het was alleen uit voor ons, hij wilde het nog niet vertellen aan anderen). Die onzekerheid heb ik liever niet.