Verliefd/denken aan

19-04-2023 23:32 48 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga al mijn halve leven met mijn huidige man.
Maar sinds een tijdje denk ik telkens aan een andere man. Ik ken hem via mijn man. Afgelopen keer hadden we veel lol samen, en nu wordt het steeds erger. Binnenkort een groot feest waar hij ook is, ik zit vanalles te bedenken om bij hem in de buurt te blijven.
Soms voel ik gewoon die spanning.

Ik wil dit helemaal niet, maar aan de andere kant is het te leuk.

Wat te doen?
Griet86 schreef:
20-04-2023 09:22
Bedankt voor jullie reacties.

Nee ik ga er helemaal niks mee doen, maar het is meer de spanning denk ik. En dat voelt wel heel fijn.
We hebben wel oog contact, 1 van de 2 kijkt dan weer weg, haha! Maar echt een relatie zal het nooit worden van mij kant niet, maar die van hem ook niet. Hij is wel vrijgezel, maar tegen over mijn man zou hij nooit zo iets doen.

Ik wil het mijn man eigenlijk niet vertellen, daar zal hij zich niet fijn bij voelen en zich alleen maar zorgen maken wat niet nodig is.

Een beetje flirten mag toch? Oké alleen niet te ver.
We wachten het feest wel af, misschien komt hij wel geen eens.
Maar jij wel, als hij dat ook zou willen? Ik vind dat je een beetje klinkt alsof je er wel meer mee wil doen, in plaats van het gevoel negeren zodat het overgaat terwijl jij je op je man focust.

Je kunt verliefd zijn, hier bijna van balen en er alles aan doen om te zorgen dat het overgaat. En je kunt verliefd zijn en dit opzoeken binnen de officiële grenzen, hoewel je dan ook gewoon fout bezig bent. Noem me overdreven of een oma, maar ik vind dat mentaal bedrog. je bent met je hoofd bewust bezig met een ander in plaats van je eigen man.
Dus, je kunt niet wachten om te flirten met iemand die dit nooit een relatie zal laten worden vanwege zijn band met je man?

Dus, in het slechtste geval, raakt je man straks twee personen in zijn leven kwijt, omdat jij vindt dat je wel kunt flirten met iemand die ook een belangrijke rol speelt in het leven van je man? Oh, ik vind dit op veel manieren fout.

Gevoelens voor een ander in een relatie kan, maar denk na over wat je er mee moet doen en of je er zo nodig wat mee moet doen.
Ik zou juist proberen uit zijn buurt te blijven en al helemaal niet te flirten want dan voed je je gevoelens en als je er niks mee wilt kun je maar beter afstand bewaren om hem uit je hoofd te zetten, lijkt me ook niet leuk voor je man als hij merkt dat je in zijn bijzijn flirt met een ander en wellicht voor de ander ook genant.
Zou jij het fijn vinden als manlief zou gaan flirten met een crush? Wanneer spreek je van 'de kat op het spek' binden? En tot welk punt is het onschuldig spel? Je zegt dat je man zich zorgen zou maken. Is dat niet iets om rekening mee te houden? Lastig allemaal.
'balans leidt tot glans'
Nee ik zou het inderdaad niet fijn vinden, als mijn man zou flirten met een andere.

Maar het voelt zo fijn, en ik weet natuurlijk dat het harstikke fout is.
Het is meer de spanning, geen idee als het wederzijds is hoor.

Natuurlijk wil ik helemaal geen relatie of vreemd gaan met hem, maar het zijn wel gedachtes die door mijn hoofd gaan.

Mijn man ik zitten op dit moment ik ook in een dalletje. Komt vooral door mij omdat ik 'veel' aan mijn hoofd heb.

Het is allemaal zo veel, en ik wil het graag blokken maar aan de andere kant wil ik het graag op zoeken.
Griet86 schreef:
20-04-2023 12:37
Nee ik zou het inderdaad niet fijn vinden, als mijn man zou flirten met een andere.

Natuurlijk wil ik helemaal geen relatie of vreemd gaan met hem, maar het zijn wel gedachtes die door mijn hoofd gaan.

Mijn man ik zitten op dit moment ik ook in een dalletje. Komt vooral door mij omdat ik 'veel' aan mijn hoofd heb.

Het is allemaal zo veel, en ik wil het graag blokken maar aan de andere kant wil ik het graag op zoeken.
Is dit nu een verwijzing naar je verliefdheid?
Nee dat 'veel' aan mijn hoofd heeft niks met deze situatie te maken.

Door dat ik veel aan die persoon denk vervagen juist de negatieve dingen. Het geeft mij een vrolijke gedachte boven de donkere wolk die ik bij mij draag.
Griet86 schreef:

Jij zit al een klein beetje op het pad naar de donkere zijde. Is het niet beter om je hoofd leeg te maken en te werken aan het contact met je man? Je marktwaarde checken en/of spanning opzoeken hoeft niet direct erg te zijn, als je de grenzen maar goed kan bewaken. Overigens, de enige spanning die langdurig constant is komt toch enkel uit het stopcontact.
'balans leidt tot glans'
Flirten is okay als je man dat okay vindt.
Maar dat moet je met hem bespreken. Ook de man in kwestie moet weten dat je het niet serieus bedoelt en dat jij trouw bent aan je man.

Dus als je je man niets wil opbiechten (wat ik me kan voorstellen gezien jullie nu in een dalletje zitten), dan zou ik niets met deze crush doen. Ja stilletjes van genieten, maar niet voeden.
Het maakt alles kapot wat je lief is.
Dan moet het maar zoals het kan
Zelfs je eigenwaarde want de nieuwe vlam ziet jou ook maar als een vreemdganger.
tv-icoon schreef:
20-04-2023 13:25
Zelfs je eigenwaarde want de nieuwe vlam ziet jou ook maar als een vreemdganger.

Nou nou nou.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
20-04-2023 13:33
Nou nou nou.
Niet nounounou maar láter, daar moet je aan denken. ;-D Want je hebt aan één keer blussen van het binnenbrandje niet genoeg. Bevalt het, dan wil je meer. En de man waaraan je écht je huidige fijne leven te danken hebt, ben je vergeten. Nou dat is fraai. Dat feit vergeet hij heus niet meer.

Het bedrieglijke is dat het heel normaal aanvoelt. Je kan het zelfs als een heel mooie romance ervaren, zodanig dat je het haast aan je man zou gaan vertellen. Misschien gunt hij het je wel en is hij blij voor jou! Zal het heus? :proud:
Je voedt het al door het op Viva te zetten.
Je zegt er niets mee te willen doen, omdat je dat niet wil
En je weet zeker dat hij dat ook niet wil tegenover je man.

Wat wil je dan nog dat wij hier zeggen?

Soms snap ik de reden achter topics niet helemaal.
Advies vragen, maar geen advies willen of al weten wat ze willen.

Iedereen heeft jouw situatie weleens bij de hand gehad.
Vaak gebeurt er uiteindelijk niks, in 99 van de 100 gevallen.
Maar in je hoofd is het verhaal ontzettend groot geworden.
Griet86 schreef:
20-04-2023 09:22

Nee ik ga er helemaal niks mee doen,

Een beetje flirten mag toch? Oké alleen niet te ver.
We wachten het feest wel af, misschien komt hij wel geen eens.
Je gaat er helemaal niks mee doen.
Behalve met hem flirten.
Want een beetje flirten mag toch?
Ik vind 'een beetje flirten' buitengewoon onverstandig als je al verliefd op deze man bent. Wat wil je daarmee bereiken dan? Dat is precies zo'n situatie waarin een beetje flirten NIET onschuldig is. Dom hoor.
Griet86 schreef:
Maar jij ‘mag’ het wel?
Behandel de ander hoe je zelf wil behandeld worden. Hoe moeilijk kan het zijn?
Hoe jij over de situatie praat is het al met één voet op weg naar vreemd gaan. In dit geval, was ik je man, dan zou ik het absoluut willen weten.
Ik denk dat het dalletje in je relatie een dal gaat worden als je verdergaat met deze zogenaamd nietszeggende crush.
Tothier1 schreef:
20-04-2023 16:44
Je voedt het al door het op Viva te zetten.
Je zegt er niets mee te willen doen, omdat je dat niet wil
En je weet zeker dat hij dat ook niet wil tegenover je man.

Wat wil je dan nog dat wij hier zeggen?

Soms snap ik de reden achter topics niet helemaal.
Advies vragen, maar geen advies willen of al weten wat ze willen.

Iedereen heeft jouw situatie weleens bij de hand gehad.
Vaak gebeurt er uiteindelijk niks, in 99 van de 100 gevallen.
Maar in je hoofd is het verhaal ontzettend groot geworden.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt.

Fijn dat jullie mij even met beide benen op de grond hebben gezet.
Flirten moet ik inderdaad niet doen, ik zou inderdaad ook niet leuk vinden als mijn man het zou doen.
En nog een tip.
Ga samen werken aan wat voor jou "veel" is. Op welk gebied dan ook, je kunt er met elkaar aan werken. Als je van elkaar steun krijgt, versterkt het je relatie.

Niets zo gevaarlijk dat je het "veel" wil oplossen door spanning buiten je huwelijk te zoeken.
kindrebel schreef:
20-04-2023 00:04
Ach heerlijk toch. Niet te serieus nemen. Die dingen gebeuren. Ik vertel het aan mijn partner als ik een crush heb. Heel bevrijdend is dat (voor mij). Ik kan er dan af en toe even aan toegeven terwijl ik tegelijkertijd alleen maar meer liefde voel voor mijn vriend. Alsof de mannen samensmelten.
Dit moet je alleen doen als je partner daar ook op zit te wachten. Fijn dat bevrijend voor jou is, voor de ander kan dat wel eens heel anders aan voelen.
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
21-04-2023 13:23
Dit moet je alleen doen als je partner daar ook op zit te wachten. Fijn dat bevrijend voor jou is, voor de ander kan dat wel eens heel anders aan voelen.
Ik zou dat inderdaad als partner liever niet weten dan.
LuciFee2023 schreef:
21-04-2023 13:23
Vanzelfsprekend.

In onze relatie erkennen we gewoon dat er meer mensen op de wereld zijn die onze aandacht trekken en onze aandacht vragen.
Je staat nu op een soort kruispunt en je kunt nog kiezen. Ergens wil je een klein stukje richting de ander lopen. Je denkt dat het bij een stukje blijft, maar besef wel dat je dan van (de weg naar) je partner verwijderd raakt en dat het echt een glijdende schaal is. Totdat je echt niet anders kunt dan in volle vaart naar die man.

Waarom niet gewoon kiezen om alles af te kappen? Ook niet flirten, ook niet als je denkt dat het daarbij kan blijven. Dat is namelijk ook niet leuk voor je partner en je zegt nota bene dat je dat zelf ook niet zou trekken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven