Verdrietig, luisterend oor?

18-01-2020 00:02 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,
Ik weet niet of dit bij relaties of bij psyche moet, maar ik vroeg me af of iemand even naar me kan luisteren of mee kan denken? Ik ben nogal verdrietig.
- mijn moeders familie is niet heel makkelijk. Als kind mocht ik niet mijn emoties laten zien, of spreken, ik mocht alleen stil zitten op een stoel, als ik bij familie was. In mijn moeders huis had ik geen plek, school was mijn "thuis", ik was zo gestressd, at zo slecht, dat ik slecht sliep, altijd ziek was, mijn hoofd soms tegen de muur bonkte van ellende. Werd uitgelachen.
De afgelopen 10 jr heb ik er iets van proberen te maken, maar mijn moeder blijft mijn grenzen overschrijden. Mijn tante vond dat ik nooit had moeten bestaan zei ze een tijd geleden, omdat mijn vader afschuwelijk was. Afgelopen zondag zei mijn nu dementerende grootouder dat ik zo'n teleurstelling was, me nooit meer wilde zien. Ik ben zo verdrietig.
anoniem_390794 wijzigde dit bericht op 18-01-2020 00:18
Reden: Typo en aanvulling
5.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf de rest hier zodat ik het evt weg kan halen. Naast mijn familie issues, ben ik afgelopen jaar ook mijn relatie verloren. Hij had geweldige ouders, eindelijk familie. En mijn carriere, ik heb n tijdje van huis naar huis gezworven. Ben bedreigd, misbruikt, achtervolgd. Ik was daardoor zo bang dat mn relatie over is gegaan, allerlei mentale en fysieke klachten heb gekregen ook. Ik weet gewoon even geen weg uit meer. Ik weet niet zo goed waarom ik besta.
Hoe verdrietig het ook is, deze familie klinkt afschuwelijk. Laat ze los zodat je zelf vooruit kunt :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd, wat rot.
Heb je nu wel een vaste plek om te wonen? Heb je hulp bij jouw situatie?
Dikke knuffel hoor, en ook jij mag er zijn. :bigkiss:
Helaas zal je van je familie niet veel kunnen verwachten, je hoeft geen contact te houden.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
18-01-2020 00:06
Hoe verdrietig het ook is, deze familie klinkt afschuwelijk. Laat ze los zodat je zelf vooruit kunt :hug:
Ja? Is dat ok? Ze hebben me altijd t gevoel gegeven dat dingen aan mij liggen. Dat ik de rotte appel ben.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
18-01-2020 00:10
Ach lieverd, wat rot.
Heb je nu wel een vaste plek om te wonen? Heb je hulp bij jouw situatie?
Dikke knuffel hoor, en ook jij mag er zijn. :bigkiss:
Helaas zal je van je familie niet veel kunnen verwachten, je hoeft geen contact te houden.
Ik woon bij iemand in, maar heb niet iets van mij. Ik heb hulp gehad, voor een paar weken. Maar vandaag is gewoon een lastige dag. De laatste dag dat ik vorig jaar mijn ex zag en me geborgen voelde, enkele dagen voor ik misbruikt werd. Ik zou zo graag willen dat hij er was.
Kidagakash schreef:
18-01-2020 00:12
Ja? Is dat ok? Ze hebben me altijd t gevoel gegeven dat dingen aan mij liggen. Dat ik de rotte appel ben.
Juist daarom lijkt me dat helemaal oké.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Het lijkt me geen aardige familie. Ik vind het erg rot dat je nu aan jezelf twijfelt, denkt dat het aan jou ligt.
Nu heb je een paar weken hulp gehad zei je? In wat voor zin?
Ik denk dat het je zou kunnen helpen om eens met een psycholoog te gaan praten. Ga naar je huisarts en vraag een verwijzing.
Echt. Het ligt niet aan jou :hug:
Kidagakash schreef:
18-01-2020 00:12
Ja? Is dat ok? Ze hebben me altijd t gevoel gegeven dat dingen aan mij liggen. Dat ik de rotte appel ben.
natuurlijk, dat willen ze je laten geloven want dan hoeven ze niet naar zichzelf te kijken. Maar EEN KIND IS NOOIT SCHULDIG.
Breek met je familie want je hebt er niks aan en zoek een goede therapeut.
Alle reacties Link kopieren
Kidagakash schreef:
18-01-2020 00:16
Ik woon bij iemand in, maar heb niet iets van mij. Ik heb hulp gehad, voor een paar weken. Maar vandaag is gewoon een lastige dag. De laatste dag dat ik vorig jaar mijn ex zag en me geborgen voelde, enkele dagen voor ik misbruikt werd. Ik zou zo graag willen dat hij er was.

Goed dat je hier even komt praten.
Misschien dat je via de huisarts of gemeente professionele hulp kan inschakelen. Voor het vinden van een eigen stek en om andere dingen op de rit te zetten. En misschien een psycholoog om het losmaken van je familie mee te bespreken?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Wat een ellende.
Onthoud alsjeblieft wel dat je de moeite waard bent.
Hier kun je je verhaal kwijt. :heart:
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-01-2020 00:24
natuurlijk, dat willen ze je laten geloven want dan hoeven ze niet naar zichzelf te kijken. Maar EEN KIND IS NOOIT SCHULDIG.
Dankjewel S-Meds, ik waardeer al jaren wat je schrijft op dit forum btw. Rationeel weet ik dit ook, maar emotioneel...ze weten hoe klein,vies en nietig ik me voel/voelde door alles en dat je dan als nog dit soort dingen zegt. Het is opgeven van hoop, weet je.
je kan ook bellen met https://www.deluisterlijn.nl/
doen! Geef jezelf de liefde en de aandacht die je thuis niet kreeg maar wel verdiende
Kidagakash schreef:
18-01-2020 00:27
Dankjewel S-Meds, ik waardeer al jaren wat je schrijft op dit forum btw. Rationeel weet ik dit ook, maar emotioneel...ze weten hoe klein,vies en nietig ik me voel/voelde door alles en dat je dan als nog dit soort dingen zegt. Het is opgeven van hoop, weet je.
Ja je kan de hoop op het verbeteren van die mensen rustig opgeven. Zij veranderen niet.
Maar verlies niet de hoop in jezelf. Een kind dat deze shit doorstaat kan veel bereiken in het leven. Zal veel bereiken in het leven. Ik zet al mijn geld op jou en niet op die shitfamilie van je
Alle reacties Link kopieren
elisa55 schreef:
18-01-2020 00:24
Heel veel sterkte! Het lijkt me geen aardige familie. Ik vind het erg rot dat je nu aan jezelf twijfelt, denkt dat het aan jou ligt.
Nu heb je een paar weken hulp gehad zei je? In wat voor zin?
Ik denk dat het je zou kunnen helpen om eens met een psycholoog te gaan praten. Ga naar je huisarts en vraag een verwijzing.
Echt. Het ligt niet aan jou :hug:
Lief, dankjewel. Ik heb een paar EMDR sessies gehad, voor trauma. Daarna n paar gesprekken (6) over mijn jeugd.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
18-01-2020 00:26
Goed dat je hier even komt praten.
Misschien dat je via de huisarts of gemeente professionele hulp kan inschakelen. Voor het vinden van een eigen stek en om andere dingen op de rit te zetten. En misschien een psycholoog om het losmaken van je familie mee te bespreken?
Dankjewel, en jullie bedankt voor jullie reacties. Daar zit ik ook aan te denken.
Kidagakash schreef:
18-01-2020 00:30
Lief, dankjewel. Ik heb een paar EMDR sessies gehad, voor trauma. Daarna n paar gesprekken (6) over mijn jeugd.
heel goed, maar realiseer je zo’n jeugd niet weg is met een paar gesprekken. Zorg voor jezelf en als je vastloopt ga weer in therapie zie het maar als een investering in jezelf
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-01-2020 00:28
je kan ook bellen met https://www.deluisterlijn.nl/
doen! Geef jezelf de liefde en de aandacht die je thuis niet kreeg maar wel verdiende
Eerlijk, een van de redenen waarom ik erover denk permanent te breken, is omdat ik....iedere keer als er iets goeds in mijn leven is, liefde en aandacht, maak ik het kapot. Vaak maken ze neerbuigende opmerkingen over mijn keuzes, komen niet naar prijsuitreikingen, vriendjes zijn alleen goed "als ze me in t gareel kunnen houden", of juist niet leuk/te goed voor mij etc.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-01-2020 00:33
heel goed, maar realiseer je zo’n jeugd niet weg is met een paar gesprekken. Zorg voor jezelf en als je vastloopt ga weer in therapie zie het maar als een investering in jezelf

Juist.
Neem de tijd. Ook in je hulptraject. Niet dat je bij de psycholoog of therapeut het gevoel hebt dat je na een paar gesprekken je probleem gefikst moet hebben of weer 'normaal moet doen'.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-01-2020 00:33
heel goed, maar realiseer je zo’n jeugd niet weg is met een paar gesprekken. Zorg voor jezelf en als je vastloopt ga weer in therapie zie het maar als een investering in jezelf
Ik weet niet waar die duivel vandaan komt, wilde 6 gesprekken zeggen. Denk idd dat ik mssn iets structurelers nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-01-2020 00:29
Ja je kan de hoop op het verbeteren van die mensen rustig opgeven. Zij veranderen niet.
Maar verlies niet de hoop in jezelf. Een kind dat deze shit doorstaat kan veel bereiken in het leven. Zal veel bereiken in het leven. Ik zet al mijn geld op jou en niet op die shitfamilie van je
Dankjewel Meds :) ik zou best veel kunnen bereiken misschien, maar ik zou zo graag geluk en liefde willen kunnen 'vasthouden'
Alle reacties Link kopieren
Die emoticon krijg je als je 6 tussen haakjes tikt. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
18-01-2020 00:41
Die emoticon krijg je als je 6 tussen haakjes tikt. :)
Ahhhh, sorryyy.
Alle reacties Link kopieren
Kidagakash, aan mensen die je als kind zo beschadigd hebben ben je niets verschuldigd, wat ze ook zeggen.
Je kunt je losmaken hiervan, al is dat niet snel te doen.
Het moeilijkste is inderdaad de hoop op te geven dat het nog goed kan komen.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven