Verlatingsangst

05-04-2019 07:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Xxx
anoniem_353254 wijzigde dit bericht op 02-05-2019 22:11
99.87% gewijzigd
Hulp zoeken, dit is niet gezond. Je geluk is blijkbaar ook ontzettend afhankelijk van hem, dat moet je niet willen!
Andere relatie over tijdje is beter, als iemand zo met je omgaat heeft ie geen respect voor je en als vrouw moet je naar je gevoel luisteren dat liegt nooit dus wat jij nu voelt is waar want hij heeft t al een keer gedaan.
Kom op kies voor jezelf en niet voor een relatie met zoveel gedoe al na een korte tijd
Ik vind je zorgen niet geheel onterecht. Als hij het zo makkelijk uit maakt wanneer hij stres heeft, dan zou ik er weinig vertrouwen in hebben dat hij bij de volgende stresvolle periode niet weer de stekker eruit trekt.

Persoonlijk had ik hem nooit terug genomen, maar blijkbaar wil jij het toch nog proberen. Als ik jou was, zou ik mijn zorgen dan naar hem uitspreken. Aan hem de taak om jouw vertrouwen terug te winnen, en aan jou de taak om niet volledig door te slaan in je wantrouwen.
Wanneer je een deel van jezelf moet verbergen in een relatie dat zit e.a. niet goed. Niet praten, niet open en eerlijk kunnen zijn over wat je vind en voelt zal uiteindelijk jezelf opbreken en vermoedelijk ook deze relatie.

Speel open kaart over wat dit met jou heeft gedaan en de problemen die jouw gevoelens van angst versterken. Het is makkelijk om in een relatie te zijn wanneer alles goed gaat maar een goede relatie moet ook een beetje storm kunnen doorstaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom woon je na 8 maanden al samen?
Probleem is, dat je hem niet meer vertrouwt. Hij maakte het opeens zomaar uit. Degene waar je je veilig bij moet voelen, die je volledig moet kunnen vertrouwen, blijkt opeens onbetrouwbaar te zijn. Lijkt me heel erg.
Je bent bang. Er komt heus wel weer eens een periode met stress en zorgen. En dan? Reageert hij het dan weer op jou af?
ik geef mn bek ook maar een douw
Dat je stress hebt wil niet zeggen dat je je vriendin zomaar voor vanalles en nog wat uit kunt maken. Heeft hij aangegeven hier aan te willen werken, wellicht met hulp?

En heb je je gevoel aan hem uitgelegd?
als dit na 8 maanden al gebeurd, zal hij waarschijnlijk uiteindelijk toch weggaan. Beter nu stoppen en jezelf (extra) leed besparen!
Tiswa schreef:
05-04-2019 08:18
Ik vind je zorgen niet geheel onterecht. Als hij het zo makkelijk uit maakt wanneer hij stres heeft, dan zou ik er weinig vertrouwen in hebben dat hij bij de volgende stresvolle periode niet weer de stekker eruit trekt.

Persoonlijk had ik hem nooit terug genomen, maar blijkbaar wil jij het toch nog proberen. Als ik jou was, zou ik mijn zorgen dan naar hem uitspreken. Aan hem de taak om jouw vertrouwen terug te winnen, en aan jou de taak om niet volledig door te slaan in je wantrouwen.
Precies dit, goed verwoord!
Dank jullie wel voor de reacties! We wonen niet samen, maar we slapen gewoon elke dag samen. Het is inderdaad zo dat mijn geluk van hem afhangt, iets wat eigenlijk niets voor mij is. Dit maakt wel dat bij hem weggaan extra moeilijk is voor mij, én ik heb (op de break-up na) alleen maar leuke herinneringen met/aan hem. Ik ben erg in de war...
Meestal maakt degene die de partner teruggenomen heeft vrij snel daarna zelf een eind aan de relatie. Toen de partner terugkwam was de spanning eraf en daarna kon in rust besloten worden dat de relatie voor goed kapot was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Niet zo raar dat je die angst hebt, want zomaar vertekken terwijl hij stress heeft klinkt redelijk instabiel. Ik vind niet dat jij hulp moet zoeken, maar hij.
Waar komt dat vluchten vandaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven