Verkeerde vriendengroep?

20-02-2017 10:11 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd opgemerkt dat ik vaak voor mijn gevoel met de verkeerde mensen omga. Ik wil hier graag verandering in brengen en ik wil ook graag serieuzer in het leven staan en werken aan mijn prioriteiten die gewoon niet op hetzelfde lijn staan als de ''vriendengroep''. Ik zal jullie even wat vertellen van hoe en wat. De meiden met wie ik om ga roken allemaal wiet, zitten niet op school, hebben verschillende bijbaantje en ex-vriendjes waarvan je zou schrikken, hebben geen organisatie en ik heb het gevoel dat hoe meer ik met hun omga hoe meer ik mij luier begin te voelen en ook achteruit ga in plaats van vooruit, ze zijn harstikke leuk voor een feestje en ook spontaan maar ik haal gewoon geen energie meer uit, ook zijn ze opdringerig en proberen soms grenzen op te zoeken. Bijvoorbeeld een ander vriendin van mij die probeer constant mij te koppelen met antiliaanse mannen door mijn nummer door te geven terwijl ik al 10000x heb gezegd dat ik niet op zulke types VAL en dan raakt zij boos want dan ben ik niet openminded, ik val daar gewoon niet op en dat hoeft ook niet klaar! . Met een ander vriendin gaan wij zaterdag uit, feestje stond allang gepland als sinds december en ze kijkt er ook erg naar uit, maar eigenlijk wil ik gewoon niet meer gaan met haar maar het afzeggen vind ik zo lullig want wij hebben elk 20 euro betaalt voor een ticket en het stond al op het agenda en zij heeft er echt zin in, maar ik wil niet meer met haar omgaan, vanwege het feit dat zij gewoon niet mijn ''type'' mens is, ik wil niemand oordelen maar je hebt bepaalde sociale klasses en ik wil gewoon alleen maar met mensen omgaan die geen aandacht proberen te trekken op straat of die niet echt een doel hebben in het leven of organisatie of interesse tonen in andere dingen behalve, seks, drugs en niet naar school gaan. Ik ben bijna klaar met mijn mbo4 en wil verder studeren terwijl hun niet eens een startkwalifcatie hebben. Nu ken ik deze meiden al lang maar hoe kan ik langzaam het contact verbreken zonder als een veroordelende persoon over te komen? en zal ik naar het feest gaan zaterdag of zal ik het gewoon laten en niet gaan en haar in de ''steek'' laten?
Zouden jullie samen gaan of met een groepje ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoe ben je verzeild geraakt en gebleven bij " lui uit een klasse die sociaal gezien een heel stuk lager is dan de jouwe " ? En waarom heb je op je opleiding geen nieuwe mensen opgedoken om mee om en uit te gaan; vinden die jouw klasse weer te laag ?
Gewoon de boot afhouden. Dingen zeggen als 'ik moet nog even zien', of 'ik kijk nog even want volgens mij heb ik dan al wat,' of zulke vage dingen.

Je telefoon 'kwijtraken' en een nieuw telefoonnummer nemen is ook wel handig, dan nemen ze een tijdje geen contact op rn al die Antilliaanse heren die je nummer hebben kunnen daar ook niks meer mee.

Verder nooit het initiatief nemen en geen geld hebben voor tickets, drank en drugs, en vaak ziek afbellen. Op zeker moment bloed het dan echt wel dood. Ondertussen op zoek naar andere vrienden waardoor je het ook te druk hebt om met de oude kliek om te gaan.

Ook een idee: ze constant aanspreken op hun levensstijl. Misschien nemen ze je advies ter harte en doen ze er iets aan, of worden er zat van en nodigen je niet meer uit. Win-win situatie dus.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 februari 2017 @ 10:16:

Zouden jullie samen gaan of met een groepje ?Eigenlijk met een groep, maar nu zijn wij met zijn tweetjes over, het is een lieve meid en zij is ook vaak bij mij thuis geweest alleen hoe meer ik haar leer kennen hoe meer ik op haar afknap, zo heeft ze het achter mijn rug met een vriend van mij gedaan in mijn huis en die vriend van mij nadat hij seks met haar heeft gehad, lijkt net alsof hij ook geen respect meer heeft voor mij, eerst was hij altijd zo respectvol maar nu krijg ik het gevoel alsof zij dat klein beetje verpest heeft door zomaar hem te bespringen na een avondje uit
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 februari 2017 @ 10:18:

Hoe ben je verzeild geraakt en gebleven bij " lui uit een klasse die sociaal gezien een heel stuk lager is dan de jouwe " ? En waarom heb je op je opleiding geen nieuwe mensen opgedoken om mee om en uit te gaan; vinden die jouw klasse weer te laag ?Nee kijk het begon zo, ik zat gewoon in een tijd in mijn leven waardoor ik gewoon zin had om met party friends om te gaan en tijdens mijn opleiding heb ik ook normale mensen leren kennen maar deze ken ik niet van de opleiding.
Heb je geen vrienden van de MBO opleiding waar je (vaker) mee om kunt gaan? Ik zou het contact langzaam laten verwateren en dus wel gaan naar het feest. Je hebt dat namelijk al afgesproken. Verder meer afspreken met andere mensen waar jij je wel goed bij voelt. Ga anders op een teamsport waarbij je in het weekend fris en fruitig moet zijn om te kunnen sporten. Een andere optie is: verhuizen naar de andere kant van het land!

Tenzij je heel rigoreus nu een einde eraan wil maken en dan ga je niet. Leg je de situatie uit, zoals je hierboven hebt beschreven en dat je er geen zin meer in hebt. Maar ik kan me voorstellen dat er dan flinke ruzie zal ontstaan.
Ik zou dr mee kappen, alleen al om hoe veroordelend je schrijft over hen. Blijkbaar passen jullie niet bij elkaar, het lijkt alsof jij je te goed voelt voor hen.
Jeetje, kweek wat ruggengraat.

Verkoop je kaartje en neem een ander nummer en verzin ( of ga echt) dingen die je moet doen. Familie bezoekjes, nieuwe hobby, sport, school en studeren. ( ik ga er even vanuit dat je geen 15 bent?)
quote:NovaNila schreef op 20 februari 2017 @ 10:23:

Ik zou dr mee kappen, alleen al om hoe veroordelend je schrijft over hen. Blijkbaar passen jullie niet bij elkaar, het lijkt alsof jij je te goed voelt voor hen.Lijkt me heel goed als ze dat echt zo zou voelen.
Misschien kun je zaterdag nog 1 keer mee naar dat feestje, nu afzeggen is ook wel sneu voor haar. Tijdens het feestje / na afloop kun je gelijk van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat het feestje je tegenvalt, dit de laatste keer is dat naar zoiets gaat, je nu echt wel te oud wordt voor zulk soort feestjes o.i.d.
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 10:24:

Jeetje, kweek wat ruggengraat.

Verkoop je kaartje en neem een ander nummer en verzin ( of ga echt) dingen die je moet doen. Familie bezoekjes, nieuwe hobby, sport, school en studeren. ( ik ga er even vanuit dat je geen 15 bent?)Ik denk dat iedereen zich wel te goed zou voelen.
quote:Eames6 schreef op 20 februari 2017 @ 10:27:

Misschien kun je zaterdag nog 1 keer mee naar dat feestje, nu afzeggen is ook wel sneu voor haar. Tijdens het feestje / na afloop kun je gelijk van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat het feestje je tegenvalt, dit de laatste keer is dat naar zoiets gaat, je nu echt wel te oud wordt voor zulk soort feestjes o.i.d.Dit.
quote:Eames6 schreef op 20 februari 2017 @ 10:27:

Misschien kun je zaterdag nog 1 keer mee naar dat feestje, nu afzeggen is ook wel sneu voor haar. Tijdens het feestje / na afloop kun je gelijk van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat het feestje je tegenvalt, dit de laatste keer is dat naar zoiets gaat, je nu echt wel te oud wordt voor zulk soort feestjes o.i.d.Ja afzeggen is weer zo lullig maar wij passen gewoon niet bij elkaar, mensen hadden mij al eerder gewaarschuwd dat omgaan met haar best veel drama kan veroorzaken, ik luisterde niet en wilde haar ook niet oordelen, maar nu ik het zie....
quote:louise2606 schreef op 20 februari 2017 @ 10:29:

[...]

Ik denk dat iedereen zich wel te goed zou voelen.

Dat hoeft niet maar je wil meer in het leven en dan is wat anders willen, wat beters , je te goed voelen wat iemand net zei om je een naar gevoel te geven ofzo, echt niet erg of raar.

Eerste stap naar ander soort leven.

Gewoon meer tijd aan andere dingen spenderen en niet meer met haar op stap. En ik zou echt een ander nummer nemen.
Er is niet perse iets mis met je te goed voelen. Denk dat we ons allemaal wel eens te goed voelen, maar als je je zo voelt dan is het wel verstandig om het af te kappen, voor jezelf maar ook voor haar/hen.
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 10:32:

[...]

Dat hoeft niet maar je wil meer in het leven en dan is wat anders willen, wat beters , je te goed voelen wat iemand net zei om je een naar gevoel te geven ofzo, echt niet erg of raar.

Gewoon meer tijd aan andere dingen spenderen en niet meer met haar op stap. En ik zou echt een ander nummer nemen.Maar over zaterdag? ze zou ook bij mij slapen
quote:honingbijtje schreef op 20 februari 2017 @ 10:20:

Gewoon de boot afhouden. Dingen zeggen als 'ik moet nog even zien', of 'ik kijk nog even want volgens mij heb ik dan al wat,' of zulke vage dingen.

Je telefoon 'kwijtraken' en een nieuw telefoonnummer nemen is ook wel handig, dan nemen ze een tijdje geen contact op rn al die Antilliaanse heren die je nummer hebben kunnen daar ook niks meer mee.

Verder nooit het initiatief nemen en geen geld hebben voor tickets, drank en drugs, en vaak ziek afbellen. Op zeker moment bloed het dan echt wel dood. Ondertussen op zoek naar andere vrienden waardoor je het ook te druk hebt om met de oude kliek om te gaan.

Ook een idee: ze constant aanspreken op hun levensstijl. Misschien nemen ze je advies ter harte en doen ze er iets aan, of worden er zat van en nodigen je niet meer uit. Win-win situatie dus.Als ik mijn telefoon niet opneem dan komen ze langs
Ik zou zaterdag nog 1x meegaan naar dat feestje. Je vriendin verheugt zich er erg op en ze heeft geld uitgegeven aan een kaartje wat ze niet gedaan zou hebben als ze had geweten dat niemand met haar meeging.

Bovendien betrouwbaar zijn is een goede eigenschap en afspraak is afspraak.

Ga je nu niet mee dan ben je geen haar beter dan zij.

Maar na zaterdag zou ik inderdaad niet meer met ze afspreken. Het klinkt alxof deze groep je gaat tegenhouden in het leven in plaats van elkaar te steunen omiets te bereiken.
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 10:32:

Gewoon meer tijd aan andere dingen spenderen en niet meer met haar op stap. En ik zou echt een ander nummer nemen.Dit. En ik zou zeker een ander nummer geven, al is het alleen al omdat ze je nummer achter je rug om doorgeeft aan mannen. Of jij nou wel of niet op die mannen zou kunnen vallen is totaal niet relevant, zoiets doe je gewoon niet. Klaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:sugarmiss schreef op 20 februari 2017 @ 10:42:

Ik zou zaterdag nog 1x meegaan naar dat feestje. Je vriendin verheugt zich er erg op en ze heeft geld uitgegeven aan een kaartje wat ze niet gedaan zou hebben als ze had geweten dat niemand met haar meeging.

Bovendien betrouwbaar zijn is een goede eigenschap en afspraak is afspraak.

Ga je nu niet mee dan ben je geen haar beter dan zij.

Maar na zaterdag zou ik inderdaad niet meer met ze afspreken. Het klinkt alxof deze groep je gaat tegenhouden in het leven in plaats van elkaar te steunen omiets te bereiken.Ja dat dacht ik al en ik heb haar al vaker gezegd dat ik niet zomaar flash en dat afspraak afspraak is, maar ik wil haar daarna gewoon niet meer zien of met haar afspreken. Ik ben gewoon anders opgevoed, ik heb van huis uit mee gekregen en ben erg streng opgevoed misschien daarom dat ik het ''de andere kant'' wilden proberen maar ik ben nu bijna 25 en zie het liever niet zitten dat ik over 5 jaar nog steeds met zulke mensen omga, ze willen niks bereiken in het leven
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 10:25:

[...]

Lijkt me heel goed als ze dat echt zo zou voelen.Ja maar de meesten hebben ook in jeugdzorg gezeten en ik heb verhalen gehoord dat zelfs een vriendin van mij een jongen had gepijpt op straat ergens in een hoekje, kijk wat je doet moet jezelf weten maar ik wil niet dat als ik op straat loop met haar dat mensen denken dat ik dat ook zo ben
quote:louise2606 schreef op 20 februari 2017 @ 10:40:

[...]

Maar over zaterdag? ze zou ook bij mij slapen

Ow dan zeker afzeggen. Veins een griepje, geef haar dat extra kaartje, kan ze iemand anders meenemen. En niet ij je laten slapen.

Gewoon nee, sorry ben ziek, geen zin in slapers ect. Bel eruit trekken.
quote:louise2606 schreef op 20 februari 2017 @ 11:04:

[...]

Ja maar de meesten hebben ook in jeugdzorg gezeten en ik heb verhalen gehoord dat zelfs een vriendin van mij een jongen had gepijpt op straat ergens in een hoekje, kijk wat je doet moet jezelf weten maar ik wil niet dat als ik op straat loop met haar dat mensen denken dat ik dat ook zo benIk heb geen idee waarom je dit tikt maar voor niemand echt relevant hoor. Gewoon afkappen die hap. Bedenk wat je wil en kan gaan doen zonder haar. Waar wil je je aandacht en tijd aan geven vanaf nu? School? Sport?
quote:louise2606 schreef op 20 februari 2017 @ 10:30:

[...]

Ja afzeggen is weer zo lullig maar wij passen gewoon niet bij elkaar, mensen hadden mij al eerder gewaarschuwd dat omgaan met haar best veel drama kan veroorzaken, ik luisterde niet en wilde haar ook niet oordelen, maar nu ik het zie....

Je hebt het iig geprobeerd. Jammer, maar jullie hebben geen klik, punt.

Ga nog wel naar het feestje omdat dit al gepland stond.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven