verjaardag-alarm aanzetten of niet

04-07-2011 20:18 195 berichten
Het ziet er naar uit dat mijn verjaardag morgen enorm wordt vergeten.

Op zich geen enorm drama, maar als ik eerlijk ben wel echt heel erg jammer.

Vorig jaar kreeg ik ook al zo'n op het laatste moment geschreven kaartje met : gefeliciteerd en je mag voor 150¤ leuke kleding gaan kopen... zoiets was het.

Nu komt hij net thuis, en hij is erg druk met zn werk. Moet morgen om 05:00 weg naar verweg dus hij zal ook heel laat thuiskomen.

Vorig jaar was hij ook s'avonds in het buitenland voor zijn werk.

Tja ik weet dat ik het niet mag verwachten, maar eens een keer een verrassing voor mn verjaardag zou ik toch best leuk vinden.

Maar goed, ik zemel te ver door. Mijn vraag is: moet ik hem nu gaan zeggen dat ik morgen jarig ben, of moet ik gewoon mn mond houden en maar zien wat er gebeurd en blij zijn dat hij zo hard werkt voor z'n gezinnetje?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd hoe het afgelopen is!
Ik ben ook benieuwd
ik ook nog steeds......... LENTE !!! Ben je zo druk of vergeet je ons????
Grrrr HOU OOOOP!

Ik was express niet teruggekomen omdat ik een beetje bang was voor de reacties.

Ja ik was best teleurgesteld, en er gaat ook een heel verhaal aan vooraf wat ik allemaal niet ga uitleggen. Maar sommige reacties zijn best pijnlijk, en dan trek ik het me weer aan.

Maar goed, ik heb goed geslapen, mijn werk is klaar en mn vriend komt toch pas heel laat thuis.

En omdat ik toch ook heel vaak wel steun krijg hier is het ook wel zo eerlijk om even te vertellen hoe het is gegaan.

Hij kwam binnen, was naar de kapper geweest. Ik had niet echt leuke dag in Parijs gehad dus stond als een oorwurm pannekoeken te bakken. Hij zei; wat is er? en toen heb ik het dus maar gezegd... dat ik het niet echt leuk vind als je vriend je verjaardag vergeet.

Hij trok redelijk wit weg, moet ik hem nageven. Hij baalde er heel erg van. Ik was labiel en had er al even geen zin meer in dus zijn poging van arm om me heen sloeg ik af/weg hoe zeg je dat. Even geen zin in.

Ik zei; ga maar brood halen en yoghurt, dat was ik vergeten. Hij met staart tussen benen weg en kwam met een e n o r m e bos rode rozen terug, en een taart met 4 kaarsjes erin.

Ik heb gezegd dat het hem absoluut punten heeft gekost. Ben later een serieus gesprek begonnen dat de emmer aardig vol zit. Dit 'soort' dingen gebeuren namelijk wekelijks. Te laat komen op onze afspraak, afspraken niet nakomen... en allemaal omdat hij het zo druk heeft met zijn werk. Ik ben zelfstandige en heb ik tijd van 3 maanden na kick-off ook ineens heel erg veel werk. Supergaaf maar rete-zwaar met een kind, plus huishouden dr bij, want van hem is geen support. Ja, soms. Maar hij gaat voor zijn carriere, en daarvoor zijn we ook in het buitenland. Alleen ik laat mijn kans hier ook niet liggen dus hij zal nu moeten inleveren. Ook lastig want als je gaat voor de hoogste lat.... nou goed, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik begrijp hem wel, alleen een verjaardag vergeten terwijl we het er voorafgaand zo veel over hebben gehad ook nog eens. Zei hij zelf ook, dat hij dat niet snapte.

Het is teveel om allemaal uit te leggen. Er zijn zoveel kleine bijzaken die ook meetellen.

En toch ben ik nog gelukkig met en bij hem. Ik had alleen een borrel op, en zocht mijn heil hier.

Bedankt voor alle felicitaties, echt ik vond de meeste reacties echt heel tof. Natuurlijk ( helaas bedoel ik eigenlijk) lult niet altijd iedereen met je mee, maar goed dat is op een forum. Alleen lastig dat op een labiel moment je het nog aantrekt ook.

Zo, ik ga weer aan mn thee en mn laatste dvd branden.

Effrieboddie heppie nu?

Ik ga het maar niet meer nalezen, wat een lang verhaal. Taalvouten graag negeren!
En over een week open ik weer een topic: mn vriend steunt me niet, wat nu.

Ik reken op jullie! :-D
Hey lente, zomer hier...

Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik vind dat je t zeker mag zeggen, na zo'n vervelende ervaring vorig jaar.

Succes ermee
Dank je wel voor je update Lente. Ik ben blij voor je dat je hebt gezegd wat je dwars zit, en ik hoop dat hij voortaan wat meer rekening met je houdt.

Blijven praten over de dingen die je dwars zit en beseffen dat je werkt om je vrije tijd te bekostigen. Werk is leuk maar moet niet ten laste komen van thuis.
Heeft zo'n carrierejunk dat geen smartphone met agenda?

Als je van jezelf weet dat je afspraken vergeet, dan zet je ze toch in je telefoon?

Sowieso handig met verjaardagen (ik ben ook niet goed in 't onthouden daarvan) dan krijg je 'n dag van te voren al te zien dat er 'n jarige is en op de dag zelf gaat 't alarm.

Blijkbaar niet alleen nuttig als je niet met de jarige in één huis woont, maar dus ook als je er blijkbaar mee in bed ligt.
Fijn dat je nog even bent teruggekomen. Balen wel, van deze tweede-vioolpositie. Hopelijk lukt het jullie om meer tijd voor elkaar te vinden!
Lente!

Bedankt voor je verhaal. Heel herkenbaar hoor, dat je niet zo 'streng' bent voor je man als sommigen hier op het forum wellicht zouden willen. Gelukkig heb je dat nog steeds allemaal zelf in de hand.

Ik heb me ook eens laten verleiden door reacties op een door mij geopend topic, om mijn man eens even flink te confronteren met wat me allemaal dwars zat. Bij mijn man werkt dat dus niet, en in plaats van dat ik iets bereik is er dus alleen een verschrikkelijke sfeer in huis. Nu kijk ik iets beter uit welke adviezen ik volg

Ik kan me voorstellen dat je bezig bent met een proces om de taken in het gezin wat evenwichtiger te verdelen. Succes. Het zal best even duren, maar volgens mij snapt jouw partner jouw behoefte ook ergens wel, is hij niet kwaadwillend, maar kost het hem wel heel veel moeite om rekening met je te houden. Nogal een leerproces voor hem. Hou vol, want je verdient het ongetwijfeld!

En stiekem verwacht ik nu wel dat er volgend jaar een enorme voorbereiding wordt getroffen voor je verjaardag!
Ik ga maar eens laten zien met zijn verjaardag hoe ik het graag zou willen. :-)

Daarnaast wringt hij zich nu in bochten dat hij mij wil gaan rijden met een dubbele opdracht in September, en dat zou ik best heel fijn vinden! Dus laat ik het nog maar even positief proberen te bekijken.

En mijn verjaardag zet ik dan zelf wel in zijn telefoon. Met een dagelijks alarm een week van te voren. Ik denk ( en hoop) dat je zoiets maar 1 keer vergeet...
Hi Lente,

tnx voor de update

Wat betreft je laatste zin, dit is toch al de 2e x dat hij het vergeet?

Sorry, maar ik blijf het een grote koekebakker vinden, die vriend van je. Er is tegenwoordig met al die technologie en smartphones echt geen excuus meer voor. Misschien komt het omdat ik zelf wel attent ben, dat ik het me gewoon niet voor kan stellen dat je ZO verstrooid bent. Ik zou het er nog eens goed inwrijven
Hè fijn dat je nog even kwam updaten. En nog fijner dat jullie zo te lezen een goed gesprek gehad hebben.

Het is ook gewoon niet leuk zoiets, vergeetachtig of druk met je werk of niet, da's geen excuus hoor. Wat El Ninjoo al zei, zet dan een reminder in je telefoon/computer of zo. (oh ik zie nu dat je dat zelf gaat doen voor hem - goed idee!)

Nou ja, hopelijk staan de rozen er mooi bij en is het inmiddels goedgemaakt.
Thnx voor je 7Update.

Eens met Elninjoo. Tegenwoordig mag je van een carrièrejunk wel verwachten dat hij/zij een op z'n minst een smartphone heeft met een alarm.

Ik ken een businessman die een I-pad kreeg als welkomsgeschenk bij een organisatie.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Waarom trek je je wat aan van alle Viva bitches? Jij weet zelf veel beter hoe het tussen jou en je vriend zit.. en sowieso: Je loopt hier vast langer rond dan ik dus dan weet je vast wel dat minstens 80% wat hier zit anderen graag naar beneden haalt om zichzelf beter te voelen.
quote:huppeltrut schreef op 07 juli 2011 @ 22:54:

Waarom trek je je wat aan van alle Viva bitches? Jij weet zelf veel beter hoe het tussen jou en je vriend zit.. en sowieso: Je loopt hier vast langer rond dan ik dus dan weet je vast wel dat minstens 80% wat hier zit anderen graag naar beneden haalt om zichzelf beter te voelen.

Ik zie dat jij bij die 80% hoort.

Hoop dat je je nu beter voelt.
quote:_lente_ schreef op 07 juli 2011 @ 08:52:

Ik ga maar eens laten zien met zijn verjaardag hoe ik het graag zou willen. :-)

That's the spirit! Heb ik ook bij mijn man gedaan toen hij mijn eerste moederdag (ok niet zo belangrijk als je verjaardag) totaal vergat. Terwijl ik, nog vol hormonen, vond dat ik best wat speciaals verdiend had na de zwangerschap, net bevallen en best wennen zo'n baby. Aan het eind van weer een dag zwoegen, want dat was het in het begin, heb ik hem toen ook zelf moeten vertellen dat het moederdag was.

Afijn op vaderdag heb ik hem wel laten zien hoe ik hem waardeerde als kersverse vader. Immers: wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Oja, de goede afloop: het jaar erop ben ik driedubbel verwend.
quote:nike schreef op 08 juli 2011 @ 09:22:

[...]

Afijn op vaderdag heb ik hem wel laten zien hoe ik hem waardeerde als kersverse vader. Immers: wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Oja, de goede afloop: het jaar erop ben ik driedubbel verwend.

Hmmm hier hetzelfde verhaal. Net een maand bevallen, zat erdoorheen, tegen mijn principes in die week al 2x gehint over moederdag (weet hoe hij is) en nog vergeten...Toen moest ik toch echt een traantje laten, hoewel ik normaal makkelijk over die dingen heenstap. Met vaderdag heb ik hem flink in de watten gelegd en hij verzuchtte zowaar wel 3x dat hij zich nu echt lullig voelde over dat hij moederdag vergeten was. Werkt toch het beste denk ik! Nu maar hopen dat ik volgend jaar ook extra verwend word:-)

Lente, snap goed dat je baalt hoor! Ik denk dat de boodschap wel overgekomen is dat je not amused was. Sommige reacties hier zijn in mijn ogen echt over the top, niet iedereen zet haar (verder erg fijne vent) direct aan de kant bij een vergeten verjaardag. Fijn dat het uitgesproken is.
Fijn dat je nog even een update gaf, Lente! En fijn dat je man het zich zichtbaar aantrok, dat mag ook wel.

Dit gebeurt hem niet nog eens, dat is wel zeker! En daarmee is je doel bereikt. Jammer dat het zo moet, maar het is voor eens en voor altijd duidelijk.
Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Blijkbaar ben je met een niet attente man getrouwd. Dat weet je vast al lang. En hij vergeet vast niet alleen jouw verjaardag, maar ook nog andere dingen. Ga je dan passief-agressieve acties uithalen? "Ik laat het hem wel voelen"?

Nee toch?

Je weet dat hij niet verandert, net zoals jij niet verandert. Dus... is dit de druppel die voor jou de emmer doet overlopen waardoor je denkt: ik wil niet meer bij deze onattente man blijven? Of is het hele pakketje verder wel ok?

Wat ga JIJ dan doen om ervoor te zorgen dat je niet meer zo'n last hebt van dit stuk van zijn verder voor jou acceptabele gedrag? Ik zou het duidelijk zeggen - en niet laten voelen - 'Ik voel me niet gewaardeerd als ik je steeds aan mijn verjaardag moet herinneren'. En wat gaan jullie daar samen dan aan doen. Is daar iets aan te doen?

En als dat dan toch uiteindelijk niet het gewenste resultaat oplevert zul je je erbij neer moeten leggen dat je hem een week voor je verjaardag er toch steeds op moet zullen wijzen. Is niet leuk, nee. Maar er zijn wel meer dingen niet leuk en je kunt niet alles hebben (de rest van hem was ok, toch?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven