Verhaal gaat verder....

23-11-2011 13:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Het verhaal gaat verder, gister heb ik eindelijk een echt gesprek met mijn ex gehad. Sinds dat het over is heeft hij niet willen praten. De aap is uit de mouw, hij is verliefd, of denkt dat te zijn. Op het moment dat ik zei dat ik wilde praten ging er een knop op en heeft hij er een punt achter gezet. Hij geeft toe dat hij gestopt is met praten en erg in de war is. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik denk dat dit soort dingen kunnen gebeuren in een langere relatie en dat er dan goed over gepraat moet worden, dat ik als ik straks mijn eigen plek weer heb voorzichtig elkaar opnieuw wil leren kennen, uitvinden om te zien waar het schip kan stranden. Dat ik niet bereid ben om een relatie van 5 jaar zomaar overboord te zetten voor een verliefdheid. Dat ik het de moeite waard vind om ons voorzichtig opnieuw te onderzoeken. we hebben beide heel hard gehuild en hij zei dat hij heel goed wilde nadenken, dat hij erg in de war is van dit alles.

Hier komt bij dat zij ook verliefd op hem is, zij heeft een man, koophuis en eigen bedrijf dat ze allemaal op wil geven voor deze verliefdheid die in mijn ogen een bevlieging is. Mijn ex geeft bij mij aan dat hij haar heel duidelijk heeft verteld dat hij inderdaad verliefd is maar door de situatie niet in staat is meteen in een nieuwe relatie te springen. In beide relaties liep het even niet zo lekker, als er dan iemand binnenloopt die het gat kan opvullen... ja.. dan is het zo gebeurd natuurlijk.

Ik hoop zo dat hij mijn vraag om ontdekking beantwoord met een ja, dat hij inziet dat het er nou eenmaal bij hoort in een langere relatie, dat er nou eenmaal hobbels te nemen zijn..

Sorry voor dit lange verhaal maar het is zo fijn het van je af te schrijven. Heeft iemand wel eens meegemaakt dat binnen de relatie een van de twee verliefd was op een ander, of ben je zelf degene die verliefd werd op een ander? Doe ik er wel goed aan om zo hard te vechten terwijl er kans is dat hij in zijn verliefdheid meegaat?....
Als ik je eerdere topics goed begrijp, dan is je ex heel duidelijk. Hij wil niet met je verder.

Waarom denk je nu dat je wel een kans maakt?

Ik gun het je van harte, maar is het niet realistischer om ervan uit te gaan dat het niet meer goed komt? Dan kun je voorzichtig weer vooruit gaan kijken.

Het feit dat zij ook verliefd is op hem, maakt jou redelijk kansloos denk ik.

Klinkt hard, maar trekken aan een dood paard heeft geen zin.

Sterkte!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Waarom zou het een bevlieging zijn dan? Of wil je dat graag?
Bazinga!
hij zet jou buitenspel en is verliefd op een ander en dat krijg je een paar maanden later te horen.

ik heb je net geloept en ben niet positief en denk alleen maar wat ga jij je straks weer lelijk de deksel op je neus krijgen.

dus nu heb jezelf op de reserve bank geplaatst en zit je te wachten op iets wat niet gaat komen.

jammer meid dat je je leven op hold zet voor je ex.

hij geeft aan dat hij in de war is en jij bedenkt en zegt gelijk weer dat je een relatie van 5jaar niet op het spel wil zetten etc.

en dat je het wel wil zien.

hoe duidelijk moet hij tegen je zijn want hij heeft niet dezelfde normen en waarden anders had hij je niet buitenspel gezet.

heel hard maar je verdoet je tijd.

werk aan jezelf en je zelfvertrouwen i.p.v te wachten voor iemand die niet eens voor jou wou vechten.
Ooit van een wijs iemand hier op het forum geleerd dat verliefdheid pas uitgroeit tot iets heel bijzonders als je het blijft voeden... Mijn partner en ik hebben afgesproken dat het kan gebeuren dat je verliefde gevoelens hebt voor iemand anders, maar dat we dat dan wel meteen met elkaar delen en er zo samen voor kunnen zorgen dat het niet groter, spannender en aantrekkelijker wordt dan het lijkt.

Maar als ik jouw verhaal zo lees zou ik niet meer zoveel energie in je ex steken. Soms is het ook gewoon op he. Ik lees geen enkele wil bij hem om er nog iets van te maken, dat zou je genoeg moeten zeggen meid. Sterkte
Oh en nog iets: ik krijg altijd enorme jeuk van mensen die voor mij willen bepalen of iets een bevlieging is of niet. Daar gá je niet over. Jij kunt dat echt niet voor hem bepalen! Hij zegt dat het niet zo is, dus dat moet je dan maar aannemen.

Advies blijft onverkort: uithuilen en opnieuw beginnen.
weg gehaald omdat ik hoopte dat het to ogen zouden openen.
Ik denk dat de enige reden dat hij jou nog aan het lijntje houdt, is dat hij jou op die manier kan gebruiken als 'back-up' voor als het uitgaat met zijn nieuwe vriendin.
quote:Jarek03 schreef op 23 november 2011 @ 14:40:

Oh en nog iets: ik krijg altijd enorme jeuk van mensen die voor mij willen bepalen of iets een bevlieging is of niet. Daar gá je niet over. Jij kunt dat echt niet voor hem bepalen! Hij zegt dat het niet zo is, dus dat moet je dan maar aannemen.

Advies blijft onverkort: uithuilen en opnieuw beginnen.Halleluja en amen.
quote:thijs72 schreef op 23 november 2011 @ 14:43:

Ik denk dat de enige reden dat hij jou nog aan het lijntje houdt, is dat hij jou op die manier kan gebruiken als 'back-up' voor als het uitgaat met zijn nieuwe vriendin.Nee, ik denk dat het TO zielig vind en niet rechtuit durft te zeggen dat het toch echt voorbij is.
quote:Miss.Moneypenny schreef op 23 november 2011 @ 14:50:

[...]

Nee, ik denk dat het TO zielig vind en niet rechtuit durft te zeggen dat het toch echt voorbij is.Los van wat de motivatie van TO's ex is om haar niet duidelijk te maken hoe het er voorstaat wat hem betreft, lijkt het me vooral aan TO om haar eigen conclusie te trekken. Zij moet beslissen of ze energie wil steken in - afgaand op haar verhaal - een redelijk kansloze relatie.
quote:Jarek03 schreef op 23 november 2011 @ 14:54:

Los van wat de motivatie van TO's ex is om haar niet duidelijk te maken hoe het er voorstaat wat hem betreft, lijkt het me vooral aan TO om haar eigen conclusie te trekken. Zij moet beslissen of ze energie wil steken in - afgaand op haar verhaal - een redelijk kansloze relatie.

Lijkt me toch verhelderend voor TO (en Thijs ) om te horen hoe andere mensen dingen interpreteren.

Aan haar idd om daar haar eigen conclusies uit te trekken.

Maar ik neem aan dat ze input van anderen verwacht, anders had ze hier niet gepost.
Laat je ex gaan. Alleen nog iets opnieuw proberen, als je dat beide wilt. En zo te lezen wilt hij dat niet.
Hij wil niet, jij wel. Stop trekken aan een dood paard, hij heeft voor die ander waar hij verliefd op is gekozen. Je neemt toch geen genoegen met de kruimeltjes die zij misschien overlaat voor je
Hier komt bij dat zij ook verliefd op hem is, zij heeft een man, koophuis en eigen bedrijf dat ze allemaal op wil geven voor deze verliefdheid die in mijn ogen een bevlieging is

Dat dénk jij.....de wens is de vader van de gedachte. Waarom zou den zij beiden niet echt verliefd kunnen zijn?
quote:Miss.Moneypenny schreef op 23 november 2011 @ 15:00:

Maar ik neem aan dat ze input van anderen verwacht, anders had ze hier niet gepost.

Tuurlijk! Enige wat ik wilde zeggen is dat het geen r**t uitmaakt wat haar ex denkt en verklaringen voor zijn gedrag zijn, zij moet een oordeel vellen en reageren op zijn gedrag. En als ik het zo lees, is er hier echt niemand die wél alles zou doen om de relatie weer op de rit te krijgen.

Overigens denk ik dan ook wel weer zo slecht over de man dat ik de theorie van Thijs over de reservebank aanhang
ik snap niet waarom jij koste wat kost jullie relatie wil proberen te redden. Jij denkt dat zijn verliefdheid een bevlieging is.

Hij ziet het duidelijk anders, en zijn nieuwe vriendin ook.
To???

Is het verhaal weer gestopt?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als hij verliefd is maar niet op jou, houdt het gewoon op, bevlieging of niet. Je moet het maar willen, afdankertje in de wacht willen zijn...
Ik ben in een relatie van 7 jaar verliefd geworden op een ander. Daarvoor wel eens een crush, dat verdween altijd weer snel en toen werd ik echt verliefd. Relatie verbroken, iets met die ander, dat was na 3 maanden weer uit. Dat zou je een bevlieging kunnen noemen, maar het was zo'n goede beslissing om uit die lange relatie te stappen dat ik zo blij ben met de uitkomst.

Jaren later werd ik na een jaar relatie verliefd op een ander. Relatie liep niet goed, dus de beslissing was niet zo moeilijk, relatie verbroken en met die ander een relatie begonnen. Met die man ben ik inmiddels getrouwd, dus dat was ook zeker geen bevlieging.
Ik snap nooit zo goed dat je eerst verliefd moet worden op een ander voordat je een relatie beeindigt. Dan zit er toch al eerdre iets niet goed? Te laf om er dan een punt achter te zetten dus maar wachten tot je optie 2 ontmoet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven