Verkrachting of niet?

06-06-2008 17:42 98 berichten
Als je te dronken bent om te reageren en te beseffen wat je doet, maar toch op de grond behandeld in een bosje met een jongen die je vervolgens neemt, valt dat onder een verkrachting of niet?
Alle reacties Link kopieren
Het is een moeilijke, maar als het tegen je zin is gebeurd zo ik zeggen ja
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als het tegen je zin in gebeurt, valt het daar natuurlijk onder.

Wel wordt de grens steeds moeilijker te bepalen naarmate je zelf niet meer echt handelingsbekwaam bent. Weet je bijvoorbeeld nog wat je gezegd of gedaan hebt?
Ja
lastige kwestie.... naar mijn mening moet je toch wel verschrikkelijk dronken zijn wil je niet kunnen reageren op iets wat je echt niet wilt...

maar goed,alles wat tegen je zin in gebeurt, tja dat zal onder verkrachting kunnen vallen...

maar nogmaals... ik vind t erg lastig..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Is dat zo Celeone? Lijkt me lastig te bepalen, als iemand te dronken is om te beseffen wat ze doet. Je weet toch niet zeker of die jongen dat zo goed door heeft? Wellicht heeft hij ook een aardige slok op.

Weet je nog of je nee hebt gezegd, of hebt laten merken het niet te willen TO?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja.

Of hij dat in de gaten heeft is een tweede. Maar het is niet bepaald....het gedrag van een heer.
anoniem_17856 wijzigde dit bericht op 06-06-2008 17:54
Reden: toevoeging.
% gewijzigd
Ik zou toch geneigd zijn om te zeggen dat als je het achteraf stom van jezelf vindt, er achteraf reuze spijt van hebt, maar het op het moment niet goed besefte, dat het niet echt onder verkrachting valt. Ik kan me zo slecht voorstellen dat je te dronken bent om nee te zeggen, of te protesteren, tenzij je gedrogeerd bent over overvoerd met sterke drank.
Zo dronken kan je wel zijn. En als iemand eerst moet wachten tot je zo dronken bent en je dan vervolgens in de bosjes moet duwen voordat je bereid bent om met hem naar bed te gaan....
Ik ben nu 33 en ineens herinnerde ik dit voorval mij, nog geen 2 weken geleden. Ik was toen 15. Ja ik weet het, erg jong en vooral stom. Ik zag er niet uit als een meisje van 15l.. Ik weet nog hoe hij heette en ik weet dat ik heel erg dronken was, dat hij mij op de grond neerlegde. Hij zou mij thuisbrengen op de fiets, jaja!

Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken. Verder heb ik nergens last van ofzo, ik bedacht me dit ineens, en ik schrok ervan! Misschien ben ik wel verkracht?? Maar was ik te dronken om me dat te beseffen. Dat is toch wat?? Ik kan me ook zo voorstellen dat dit heel veel gebeurd... Mag een man/jongen seksuele handelingen met een vrouw/meisje hebben als zij niet bij bewust zijn is of onder zware invloed is?

Ik vind dit discussiewaardig.
quote:Poezewoes schreef op 06 juni 2008 @ 17:53:

Ik kan me zo slecht voorstellen dat je te dronken bent om nee te zeggen, of te protesteren, tenzij je gedrogeerd bent over overvoerd met sterke drank.Ik ben het totaal met je eens Poes.... ik kan me ook niet voorstellen dat je zo ontzettend dronken bent dat je niet kan reageren.. maar nu wel kan heugen wat er gebeurt is, en dan iets waar je spijt van hebt gekregen op verkrachting gooien.... Als dit dan verkrachting is, dan is iemand die je 3 zoenen geeft je dalijk ook aan t aanranden, toevallig omdat je dat net niet wilde en dronken was....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nah, Minny, je kan toch niet achteraf tegen iemand zeggen dat diegene iemand heeft verkracht, als hij zich er op dat moment niet bewust van was dat die persoon het niet wilde?

Als hij wel merkt dat diegene te dronken is om nog te weten wat ze doet, ja, dan vind ik het wel onder verkrachting vallen. Ik vind dat je sowieso geen gebruik van de situatie moet maken als iemand te veel gedronken heeft, niet netjes nee. Dan ben je wel een grote eikel.
quote:Poezewoes schreef op 06 juni 2008 @ 17:53:

Ik zou toch geneigd zijn om te zeggen dat als je het achteraf stom van jezelf vindt, er achteraf reuze spijt van hebt, maar het op het moment niet goed besefte, dat het niet echt onder verkrachting valt. Ik kan me zo slecht voorstellen dat je te dronken bent om nee te zeggen, of te protesteren, tenzij je gedrogeerd bent over overvoerd met sterke drank.Eens, het is je eigen verantwoordelijkheid als je zo dronken wordt dat je niet meer voor jezelf op kunt komen..imho
te beseffen wat je doet is ook een heel ander iets dan iets niet willen.

vind ik.

Als je niet beseft wat je doet is het jouw pakkie an.

Als je te dronken was en je kan geen nee meer uitbrengen zou je kunnen denken dat de jongen gebruik heeft gemaakt van de situatie,

maar als die jongen ook heel dronken was dan is hij ook niet in staat om dat te peilen.

mijn conclusie zou zijn,

dat ie geen schuld kan hebben, omdat jij te dronken bent om niet de reactie te kunnen geven die je achteraf eigenlijk wilde is jouw eigen investering in zekere mate.

komt nog bij dat je niet verteld of ie zelf dronken was.

Drink niet meer zoveel dus, je weet nu dat je dan geen objectieve beslissingen kunt nemen in het uitgaansleven, lijkt me een kwalijke zaak, want je zadelt anderen er ook mee op.

t zal je maar gebeuren dat je allebei met een dronken hoofd van bil gaat , krijg je achteraf van het meisje een aangifte aan je reet, lekker hoor.

tot ziens en bedankt.
Is moeilijk te bepalen, we weten alleen maar een paar regels.
Op het moment dat je niet in staat bent om je tegenzin danwel zin aan te geven, bijvoorbeeld als er iets in je drinken is gedaan of je bent bijna bewusteloos van dronkenschap, dan valt dat idd onder verkrachting. Overigens zou ik mezelf geen trauma aan gaan praten nu ineens als ik jou was, daar heb je niks aan.

Maar dat het hier een naar heerschap betreft staat buiten kijf, al was het maar alleen omdat je 15 was! En dat is dus sowieso strafbaar, onder de 16.
quote:Poezewoes schreef op 06 juni 2008 @ 17:52:

Is dat zo Celeone? Lijkt me lastig te bepalen, als iemand te dronken is om te beseffen wat ze doet. Je weet toch niet zeker of die jongen dat zo goed door heeft? Wellicht heeft hij ook een aardige slok op.

Oh, je kan prima zo dronken zijn dat je helemaal niet meer in staat bent te beseffen dat je er geen zin in hebt. En als je zo dronken bent, dan heeft de tegenpartij dat meestal ook wel door. Kijk, er spelen natuurlijk wel meer factoren, maar het is zeker goed verdedigbaar dat dit verkrachting zou kunnen zijn. Maarja, daarvoor heb je meer details nodig en ik heb zomaar het idee dat we die niet gaan krijgen...

Achteraf bedenken dat het toch niet helemaal was wat je wilde, is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Maar dat moet je dan maar bij jezelf zoeken.
Nogmaals, ik weet het niet zeker wat er gebeurd is, wel dat ik echt verschrikklijk dronken was. Zou ik het hebben gedaan als ik niet dronken was? Nee, never niet!! Maar ja, we hebben allemaal wel eens spijt van dingen die we doen na een glas wijn teveel, of niet?
quote:NoYo schreef op 06 juni 2008 @ 17:57:

Ik ben nu 33 en ineens herinnerde ik dit voorval mij, nog geen 2 weken geleden. Ik was toen 15. Ja ik weet het, erg jong en vooral stom. Ik zag er niet uit als een meisje van 15l.. Ik weet nog hoe hij heette en ik weet dat ik heel erg dronken was, dat hij mij op de grond neerlegde. Hij zou mij thuisbrengen op de fiets, jaja!

Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken. Verder heb ik nergens last van ofzo, ik bedacht me dit ineens, en ik schrok ervan! Misschien ben ik wel verkracht?? Maar was ik te dronken om me dat te beseffen. Dat is toch wat?? Ik kan me ook zo voorstellen dat dit heel veel gebeurd... Mag een man/jongen seksuele handelingen met een vrouw/meisje hebben als zij niet bij bewust zijn is of onder zware invloed is?

Ik vind dit discussiewaardig.

Begrijp ik hieruit dat jij je helemaal niet herinnert dat je verkracht zou zijn?

Je vermoedt het alleen maar?

Geen sterk verhaal
Aha, je was 15. Dat verandert de zaak wel iets.

Maar....

Als je er al die jaren geen last van hebt gehad, wat wil je er nu dan mee? Het lijkt me niet zinvol als je er nu met terugwerkende kracht een trauma van krijgt, dat lijkt me ook niet nodig. Bovendien is van geen kanten meer goed te achterhalen hoe het nu precies gebeurd is, je eigen geheugen is niet altijd erg betrouwbaar.

Wat eil je er precies mee TO?
quote:Poezewoes schreef op 06 juni 2008 @ 18:02:

Aha, je was 15. Dat verandert de zaak wel iets.

Maar....

Als je er al die jaren geen last van hebt gehad, wat wil je er nu dan mee? Het lijkt me niet zinvol als je er nu met terugwerkende kracht een trauma van krijgt, dat lijkt me ook niet nodig. Bovendien is van geen kanten meer goed te achterhalen hoe het nu precies gebeurd is, je eigen geheugen is niet altijd erg betrouwbaar.

Wat eil je er precies mee TO?

Dit vind ik dus ook

Je weet helemaal niet zeker wat er gebeurd is, dus ga er dan ook gene trauma van maken.
Met dit dillemma loop ik ook al jaren rond, beetje ander jasje dan want ik was niet dronken... Ik schreeuwde het binnen uit van NEE maar ik was op een of andere manier lamgeslagen.

Dat is nu 12 jaar geleden. Ik had nog helemaal geen ervaring. Ik woonde net op een studentenflat... voelde me toen ook erg onzeker. Na een avondje in de bar van de flat ging ik nog even snel douchen, mijn kamer stond open. Toen ik terug kwam, mijn deur op slot had gedraaid bleek een huisgenoot naar binnen te zijn geslopen. Voor dat ik het wist lag ie boven op me.

Een dag later stoere praatjes van hem aan alle andere afdelingsgenoten. En ik ...... ik hield me stil. Ik heb daar nooit echt over gepraat, me jaren lang voor geschaamd. Ik zit er nu niet meer mee maar ik vraag me nog altijd af ...

Omdat ik geen nee zei, is het geen verkrachting, dat vond ik toen... maar nu zie ik dat toch anders.
quote:NoYo schreef op 06 juni 2008 @ 18:02:

Nogmaals, ik weet het niet zeker wat er gebeurd is, wel dat ik echt verschrikklijk dronken was.Misschien wilde je zelf wel heel graag en heb je daarom wel niet geprotesteerd.
quote:Poezewoes schreef op 06 juni 2008 @ 17:58:

Nah, Minny, je kan toch niet achteraf tegen iemand zeggen dat diegene iemand heeft verkracht, als hij zich er op dat moment niet bewust van was dat die persoon het niet wilde?

Als hij wel merkt dat diegene te dronken is om nog te weten wat ze doet, ja, dan vind ik het wel onder verkrachting vallen. Ik vind dat je sowieso geen gebruik van de situatie moet maken als iemand te veel gedronken heeft, niet netjes nee. Dan ben je wel een grote eikel.Dat ie een eikel is dat lijkt me duidelijk. En dat hij misbruik van de situatie heeft gemaakt ook.
Oh, oh, ik lees nu de rest pas. Ja, wat heeft het voor zin nu te achterhalen of het nou wel of geen verkrachting was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven