Verlatingsangst en daten

21-12-2018 11:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik zou graag wat advies willen van jullie. Ik ben sinds een maand aan het daten met een man. We hebben elkaar nu 3x gezien. Ik vind hem al best wel leuk en ik heb hem dat al een beetje laten doorschemeren. Dat was niet zo slim merk ik nu. Want sinds ik dat heb gedaan merk ik dat hij wat afstandelijker doet. Ik weet van mezelf dat ik last heb van verlatingsangst en daar werk ik aan. Ik heb ook een druk en sociaal leven en ik weet wat ik waard ben en stel me niet onzeker op maar door de verlatingsangst doe en zeg ik soms dingen die niet zo slim zijn. Heeft iemand misschien nog tips hoe ik het nu moet aanpakken met die man?
Fijn om te horen dat ik niets verkeerd heb gedaan. Ik vind zelf ook wel dat ik het goed doe. Bij mijn ex had ik er veel meer last van en deed ik wel dingen die bij verlatingsangst hoorde. Nu weet ik wat ik wel en niet moet doen en ik werk ook aan mezelf. Daarnaast probeer ik ook gewoon mezelf te blijven. Maar soms vind ik het wel moeilijk. Ik heb erg veel verwachtingen en ben daardoor snel teleurgesteld. Ik krijg dan ook de behoefte om hem te vragen of hij mij eigenlijk wel leuk vind. Dat vraag ik me nu ook de hele tijd af. Ik twijfel ook of ik morgenavond wel heen moet gaan. Ik heb het gevoel dat hij niet echt veel interesse meer in mij heeft.
Je gevoel zit meestal goed... iemand die jou leuk vind zal je niet het gevoel geven dat je moet twijfelen.. en jezelf diagnotiseren is niet zo slim.. verlatingsangst is echt totaal wat anders dan onzeker zijn en bang om gekwetst te worden....Afin was het leuk?
Ik denk dat ik me druk heb gemaakt om nix. Het was heel erg gezellig :) Het voelde ook gelijk goed toen ik weer bij hem was. Hij was heel erg lief en zei ook een aantal keren dat hij het zo gezellig vond. Ik denk dat het wel de goeie kant op gaat. Nu hopen dat die onzekerheid een tijdje weg blijft.
Fijn. Seks gehad?
Ja we hebben ook seks gehad. Het voelde goed voor ons beiden. Ik heb er ook geen spijt van
Je hebt echt GEEN verlatingsangst hoor.. sorry vind het echt beetje dom en raar dat jij jezelf diagnosticeerd je bent gewoon super onzeker, en dat hebben wel meerdere tijdens daten.. al hoewel dat ook wel weer mee valt als je 4 dates al loopt te krikken en op een openbaar forum met je foto post...
huurvrouwtje schreef:
31-12-2018 19:36
Je hebt echt GEEN verlatingsangst hoor.. sorry vind het echt beetje dom en raar dat jij jezelf diagnosticeerd je bent gewoon super onzeker, en dat hebben wel meerdere tijdens daten.. al hoewel dat ook wel weer mee valt als je 4 dates al loopt te krikken en op een openbaar forum met je foto post...
Huh, ze is door een psycholoog gediagnostiseerd.
Verder slaat niks wat je zegt ergens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven